Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: SEAT IBL: Klasické Toledo je zpět (video)

Španělskou obdobou Škody MissionL je tento SEAT.
Zpět na článek
12. 9. 2011 21:01
12. 9. 2011 21:08
12. 9. 2011 21:24
12. 9. 2011 22:45
12. 9. 2011 21:09
neregistrovaný "Stillborn"
12. 9. 2011 21:22
13. 9. 2011 00:44
12. 9. 2011 21:57
12. 9. 2011 23:53
13. 9. 2011 05:34
13. 9. 2011 09:24
13. 9. 2011 13:48
13. 9. 2011 19:23
13. 9. 2011 20:03
14. 9. 2011 13:51
13. 9. 2011 12:59
13. 9. 2011 13:50
13. 9. 2011 08:54
16. 9. 2011 19:05
12. 9. 2011 21:06
neregistrovaný "Stillborn"
12. 9. 2011 21:19
12. 9. 2011 22:23
13. 9. 2011 00:12
13. 9. 2011 00:46
13. 9. 2011 00:26
13. 9. 2011 00:47
12. 9. 2011 22:31
12. 9. 2011 22:39
12. 9. 2011 23:00
13. 9. 2011 00:44
13. 9. 2011 06:40
13. 9. 2011 10:37
13. 9. 2011 08:41
13. 9. 2011 09:57
13. 9. 2011 12:58
13. 9. 2011 17:14
13. 9. 2011 17:16
14. 9. 2011 03:05
12. 9. 2011 21:01
ALFA
Čím to je, že mi evokuje Alfu? :-)
Rozbalit vlákno
19
12. 9. 2011 21:08
Re: ALFA
Také mi boční tvar oken připomíná Alfu... Asi geny od designerů :-) Nicméně po dvaceti letech konečně model, s kterým se má šanci Seat vyhrabat z žumpy! Kvalita a sportovnost z toho modelu číší ze všech stran! Pěkné :yes:
12. 9. 2011 21:24
Re: ALFA
Len aby sa do série naozaj dostal, a najmä aby ho príliš nesprznili. Nie je to možno super originálne (motív svetiel vpredu aj vzadu je pekný, ale minimálne vpredu to na reálny výstup nevyzerá), ale má to šmrnc a má to iskru.
Že by sa im nakoniec zo Seatu podarilo spraviť športovca? Ale potom by MPV mal prenechať Škode, k nej sa hodia praktické a užívateľsky príjemné autá.
Len kto bude teraz v rámci koncernu produkovať lowend, aby mala Dacia tiež nejakú konkurenciu... Lacný model Škoda neverím, že bude tak lacný, aby Dacii konkuroval. Aj bude to len jeden model.
Avatar - pumpkin
12. 9. 2011 22:45
Re: ALFA
To je pravda. Možno by to chcelo oživenie dákej značky pre low-cost produkciu aspoň na určitý čas. Napríklad DKW...aj keď viac by mi tam sedela IFA.
neregistrovaný "Stillborn"
12. 9. 2011 21:09
Re: ALFA
No když už jsi to zmínil, tak mě také... Zvláštní...
12. 9. 2011 21:22
Re: ALFA
Nu, Italove jim Alfu neprodali, tak si rekeli, ze jim vypecou rybnik a zacnou delat vse A-La Alfa styl a tim padem se budouci sedan od Alfa Romeo muze jit zakopat
Avatar - Pekelná Micinka
12. 9. 2011 22:00
Re: ALFA
Chtěl jsem napsat alfodní bok, a koukám, že nejsem jediný, který tam tu Alfu (já jen částečně) vidí.
Avatar - kopamt
12. 9. 2011 23:53
Re: ALFA
Nieco po sebe v Alfe zanechal...nielen svoj rukopis na 156 ci 147, ale aj par svojich "učňov"...
...odtial nastupoval rovno k Seatu (jeho prve dielo - Ibiza 6L, tu je fajn porovnat zozadu s 156 ci 147...
... neskor sa velka podobnost prejavila uz v rukopise jeho ucnov rovnako na zadnej partii sucasneho Fiatu Croma)...
...naviac, momentalne ako sef dizajner VW grup ma asi tiez co ku tomu povedat... :-)
13. 9. 2011 05:34
Re: ALFA
Cromu navrhoval Guigiario a alfu a seaty de Silva a nemyslím, že by Guigiario byl zrovna "učeň".
Avatar - kopamt
13. 9. 2011 09:24
Re: ALFA
...a prečo nie? Ked nie učen (nazvat učením odkukavanie sa tiez da) minimalne inspiraciu hladal u De Silvu...Altea bola tiž predstavena viac ako rok pred Cromou a skus si pozriet A stlpik (lina, hrubka...) na Crome...takže?
Aj uznavaní si beru casto inspiraciu od dalsich uznavanych.
13. 9. 2011 13:48
Re: ALFA
Vezmeš-li v úvahu, kdy vznikla croma, tj. ve stejnou dobu, kdy vzniklo i grande punto, které taky dělal Giugiario (stejně jako to první v 90. letech), tak vidíš tu pozornost mezi těmi dvěma a určité zakulacení linií použitých například na Fiatu Idea - odtud i ten A-sloupek, tedy z modelu produkovaného od roku 2003.

