Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Seat Ibiza ST 1.2 TSI/77 kW vs. Škoda Rapid 1.2 TSI/63 kW

Malý kombík a liftback pokukující po nižší střední… U Seatu Ibiza ST a Škody Rapid ale najdeme víc společných rysů než jen zážehovou dvanáctistovku TSI.
Zpět na článek
9. 5. 2014 09:12
9. 5. 2014 10:11
9. 5. 2014 10:32
11. 5. 2014 14:28
15. 5. 2014 09:12
9. 5. 2014 10:58
9. 5. 2014 16:45
9. 5. 2014 18:40
15. 5. 2014 20:10
9. 5. 2014 08:51
SM ritolezec Skody
Tady je videt jak redakci SM ovlada Skoda.
Je uplne jedno s cim ji testuji...Rapid by vyhral i proti RS6 :-)

Design je sice subjektivni, ale neznam ve svem okoli nikoho, komu by se libil tento Rapid.
Ibiza ST take neni zadny designovy skvost, ale proti Rapidu nebe a dudy, tak nechapu lepsi hodnoceni vzhledu u Rapidu...ikdyz vlastne chapu >:D
Rozbalit vlákno
11
Avatar - petrumr
9. 5. 2014 09:12
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
9. 5. 2014 09:17
Re: SM ritolezec Skody
Staci si precist jeste jednou muj prispevek.
Hlavni myslenka je ohledne designu.

A podobne kecy, ze vyssi vykon neni poznat, tak k tomu jsem se radeji nevyjadroval.
Nevim, jestli ses vcera narodil, ale SM je timto proslaveny. :-!

Jinak zajed do Spanelska, tam ma take vice lidi Seata...cim to asi bude >:D
Avatar - Emel
9. 5. 2014 09:58
Re: SM ritolezec Skody
Ohledně designu podepisuju to, co řekl twistedTSD - Rapid se mi moc líbí, to auto má šmrnc, byť některé detaily působí lacině. Ibiza ST se mi líbila na promo fotkách, živé setkání bylo mírným zklamáním - ta záď na normálních kolech je přece jen trošku těžkopádnější. Interiér je jasným vítězstvím Rapidu a pokud by ta dvě auta byla za srovnatelné peníze, volím jednoznačně Rapid.

PS: problém Rapidu byl spíš relativně malý odstup od kompaktů typu Ceed... ale třeba i Leon. V konkurenci Clia, Fabie nebo Ibizy nevidím problém.
PPS: Divil by ses, kolik je třeba v Madridu Octavií...
Avatar - petrumr
9. 5. 2014 10:05
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
9. 5. 2014 15:32
Re: SM ritolezec Skody
u nás ano, tady jsi ve Škoda-landu, ale globálně jsou Rapid/Toledo docela zklamání, prodávávají se celkem špatně. O nové Toledo nejeví velký zájem ani Španělé, naopak kde se prodává dobře je Mexiko. To o něčem svědčí ;-)
Avatar - Emel
9. 5. 2014 15:51
Re: SM ritolezec Skody
Já se zase nezajímám o globální prodeje Toleda, ale Rapid se svými 100.000 za rok je úspěch, letos to (i díky Spacebacku) bude zřejmě ještě lepší. Z toho nějakých 40.000 se prodalo v Evropě, pro srovnání:
C-Elysse 7000
Fluence necelých 7000
301 necelé 4000.
9. 5. 2014 16:21
Re: SM ritolezec Skody
Jenže Rapidy jsou ale dva různé, jeden je indický pro dálnovýchodní trhy ;-)
Avatar - Emel
9. 5. 2014 16:47
Re: SM ritolezec Skody
Co to mění na faktu, že se v Evropě prodalo 38.477 Rapidů, 7.091 C-Elysee, 6.681 Fluenců a 3.943 301? To je snad vše ten evropský Rapid, ne ;-) ?

Toledo skórovalo 13.597, to taky není tak zlé. Prostě lowend od Škoda / SEAT se prodává jednoznačně lépe, než lowend od PSA... a Rapid se prodává lépe než všechny ostatní dohromady.

PS: špatně na tom není Cruze s 34.361
EDIT: nebo jinak... proč myslíš, že se Rapid prodává "celkem špatně"... a jaké číslo už bys považoval za "celkem dobré"?
9. 5. 2014 17:10
Re: SM ritolezec Skody
díky za data,
ale vem si jaký vysoký podíl na těch evropských prodejích Rapidu má ta česká poptávka
tím nepopírám fakt, že ve své třídě a tím "své" myslím doslova je lídrem, jenom bych od něj čekal na poměry prodejů Škodovek trochu vyšší čísla, ale asi mám k němu moc vysoké ambice právě z toho českého trhu :-)
Avatar - Emel
9. 5. 2014 17:26
Re: SM ritolezec Skody
Ne, promiň, ale tohle neberu. 301/Elysse mají zase za sebou domácí francouzský trh, přesto jsou na zlomku prodejů Rapidu... Češi rozhodně nejsou největší nacionalisté v Evropě. V ČR se prodalo 8.355 Rapidů, takže pořád zbývá přes 30.000 ve zbytku Evropy.
Avatar - twistedTSD
9. 5. 2014 09:25
Re: SM ritolezec Skody
Mohu naprosto upřímně říct, že Rapid liftback se mi líbí. Nebýt šířky a malých kol, považoval bych ho za povedenější než Octavii.

