Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: SEAT Ibiza 1,4 16V po 100.000 km: Auto Bild dává jedničku

Dva roky potřebovala Ibiza k ujetí 100 tisíc km. Jen tři drobné závady znamenají skvělé skóre a celkově páté místo mezi všemi testovanými vozy.
Zpět na článek
23. 7. 2011 15:46
23. 7. 2011 16:23
23. 7. 2011 15:48
24. 7. 2011 09:07
24. 7. 2011 10:28
24. 7. 2011 10:54
23. 7. 2011 18:19
23. 7. 2011 18:55
24. 7. 2011 00:20
23. 7. 2011 20:18
23. 7. 2011 23:08
24. 7. 2011 06:03
24. 7. 2011 07:54
24. 7. 2011 11:12
25. 7. 2011 11:54
23. 7. 2011 15:46
Gratulace
Tohle auto se mi vzdy libilo a dokonce se ve verzi ST radi do meho vyberu na obmenu, skoda jen, ze ma pouze 4x ABG ;-\ diky tomu u me trochu ztraci...

Kazdopadne pochvalne hodnoceni s timto vysledkem se mi velmi zamlouva :yes:
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Nerez
23. 7. 2011 16:23
Re: Gratulace
3dveřová verze je opravdu pěkná, pětidvěřové není už tak pohledná a ST se mi nelíbí vůbec. To nic nemění na tom, že je to opravdu dobrý výsledek pro seat :yes:
23. 7. 2011 20:47
Re: Gratulace
3dveřová je nádherná, ale jen jako Cupra a nejlépe Bocanegra. Jo a nesmí být bílá.
23. 7. 2011 15:48
dobry kus
Asi dobry kus v porovnani s "Příkladem budiž Ford Fusion s 30 trestnými body nebo VW Polo 4. generace, které se s 56 body řadí na celkově předposlední příčku.", lebo neviem si predstavit, kde by takto male auta nazberali tolko poruch. Mozno este tak prve mesiace vyroby...
Rozbalit vlákno
4
24. 7. 2011 09:07
Re: dobry kus
Jestli je (můj) fusion 10/2007 z prvních 2 měsíců výroby, tak jsem japonský císař. Ale závad měl požehnaně, a to má aktuálně necelých 49 tisíc km (a byl koupen jako funglovka z výroby, ne ze skladu).

Namátkou něco ze závad:
- Aktuálně teče do obou zadních světel (známý problém)
- Od výroby špatná převodovka - problematické řazení 3. stupně
- Od výroby vrže - nejspíš těsnění zadních dveří, servis to odmítl vyměnit, jelikož auto sice i podle nich vrže, ale není špatná celá série těsnění, a tak to dál neřešili
- 2x prodřená "kožená" manžeta řadičky - poprvé asi při 23 tkm a podruhé při 40 tkm
- Odlepené boční lišty na dveřích
- Vrzající sedadlo spolujezdce (minimálně využívané - pouze příležitostně na něm jezdila 50kg přítelkyně)
- Občas nefungující podsvícení displeje rádia, jindy naopak displej nezhasne
- Průběžně odcházející spirály el. vyhřívaného čelního skla (funguje jich tak 1/3)

Je toho víc, k tomu se dá přičíst nekvalitní lak a otřesné jednání autorizovaných servisů + zastoupení Fordu v ČR.

Na druhé straně, zkušenosti jiných majitelů fusiona tak negativní nejsou, takže já mám možná bídný kus, zatímco v Autobildu chytli "normálního" fusiona a "echtovní" ibizu.
24. 7. 2011 10:28
Re: dobry kus
Raz som niekde cital, kde sa jeden majitel Fusiona stazoval na poruchy, ale ostatni problemy nemali. Stale mame fiestu, co je viacmenej totozne auto. Ma 55t km a jedine tam je problem s vrzgajucim tesnenim dveri, ktore ja da spravit namazanim silkonovym olejom.
24. 7. 2011 10:54
Re: dobry kus
Když jsem toho fusiona sotva objednal, kolega z práce mi ukázal jeden web, kde měl majitel podobně "kvalitní" kus jako já. Jsem jen tehdy doufal, že mě to nepotká... No, spletl jsem se. Já jsem se nikde necítil jako příliš technický typ, ale co mi řekli i v servisu, že právě třeba předovka, respektive řažení a některé díly podvozku jsou oproti fiestě jiné.

