Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Seat Ibiza Cupra TDI (118 kW):dražší konkurence pro TDI (96 kW)

Nabídku značky SEAT na českém trhu rozšiřuje SEAT Ibiza Cupra, poháněný turbodieselem 1.9 TDI o výkonu 118 kW,který z nastupujícího modelu dělá nejvýkonnějšího vznětového reprezentanta své třídy.Točivý moment dosahuje až k hodnotě 330 Nm při 1900 ot/min.
Zpět na článek
29. 6. 2004 11:21
neregistrovaný "HUFUH"
29. 6. 2004 16:23
neregistrovaný "anonym"
29. 6. 2004 18:05
neregistrovaný "amg"
1. 7. 2004 17:53
neregistrovaný "Forest"
2. 7. 2004 00:21
neregistrovaný "Flavio"
2. 7. 2004 02:34
neregistrovaný "Forest"
2. 7. 2004 11:10
neregistrovaný "Flavio"
2. 7. 2004 13:23
neregistrovaný "Forest"
2. 7. 2004 16:11
neregistrovaný "Turbo"
3. 7. 2004 10:48
neregistrovaný "Forest"
2. 7. 2004 20:10
neregistrovaný "tlama"
2. 7. 2004 16:03
neregistrovaný "mates"
3. 7. 2004 11:02
neregistrovaný "Forest"
5. 7. 2004 11:04
neregistrovaný "mates"
5. 7. 2004 12:43
neregistrovaný "Forest"
6. 7. 2004 18:32
neregistrovaný "mates"
7. 7. 2004 11:38
neregistrovaný "Forest"
7. 7. 2004 12:01
neregistrovaný "mates"
29. 6. 2004 22:12
neregistrovaný "wuf"
29. 6. 2004 18:24
neregistrovaný "Šumík"
15. 7. 2004 15:28
neregistrovaný "J_A_R"
19. 7. 2006 17:49
neregistrovaný "naftovy ropak"
neregistrovaný "HUFUH"
29. 6. 2004 11:21
to uz celkem jde ...
... na naftu uz je to slusny zrychleni ... i na spoustu benzinu ;)
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Forest"
29. 6. 2004 13:06
Nafta rozhodně nepatří do kamen aneb benzín je dobrý tak max
Kdo byl na výstavě v Lipsku, tak už je o exitenci tohoto vozu informován dávno, nicméně se domnívám, že to stále nebrání "benzíňákům", aby se opocovali až na "*" jak by řekl "Bohůš"
Holt, benzíňáci si budou muset už zvyknout na to, že doby je občas nějaký ten nafťák předjede ...a největší potupa bude, že když se s ním budou honit, tak on pojede do 10 litrů (ale to to bude muset mít nachipovaný a dost ostře), zatímco benzíňáci za 15 a více
Když vezmu v potaz, že to půjde nachipovat na min. 190, spíš 210 koní, tak to bych se divil, kdyby nešlo zrychlení pod 7 sekund. Proč to zmiňuju? Protože to by dostala zavyučenou i 1,6tka VTi - všemi obdivovaný a uctívaný "sporťák".
Vím, že mi každý hned začne říkat něco ve smyslu "sundej tomu turbo a předveď se", ale pánové pozor! Musíme si uvědomit jednu dost důležitou věc - při výrobě benzínu si ten proces vyžádá to "nej" z ropy a teprve až potom, co zbyde, tak z toho se dělá nafta. Jinými slovy si laskavě vy všichni, co budete něco ve smyslu výše uvedeného sloganu říkat, uvědomte, na co to vlastně jezdí
Neodsuzujte naftu za to, že kouří, protože váš benzíňák je na tohle moc velkej "cimrlich", než aby zpapkal takový oopad. Uvědomte si taky, že když by tu nebyla nafta, tedy zužitkování odpadu vzniklého při výrobě benzínu, tak by benzín stál víc! Jinými slovy vás, všechny odpůrce nafty, bych poprosil, abyste se nad tím více zamysleli a neodsuzovali ji tolik.
Jinak toto je můj názor a nikomu ho nevnucuju a jsem připraven k diskuzi, neboť sám se dieselovými motory dost zabývám (tím nechci říct, že by mi benzíňáci byly cizí).
Rozbalit vlákno
22
neregistrovaný "fechta"
29. 6. 2004 13:44
Re: Nafta rozhodně nepatří do kamen aneb benzín je dobrý tak
hlavně aby všichni nepřešli na naftu, to by pak nebyl žádnej odpad na kterej by se jezdilo. :)
neregistrovaný "HUFUH"
29. 6. 2004 14:06
Re: Nafta rozhodně nepatří do kamen aneb benzín je dobrý tak
no anebo se ceny vyrovnaj ... nebo nakonec bude benzin levnejsi nez nafta ;))) ... trh pravdu ukaze ...
neregistrovaný "Flavio"
29. 6. 2004 14:04
Re: Nafta rozhodně nepatří do kamen aneb benzín je dobrý tak
No, já bych to s tím glorifikováním dieselů zas tak neviděl. Jistě, diesely mají své nepopíratelné přednosti, ale sportovní chování je jim absolutně cizí. V tomto směru mají nevhodně rozložený výkon, nechuť vytáčet se ochotně do max. otáček, příliš těžké převody, zvukový projev, který neumí chytit za srdce, pomalé reakce na pohyb plynového pedálu, díky své vyšší hmotnosti mají problémy s jejím správným rozložením, což se odráží na výsledných jízdních vlastnostech atd.. Prostě jejich celkový projev je "tupý" a nevýrazný, z čehož nakonec vyplývá, že se člověk za volantem nebaví tak jak by se bavit měl/mohl a sportovní jízdu si vůbec neužívá.
neregistrovaný "HUFUH"
29. 6. 2004 14:08
Re: Nafta rozhodně nepatří do kamen aneb benzín je dobrý tak
no je vidět, že si hodne zaujatej ... už si někdy řídil slušnýho diesela? ... já jo a dá se s nim jezit hodně svižně a zajímave ... jasně, že to neni vysokoobrátkovej supersport, ale kolik lidí má supersporta aby mohlo srovnávat??? ...