Ibizu řadím, co do vzhledu, na špičku třídy. V kombíku a social edition se však její potenciál přecejen trochu ztrácí.

Mimochodem, nedostala náhodou lepší známku za design Ibiza?
9. 5. 2014 09:12
Prevodovka...
....naladena do mrtva. Tyhle auta se nekupuji na kazdodenni jezdeni po dalnici. Spise bych uvital lepsi poskladani i za cenu vyssich otacek na dalnici nebo ve standardu sestikvalt.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ja Prvni 123
9. 5. 2014 09:21
Nakonec jsme sáhli po variantě s výkonem 63 kW.
A to hlavně proto, aby byl aspoň levnější... když už je jinak ve všem podstatném horší a přitom musel vyhrát.
:-!
Rozbalit vlákno
7
Avatar - prochi7
9. 5. 2014 09:23
Re: Nakonec jsme sáhli po variantě s výkonem 63 kW.
Ty jsi kus dementa ...
Avatar - twistedTSD
9. 5. 2014 09:42
Re: Nakonec jsme sáhli po variantě s výkonem 63 kW.
Specifikuj to "ve všem".
Avatar - Ja Prvni 123
9. 5. 2014 11:39
Re: Nakonec jsme sáhli po variantě s výkonem 63 kW.
no... je pohodlnější... má lepší sedačky... a lepší motor.
To už docela stačí, ne?
Avatar - Emel
9. 5. 2014 12:39
Re: Nakonec jsme sáhli po variantě s výkonem 63 kW.
Za dospělejším dojmem z rapidu hledejme také výrazně pohodlnější a rozměrnější zadní sedačky. V Ibize ST se musíte smířit s velmi krátkým sedákem a opěrkou hlavy podepírající spíše krk než hlavu. Přední sedačky bychom komfortem postavili na roveň.
Avatar - twistedTSD
9. 5. 2014 15:51
Re: Nakonec jsme sáhli po variantě s výkonem 63 kW.
Mno, sedačky již vysvětleny. Motorizaci Rapidu dle testu za "podstatně horší" označit nelze (pokud ti test připadá zaplacený či co, budu rád za vlastní zkušenost nebo jiný zdroj). Pohodlnější? Jak to myslíš?
Avatar - Emel
9. 5. 2014 10:14
Re: Nakonec jsme sáhli po variantě s výkonem 63 kW.
Jistě by bylo lepší srovnávat ta auta se stejnými motory. Problém je, že 1.2TSI 77kW je v Rapidu pouze v Ambition Fresh a pouze s šestikvaltem.

Nenapadá mě, v čem podstatném by měl být Rapid horší. Třeba pohled na palubní desku je z mého pohledu jasný argument pro Rapid.

Pokud občas kritizuju Rapid za příliš ambiciozní cenu, pak totéž ale platí pro Ibizu - základní Reference bez klimy s pětikvaltem za 300 je prostě drahé, tolik stojí v základu Leon.

PS: jak už tu bylo napsáno, Rapid v testu je spíše Ambition než Active...
Avatar - Ja Prvni 123
9. 5. 2014 11:40
Re: Nakonec jsme sáhli po variantě s výkonem 63 kW.
No, jo... já tomu testu rozumím tak, že pořád nejlepší volbou je Fabia v kombíku s 16V 1.4.
;-)
9. 5. 2014 09:44
Verze Rapida
Test jsem ještě nestihl přečíst celý, tudíž se k němu nebudu vyjadřovat, co mě ale na první pohled zarazilo bylo srovnání verzí. Píše se o Rapidu Active Fresh za 288t Kč, ale NA FOTKÁCH JE AMBITION FRESH, resp. nevím o tom že by Active měl zrcátka a kliky v barvě, litá kola, sunset (zatmavená okna) nebo rádio swing!!

