Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Seat Ibiza Ecomotive: Motor 1,4 TDI se spotřebou 3,8 l/100 km

Diskuze (3)
Řadu úsporných Seatů s dieselovým motorem doplní na autosalonu v Paříži nová Ibiza Ecomotive s tří- i pětidveřovou karoserií. Základem pro úpravy byl model s motorem 1,4 TDI.

Název Ecomotive znamená to, co u Škody Greenline nebo u Volkswagenu BlueMotion – tedy model s dieselovým motorem TDI a nenáročnými úpravami, který dosahuje nižší normované spotřeby. V případě Ibizy jako základ posloužila verze 1,4 TDI s výbavou Reference

V případě Ibizy Ecomotive jsou pro snížení spotřeby použity pneumatiky 175/70 R14 s nižším valivým odporem. Kvůli úspoře hmotnosti je na místě náhradního kola sada na opravu pneumatiky. K nižšímu aerodynamickému odporu přispívá maska chladiče se zaslepenými otvory a zadní spojler, který optimalizuje proudění vzduchu kolem zádě.

Mechanické úpravy zahrnují odlišné nastavení řídící jednotky (maximální výkon je ale stále 59 kW) a prodloužené převody. Motor je standardně vybaven filtrem pevných částic. Emise CO2 jsou s hodnotou 99 g/km těsně pod hranicí 100 g/km, která je v některých západoevropských zemích směrodatná pro zařazení do nejnižší daňové kategorie. Kombinovaná spotřeba je 3,8 l nafty na 100 km.

Model Ibiza 1,4 TDI Ecomotive se bude nabízet s pětidveřovou karoserií i jako třídveřové SportCoupé.

SEAT Ibiza pětidveřový hatchback - přehled dieselových motorizací
Motor1,4 TDI DPF
(59 kW)
1,9 TDI DPF
(66 kW)
1,9 TDI DPF
(77 kW)
Zdvihový objem [cm3]142218961896
Válce/ventily3/24/24/2
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]52/400066/400077/4000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]195/2200210/1800-2500240/1900
Max. rychlost [km/h]169176186
Zrychlení 0-100 km/h [s]13,112,010,6
Zrychlení 80-120 km/h na 5.r.s. [s]13,919,314,3
Komb. spotřeba [l/100 km]4,34,54,5

Diskuze (3)
2. 9. 2008 14:32
Re: Otázka...
Lebo po nich stojí to auto za velke ho... Nebolo by co dat ani do reklamy...
Avatar - Pjenkava
1. 9. 2008 23:57
Otázka...
Proč takovéto úpravy nejsou samozřejmostí? Nad tím mi zůstává rozum stát...
1. 9. 2008 21:25
Dookola to isté
Trošičku zlepšená aerodynamika, hnusnejšie gumy a dlhšie prevody. Originálny recept, podľa ktorého na papieri ušetrím zo dve deci. V reáli mám lenivé auto na menej bezpečných pneumatikách, s ktorým sa kvôli dlhším prevodom už tak príjemne nejazdí, a ktoré ma núti nevyužívať vlastnosti motora a držať ho pod rozumnými otáčkami. A k takémuto jazdeniu ma má presvedčiť pochybná papierová úspora. Ďakujem, vymyslite niečo lepšie.