SEAT Ibiza v roce 2010: Kombi ST, dieselové FR a motory 1,2 TSI a 1,2 TDI

SEAT Ibiza v roce 2010: Kombi ST, dieselové FR a motory 1,2 TSI a 1,2 TDI

 

SEAT v roce 2010 uvede pro modelovou řadu Ibiza hned několik velkých novinek. Nabídku obohatí karoserie kombi, Ibizu FR bude možné objednávat i s turbodieselem 2,0 TDI a v nejmenším SEATu se zabydlí také nové motory z VW Polo – 1,2 TSI a 1,2 TDI.

Nové kombi Ibiza ST

Španělská automobilka se po téměř desetileté přestávce vrátí k výrobě malého kombi. Zatímco o dvě generace starší Cordóba Vario měla sice funkční, avšak usedlý design, připravované Ibize ST nebude chybět dravost aktuální generace. Na rozdíl poukazuje už samotný název – místo označení rodinné varianty Cordóba bude nové kombi přímým členem řady Ibiza. Zkratka ST pak, stejně jako u Exea ST, znamená Sport Tourer. Premiéra se očekává na jarním autosalonu v Ženevě.

Turbodiesel pro ostrou Ibizu FR

Z výkonných verzí nabízí SEAT pro Ibizu aktuálně dvě provedení s motorem 1,4 TSI – FR o výkonu 110 kW a sportovněji laděnou Cupra o výkonu 132 kW. Oba modely jsou standardně vybaveny sedmistupňovým DSG, což ovšem nebude případ nového motoru pro FR.

Připravovaný 2,0 TDI CR bude mít v ostré dieselové Ibize výkon 103 kW a bude spojen se šestistupňovou manuální převodovkou, DSG se sedmi stupni otoky není konstruované na přenos tak vysokého točivého momentu. Premiéra Ibizy FR 2,0 TDI se uskuteční už na podzim na autosalonu v Frankfurtu nad Mohanem. Nová generace tak půjde ve stopách svého předchůdce, který měl možnost dieselového motoru jako pro verzi FR i Cupra, a to 1,9 TDI s 96, resp. 118 kW.

Nové motory z nového Pola

Kromě nových verzí provede SEAT modernizaci motorové palety. Atmosférický čtyřválec 1,6 16V o výkonu 77 kW nahradí přeplňovaný 1,2 TSI splňující normu Euro 5. Ten dosahuje shodného maxima výkonu a už na podzim se dostane do Volkswagenu Polo a Škody Yeti. Ibiza se ho dočká v polovině příštího roku, společně s uvedením verze kombi.

Starší tříválec 1,4 TDI (59 kW) v Ibize Ecomotive nahradí v závěru příštího roku modernější 1,2 TDI (55 kW), který měl zatím premiéru v konceptu VW Polo Bluemotion II. Ve spojení s pětistupňovou manuální převodovkou a systémem start-stop má dosáhnout nižší kombinované spotřeby, než je současných 3,7 l/100 km.

Spolupracujeme s TipCars.com
Luděk Niedermayer: Růst Česka narazil na skleněný strop Luděk Niedermayer: Růst Česka narazil na skleněný strop

Česká ekonomika je historicky nejlépe připravená…

Cigarety stále nesou, český Philip Morris  měl loni vyšší tržby i zisk Cigarety stále nesou, český Philip Morris měl loni vyšší tržby i zisk

Kutnohorskému výrobci tabáku Philip Morris ČR loni…

Účet pro Tesco za podvod: čtyři miliardy korun Účet pro Tesco za podvod: čtyři miliardy korun

Největší britská maloobchodní společnost Tesco zaplatí…

Herec Stefan Denoljubov: My v Bulharsku morální dramata přímo žijeme Herec Stefan Denoljubov: My v Bulharsku morální dramata přímo žijeme

Saxofonista Stefan Denoljubov přijel do Prahy jako herec…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice

Protože před Sametovou revolucí u nás jezdila téměř…

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

 




Seat Ibiza 1.0 TSI vs. Škoda Fabia 1.2 TSI – Jsou tři lepší než čtyři? Seat Ibiza 1.0 TSI vs. Škoda Fabia 1.2 TSI – Jsou tři lepší než čtyři?

Motory obou našich soků mají výkon 81 kW, liší se však…

Seat Ibiza Cupra: Síla upsizingu (+video) Seat Ibiza Cupra: Síla upsizingu (+video)

Vydali jsme se do španělské Barcelony vyzkoušet si…

 



 
Turbodmychadla VGT: Naklápění lopatek čtyřikrát jinak (+videa)

Turbodmychadla VGT: Naklápění lopatek čtyřikrát jinak

Dnes 08:00

Turbodmychadla s proměnnou geometrií rozváděcích lopatek statoru turbíny jsou nedílnou součástí vznětových motorů už od 90. let a emisní normy Euro 2. Dnes koncepce existuje už ve čtyřech různých provedeních. Víte, čím se jednotlivá řešení liší?




Blesk.cz

Banky zase zdraží hypotéky: Lidé si naberou půjčky, varují analytici

Banky zase zdraží hypotéky: Lidé si naberou půjčky,…

Od prosince platí nový zákon o spotřebitelských úvěrech, kdy banky začaly posuzovat žadatele přísněji. Česká…

Mladé politika neláká: Feri vábí stravenkami, jaká jsou další řešení?

Mladé politika neláká: Feri vábí stravenkami, jaká…

Jak přivést mladé k většímu zájmu o politiku? Palčivou otázku řeší řada stran. TOP 09 jako ambasadora pro mladé…

 

iSport.cz

Proč je Nizozemsko v bídě? Špatný výběr trenérů i nevýrazní talenti

Proč je Nizozemsko v bídě? Špatný výběr trenérů i…

Fotbalový svět nechápe. Nizozemsko nezvládá po kvalifikaci na EURO 2016 ani tu na mistrovství světa v Rusku. Po…

Ostuda, jsem trapná! Strýcová se při prohře s Plíškovou hádala s koučem

Ostuda, jsem trapná! Strýcová se při prohře s…

Pikantní české osmifinále nabídl prestižní turnaj v Miami. Nasazená dvojka Karolína Plíšková v něm porazila…

 

Reflex.cz

Vláda zavádí evidenci prasečích ocásků. Problém se zvěří tím ale nevyřeší

Vláda zavádí evidenci prasečích ocásků. Problém se…

Posedlost evidencemi všeho druhu v podání současné vládní garnitury expanduje už i do takových oblastí lidských…

Spravedlnost v ČT: Slovák hodil rukavici české televizní detektivce!

Spravedlnost v ČT: Slovák hodil rukavici české…

Včera skončila Spravedlnost! Tedy alespoň na obrazovkách ČT1 a nutno dodat – a tady se dost rozcházím s kolegyní…