Tak jako tak, ti co se zde diví/rozčilují jak může Rapid porazit Ibizu, doporučuji se těmi auty svézt. Pokud Rapid vychází na podobné peníze (což vychází), tak si myslím, že je Rapid rozhodně lepší volba. Přecijen je to výrazně novější model a v autě je to znát. Všeobecné výtky k lacinosi Rapidu platí pro Ibizu (aspoň v normálních verzích) dvojnásob.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - petrumr
9. 5. 2014 10:09
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - dal
9. 5. 2014 10:11
Re: Verze Rapida
Máš pravdu Rapid je kolem 300 tis. lepší volba, ale u 350 tis. by narazil na Leon a tam se karta obrátí.
Rapid v ceně kolem 300 tis. je jasně nejlepší koupě!
No a teď to chytnu od koreafans. :-(
Avatar - Choochoo
9. 5. 2014 10:18
Re: Verze Rapida
Lehce pres 300 tis koupis nejen korejce, ale i japonsky skladovky v nizsi stredni, ikdyz se zakladnimi motory. I tak si ale myslim, ze je to lepsi volba. Velikost, zpracovani, vybava, komfort ;-)
9. 5. 2014 10:59
Re: Verze Rapida
Třeba takovou Hondu City, co? >:D

Vím, už se u nás neprodává, ale ta v základu s jednačtverkou stála "pěkných" 360 tis. Kč. Rozměrově prakticky identické auto jako Rapid. >:D :yes:
Avatar - Choochoo
10. 5. 2014 21:58
Re: Verze Rapida
Rikam skladovka ;-)
Co takovy Civic v Comfortu v metle a na hlinach plus vybava o ktere si rapid muze nechat zdat ;-)
11. 5. 2014 17:37
Re: Verze Rapida
Promiň, ale to jsou zase jenom řeči. Viz [odkaz] od cca 360k se vyskytují předváděčky s atmo 1.4. Navíc zase srovnáváš skladovky s ceníkem.
9. 5. 2014 10:19
Re: Verze Rapida
No jestli jsi s těmito auty jel netuším. Já to řeknu tak. Interiéry nejsou žádná sláva ani u jednoho ze nich u Rapidu je to zřejmě tím že byl plánovaný jako low end a je to low end. Cena tomu neodpovídá, ale to je jiná písnička. Napsat o Rapidu že je podstatně novější model sice jde, ale... Design ala Octavia první až třetí generace (každý si tam najde to své). Motor z tragické řady TSI první generace generace, všechny jeho nectnosti jsou dobře známe. Takže za mne : Rapid je levné drahé auto. O Ibize platí totéž jen má takový jižanský šmrnc.
9. 5. 2014 10:32
ŠKODA
Nemáme příliš značek, s nimiž bychom mohli hrdě a pyšně předstoupit před poslední garážový soud a sklidit jen ovace. Proto každý, komu se podaří být v přeshraničním kontextu respektovaným hráčem, zaslouží náš obdiv. Škoda je jedna z mála našich značek, která to dokázala. A co, že to vlastně dokázala?

No, dokázala se pod vedením toho nejlepšího vyšplhat na samý vrchol. Je to až neuvěřitelné, ale s postupnou modelovou generační obměnou, s nájezdem modelů nových si člověk pojednou uvědomí, že naše krásná Škoda už není jen levnou východevropskou značkou, nýbrž doslovným euro-premiantem. S příchodem CITIGO, s příchodem RAPIDa a především pak s příchodem nové krásné OCTAVIE se ze Škody vyloupla kráska Evropy. Model RAPID SPACEBACK lze dokonce považovat za vůbec to nejkrásnější, co daná třída v dané karosářské konfiguraci nabízí. O Octavii netřeba psát, to je třídní skvost nad skvosty.

Co cenit nejvíce? No především to, že se škodovka stává postupným lídrem v designu, definuje trendy, definuje styly. V rámci své kvalitativní třídy má Škoda rovněž osazenou špičkovou techniku, jízdní odladěnost je taktéž na vrcholu své doby, a aktuální design pak v komplexu dotáhl škodovku k respektované evropské autoritě.

Na silnici jsou už poměrně dost vidět nové octavie RS. Vždy, když mě předjíždí, srdce se mi tetelí - člověk je opravdu hrdý na práci našich škodováků - nádherné auto, třídně doslova snový výkon, prostě silniční perla. A tak si říkám, jak by to muselo být krásné, kdyby si mohl kdejaký čerstvý maturant jedno přenádherné nové ereso poručit právě za tu maturitu. Jen považ, matura hotová, před sebou tři měsíce naprosté svobody, a před domem... tvoje vlastní modré a silné ereso ze Škody. Nádherná představa. Ale já přece vím, on i ten levný Spaceback by pro tebe znamenal vstup do silničního ráje. Jistě. Tak teď už jde jenom o to, jestli v sobě najdeš odvahu si tu pravdu přiznat...