neregistrovaný "tlama"
29. 6. 2004 14:42
Re: Nafta rozhodně nepatří do kamen aneb benzín je dobrý tak
Hele nemusis mit ani supersport, ale motor by mel toticia alespon 6.5tis. Pak ma clovek trosku radost z jizdy. Ono tyhle zabomysi valky diesel vs. benzin maji jednu obrovskou skvrnku na krase. Vetsinou se srovnava abs. to nejlepsi co se da z nafty vydolovat (vetsinou na same hranici zivotnosti) se zcela beznymi motory. Pokud vedel se postavime dva parametricky obdobny motory (objem, turbo, zamereni..), pak jednoznacne vejde jako vitez benzinak. At se najde nekdo kdo by mi s cistym svedomim rekl, ze nejaky TDI o 2l je stejne kvalitni nebo dokonce i lepsi nez treba 2l z STi :-) I 1.8 od Toyoty nebo 2l od Hondy je vyrazne lepsi nez vetsina TDI a to nemaji turbo. Takze da se prijmout hypoteza (jak uceny:-)), ze diesel se vyrovna nekterym benzinum, ale pro nejaky "zavodeni" teda rozhodne neni. Budiz, at se davaji naftaky do aut a lidi nima dal smrdi a otravuji vzduch v mestech, ale netahejte to do i rado by sportovnich aut. Tam nepatri a nikdy patrit nebudou. Karel Loprais promine. K Tatre samozrejme patri :-)
neregistrovaný "Forest"
29. 6. 2004 15:08
Re: Nafta rozhodně nepatří do kamen aneb benzín je dobrý tak
O něco bych Tě poprosil - NAUČ SE ČÍST...děkuji.
Abych předešel přesně tomu, cos tu předvedl Ty, tak jsem zmínil, že to nejde srovnávat, protože tu není opravdu dodržena podmínka ceteris paribus aneb "jinak za stejných podmínek". O čem tu mluvím? O tom, že nafta nemá takové dispozice jako benzín - myslím tím např. hořlavost a to je dost směrodatné, nemyslíš?! A zde nemluvíme o rozdílech typu benzín a metanol, ale větších! Prostě když nemáš vstupy, tak nemůžeš dosáhnout kvalitních výstupů. Už můj děda říkávál, že "z prdu kuličku neuděláš".
Jinak kdo se neprojel v nafťaku s technologií vstřiku PD, tak ať prosím nepřispívá dokud tak neučiní. Kdo se projel např. Touranem (což je MPV a těžká "krávaskříň") s motorem 2,0 TDI PD, tak ten ví obzvlášť "o čem je řeč".
Jinak TDI opravdu pro závodění nejsou, ale pravdou je, že jsou pro závodění asi tak jako pro běžnou jízdu STičko. Nicméně TDI je prostě dost univerzální (viz. můj další příspěvek).
neregistrovaný "tlama"
30. 6. 2004 09:16
Re: Nafta rozhodně nepatří do kamen aneb benzín je dobrý tak
No presne tak! Ja ani tak nereagoval na tvuj prispevek, jak na reakci na nej. S tebou vcelku souhlasim. Proti dieslum nic nemam. Mam zkusenost jak se starymi SDI, tak i s HDI. 2l HDI (v 307) funguje jak ma. Auto slusne rozpohybuje a clovek nepozna rozdilu od 1.6. Jedine co mi na cele teto polemice vadi jen skutecnost, ze nektere firmy z TDI delaji "zavodni" motory a jeste tuhle myslenku nuti lidem. To mi nepripada az zas tak moc korektni. Dalsi vec je tak trosku hloupe zamereni Evropy na diesly. Staci chvilku stat v kolone s otevrenym okynkem a clovek razem pozna jak tenhle slavny motor je ekologicky. Nevim to jiste, ale v USA jsou na diesly do mest prisnejsi normy nez v EU (tady se naopak prosazuji). ... a to mi vadi daleko vic. Motor at si zvoli kazdy jaky chce. To je jenom na nem. Ja bych osobne bral V12!:-))
neregistrovaný "Ada"
29. 6. 2004 20:24
Re: Nafta rozhodně nepatří do kamen aneb benzín je dobrý tak
Nicmene "proti gustu zadny disputat". Ja treba kdyz sednu z dvoulitroveho TDI do trilitroveho benzinaku, tak vzdy ihned musim bedovat, jak tragicky liny ty benzinove motory jsou. Dokud nekvici jako vysavac, tak to proste nejede. Pro mne je tedy dilema benzin - nafta jednou provzdy vyresen.
neregistrovaný "Forest"
1. 7. 2004 08:58
Re: Nafta rozhodně nepatří do kamen aneb benzín je dobrý tak
Dík za názor, ale pokud pro Tebe 6,5 tisíce vyjadřuje pocit z jízdy, tak pro mě ne. Pro mě je pocit z jízdy svižnost , pružnost, akcelerace (samozřejmě bezpečnost) a nepotřebuju k ní ječící či hučící výfuk nebo zvuk motoru podobný pile. Asi jsem jinej, ale já si celkem ticha važím
neregistrovaný "mates"
1. 7. 2004 12:18
Re: Nafta rozhodně nepatří do kamen aneb benzín je dobrý tak
Nijak ti nechci hanet tvoje nadseni dieslove motory. Ale jestli si vazis ticha tak, jak uvadis, potom nerozumim tvemu obrovskemu nadseni pro TDI PD od VW
neregistrovaný "Forest"
2. 7. 2004 01:49
Re: Nafta rozhodně nepatří do kamen aneb benzín je dobrý tak
No, je vidět, že jsi opravdu nejel v autě s tímto motorem...Tvoje škoda
Pomyslné "kadle, kadle" tak prostě nenajdeš a tak kultivovaný chod je znám z ne-PD jen z V6tky...můžeš mluvit očem chceš, ale já vím, o čem je řeč, vzhledem k tomu, že já mám 1,9 TDI PD, bratr 2,0TDI PD a otec 2,5 V6
neregistrovaný "mates"
2. 7. 2004 15:48
Re: Nafta rozhodně nepatří do kamen aneb benzín je dobrý tak
Ale jel, jinak bych ti to nepsal. A jel jsem taky s jinymi naftaky a je tam znat rozdil (v neprospech TDI PD). Za absolutni vrchol povazuju naftu 2,7 V6 od Jagu. To co zde pisu je muj nazor, ktery ti nenutim! To jen, abys nerozpoutal nejakou plamenou diskuzi o tom, jak je PD nejlepsi.