Ale je mi upřímně jedno, kde na ta auta bral inspiraci, jen chci říci, že autor legendárních aut jako jedničkového golfu, passatu, delty, pandy, punta a mnoha dalších rozhodně není "učeň" o 20 let mladšího designéra. Jestli, tak se de Silva učil od něj. To jsem tím chtěl říct.
Avatar - kopamt
13. 9. 2011 19:23
Re: ALFA
...ak Ti je jedno odkial bral inšpiraciu, tak je zbytocne sa o comkolvek bavit...

...alebo presa, nielen v tejto branzi sa stalo nespocetne krat, ze si "stary zasluzily mazak" (niekedy nazyvany "stary lišiak" ci spravne povedane prachsprosty zlodej idey) "nacerpa" od mladeho, ktory urobi nejaku skicu, ci povie myslienku bez vacsieho povsimnutia ...ale "stary lišiak", ktory uz niecim presiel zbada jej potencial a vyuzije ju pre seba...a niektori dokonca kalkuluju aj s tym, ze vacsina v pripade "nejasosti a tvrdenia voci tvrdeniu" bude na ich strane, minimalne preto, ze "stari lišiaci" maju dost konexii...nevravim, ze je to tak aj v tomto pripade ja len vravim, ze podobnost tu je dost zasadna...takze aj Giugiario mohol byt učňom...
13. 9. 2011 20:03
Re: ALFA
Jestli se opravdu chceš zaobírat tím A-sloupkem, tak ti znova opakuju, ať se podíváš na Fiat Idea, který je rozhodně starší než altea a tu návaznost má jasnou.

A ten "starý lišák" nebo "prachsprostý zloděj" Guigiario navrhnul i první generaci ibizy, jak jistě víš, milý seatofile.