BRAVO ŠKODA :yes: :-!
Rozbalit vlákno
3
11. 5. 2014 14:28
Re: ŠKODA
Skvosty, to si snad děláš srandu a nebo si bláboly napsal v alkoholickém opojení. Porozhlídni se po jiných značkách a sundej si klapky z očí - to je masochismus. BRRRR ;-\ ;-\ ;-\ ;-\ ;-\ ;-\ ;-\ ;-\
13. 5. 2014 05:31
Re: ŠKODA
jdi na leceni ty tupy omezeny hovado
Avatar - Bazalt
15. 5. 2014 09:12
Re: ŠKODA
Neříkám že Škoda dělá špatná auta, to ne, dělá dobrá auta. Ale Europremiant rozhodně není. Zpět na zem a podívat se někdy za hranice. Jsou rozhodně jiné značky než Škoda. Škoda vyskočila ze dna a zařadila se mezi kvalitní auta. Palec nahoru za to. Tím se stala skokanem stejně jako nyní Dacia. Mluvím o prodejích a vzestupu ne kvalitě. Dacia má však hodnotu jinde. Tam kde Škoda před 10 lety nebo Kia-Hyundai před pěti. nemyslím český trh. Tak byla a je Škoda vždy nadceňovaná. Je to domácí značka. Tvé vysněné RS? Za stejné peníze bych si určitě našel něco jiného se stejnými parametry a ani to nemusí mít RS na kapotě. Příklad? Loni jsem měl na dovolené pronajatou Toyotu Previa upravenou jako campervan. V6 3.0 24V 220Hp což je úplně to samé jako ta vytoužené RS. Jenomže tohle bylo MPV v základu pro trh US, Australia a Nový Zéland. A k tomu 15 let stará...
Škoda a její postavení ve světě? Evropa a .... a rozvojové trhy. Blízký východ, Asia, India. vysmívaný Renault? Jižní Amerika, Afrika a pak to samé jako Škoda. A Fiat? Ta firma co dělá nekvalitní auta co nikdo nekupuje a jen se rozbíjí? Tak jak si mohli dovolit spojení s GM? Trh GM? USA a zbytek světa. Postavení VW group v USA? Nic moc. A v porovnání Kia-Hyundai naprostá katastrofa.
9. 5. 2014 10:58
63 vs 77kW
tak vlastne medzi nimi nie je rozdiel,co bezny clovek pociti...hm...tipnem si,ze mat 77kW v Rapide,bude to dokonale zihadlo! :-)
Rozbalit vlákno
3
9. 5. 2014 11:53
Re: 63 vs 77kW
[odkaz]

Tohle je dostatečně výstižné. ;-)
9. 5. 2014 11:14
Nechutně zaujatý test, objektivita opět dostala na frak
Výše uvedený test Rapid/Ibiza ST je klasickou ukázkou neobjektivnosti. Autor se sice snaží, seč může, aby to zamaskoval, ale přesto je z každé třetí věty cítit, že Rapid "musí vyhrát". Začíná to už nesmyslnou volbou motorů - proč nezařadili do testu Rapid s výkonem 77 kW? No protože by dostal horší známku za cenu a výbavu. Raději se napíše, že volba 77 kW verze nemá smysl... Nedostatek Rapidu v podobě nesklopného zadního sedáku je naopak vydáván za přednost oproti Ibize, která odklopný sedák má... neuvěřitelné! Vrchol je známka za dílenské zpracování, kterou má Rapid o půl známky horší! Asi za to, že na rozdíl od Ibizy nemá zakryté vnější boky sedaček, takže se u něj hned po otevření dveří můžeme "kochat" kolejnicemi, šrouby apod. A našly by se i jiné příklady, kde se u Rapidu šetří mnohem víc, než u Ibizy. Tvrdit, že také Ibiza má jen tvrdé plasty na palubce už je naprostá lež - ibiza má čelní plochu měkčenou, Rapid ne! A takto bychom mohli dále pokračovat, nemám ale čas tady uvádět na pravou míru všechno, ten, kdo má o těchto autech přehled, ví sám. Ach, jo, Světu motorů se za šéfredaktora Běhala říkávalo Škoda Revue, pak se situace trošku zlepšila, ale v poslední době (od představení Rapidu) SM opět usilovně pracuje na tom, aby tuto nelichotivou přezdívku dostal zpět. :-( 8-s :no: :no: :no:
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Emel
9. 5. 2014 11:24
Re: Nechutně zaujatý test, objektivita opět dostala na frak
Už jsem to psal někomu jinému 1.2TSI 77kW v Rapidu je pouze pro Ambition Fresh a pouze s šestikvaltem.