neregistrovaný "Forest"
6. 7. 2004 01:10
Re: Nafta rozhodně nepatří do kamen aneb benzín je dobrý tak
Jaguár...hmmm, na ten se taky těším a nedivím se Ti, že to považuješ za vrchol...protože od toho, co má přijít se dost očekává a bylo by asi zklamáním, kdyby to bylo zpátečnické (jako např. diesel od Hondy). No uvidíme, jaké to bude, když se kvůli tomu spojili Ford Motor Company a PSA Peugeot Citroën. Nicméně 152 kW (207 koní) je při 6 válcích, 24 ventilech a objemu 2,7l poněkud málo, 76,7k na litr objemu je málo ve srovnání s 84,2k na litr objemu ovšem při 4 válcích, nezdá se Ti? Na to, že je to "nová a převratná technologie" a museli se kvůli tomu spojit dva koncerny...co si o tom myslíš? Neber to jako rytí, ale jako objektivně položenou otázku, prosím.
(jen bych chtěl poprosit, abys to nesrovnával s 2,5 V6 od VW koncernu, protože ikdyž má kulitovaný chod a dobrou spotřebu, tak to je opravdu starý a výkonově špatný motor, to musím uznat...hlavně by to bylo podlé to srovnávat: děděček VS novorozeně /tisková zpráva o vývoji motoru pochází z června předchozího roku/)
neregistrovaný "mates"
6. 7. 2004 18:37
Re: Nafta rozhodně nepatří do kamen aneb benzín je dobrý tak
S-Type s timto motorem je jiz v prodeji. Nesrovnaval jsem papirove parametry, psal jsem o svem subjektivnim dojmu z jizdy s autem s timto motorem. Doporucuju stavit se u Jaguaru a projet se s nim! Nejlespi to budes mit v Praze. Pokud to Prahy mas daleko, tak je prodejce jeste v Brne a Ostrave. Skutecne to chce vyzkouset, protoze z papiru to clovek nevycte!
neregistrovaný "Forest"
7. 7. 2004 11:23
Re: Nafta rozhodně nepatří do kamen aneb benzín je dobrý tak
Souhlas, ale to samé Ti mohu tvrdit i já s Touranem 2,0 TDI PD - řekneš usmrkanejch 136 koní, ale když si uvědomíš, co ta "krabice" váží a jak to dokáže s tím zacvičit, tak bys pochopil můj (do jisté míry, nikoliv však fanatický) obdiv.
neregistrovaný "Flavio"
7. 7. 2004 14:14
Re: Nafta rozhodně nepatří do kamen aneb benzín je dobrý tak
Ale kuš! To mě teda zajímá v čem je 2.2CTDi v Accordu tak zpátečnický? Hlavně mi nevykládej, že ve výkonu, neboť motor není jen o hodnotě max. výkonu. Vždyť ten motor ve své třídě vyhrává jeden test za druhým a všichni kladně hodnotí jak je o proti konkurenci fantasticky vyvážený ve všech směrech! A v anketě Motor roku 2004 obsadil 2. místo ve tříde 2.0-2.5l.
neregistrovaný "Forest"
29. 6. 2004 14:41
Re: Nafta rozhodně nepatří do kamen aneb benzín je dobrý tak
...jinými slovy: když budu chtít auto, které:
a) dost uveze
b) bude mít malou spotřebu
c) občas se s ním budu chtít lehce vydovádět
d) budu chtít pružný motor, protože o maximální rychlosti to není (zvláště na našich silnicích )
...tak zvolím auto s motorem 1,9 nebo 2,0 TDI PD (technologie vstřiku čerpadlo-tryska) v kobíku a je to.
(pisatel je majitelem VW Golf 1,9 TDI PD Variant (kombi) s přepínatelným výkonem 115-157-181 koní...zatím jen tímhle ...chystám další úpravy )
Jedinou nevýhodu vidím ve výši pojistky, ale to si v případě využití možné svižné jízdy, tusíž zvýšenou spotřebou v případě benzíňaku na sebe vydělá.
PS: ten titulek berte jen jako reakci na slogan "Nafta patří do kamen"
neregistrovaný "1.6VTi"
29. 6. 2004 15:15
Re: Nafta rozhodně nepatří do kamen aneb benzín je dobrý tak
Mam 1,6 VTi a dalsie auto planujem 2,2 honda acord = nafta ...
neregistrovaný "fechta"
29. 6. 2004 15:27
Re: Nafta rozhodně nepatří do kamen aneb benzín je dobrý tak
proč konkrétně PD?
neregistrovaný "Forest"
29. 6. 2004 16:03
Re: Nafta rozhodně nepatří do kamen aneb benzín je dobrý tak
Protože PD je zárukou pružnosti, tudíž rychlé odezvy po sešlápnutí plynu.
neregistrovaný "fechta"
30. 6. 2004 10:24
Re: Nafta rozhodně nepatří do kamen aneb benzín je dobrý tak
s tím bych tak nesouhlasil, sice PD má agresivnější nástup, ale pružné zrychlení není takové jako u commonrailů. Konkrétně 1.9TDI 96kW v A4 a 2.0d v X-Typu, 2.0TDI PD A3 vs. 320td Compact.
neregistrovaný "Forest"
1. 7. 2004 10:39
Re: Nafta rozhodně nepatří do kamen aneb benzín je dobrý tak
Máš postřeh a i z části pravdu, ale musím Tě upozornit na jednu věc. S TDI se jezdí takovým způsobem, že stále řadíš (to nedokáže spousta řidičů benzínu pochopit a točí ho nad 4 tis. otáček, jakoby tam něco hledali). Já mám například šestikvalta a pokud někam výrazně nespěchám, tak se pohybuju v otáčkách od 1.800 do 2.300 otáček. Když spěchám (tak si tam dám chip, ale mluvme tu o seríovém provozu), tak točím od 1.90 do 2.800 otáček a je to dostatečně rychlá akcelerace. Ano, samozřejmě, že největšího výkonu dosahuju při 3.500 otáček, ale tam se dostávám jen při zcela sportovní jízdě. Kdo v tom nejel (delší dobu, aby se s tím zžil), tak opravdu nemůže tušit.
neregistrovaný "performer"
29. 6. 2004 15:54
Vypiplaný přímovstřikový turbobenzín Vám ty Vaše kamna překo
A ještě přitom splní Euro5. Bohužel je situace na trhu PHM taková, že se jaksi nevyplatí benzíny nějak moc piplat a tak jsou výsledky takové jaké jsou. Ještě že alespoň Japonci mají rozum. Být to na jen VW montuje do golfa 132kWTDI a 55kW1.8mičku dvacet let starou........