Jestli se bavíš o zadních světlech, tak pokud de Silva nedokáže víc, než udělat pěknou AR 156 a pak její světla a zadní kliky "naklonovat" u konkurence, tak toho potenciálu IMHO až tak moc nemá. Nepopírám, že je tam silná podobnost lamp mezi cromou a právě 156, ale to byla 2 auta vyráběná v jednu dobu v jednom koncernu, to jsem schopen tolerovat spíš, než je de Silva hned nalepil na tehdejší Seat Ibiza.
Avatar - kopamt
14. 9. 2011 13:51
Re: ALFA
...predpokladal som, ze je tazko nieco vysvetlovat volovi o sobote, ak ide v piatok na poražku...
...zrazka s...fiatofilom...no nic, aspon som to skusil, ze ci sa nemylim...nemylil som sa...howgh :-!
13. 9. 2011 12:59
Re: ALFA
Cromou si tedy pomnik nepostavil...
13. 9. 2011 13:50
Re: ALFA
Pomník si postavil v 70. letech golfem, passatem a deltou, na začátku 80. let pandou a unem a v 90. letech puntem. Myslím, že jich posbíral tolik, že mu to už u cromy bylo jedno a spravil to grande puntem a brerou. :-)
13. 9. 2011 08:54
Re: ALFA
Taky v tom z boku vidím jasnou alfu. něco z generace 6. Nevím jestli 156 nebo 166.
No a ta zalomená křvika na masce to je přeci Hlavní markanta nového designového směru Mazdy. Tady si to půjčili komplet celé. Se všemi zalomeními i přesahy do světlometů....
Avatar - Blue Sun
16. 9. 2011 19:05
Re: ALFA
166, i trošku rysy 164 v těch bočních tvarech...
neregistrovaný "Stillborn"
12. 9. 2011 21:06
No...
...originality to moc nepobralo a seat jako takový v tom také nevidím. Prostě takový univerzální design... Ale musím říct, že se mi to hodně líbí. Mnohem víc, než MissionL, ze které jsem dost zklamaný :-/
Rozbalit vlákno
4
12. 9. 2011 21:19
Re: No...
Mám ten samý pocit.
12. 9. 2011 22:23
Re: No...
Souhlas, tohle domácí cvičení zvládl seat mnohem lépe než škoda. Navíc je patrné, že i tady je podvozek s menším rozvorem, stejně jako u MissionL, takže by mohlo jít o stejnou kategorii levného sedanu. Jak to vypadá, bude seat ve verzi sedan, škoda jako liftback a hatchback.
Příchod seatu očekávám cca půl roku za škodou, možná 3/4 roku.
Avatar - kopamt
13. 9. 2011 00:12
Re: No...
...napr. Ibiza 6J zacinala s PQ25 ako prva potom Polo a Fobia ju nema doteraz...resp. tazko urcit logiku ludi vo vedeni VW...resp. poradie uvadzanych modelov... ;-)
13. 9. 2011 00:46
Re: No...
Až bude mít škodovka stejnou volnost jako Seat, dočkáme se takových kreací. leč koncern rozhodl jinak. Proč? Otázka do diskuze.
12. 9. 2011 21:24
Španělská sexbomba
To auto vypadá opravdu úžasně. Jestli je toto předobraz nového Toleda, tak je to opravdová bomba! Prudce elegantní a přitom dynamické a všechny proporce i linky dokonale ladí - tak si představuji opravdový Seat střední třídy. Ve světle tohoto konceptu vyniká, jak zoufalé a polovičaté je řešení jménem Exeo...
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Ada je zase tady
13. 9. 2011 00:11
Re: Houbeles
Podivej se na ta obludna kola :no: :no: :no: Pokud by tam byly 16-ky, hned by to vypadalo lepe
Avatar - DRBNUTY
13. 9. 2011 00:26
Re: Houbeles
Ja by som tam dal 12-ky, hned by to vyzeralo lepsie >:D
A motor by musel byt samozrejme TDI PD >:-[]
13. 9. 2011 00:47
Re: Houbeles
Hele, ty se směješ, ale v cca sedmdesátých letech designéři všichni kreslili skicy, kde byly extrémně malé disky a obrovská guma. Žádný nízkoprofil. A móda se opakuje. ;-) >:-[]
Avatar - Ada je zase tady
13. 9. 2011 08:30
Re: Houbeles
Jsi drbnuty, 12-ky by boli male. A diesel do auta samozrejme patri. Vyrabat dnes auto s bendzinovym motorom je ako vyrabat cernobielu telku :-)
Avatar - pumpkin
12. 9. 2011 22:31
Nerozumiem
"Dle vyjádření šéfa automobilky SEAT Jamese Muira není koncept IBL předobrazem sériového produktu."
"Koncept IBL má nejblíže ke studii Škody MissionL. Oba vozy jsou předobrazem sériového modelu, který bude vznikat na společné výrobní lince v České republice. "

Je, či nie je predobrazom sériového modelu?