Co mě však asi vadilo nejvíc (protože už tam teď nejezdím), je odpor Fordu problémy řešit v záruce. Je úžasné si v servisní knížce přečíst, že záruku můžu uplatnit ve všech autorizovaných servisech ve 14 zemích Evropy. Problém ale je, že když jsem auto koupil u jednoho dealera a po prvních peripetiích začal jezdit k jinému, tak jsem se po roce dostal do situace, že mi při první garančce (už v druhém servisu) měli podle plánu (jak je uvedno v plánovaných úkonech) seřídit zavěšení dveří. Inu, seřídili. A to tak, že mi asi po 2 měsících začaly LZ drhnout na listě o LP. Jel jsem to řešit a co mi řekli? Po roce můžete uplatňovat záruční servis jen tam, kde jste to koupil.

Jinak co se toho namazání silikonovým olejem týče, zkoušeli na to leccos včetně suché vazelíny. Buď to nepomohlo vůbec, nebo na pár týdnů (maximálně měsíc). Už po půl roce zkoušeli promazávat i silentbloky na zadní nápravě, to taky trochu pomohlo. A podle jednoho mechanika by to mohly být dokonce jakési gumové dorazy zadních tlumičů, ale to je údajně běžné až po jejich opotřebení, takže by to u nového auta bylo celkem divné.

Říkám, asi špatný kus, ale svým přístupem si to u mě Ford pokazil obecně, takže od něj už nic brát nebudu.
Avatar - Hammunasakra
24. 7. 2011 21:39
Re: dobry kus
Spíše "šťastný kus" - dle textu by vozu během pár km odešla spojka a hlavně převodovka ;-)
23. 7. 2011 18:19
ESO
:yes: :-!
Rozbalit vlákno
0
Avatar - miromen
23. 7. 2011 18:55
Best of best
Tohle mit na kapotě znak VW tak dostane v prodejich na prd.el i Golf. Tak trochu nedoceněna jednička třidy. :yes:
Rozbalit vlákno
6
23. 7. 2011 19:39
Re: Best of best
Musim s tebou suhlasit miromen. Bohuzial ludia, ktory kupuju auto nemaju casto ani tusenia, co kupuju. Tym, ze to nie je priamo VW, neprichadza to na zapade u mnohych v uvahu uz dopredu-aspon mam taku skusenost.
Avatar - petrumr
23. 7. 2011 22:30
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
24. 7. 2011 09:47
Re: Best of best
My víme, každej pak s radostí přesedne do fabie. ;-)
Avatar - gld
24. 7. 2011 00:20
Re: Best of best
Ibize kazí image ten "prázdny" interiér. Rozhodne najhorší z koncernových áut. Dizajnovo tam nápad je, ale prevedenie pôsobí lacno.
Avatar - miromen
24. 7. 2011 08:00
Re: Best of best
Na mě rozhodně lacně nepusobi a myslim že se Interier Ibizy povedl a sedi k charakteru auta. Nedokažu si představit že by se do Ibizy daval např. interier z Fabie nedej bože z Pola.
Avatar - M.E.N.
26. 7. 2011 07:20
Re: Best of best
No já sám Ibizu i když v kombi a 1.2 TSI mám a nemůžu si stěžovat! Porovnání s Golfem ale není na místě. Použité materiály, chování na nerovnostech, odhlučnění, víc místa v interiéru to všechno mluví ve prospěch GOLF VI. Já Golfa V měl a byl jsem spokojen. Ale s Ibizy jsme nadšení! Jsme mladí, sportovně založení a Iba k nám prostě jde! ;-) MOžná k tomu přispívá i nevelký vzrůst 175 cm, protože člověk s 190 - 200 cm to v Ibě opravdu nemá lehké...
23. 7. 2011 20:18
Výborně...
Mohu jen potvrdit, já mám za rok a čtvrt 47500km se spotřebou 5,7l/100km. Ještě mě nepotkala jediná závada a kromě výměny krytky řadící páky v rámci záruky jsem nemusel absolvovat jedinou svolávací akci. Nikde nic nevrže, vše funguje a kromě benzínu a náplně do ostřikovačů jsem nemusel utratit navíc ani korunu. Za mě rozhodně palec nahoru pro Ibizu.

Skorotchán po mé zkušenosti koupil Ibizu ST 1.2 TSI a po téměř 20000km si spolu vždycky spokojeně popovídáme o rozhodně dobré koupi.

