SEAT zlevnil vybrané verze modelu Ibiza. Třídveřová Ibiza SC s motorem 1,2 12V a základní výbavou tak vyjde na 199.900,- Kč, motor 1,4 16V v kombinaci s pětidveřovou karoserií a výbavou Style stojí 269.900,- Kč.
Přesně tak, chtělo by to nahrazení motorů 1.4 a 1.6 novýma 1.2 TSI. Pak bych dokázal tvrdit, že ibiza a nové polo těžko najdou konkurenci. Co naplat že má modernější podvozkovou platformu než fabie a pěkný design, když se musíte smířit se zbytečně o litr a půl horší spotřebou a mdlým zátahem.
Spotřeba i dynamika je již u 1,6 hodně slabá.
Mně stačil test v posledním Světě motorů. Fabia na 5. stupeň zrychlovala 2x rychleji s TSI 63kW než s 1.4 63kW. A přitom s menší spotřebou.
Skutečně TSI je nyní bez konkurence. Jak to tak vypadá, tak konkurence příjde s odpovědí až za 2 nebo 3 roky.
Pred mesicem a neco jsem si koupil Ibizu 1.4 63kW. Po peti tisich kilometrech, kdy vetsina byla najeta na dalnicich je prumerna spotreba 7.2 l/100km pri cestovni rychlosti 150 km/h, GPS neco pres 140 km/h. V Nemecku po A2, ktera byla pod 120 limitem jsem jel za 6.4 l/100km. Pri delsi jizde na okresnich silnich napr. Plzen - Sokolov pri rychlosti 90-100km/h jedu i za 6 l/100 km. Spotreba neni o proti TSI rozhodne spatna, ne-li srovnatelna. Co se tyce zrychleni, to je opravdu horsi, viz moje zkusenost s Polem 1.2 TSI, ale zase se to promitne na spotrebe...nemyslim si, ze TSI je nejaka super vyhra a to stale vysi ve vzduchu otazky typu zivotnosti motoru pri najezdu nad 100000 km, spotreba lehka noha vs. jedu normalne a nemusim si hlidat "perickovy" naslap atd.
:-) Nesmis me chytat za slovo. Chtel jsem jen napsat, ze zkusenost s motorem 1.2 TSI by byla, ale pro upresneni. Polo pouzivam jako sluzebni auto. Jedna se o 1.2 TSI 77kW, Comfortline. Jel jsem s nim zatim 3x a to cesty Minden - Duisburg, Minden - Hannover a Minden - Mannheim. Vzdy tam a zpatky, vetsinou po dalnicich neco najeto i po mestech a okreskach. Prumerna spotreba je zatim 7 l/100km. Coz je skoro stejne jako s 1.4 v me Ibize. S obema auty jezdim maximalne do 150km/h na dalnicich a do 100km/h po okreskach. Jediny rozdil pozoruji, kdyz potrebuju zrychlit po skonceni rychlostniho limitu, pak je Polo sviznejsi. Avsak, ze by to byl nejaky zazrak to, spis jen ze zacne diky turbu z nizsich otacek, avsak s mym autem staci podradit a jede taky dost svizne. Rozhodne bych si jeste na motor 1.2 TSI nepriplacel. Uvidim tak za 2 roky, pak bych o nem do mensiho auta uvazoval.
i motory 20 let stary maji dnes najezd 300k a nemaji s tim problem, i stara felicia 1,3MPI se bezne potkava s najezdem pres 200k a taky zadny problem, od te doby technika znacne pokrocila takze pokud se setrne zahriva, dostava kazdej rok novej olej, a pravidelne filtry a svicky tak najezd prumernyho uzivatele bude v 99 procentech vyraze nizsi nez kolik by ten motor bez ztraty kyticky zvladnul....