Problém Rapidu vidím spíš v konfrontaci s Leonem než s Ibizou, která je prostě vzhledem k výbavě a stáří modelu drahá.
Avatar - Ja Prvni 123
9. 5. 2014 11:44
Re: Nechutně zaujatý test, objektivita opět dostala na frak
Jo, mně... ale pořád pro mě platí - když co nejlevněji, tak dlouhou Fabii.
Když Rapida, tak slušně vybaveného.. a pak je škoda, že je tak drahej - a přitom nejde dovybavit na potřebnou úroveň.
:-!
Avatar - Emel
9. 5. 2014 12:30
Re: Nechutně zaujatý test, objektivita opět dostala na frak
No jenže "dlouhá" Fabie nemá ani zdaleka eleganci Rapidu... a při srovnání s Ibizou je tu krom vyváženějšího designu Seatu ještě novější podvozek...
9. 5. 2014 11:17
Když byla média ještě svobodná
[odkaz]
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Ja Prvni 123
9. 5. 2014 11:59
Re: Když byla média ještě svobodná
Svobodná?!
No.. to asi nebyl ten správnej příklad...
:-(
Nebo patříš k nadšeným obdivovatelům návratu party od stb k moci?
8-s
9. 5. 2014 12:41
Re: Když byla média ještě svobodná
Asi nechápeš ironii, sarkamus, nadhled .... Ale ta dnešní nejsou taky. Žijou z reklamy, takže dřív se to psalo na zakázku strany, dneska na zakázku zadavatele reklamy, majitele. Svoboda v nich není taky.

a nepatřím ;-)
Avatar - rohYpnol
9. 5. 2014 19:26
Re: Když byla média ještě svobodná
>:D :yes:
Náhodou začínám mít pocit, že televize byla svobodnější než dnes ;-) Takovou chválu na výkvět slovenských závodů ...
Avatar - Big S
9. 5. 2014 13:16
Opravdu zajímavé....!
"První rapidy, to byl opravdu hodně tvrdý oříšek! O pohodlí nešlo v souvislosti s podvozkem mluvit ani v náznaku, liftback poskakoval, tloukl, každou nerovnost okomentoval peprnou ránou. Těžko pochopit, proč vozidlo, u něhož jednoznačně převládá rodinné využití, vyjelo s takto nesmyslně tuhým podvozkem. "

A proč tento názor nezazněl už v prvních testech ? - Místo toho jsme se tenkrát všude mohli dočíst jenom lživé kydy o skvěle naladěném podvozku. >:D
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Emel
9. 5. 2014 13:53
Re: Opravdu zajímavé....!
Taky mám pocit, že to takhle natvrdo nikdy nezaznělo...
11. 5. 2014 13:52
Re: Opravdu zajímavé....!
To máš tak u každej novinky - vždy je maximálne skvelá, keď sa hodnotí po facelifte alebo ako jazdenka, vyplávajú navrch všetky dovtedy opomenuté a zamlčané neduhy.
Avatar - Bazalt
15. 5. 2014 08:19
Re: Opravdu zajímavé....!
...všude se mluvilo o fantastickém podvozku německého stylu který je tuhý a má vynikající vlastnosti. Lepší dokonce než víceprvková náprava pokud byla v testu konkurence s víceprvkem. Hlavně proboha ne ty měkké Francouze co se všude naklání. Ale jedou úplně stejně jen bez ničení páteře otřesy...
Avatar - rohYpnol
9. 5. 2014 15:07
Když lepší neznamená vždy lepší
V zásadě se s testem shoduji. Neřeším cenu. Rapid je v mnoha ohledech lacinějším vozem a majitel se musí smířit s kompromisy. Ibiza není nijak ochuzená.

V zásadě je ale pro běžný život lepší volbou Rapid, tedy pokud netrváte na kombi. Ibiza ST je méně prostorná než Fabia Combi, což se sice odráží pozitivně na vzhledu, ale ... Rapid je prostornější než Fabia a v porovnání s Ibizou je to docela dost citelné.