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "Forest"
29. 6. 2004 16:24
Re: Vypiplaný přímovstřikový turbobenzín Vám ty Vaše kamna p
...bla, bla, bla aneb silácké kecy a nic víc
1) teď sis dost ulítnul, ale to je u "rejžáků" naprosto běžné...bohužel (nic proti japonským vozům)
2) ve všech rozhodně ne - ve spotřebě ani v kroutícím momentu ani kdyby chtěl
3) 132kWTDI? tím předpokládám myslíš 2,5 V6 TDi - hmmm, zase vedle, protože ten se nevejde
Jinak opět Tě odkážu na to, co jsem říkal - rozdíly mezi vstupy. Pro ty, kterým to stále nedochází, tak se zeptám tak, aby si to uvědomili sami - proč do benzíňáků na sprinty tankujete Shell V-Power?! Nebo proč jezdí sportovní speciály na methanol? Věřím tomu, že teď už to dojde všem
neregistrovaný "Skyline"
30. 6. 2004 08:43
Re: Vypiplaný přímovstřikový turbobenzín Vám ty Vaše kamna p
Placani o tom, ze je nafta mene hodnotna nez benzin a proto je tam ten rozdil me rozesmal jako uz dlouho nic. Je to proste jina technologie a bez turba si neskrtne, smir se s tim.
Dost te lituju, jestli se ohanis u sportovniho auta spotrebou a krouticim momentem - ten je totiz sam o sobe zcela nedulezity, svou vahu ma az v pripade, ze je adekvatni vykon, rozsah otacek a prevody. Tebou zminovana 1.6 VTi ma "jen" 150 Nm, tak jak to, ze neni pomalejsi nez 1.4 TDi, kdyz to ma prece celych 195 Nm? Snad ti to docvakne...

Shrnuto - stve te, ze mas sice vetsi motor nez VTi, dokonce s turbem, dokonce s prepinatelnym vykonem, dokonce o cca 10 let mladsi (coz takhle VTi srovnat s dieselem z roku 1992?) a porad to stoji za h.o. Ukajis se spotrebou, jizdni zazitky zadne, rachot jak v traktoru...tvou frustraci plne chapu (pisatel ma najeto 20000 km s TDi). Stav se nekdy na okruh do Brna (pokud to nemas daleko - i kdyz s tvou zanedbatelnou spotrebou je to jedno, ne?) a muzem zkusit, jak moc te "rejzi" se svym Traktor Drnci inside ujedes.
neregistrovaný "ftakopysk"
30. 6. 2004 10:55
Re: Vypiplaný přímovstřikový turbobenzín Vám ty Vaše kamna p
To, ze nafta je len odpadom benzinu, to je sice pekne, ale nic to nemeni na tom, ze nafta sa jednoducho do sportoveho auta nehodi! Vidno, ze si fanaticky zastanca dieselov a snazis sa za kazdu cenu dokazat, ze nafta je to prave. Aj ked si pisal, ze argumenty o turbe neberies, ja zase vravim, ze tvoje argumenty o kvalite paliva su len ubohe ospravedlnovanie "vykonu" atmosferickych vznetovych motorov. Ja proti dieselom nic nemam. Na normalne vozenie su dobre. Celkom slusne tahaju a maju nizku spotrebu. Ale preco to preboha sk...eny VW Group pcha vsade!? Ja viem, ze su neschopny a nedokazu vyrobit poriadny nepreplnovany zazihovy motor, ale to nie je dovod, aby kazili pojmy ako RS a Cupra naftou.
neregistrovaný "anonym"
29. 6. 2004 16:23
bez titulku
no uvidime co ten naftak dovede , koupil jsem si fiat stilo multiwagon 1, 9 JTD 140 koni
Rozbalit vlákno
17
neregistrovaný "amg"
29. 6. 2004 18:05
Re: bez titulku
commonraily od fiatu su lepsie. i od mercedesu. tdi neni ta najspickovejsia technologia.
diesel sice taha jak tank za relativne malu spotrebu, ale radost z jazdy, zo zvuku motora, z vytacania otacok, to ma iba benzin. cuore sportivo!
neregistrovaný "Forest"
1. 7. 2004 17:53
Re: bez titulku
SI děláš srandu ne? Fiat má turbodiesely opravdu někde úplně jinde, ale rozhodně ne před TDI PD. Jak je to s Mercedesáckými turbodiesely nevím, ale "vykopat" z 2148cm3 150 koní se zrychlením 10,3 není žádnej zázrak (C220 CDI) nebo z 2685cm3 125kW se zrychlenim 8,9 (C270CDI) a když vezmu, že rádoby "vyladěný" motor ve C30CDI AMG má 3 litry a má 170kW, přičemž zrychlení 6,8, tak to se už za břicho popadám, protože pokud je ten motor vyladěn, tak takového zrychlení dosáhne upravený Golf 1,9TDI PD v sérii 110kW.
Jinak když jsem četl C270 CDI, tak mi to přišlo nějak povědomé a hned jsem si vzpomněl - toho jsem "utahal" s mým nachipovaným Golfem Variant
Jinými slovy Mercedes se moc nepředvedl
Jinak co se týče "tuningu", tak více prostoru je samozřejmě u turbonafťáků, nežli turbobenzíňáků (benzíny ani nezmiňuju). Důvod je prostý - TD jsou konstruovány na základě jiných priorit nežli TB (turbobenzíňáky ), ale pravda je prostě taková, že z TB nikdy nevykopeš tolik jako z TD - mám namysli poměr mezi sérií a úpravou.