Ibizu mohu jen doporučit.
Rozbalit vlákno
1
23. 7. 2011 21:31
Re: Výborně...
gratulacia a vela dalsich km bez poruch
23. 7. 2011 21:39
Na jihu a východě lépe..?
Je zajímavé, že výsledky dlouhodobých testů AutoBildu i jiných časopisů potvrzují, že Škoda a Seat vyrábí auta se solidní spolehlivostí, tak mateřskému Volkswagenu se něco takového povede jen výjimečně.
Kde asi dělají soudruzi z Wolfsburgu chybu...? Příliš silné odbory? Problémy způsobené gastarbeitery? Nebo se prostě Škodováci a Španělé víc snaží, protože pokládají svá pracovní místa za ohroženější, zatímco dělníci v Německu mají "své jisté"?
Rozbalit vlákno
14
Avatar - petrumr
23. 7. 2011 22:33
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
23. 7. 2011 22:46
Re: Na jihu a východě lépe..?
To je jen menší část, Slovesnko i jinde po Evropě. Nevím jak teď, ale dřív to dokonce bylo tak, že lépe vybavené a dražší golfy se dělaly v Bratislavě a ty "obyčejnější" v Německu. Nicméně většina VW na evropském trhu se myslím pořád rodí v Německu. O to překvapivější (alespoň pro mě) jsou jejich zoufalé výsledky v dlouhodobých testech spolehlivosti.
Avatar - white label
24. 7. 2011 01:25
Re: Na jihu a východě lépe..?
Tohle je jen další důkaz toho, že tyhle testy jsou velmi hodně o štěstí/smůle na konkrétní kus. Určitě to není v rozdílu mezi španělškým a německým dělníkem, nebo technikem, navíc má Ibiza pralticky shodnou techniku s Polem.
Jaké "obyčejnější" Golfy vyráběné v Německu máš na mysli? Snad ne GTI a R(32)? n. Na Slovensku se dělaly především běžné verze Golfu, ale s pohonem 4x4...
24. 7. 2011 01:44
Re: Na jihu a východě lépe..?
ak si dobre pametam tak R32 su made in BA.
Avatar - white label
24. 7. 2011 11:27
Re: Na jihu a východě lépe..?
Kterou generaci R32 myslíš? Docela o tom pochybuju, ale vzhledem k tomu, že je to taky 4X4, možné by to bylo...
24. 7. 2011 09:20
Re: Na jihu a východě lépe..?
A není toho "neštěstí" pro VW nějak moc? Čtyři auta jasně na tom špatném konci tabulky AutoBildu, navíc podobné (i když ne TAK špatné, ale pořád DOST špatné) výsledky i v jiných časopisech, které podobné testy dělají - vím minimálně o AMS a taky o nějakém rakouském časopisu, kde měli testy na 50.000 km.

Golfy z BA: R32 ani GTI nevím, myslel jsem auta a vyššími výbavami (Highline) a s více příplatkovými prvky výbavy.
Avatar - white label
24. 7. 2011 11:24
Re: Na jihu a východě lépe..?
Neštěstí/štěstí nechodí po horách, ale po lidech a autech... :-)
Nebylo to jen o výbavě, ale spíš o technice (4x4), u R32 by to tedy možné bylo, protože ta je taky 4x4.
25. 7. 2011 18:07
Re: Na jihu a východě lépe..?
Přesně. Tyto testy, kdy se namátkou koupí jedno auto, a to se jezdí,rozebere,proměří, mají vypovídací hodnotu NULA. Jsou leda dobré,aby se fandové/odpůrci dané značky a modelu hádali na netu. Podle jednoho auta se nedá určit zhola nic.V Auto Bildu by se měli doučit statistické metody. Je to možná zajímavé počtení, co vše se na autech může vysypat a jak brzy-bude letos testík audiny s automatem a v asi 60 tkm odešla převodovka.Takže skončí v jejich tabulčičce někde dole,antikoncernisté budou jásat a nemyslím,že každé audině se vysype převodovka >:D Absolutní většina aut jezdí všem výrobcům naprosto v pohodě.Stačí fámy o francouzích.Zatím jsem v F viděl stát auto s poruchou a byl to Avensis2,Mazda6,nějaká stoletá Fieta,staré Mini atd...ale F auto ani jednou.Ale podle čechů F auta nejezdí...ha,ha.
Prostě něčím se novináři živit musí,jako každý.
Avatar - miromen
24. 7. 2011 07:57
Re: Na jihu a východě lépe..?
Nevim jak to bylo u předchozich Golfu tedy 5 a niž ale součastny se vyraby pouze v DE a Variant v Mexiku.
24. 7. 2011 09:20
Re: Na jihu a východě lépe..?
Může být...
Avatar - white label
24. 7. 2011 11:42
Re: Na jihu a východě lépe..?
Na slovenské wiki jsem zatím našel jen tohle:
"Volkswagen Slovakia je automobilový výrobný závod v Bratislave v Devínskej Novej Vsi, ktorý pôsobí od roku 1991, keď sa Volkswagen rozhodol rozšíríť svoje pole pôsobnosti do vtedajšej ČSFR. V prevzatej továrni od Bratislavských automobilových závodov bola rozbehnutá výroba modelu Volkswagen Passat. V roku 2002 tu bola tiež začatá výroba terénneho modelu Volkswagen Touareg a na rovnakej platforme Audi Q7 a Porsche Cayenne. Vyrábajú sa tu aj modely Volkswagen Golf a Volkswagen Polo. Do prelomu rokov 2005-2006 sa tu vyrábal aj Seat Ibiza, od roku 2008 sa tu vyrába aj Škoda Octavia.
Celkovo tu bolo vyrobených vyše 2 milióny automobilov Volkswagen."