Co Rapid? Po změně docela povedený interiér, pohodlná sedadla, pro 4 dostatečná prostornost a královský kufr, solidní zpracování a vzhled, na kterém nemá co zestárnout. Může chtít nenáročný zákazník víc?
Rozbalit vlákno
0
9. 5. 2014 15:40
Rapid vz Ibiza
Tohle dilema jsem řešil také když jsem si nedávno vybíral auto.Souhlasím že Rapid má hezčí a delší interier,větší kufr.Ale má taky spoustu jiných nevýhod.Jako invalida jsem řešil automat ,xenony (ne kvuli frajeřině ale bezpečnosti) a kufr alespoň 400l- rodina.Rapid v automatu dražší než Ibiza -při dorovnání výbav,slabší motor,semi xenony,větší pravděpodobnost krádeže.U mne vyhrála Ibiza
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Bazalt
15. 5. 2014 08:26
Re: Rapid vz Ibiza
Automat. Tak tohle mě rozčiluje pořád. Proč je v Evropě a hlavně východní automat luxusní výbava spojená jen s tím nejdražším co se dá do auta dát? Auto za 300 a s automatem o 50-70 víc. Jak je možné že všechny značky prodávají automaty v US v základu? Proč auto vyrobené v Evropě a dovezené do států stojí v plné výbavě s normálním motorem a hlavně automatem to co to samé v Evropě bez ničeho? Dokud si lidi budou myslet že automat je na nic a zbytečnost tak to tak bude. U mě je to záležitost pohodlí při jízdě a úbytku snad půlky starostí s ovládáním auta. Ale spousta lidí to fakt potřebuje a nevím proč se za to musí platit 20% ceny navíc.
15. 5. 2014 14:22
Re: Rapid vz Ibiza
Chápu vyšší technickou náročnost a tím vyšší výrobní náklady,ale fakt je že rozdíl je velmi výrazný.
Navíc cenová politika Škody kdy Yeti po face a před zdražením v automatu vycházel levněji než Fabia Combi s automatem .je zarážející.
Podotýkám ,Škodovky mám rád ale tohle nezvládá
9. 5. 2014 18:40
Pro autora
"A pro jistotu – 550 litrů platí pro Rapid liftback bez započteného místa pro rezervu, tedy „čistý“ využitelný prostor pro zavazadla."

To asi nebude tak úplně pravda... :-). Napište z jakého zdroje vaše informace vychází.
Rozbalit vlákno
3
10. 5. 2014 10:43
Re: Pro autora
vždyť je to pravda. údaje z oficialního katalogu rapidu:

Objem zavazadlového prostoru (max. l)
– bez rezervního kola – nesklopená/sklopená zadní sedadla 550 l
– s rezervním kolem jsou hodnoty o 20 l nižší
11. 5. 2014 13:50
Re: Pro autora
Nauč sa čítať. V článku tvrdia, že objem kufra 550 litrov je hodnota BEZ 20 litrov, ktoré priestor na rezervu pridáva.
11. 5. 2014 16:41
Re: Pro autora
No vždyť jo. 550 l je objem kufru bez rezervy...cca 530 l s rezervou. co je na tom divného?

Mně nezajímá co je v článku. podstatný je, co udává škodovka, tedy 550 l, když tam není škodovka, co píší novináři není podstatné :-)
Avatar - 3_diamanty
10. 5. 2014 13:08
skoda to zase o pi.cny chlp vyhrala
nemam pravdu? >:D

konkurencia je zase k smiechu , trapna snaha, na skodu nema nikto :yes:
Rozbalit vlákno
2
Avatar - rohYpnol
11. 5. 2014 13:05
Re: skoda to zase o pi.cny chlp vyhrala
A v čem je z pohledu uživatele Rapid horší?
11. 5. 2014 13:49
Re: skoda to zase o pi.cny chlp vyhrala
Píš slušne, hulvát! :-!
11. 5. 2014 16:23
1.2 TSI ve vozech PČR
Mno, v rapidu může 1.2. být docela v pohodě, např. pro lidi, co to mají jako rodinný víkendový auto, nebo na dojížďku do práce.... ale to už je tady stokrát řešené téma...

Spíš mě včera hodně překvapila diskuze s kamarádem, co dělá u PČR, s tím, že do nově dodávaných Octavek jim dávají právě 1.2 TSI !!!!

To je těžký výsměch pro policajty, jsem zvědav, koho s tím mají šanci dohonit, nehledě na spotřebu a životnost tohohle minimotůrku...
Ale to je klasika... ve VŘ zvítězí tenhle motor s papírovou spotřebou, na to, že policajti musej jezdit s poněkud těžší nohou a vždy v tom sedí minimálně dva (i s výzbrojí) stokiloví chlapi.... to už se neřeší...
Rozbalit vlákno
8
Avatar - rohYpnol
11. 5. 2014 17:40
Re: 1.2 TSI ve vozech PČR
S výběrovým řízením sice souhasím, že to zřejmě tak nějak bylo.

Nicméně ve zbytku jsi podle mě zcela mimo. Výsměch? Proboha proč? Nevím, odkud se bere představa, že i ten poslední policejní podrždrát musí jezdit s vozem, co má nejmíň 300 koní 8-s 8-s

Stejně tak žehrat na to, že vůz bude více zatěžován. Ono totiž se zatížením vozu (váhovým) u turbomotoru ta spotřeba nijak dramaticky neroste, protože naopak díky slušnému krouťáku už z nižších otáček není nutné jej vůči atmosféře vytáčet.