Když tu zmíníte ten úúúžasný motor 1,6VTi, tak vám něco k němu řeknu. Ten už je tak vypipiplanej, že když na něj chcete dát turbokit, tak musíte vyměnit tolik věci (kované písty), že se z toho zblázíte, co všechno budete muset zaplatit a pokud vím, tak víc, jak 300 koní z něj nedostanete.
Zatímco Seat Leon Cupra 1,9TDI PD udělal můj úpravce na trvalých 303 koně a dočasných (10 sekund, NOS) 550 koní. Má zrychlení 3,2-3,8 podle toho, jak se podaří řadit (má manuální řazení) a vymlátil i slavné Ferrari se sekvenčkou a to poté, co si s ním neuměl poradit Dodge Viper... a toho dosáhl na základě špičkového chiptuningu, jiné spojky, převrtané turbíny a výfuku a NOS. Jinak to byl sprostá sériovka (žádné úpravy motoru, převodovky, ničeho)
Jinak pro ty, co tu budou říkat, že když dají do VTi NOS - když dáte do Hondy NOS, tak se vám rozletí, protože ten motor je opravdu skvěle vyladěnej na těch 160 koní, co dosahuje někdy daleko za 5.000 otáčkami, ale není konstruovanej na takovou zátěž jakým je NOS. Abyste do toho mohli dát NOS, tak musíte dát jiný svíčky (Denso Iridium Racing, neboť D.I. Power vám uhoří), kovaný písty a kdoví co všecho ještě.
Jinými slovy: ANO, je to úctyhodné dostat z 1,6tky 160 koní, ale tím bych raději končil, zatímco sériovka TDI se jednom "třese" na to, jak bude upravena
neregistrovaný "Flavio"
2. 7. 2004 00:21
Re: bez titulku
Srovnáváš nesrovnatelné! Sériové verze s chipovanými. Divíš se jaký výkon má C30CDI AMG, ale že VW nemá k tomuto motoru žádnou alternativu se už nedivíš. Haníš turbodiesely od Fiatu, ale o tom, že Opel, který používá fiaťácké JTD, připravuje 1.9CTDI Twin Turbo se 156kW se nezmíníš. Neustále se strefuješ do 1.6VTi (mimochodem již dávno nevyráběném) o kterém kromě obsahu a výkonu nevíš nic a vynášíš nad ním soudy. Předhazuješ tady NOS, jehož praktická využitelnost je rovna nule. Oháníš se turbem (turbokitem) o kterém sám víš, že některé motory se bez nej ani nerozjedou (diesely).
Chipaři jsou zajímavá sorta lidí, která si o sobě myslí, že jejich znalosti výrazně převyšují znalosti všech konstruktérů podílejících se na vývoji automobilu. Jsou zaslepeni honbou za max. výkonem, nic ktromě výkonu je nezajímá a kvality motoru hodnotí jen podle něj. Zajímá mě proto, když je 1.9TDI PD tak neuvěřitelně nadimenzovaná a lehce chipovatelná na 303koní, proč VW oficiálně neprodává verzi s obdobným výkonem? Proč se drží tak při zdi? A proč máš ve svém Golfu jen 181koní? Proč když lze z TDI vydolovat tak jednoduchou cestou takový brutální výkon, převyšující srovnatelné benzíny, se diesely neuplatňují v žádných automobilových soutěžích? Ono to vše kolem tuningu dieselů totiž není tak růžové jak se tady snažíš naznačit.
neregistrovaný "Forest"
2. 7. 2004 02:34
Re: bez titulku
Ale to víš, že se mohu zmínit, ale turbo, bi-turbo a twin-turbo to, jsou setsakramentské rozdíly, nemyslíš?! Ty totiž ani netušíš, že systém sekvenčního přeplňování (turba za sebou) byl vymyšlen, zkonstruován a používán už v rallyesportu v 80. letech. Jo a dostat z 1,9 twin-turba 156kW, když já tam mám s trapnejma tryskama a jedním turbem 133kW, je podle mě dost neschopnost. Ale co taky čekat od Opelu, ne? A co čekat od Fiatu, který jediné auto, které stálo za to (Fiat Coupe 2,0i 20V turbo) a šlo na dračku, tak vyřadil z výroby. Co si o tom má člověk myslet? ...no, ono ten motor je mimojiné posazen do dieselového motoru, jinak by se rozskočil. Ale vlastně se jim nedivím - turba odcházejí na tom motoru dost často a zrovnatak hlavy (vím o tom, neboť ho mají hned 3 moji kamarádi). Je to prostě "Ferrari pro chudé".
A to, že o tom motoru nic nevím - si děláš srandu ne?! Mám ho neustále na talíři od kamaráda, který ho má a věř, že o něm vím celkem dostatek, protože mi ho každý rve a říká, jak mě zpráská (což samozřejmě nepopírám). Však ve chvíli, kdy ho zpráskám já, tak to dám vědět široké "japonské" veřejnosti...ale na to si budu muset ještě nějaký ten čas počkat
Seš takovej zabedněnec, že ani netušíš, že NOS má v praxi využití dost velký (až na to, že je to drahá záležitost). Uniklo Ti, že se nemusí vstřikovat do válců, ale může se tím obohacovat nasávaný vzduch - obohacovat neznamená, že ho tam budeš ládovat jako do válců! Stačí jen trochu pouštět a už je výkon na světě...nemusíš ho tam rvát, stačí jen podpořit ale to jsi zřejmě nevěděl, že? Asi stejnětak jsi nevěděl, že NOS se používá k ostřiku IC (pokud bys netušil, co to je IC, tak intercooler, neboli chladič stalčeného vzduchu).
Ohledně turba - tak o tom, že by se turbodiesel bez turba nerozjel nevím, vzhledem k tomu, že vím, že se bez něj dá jet z praktické záležitosti. Uvědom si například, že když Ti praskne trubka k IC, tak mužeš dojet a to tak, že podtáčíš motor (a tudíž neplníš turbínu), protože jinak bys to turbo oddělal ... ale to je opět jen plácání z Tvé strany.