edit:
Ale tady je něco aktuálního přímo ze stránek VW Slovakia:
"V závode v Bratislave sa ako v jedinom na svete vyrábajú autá piatich rôznych značiek. V súčasnosti sa vyrábajú Volkswagen Touareg, Audi Q7, karosérie Porsche Cayenne a v priebehu roku 2011 sa začne produkcia aj radu New Small Family, ktorý bude zahŕňať modely značiek Volkswagen, Škoda a Seat."
[odkaz]
Avatar - miromen
24. 7. 2011 12:04
Re: Na jihu a východě lépe..?
Je to tak. Posledni Golf ktery se dělal v Bratislavě byla 5 řada. Jinak pro mě je docela zajimave to že se Golf 6 nevyraby jen ve Wolfburgu ale i ve městě Mosel což jsem nevěděl. Ja patřim pravě mezi majitele kteři maji Golfa z Moselu.
Pokud chceš zjistit kde přesně byl vyroben tvuj koncernovy vuz tak....
[odkaz]
Avatar - white label
24. 7. 2011 21:01
Re: Na jihu a východě lépe..?
Tak jsem to zkoušel a moje Lambo, Bentley ani Bugatti to nebere, tak snad nejsou kradené... >:-[]
Avatar - miromen
24. 7. 2011 21:12
Re: Na jihu a východě lépe..?
Tak už nazev stranky IGORweb by měl zaručit i evidenci kradenych vozu. >:D
Jinak jsem se opravdu zasmal. :yes:
Avatar - SEKYC
23. 7. 2011 23:08
motor
Já se spíše divím že tak dobrého výsledku dosáhla s tímhle motorem,který má dost much u nás třeba v roomstru a 6,4l no to měli hodně lehkou nohu ale jak se říká vyjímka potvrzuje pravidlo.Kdybych si mohl vybrat tak nejhezčí malé auto je nynější polo s tsi v stříbrné metle mu golf nesahá ani po kotníky jak se říká.Nejhorší je něco hodnotit jen podle obrázků,ibizou jsem jel teda neřídil ale zdála se mi moc tvrdá jak prkno,to fabie je ve srovnání o moc měkčí ale nejvíce mě sklamal kombik (ST) na foto supr kára ale na živo no zdá se mi to takový přeprolisovaný či co.Takže za ty prachy POLO a myslím že šlape dost na paty fábii ,jak jsem koukal v autosalonuVW , polo od 225000 kč. :yes:
Rozbalit vlákno
3
24. 7. 2011 06:03
Re: motor
Jo, za 225, ale nesel bych do nej kvuli tomu co ma pod kapotou - a v 1.4 uz je to cena kolem 270 za skladovku a to uz muzes mit Ibizu ST ve Stylu ze skladu ;-) s tim samym motorem.

