Seat Ibiza: 1.9 SDI odchází, nastupuje 1.4 TDI
Zájemci o Seat Ibiza se budou muset obejít bez staršího atmosférického vznětového motoru 1.9 SDI s výkonem 47 kW při 4000 ot./min. a točivým momentem 125 Nm při 1600 – 2800 ot./min., který nahradí moderní turbodiesel s objemem 1.4 litru. Odchod 1.9 SDI znamená změnu i pro současnou 1.4 TDI, jež už nebude nabízena s výkonem 55 kW při 4000 ot./min. a točivým momentem 195 Nm při 2200 otáčkách, ale dvou výkonových variantách.
Slabší 1.4 TDI vyvine maximální výkon 51 kW a točivý moment 155 Nm při 2200 otáčkách. Proti starší 1.9 SDI to znamená zlepšení o 4 kW a 30 Nm. Na dynamických vlastnostech malého Seatu Ibiza se přítomnost turbodieselu citelně podepíše, na 100 km/h zrychlí ibiza o 2,2 sekundy rychleji než se starší 1.9 SDI (14,8 sekund pro 1.4 TDI místo 17 sekund 1.9 SDI) a dosáhne maximální rychlosti 166 km/h. Kombinovaná spotřeba paliva přitom nepřesáhne pět litrů.
Silnější varianta motoru 1.4 TDI poskytne maximální výkon 59 kW (o 4 kW více než předchozí verze) a točivý moment 195 Nm při 2200 otáčkách. Ibiza s tímto motorem zrychlí z 0 na 100 km/h za 12,9 sekundy a bude uhánět maximálně rychlostí 176 km/h. V tomto případě slibuje Seat ještě nižší spotřebu, a to 4.6 litru v kombinovaném cyklu, mimo město má spotřeba dokonce atakovat čtyřlitrovou hranici. Dva nové motory se v Setu Ibiza dostanou na španělský trh v září.
Údaje | 1.4 TDI 51 kW | 1.4 TDI 59 kW |
Maximální rychlost [km/h] | 166 | 176 |
Zrychlení 0 – 100 km/h [s] | 14,8 | 12,9 |
Spotřeba [l] | ||
Město | 5,9 | 5,7 |
Mimo město | 4,1 | 4,1 |
Kombinovaná | 4,6 | 4,7 |