VW při zdi? Proč? Protože kdybys byl alespoň trochu obchodně založený, tak bys tušil, co je to obchodní politika. A taky bys tušil, že v Německu je výše pojistky nikoliv podle objemu jako u nás, ale podle výkonu. Z toho důvodu to odstupňování 66-?? (81/85)-96-110kW....z toho důvodu mají první kusy 2,5 V6 jen 110kW, z toho důvodu má 1,9TDI PD nejvíce 110kW...ale to Ti opět uniká, protože opět zmiňuji, že dokážeš pravděpodobně jen plácat.
Proč mám jen 181 koní? Jednoduchá odpověď - protože tam přes stávající trysky nedostanu více paliva. Proto jsem tam shodou okolností dneska taky dal trysky ze 150koňové (110kW) verze. Taky Ti nic neříká tlak turba, turba VNT17 - je jich více typů. Já mám takové, co dokáže tlačit "jen" 1,8barů, zatímco to z nejsilnější verze tlačí i 2,4 barů, ale to Ty nemůžeš ani tušit, protože benzín, když se dostane s tlakem na 1,6 tak je turbína v háji (je pro informaci turbo z Fiat Coupe 2,0i 20V tlačí max. 1,4 barů, a to je hodnota, které dosahuje nejsprostější turbína VNT15 ve vozech s výkonem 66kW)....ale to opět netušíš, protože dokážeš jen plácat.
Samozřejmě, že to není růžové, protože to stojí peníze. A taky to není růžové, protože je tu dost konkurence, která sice kvalitativně konkurencí není, ale cenově ano. Ono je totiž lehké nakoupit kabel, stáhnout a cracknout komunikační software a pak kupovat software někde z "Jugošky". No a takový člověk, který si vybírá, tak jde po výkonu a po ceně. A to je právě důvod, proč chiptuningu lidi nevěří. Protože taková auta jsou pak poruchová a to očerňuje to pověst kvalitním chiptuningovým firmám, které přesně ví, co dělají a co si opravdu mohou dovolit a v případě, že zákazník chce něco, co bude mít negativní dopad na automobil, tak ho na to předem upozorní.
Bohužel, dokud tu budou úpravci, kteří budou pouze měnit mapy jednotlivě nikolik komplexně, ruku v ruce s ostatními mapami, a dokud si lidi budou kupovat věci podle výkonu a podle ceny, tak tu bude nabídka tohoto rádoby levného softwaru, který bude moci dělat každej jouda na mezi
Myslíš si snad, že těch 303k vzniklo tak, že by si sedli, zahleděli se do dálky a řekli "bude tam 303 koní, protože číslo 303 je taková líbívé"?! Nikoliv! To je vývoj. Věř nebo ne, ale s NOS to auto mělo i více nežli 550koní, ale životnost by se extrémně snížila a o to jim nešlo. Nešlo jim o to, aby museli to auto odtahovat z každých sprintů! Pochop, že tím autem oni jezdili, oni tam tím autem dojeli a ne jako ta Fábka, co jezdí po sprintech a vyhrává kategorie TD a vždy jí přitáhnou na vozejku.
Proč se neuplatňují? To netuším, ale vím jedno - že když se někdo ze slovenského rallyesportu dozvěděl o tom, že existuje již zmiňovaný Leon, tak vyhodili benzíňáky a nechali si vyrobit (tuším) 6 kusů těch Leonů! Ale to Ty opět netušíš, stejně jako to ostatní.
Musím Tě opravdu politovat, protože tu plácáš pátý přes devátý. Nevadím mi až tolik, že se tu ztrapňuješ, ale mrzí mě, že zcela beztrestně tu dezinformuješ lidi, kteří by měli zájem se něco dozvědět nebo si předat zkušenosti a o to je to smutnější.
neregistrovaný "Flavio"
2. 7. 2004 11:10
Re: bez titulku
Ale houbeles. Že právě 1.9TDI má v top verzi 110kW respektive 118kW není dáno výší pojistky v Německu, která se odvíjí od výkonu ani ničím jiným, jak se tady snažíš namluvit. S takovou by se ani neprodával Golf IV v silnějších benzínových verzích jako GTI/132kW nebo R32/177kW. Je to prostě dáno tím, že pravděpodobnost výskytu případných poruch u výkonějších verzí je příliš velká a automobilka nechce podstupovat takové riziko. Ono je velký rozdíl vyladit motor jen na tak specifickou oblast jako je sprint, kde pracuje pod zátěží jen několik málo sekund a pak naladit tentýž motor tak, aby byl použitelný v každodenním provozu za každých podmínek po dobu xy tisíc km. Faktem je, že obdobně výkoné diesely ve stejné objemové třídě dělají nebo připravují i ostatní automobilky: BMW 120d/120kW, Opel 1.9CTDI/132/156kw, takže vyjímečnost koncernových TDI se v tomto směru vytrácí. S tím Oplem máš pravdu, je rozdí mezi single a twin turbem, ale co brání VW tento systém použít také? Nehledě k tomu, že jsem příklad Opela uvedl záměrně, abych ti demostroval co porovnáváš ty: 1.6VTi, která se dnes již nevyrábí, atmosférický motor s menším obsahem, ofiaciálně prodávaný s plnou servisní podporou. Jen na okraj, tento motor se v japonské verzi Civicu nabízel i se 136kW. A proti tomu 1.9TDI, stále ještě vyráběný, přeplňovaný, přechipovaný, k dnešnímu dni vyměněné vstřikovací trysky, s tvým výkonem oficálně neprodávaný a VW servisem nepodporovaný. Pokud budeme brát jako porovnávací parametr litrový výkon, tak ubohá sériová 1.6VTi má 73,75kW a tvoje 1.9TDI po všech těch úpravách pokud budu brát že máš max. výkon 133kW (o kterém pochybuji, že tam vůbec máš a že sis ho vycucal z prstu a neumíš jej hodnověrně doložit) 70kW. No není to pro Hondu i za takových nerovných podmínek skvělý výsledek? NOS má v praxi využití dost velké? A že ho automobilky do svých modelů nemontují už ve výrobě, když má jen takové klady? Takového člověka jako ty by automobilky potřebovaly, ty bys jim ukázal jak jsou zalsepeni . To jakou turbínu má ten který motor víš, ale proč se diesly v motorsportu neuplatňují nevíš. Jsem rád, že to vědí samotné automobilky a majitelé závodních teamů.
neregistrovaný "Forest"
2. 7. 2004 13:23
Re: bez titulku
[odkaz]
není to z brzdy, ale zrychlení 8,0 je snad dostatečným důkazem, když sériově má zrychlení 11,3 a 110kW-verze má zrychlení 9,0 v krátké Boře, nemyslíš? (viz. [odkaz] )
To, že si to dá Hyundai Coupe 2,7 V6 je také důkazem, nebo ne? ...vím, je to korejská kaše, ale nezapomeň na faktory jakým jsou váha, odpor vzduchu, počet válců, objem...to vše hovoří pro Coupe.