A o tom, jestli by policii více slušely 1.6 TDI? Časté starty, krátké popojížďky, v zimě se nestačí ohřát, k tomu DPF, dvouhmota, ... Opravdu nevím, proč by měl být moderní diesel pro policii vhodnější :no:
11. 5. 2014 21:59
Re: 1.2 TSI ve vozech PČR
O dieselu tu pises pouze Ty, pro PCR to je opravdu nevhodny motor :-)

Proti turbu obecne nic nemam, sam v jednom naftovem jezdim, mam vyhrady vuci objemu, ktery je dle meho urcite vhodny pro bezne pojizdky a hlidkovani, ale uz urcite ne pro potreby rychleho a bezpecneho presunu... tady je vykon napriklad pro bezpecne předjedí důležitý víc, než kde jinde s ohledem na pracovní nasazení, ke kterému jsou ta auta používaná...

160/175 nm v kombinaci s Octavkou a minimalne dvema policajtama jako slusny kroutak?? Dalsi diskuze, co tu probihaji denne :-)

Zatizenim se ta spotreba pri vyjezdu, zvlast u 1.2 opravdu zvysuje, protoze nejedou na nakup do kauflandu, ale pod plnym kotlem, aby tam byli za kazdou cenu rychleji..

Ano, dle meho je pro policejni auta nejvhodnejsi prave atmosfera s rozumnym objemem.
Avatar - rohYpnol
12. 5. 2014 17:46
Re: 1.2 TSI ve vozech PČR
Ona ta Octavia mezigeneračně nijak nepřibrala a jaký objem dřív dával 175 Nm? Nebyla to cca 1800 ccm atmosféra? A chceš mi tvrdit, že 1.8 byla na vůz nižší střední málo, když běžně byly 1.4 a 1.6?

Podívej se na dynamické parametry Octavie 1.2 TSI 77 kW (možná už pomalu 81 kW) a srovnej si to s ostatníma. Zjistíš, že běžná busiess class střední třída se základními dvoulitrovmi diesely nabízí v podstatě totéž :-!
12. 5. 2014 19:27
Re: 1.2 TSI ve vozech PČR
Mne uz ta diskuze prestava bavit, co novy prispevek, tak mi podsouvas "svoje" parametry, o kterych ja nemluvil, tedy nic o 1.8 tvrdit nechci.

1) Srovnatelny kroutak melo 1.6. MPIcko, minimalne je to pro policejní zátěžové použití
vhodnější, než turbo, které je citlivější na neurvalé zacházení, ač se ti to líbí, nebo ne.

Policajti zadny sprintmonitor, kde by se dala spotreba v tehle podminkach porovnat nemaji, tak tezko soudit..

2)1.8 TSI má PMJ... a zeptej se nekoho z polisu na spolehlivost :-)

Ve vysledku ta 1.2 treba do mesta muze stacit, protoze v mnozstvi je sila a proste si zavolaji dalsi "bratrance", ale jsem zvedavy, jestli se najde alespon jeden prislusnik, co si to bude vychvalovat :-)
Pro univerzalnost by mi prisla vhodnejsi 1.4 TSI, kdyz uz skodovka rozumnou atmosferu nenabizi...
Avatar - rohYpnol
13. 5. 2014 12:59
Re: 1.2 TSI ve vozech PČR
Srovnatelné Nm 1.6 rozhodně neměla, tam bylo 147 Nm. 77 kW TSI má 175 Nm...
S 1.8 jsem ti nic nechtěl podsouvat, jen naznačit, že dříve bys na srovnatelé parametry dával atmo 1.8 a to byl prakticky výkonový strop u běžných verzí nižší střední třídy. Někteří nabízeli ještě dvoulitry, to je pravda, ale běžné prodeje se odehrávaly v 1.4 a 1.6. Takže o tom, že by 1.2 TSI byl nějaký lenoch srováváno s ostatními auty v provozu nemůže být ani řeč.

Co se spolehlivosti týká, pak věř, že mě by taky zajímalo, jak budou moderní choulostivé motory snášet necitlivé služební zacházení.
13. 5. 2014 15:28
Re: 1.2 TSI ve vozech PČR
Souhlasím že by 1.4 tsi bylo univerzální a asi i lepší řešení.

Ale píšeš, že by ideální bylo 1.6 mpi a to je totální blbost, něco jsem najel v O2 s 1.6mpi a je to totální lenoch, 1.2 tsi ač má téměř stejný maximání výkon, tak je dynamicky úplně jiná liga.