Celkove ma na trhu koncern nejhorsi zakladni atmo motory... a Ibi i Polo maji smulu, ze jim z nejakeho, pro me nepochopitelneho, duvodu chybi 63kW TSI... ;-\
Avatar - miromen
24. 7. 2011 07:54
Re: motor
Tak za 6.4l se da jezdit uplně s přehledem a to že v krabici typu Roomster si na tom podstatně huř je snad pochopitelne. Dale bych rad viděl ty mouchy protože s timto motorem opravdu problemy nejsou. Pokud je maš ty holt smula. A napsat že je Fabia o moc měkči tak to je blbost na entou takže ti ani nevěřim že jsi oběma auty jel. Protože jak je Ibiza laděna spiš na jizdni vlastnosti tak si stale zachovava velmi slušny třidni komfort a takove přejezdy vymolu a nerovnosti zvlada lip než prkenna Fabia.
Avatar - SEKYC
24. 7. 2011 11:12
Re: motor
Fabii jsem řídil ale v ibize jsem seděl vedle tak měl jsem takový pocit tý tvrdosti,možná to mám skreslený tím po jaké silnici jsme jeli(samá díra).Co se týče roomstru ta spotřeba kolem 8l jo je to krabice a ty mouchy, při studeným motoru škubání při rozjezdu,na dálnici třeba kolem 140km/h motor občas začne vynechávat či co prostě stratí výkon pak zas naskočí-vše způsobeno špatným softverem v řídící jednotce,snad každej půlrok vydávali novej program asi třikrát jsem byl na přehrání a podle různých diskuzích na internetu jsem takto postižen rozhodně nebyl sám.
24. 7. 2011 09:25
Nebolo to až také ružové ...
Síce test skončil do 100 tisíc dobre, ale pri demontáži zistili, že prevodovky už odchádzala a veľa by tých 100 tis. neprežila ... a to by bol dosť veľký "prúser" ...
Rozbalit vlákno
9
24. 7. 2011 20:27
Re: Nebolo to až také ružové ...
JPP nebo nám řekneš zdroj?
Avatar - white label
24. 7. 2011 21:04
Re: Nebolo to až také ružové ...
Něco, částečně v tom smyslu, je právě v tom AutoTipu, ze kterého čerpá i tento článek...
24. 7. 2011 21:09
Re: Nebolo to až také ružové ...
Áno, bolo to v tom Auto Tipe, len mi je záhadou prečo to v hodnotení nezohľadňujú ... keď si už urobia tú robotu a "zlikvidujú" vozidlo ...
Avatar - Hammunasakra
24. 7. 2011 21:43
Re: Nebolo to až také ružové ...
Jak to že ne? Test je na 100 t. km a je vždy PŘESNĚ popsáno co se dělo a co je u daného modelu "normální/běžná" porucha a co spíše výjímečná - a i zde byl přesný "rozpis" průběhu 100.000 km VČETNĚ popisu stavu po rozebrání vozu - a ten byl "špatný" (odešla by spojka a hlavně převodovka)
PS: Chce to holt (nejen zde) číst i text ;-)
24. 7. 2011 21:47
Re: Nebolo to až také ružové ...
Ono je otázka, jak a hlavně KDY by se to projevilo. Mohlo to být za další 2.000 km a na výměnu převodovky, nebo to mohlo ještě vydržet dalších 50.000 km...
Avatar - Hammunasakra
24. 7. 2011 21:52
Re: Nebolo to až také ružové ...
Byly tam i fotky a z textu to NE"působí" na dalších 50 tisíc km ;-)
PS: Samozřejmě to nelze určit přesně, ale myslím že reálnější bude "za 2 - 20.000 km" :-)
PPS: Ono i těch 20 tisíc km je možná trochu "optimistických", 50.000 km je už ale OPRAVDU hodně..
25. 7. 2011 03:08
Re: Nebolo to až také ružové ...
Já tyhle časopisy nečtu a na internetu jsem nic nemohl najít. To je docela pech, když po 100000 odejde převodovka.
25. 7. 2011 18:14
Re: Nebolo to až také ružové ...
Bade letos testík drahého auta a tam odešla mnohem dříve, a to reálně. :no:
Avatar - Emel
25. 7. 2011 09:48
Re: Nebolo to až také ružové ...
Ty rozborky jsou často zajímavější než samotný test.

Převodovka ale zase takový průšvih není, servis to má za dopoledne přehozené, jen to holt něco stojí. Nebo se dá sáhnout na nějaké vrakoviště, z různých bouraček je převodovek na tyhle motory spousta.
25. 7. 2011 09:35
Ibiza je nejlépe hodnoceným malým autem
a také je nejlepší mezi evropskými neprémiovými vozy.
K tomu už snad není co dodat, vynikající výsledek :yes:
Rozbalit vlákno
1
25. 7. 2011 18:18
Re: Ibiza je nejlépe hodnoceným malým autem
jj, jedno náhodné auto = výsledek o ničem.Dcera má M6,auto jezdí, ale dokonalé není,přitom v jejich "jako žebříčku", který neberu vážně je druhá,nebo třetí.Na mazda klubu mají majitelé neuvěřitelné problémy a kdo se trochu zajímá,tak ví, co vše se tam sype.To píši jako ten, co tu M6 koupil a zaplatil. :-!
Avatar - Guttalax
25. 7. 2011 11:54
Auto-buld
Já dávám taky za 1 :yes: Hodně podobných aut by chtělo mít na nájezd 100 tis. jen takové banální závady. :-! Takový španělský Ceed,ale asi kvalitněji provedený
Rozbalit vlákno
0