Pokud tam ty koně nejsou, tak by mě zajímalo, jak je to jinak možné
neregistrovaný "Turbo"
2. 7. 2004 16:11
Re: bez titulku
Hihihi, tak ted si tomu svemu projevu dal korunu. Graf nemas, zrychleni jsi zmeril pocitanim do deseti a pak si se rozhodl jake mas parametry auta. Nekdo takhle komicky zaslepeny tady uz dlouho nebyl. O TDI asi neco vis, ale nemam silu ti vyjmenovavat vsechny tve chybne dedukce a radobylogicke zavery. Jen vic takovych jako jsi ty, mam vychechtane patecni odpoledne.
neregistrovaný "Forest"
3. 7. 2004 10:48
Re: bez titulku
Seš slepej nebo co? Graf jsem dal k dispozici. Chybné dedukce? Povídej mi o nich. Jinak jsem rád, že jsi se pobavil.
neregistrovaný "tlama"
2. 7. 2004 20:10
Re: bez titulku
Panacku Ty jsi vazne kus! :-)) Ty bys z fleku mel napsat Rossovi Brownovi! Tebe je tady strasna skoda!:-) Ja myslim, ze z 1.9 TDI jde dozajista vydolovat 1kk!:-) Zkus to! Pak takovy Enzo nema sanci proti zadnymu VW Golfu:-)) Z pocatku jsem Te bral za nekoho normalniho a dokonce s tebou i souhlasil, ale tohle uz je vazne husty. Tvrdit, ze 300k se nevyrabi z marketingovych duvodu je opravdu sila. Nejak mi furt unika, proc Buggyra pri rychlostnim rekordu nemela aspon 5kk, kdyz je tam tak obrovska rezerva? Motor to bude urcite jako krava a turb si tam muzes dat kolik chces. Je to proste snuzka nesmyslu. Jo a kdyz uz se tu zminujes o tunningu, pak jiste vis, ze kde jaka natunena Supra ma 500k. Maji i 750k, a ze musis po nekolika stovkach kilometru menit pulku motoru vis zajiste take. Furt mi ale zustava zahadou proc Ferrari v Enzu, Porsche v GT a jini pouzivaji jenom ten trapny benziny? Joo a kdyz ma VW tak obrovsky vykonostnim rezervoar v TDI, tak proc do Buggatek davaji W16 se 4 turbama a benzinem? Proc tam nedaji TDI? Podle tebe by tam z prehledem mohly byt 2 x 1.9TDI (po 500k) a urcite by to bylo lehci, levnejsi a melo daleko lepsi spotrebu. Myslim, ze bys mel zacit psat do casaku jako je Speed :-))
neregistrovaný "mates"
2. 7. 2004 16:03
Re: bez titulku
Leon s motorem upravenym na 303 koni a nic jineho je vazne bomba Podvozek a brzdy k jezdeni nepotrebujes? Takovy auto je vazne jenom pro "opravdove zavodniky" Doufam, ze ho aspon postavili na nejaky slusny kola+pneu a nenechali ho na plechacich
neregistrovaný "Forest"
3. 7. 2004 11:02
Re: bez titulku
Mluvili jsme tu o výkonu ne? Tudíž jsem měl namysli prvky k jeho aktivnímu zvýšení. Jinak nikde jsem neřekl, že by měl mít v sérii 303 koně, ale pokud to tak bereš, tak by nebyl problém mít v 1,9 TDI PD 200 koní. Znovu opakuji, že ty rezervy tam jsou a rozhodně větší, nežli u benzíňáků, neboť ty motory jsou předimenzované. Kdo je neviděl pracovat, kdo netuší, co s tím vše jde udělat a s jakými výsledky, tak mi bude oponovat a stále se domnívat, že je v právu. Ostatní totiž ví. Jinak pokud se chceš něco o tom Leonovi dozvědět, tak zde:
[odkaz]
a zde máš video:
[odkaz]
Vsadím se, že se nezmůžeš na nic jiného nežli urážky typu "kamna", "hulič" atd., protože tady je to vidět, co to dokáže.
neregistrovaný "mates"
5. 7. 2004 11:04
Re: bez titulku
Nevim kde jsi prisel, ze se nezmuzu na nic jineho nez urazet? Zadnou urazku jsem ani jen nenaznacil!!!!! Vubec nevim proc se tak rozcilujes? Jen jsem napsal, ze upravit motor a na vsechno ostatni se vykaslat je nebetycna kravina! A za tim si stojim! Vubec nepochybuju, ze dokazou z toho motoru dostat slusny vykon. Muj osobni nazor je, ze dostavat takovy vykon z nafty je neefektivni a zbytecny. Proc nakladne ladit na celkem bezny vykon naftu, kdyz to benzin zvlada celkem v pohode? Myslim si, ze nafta ma sve opodstatneni a misto na trhu. Rozhodne vsak neni urcena pro sportovni vyuziti. Ta uprava, kterou jsi popisoval je zajimava, ale nepouzitelna pri soutezich, protoze urcite nesplnuje omezeni dana pravidly. Taky by me zajimalo, jestli ta uprava ma nejakou homologaci, nebo jezdis jen na vlastni riziko?
PS: Nechapu tve reakce, kdyz ma nekdo odlisny nazor. Skoro to vypada, ze jediny zaslepeny, majici jen tu svoji pravdu jsi ty
neregistrovaný "Forest"
5. 7. 2004 12:43
Re: bez titulku
Díky za poznámku, ale obávám se, že není "k věci". Jde o to, že mě to už unavuje neustále odpovídat na výtky, které jsou mnohdy zcestné a vyfabulované, takže z toho jsem poněkud podrážděný.