Jinak nové tsi se zahřívá extrémně rychle, tudíž je tam ten problém částečně eliminován. Pro běžné ježdění to je do O3 ideální volba (silnější varianta), na honičky to ale teda moc nevidím..
13. 5. 2014 21:53
Re: 1.2 TSI ve vozech PČR
Nepisu, ze by idealni bylo to MPIcko, ale v souvislosti se zachazenim (viz. dnesni novy clanek o tom, jak nestihaji opravovat auta) jako vhodnejsi, co se tyce preziti :-)

Na druhou stranu, co jsem videl pod tim clankem, ze v SR nakoupili do golfu diesely...
Avatar - Bazalt
15. 5. 2014 08:33
Re: 1.2 TSI ve vozech PČR
Já hlavně nechápu proč mají na běžnou hlídkovou službu přerostlé Octavie. Focus nebo i30 by bylo víc praktické. Aha to ale Škoda nedělá. A Golf by stál po výběrovém řízení 2x tolik co ta "česká" i30 kterou mimochodem používá britská policie ve velkém...
Avatar - Missouri
15. 5. 2014 11:24
Falešná tvrzení
Musím říct, že tento porovnávací test se objektivně pouze tváří. Pomiňme smysl takových testů, jde o konfekční auta pro širokou veřejnost, lišící se od sebe asi tak jako dvě podobně ušitá saka. Jedno od OP Prostějov a druhé od firmy ZARA. Jedna ze jmenovaných značek je však mnohem nudnější.

Vlastním Ibizu SC Sport s motorem 1.2 l TSI 77 kW a řetězem poháněnými rozvody. Ročník 2011. Není to sice testované kombi, avšak v mnohém se mu podobá. Škodu Rapid osobně příliš neznám, ale ohledně seatu je v článku uvedeno několik nepravdivých tvrzení:

„Monolitická plocha tvrdých plastů“ – verze, kterou vlastním, má centrální část přístrojového panelu z měkčeného plastu, rovněž tak výplně dveří.

„Mít vlasy, dotýkali bychom se účesem stropní výplně i v seatu“ – autoři neuvedli, zda vpředu, či vzadu, pokud ovšem vpředu, jde o lež. Obě přední sedačky jsou výškově nastavitelné. Měřím 183 cm a sedadlo řidiče mám nastaveno v nejnižší poloze. Mezera mezi stropní výplní a hlavou je cca 12 cm, zatímco se sedadlem v maximální horní poloze jen asi 3 cm. Zde by kontakt vyššího účesu se stropem hrozit mohl, ovšem v této poloze se nedá řídit, pokud řidičem není trpaslík, a tomu by kontakt hlavy se stropem nehrozil.

„V Ibize ST se musíte smířit s velmi krátkým sedákem a opěrkou hlavy podepírající spíše krk než hlavu“ – ano, sedáky budiž, ale opěrky? Vážení, zapomněli jste si je vysunout vzhůru!

„…posilovač v Ibize ST však při rychlé změně směru jízdy občas mírně zatuhl. A řadicí páka občas lehce zadrhla. Těžko říct, zda šlo o vadu konkrétního kusu, třeba zpátečku jsme ale málokdy dořadili napoprvé, pravidelně jsme se potýkali i s trojkou.“ - Nevím, nevím, mně posilovač řízení nikdy „nezatuhl“, musel bych si všimnout. A ani řadící páka mi nikdy nezadrhla, při trojce, netoliko při zpátečce – tohle si někdo vymyslel za účelem nakydání hnoje… Řazení je přesné a hladké. Úplně stejné jako třeba ve Fabii.

„Seat se ukázal jako stále velmi silný hráč, kterého výrazněji sráží jen opravdu chudý a neútulný interiér.“ – Interiér mého auta jistě není příliš zdobný, chybí ozdobné lišty z plastového dřeva a falešný chrom. Rozhodně však není neútulný.

V Rapidu jsem se jednou svezl, za volant mě pustil kolega, jemuž ho dealer poskytl jako náhradní vůz. Nejeli jsme daleko, ale můj dojem z interiéru byl opačný. Cítil jsem se velmi neútulně a levně, asi jako ve Škodě 120. Palubní deska je opravdu prostě jenom tuctová deska. Ani náznak kreativity. Jen funkčnost. Takto staví auta Škoda. Proto mne neoslovuje.

[odkaz]
Rozbalit vlákno
0
15. 5. 2014 20:10
no neviem
ale mal som tú česť sa zviesť s oboma testovanými autami/osobne vlastním škodu octavia 1,2 tsi-zatial spokojnosť/.môj názor je takýto:jednoznačne lepšie jazdí seat ibiza combi-na ceste je stabilnejší,istejší a tichší podvozok.rapid sa mi osobne zdal neistý v zákrutách,buchotala zadná náprava.
čo sa týka dizajnu-u mňa víťazí seat ibiza.dokonca sa mi viacej páči nové toledo ako rapid.a čo sa týka ceny-tak toledo má lepšiu cenovú politiku ako rapid/u nás na SK/.
želám všetkým vodičom veľa šťastných kilometrov a spokojnosť so svojimi autíčkami!!!
;-)
Rozbalit vlákno
0