Co se mého auta týče - jezdím "na vlastní riziko", ale nevím o jakém riziku je tu řeč, protože na to homologaci nepotřebuješ. Úpravu SW totiž nemusíš v ŘJ vůbec hlásit, resp. nemusí se provést přepis ve velkém techničáku - to se týká pouze zásahů do fyzické podstaty vozu. Jinak mám výkon přepínatelný (za jízdy), takže pro toho, kdo netuší, jak to aktivuji, se to jeví jako sériový vůz (např. Policie ČR).
Jinak vysvětlení toho, proč tak "razím" ladění TDI:
Jde o to, že když člověku nejde o to věčně jezdit rychle, ale jde mu o to jen občas pořádně zrychlit, popřípadě jet určitý úsek poněkud svižněji, tak pro to je to maximálně vhodné. Mám teď namysli pouze chiptuning, ne více. Jde o to, že žádný benzíňák, ani přeplňovaný neumožňuje takový rozdíl mezi sériovým a upraveným výkonem. A taky faktor spotřeby - pokud chcete jet tak svižně s jakýmkoliv benzíňákem, tak vám spotřeba stoupne do závratných hodnot, zatímco s chipnutým TDI při zachování stávajícího stylu jízdy ušetříte a když na to šlápnete, tak se nakonec stejně při tankování dostanete na hodnotu pod 10litrů. No a to se rozhodně nedá srovnávat např. s Octávií RS
Tam, abyste dosáhli tak pružné jízdy jako s TDI (u kterého bude spotřeba do 10 l/100km), tak na to budete muset dost šlapat a spotřeba bude bohatě nad 15l/100km....vím, o čem je řeč, protože jsme to s kolegou testovali.
neregistrovaný "mates"
6. 7. 2004 18:32
Re: bez titulku
U chip tuningu je mi jasne, ze zadnou zmenu v technicaku nepotrebujes. Ptal jsem se na tu zminovanou upravu Leonu. Ta uprava je urcite zajimava, ale nevim jestli pri prodeji napr. po ukonceni leasingu projde evidencni kontrolou. Taky by me docela zajimalo, jak se k takovym vecem stavi pojistovna pri pojistne udalosti?
neregistrovaný "Forest"
7. 7. 2004 11:38
Re: bez titulku
Člověče, tak to Ti fakt nepovím, protože ten Leon nebyl můj. Co však vím, že to měl pojištěný velice dobře, protože když to nechal stát na jedno dost opuštěným místě, tak jsem mu řekl, jestli se o to nebojí a on se jen smál...tak nevím.
Jinak co se týče pojištění, tak pokud jsi už pojištěn a je to pojištěno jako sériové auto, tak pokud na něm uděláš nějaké úpravy a "zboříš" to, tak Ti uhradí jen částku odpovídající do uvedení do původního, tedy sériového stavu...alespoň tak jsem to slyšel.
Co se ale pojištění upravených aut týče, tak u nich je pravděpodobnost nehody či poškození dle tabulek vyšší, tudíž platíš i větší pojištění (ale co jsem slyšel od lidí, co mají "pro pojišťovnu podezřelá" auta, tak buď jim to odmítnou pojistit, nebo jim dají takovou pojistku, že se jim to ani nevyplatí (jedná se o jinej přístup s očekávaným stejným zakončením).
neregistrovaný "mates"
7. 7. 2004 12:01
Re: bez titulku
Me slo spis o to, jestli ti pojistovna vubec neco zaplati, kdyz zboris auto s upravou, ktera nema homologaci.
neregistrovaný "wuf"
29. 6. 2004 22:12
Re: bez titulku
ehm, od fiatu je jen 140k Multijet ne JTD
neregistrovaný "Šumík"
29. 6. 2004 18:24
Originál oproti Fabii RS...
...jinak docela pěkně a decentně upravený...výkon je solidní a ještě se to dá slušně vytunit...
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "J_A_R"
15. 7. 2004 15:28
Ropaci
Kdyz tu tak opevujete preplnovany ropaky, jaky sou to skvely auta, svezli ste se nekdo preplnovanym bezinem? To byste se teprv divili jak to jede a ty vase uhlaky byste nechali doma. Nikdy z tech dieselu nedostanete vykonove to co z benzinovyho motoru pri zachovani stejnyho objemu motoru. A to nemluvim o zvuku z vyfuku, natoz motoru. To co ma v soucasnosti za vykon motor TDI o objemu 1.9l, to mely preplnovany benzinovy 1.4ky uz nekdy pred 15ti lety. Benzinovej motor at atmosferickej nebo preplnovanej bude vzdycky nej co se tyce jizdnich vlastnosti, vyuzitelny otacky od 2 do 6, 7 tisic, u naftaku nekde od 2 do 4,5 tisic, pak ten motor umre. Az budu chtit svizny svezeni s rodinnym autem pri nizke spotrebe, tak TDIcko v kombiku, ale rozhodne ne TDI do sportovne stavenyho auta, tam vzdycky patril nadupanej benzinak. Pro rejpaly, preplnovanej benzin mam doma, TDIcko 96kW jako sluzeku v praci, takze vim o cem mluvim.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "naftovy ropak"
19. 7. 2006 17:49
Re: Ropaci
a) ropak - z ceho je benzin? vsichni co oznacuji naftaky za ropaky vykazuji zakladni neznalosti z chemie
b) co vse musis vymenit v motoru , aby ses dostal s benzinovym preplnovanym motorem na 150% serioveho vykonu? ...u naftaka pouze chipem, pote jine vstriky ...klika, ojnice, pisty ... vse seriove :-!
c)srovnej vyvoj Tbenzinu za poslednich 15 let a vyvoj Tnaftaku za 5 let ... chci tim rict, ze Tnaftaky jsou sice za plinkama, ale zatimco Tbenzinaky konci stredni, Tnaftaci uz se chystaji do pate tridy ;-)
d) vsem, kdo maji zajem poznat "ostreji ladene Tnaftaky" tak bych doporucil dojet do Mimone ... diesly 1,9TDI to jezdi i pod 14 sekund >:-[]