Inak dizajn IBL hodnotím na jednotku. Pôsobí to príjemne, elegantne, trochu športovo a mne maska pripomína éru Seatov z 90. rokov. (v dobrom slova zmysle). :yes:
Rozbalit vlákno
0
12. 9. 2011 22:39
Vydarené!
No len nech to do sériovej podoby nezprznia a verím tomu, že Seat bude mať konečne aj úspešnejší model, ktorý by mohol aj spĺňať to kvôli čomu ho VW kúpil...
Rozbalit vlákno
4
Avatar - ryman
12. 9. 2011 23:00
Re: Vydarené!
hodně povedená studie :yes:
Avatar - Ada je zase tady
13. 9. 2011 00:12
Re: Vydarené!
Az na ten interier. Doufejme alespon, ze tam nakonec nenacpou zase nejake kelimky od piva :no:
Avatar - ryman
13. 9. 2011 00:44
Re: Vydarené!
k seriove podobe povede podle me jeste hoodne dlouha cesta, tudiz bych interier moc neresil (na fotkach jsou na pontonu palubky jen textury ve stylu "aby tam neco bylo"). pokud jsou v umirnene podobe, tak s kelimky nemam problem.
13. 9. 2011 14:04
Re: Vydarené!
To je jediné, v čom s tebou súhlasím.
13. 9. 2011 06:40
AlfoLambo
Krásný sedan připomínající bratrskou studii Lamba a kombinující to nej ze 159 a 166. Vedle tohoto konceptu se přátelé (jakkoliv jsem patriot) může studie Škody zahrabat!

Jen s jedním háčkem...Škoda nahradí diodové světlomety halogenovými a máme tu sérii, tady SEAT říká: Vyrábět to nebudeme...i když ;-)

Za mě SEAT vs. ŠKODA 1:0
Rozbalit vlákno
1
Avatar - iudex
13. 9. 2011 10:37
Re: AlfoLambo
Moja reč. Štúdia Seatu je krásna a športovo elegantná (v tom najlepšom, nie sprofanovanom zmysle slova). Ale jej markanty sú príliš nesériové aby to prežili do reálnej produkcie. Škoda je pravý opak, na štúdiu priveľmi triezva až fádna, ale aspoň reálne uskutočniteľná bez veľkých zmien. Uvidíme, ako budú vyzerať obe sériovky.
13. 9. 2011 07:47
takže asi sedan
no dobře, jinak koncept je to hezký, ale více bych ho asi neřešil - podle Muira tento koncept není předobrazem budoucího sériového produktu! (jak bývá u Seatu bohužel v poslední době zvykem) :-)
Rozbalit vlákno
0
13. 9. 2011 08:41
Hezký
Asi takhle - je to moc pěkná Alfa :-) Akorát že se takhle nejspíš dělat nebude. Ale pokud ji do série dotáhnou aspoň z 80% takhle pěknou, se slušným motorem a za rozumnou cenu, možná o ní budu uvažovat.
A ta nová Škodovka sice nevypadá tak skvěle, ale špatné to taky není (něco úplně jiného než nová Fabka) a vypadá, že skoro v téhle podobě by mohla jít "na pás".
Rozbalit vlákno
0
13. 9. 2011 09:57
AMERICKY PASSAT
Na to ze co je na tomto aute si pri kazdom pohlade musim povedat ze to som uz niejde videl je to celkom podarene. Predok je jednoznacne odkaz na Lancer starsej genaracie, Alfa je zastupena tiez, Lambo a Ford by sa tak isto nasiel. Ale najviac ma prekvapuje ze to asi bude prekarosovany americky PASSAT
[odkaz]
Cim sa samozrejme dosiahne priazniva cena na povodne auto si nikto nespomenie a koncern pojde dalej.
Rozbalit vlákno
1
13. 9. 2011 12:49
Re: AMERICKY PASSAT
hej jasné prekarosovaný Us passat ty si úplný * keby si si len nekukal obrázky ale aj čítal članok tak by si sa dozvedel že je to obdoba mission L a mission L ma zastupovať prvú octaviu tour a tá mala cca 4,5m tak to neprovnávaj s us passatom ktorý je o 36 cm dlhší a ešte ta posledná veta že si na pôvodné auto nikto nespomenie lebo seat bude lacnejší tá ma už uplne dostala keďže seat sa v amerike ani nepredáva a kto chce veľký passat si nekúpi toto a zase naopak tak tu nefilozofuj že čo to bude až to bude ale si prečitaj poriadne článok!
13. 9. 2011 12:58
Krasavec
...fakt krasavec, jenom ziram. Ty vrasky dole na pridi mi tam moc nesedi, ale linie, svetla, previsy - a to zadni bocni okenko :yes: :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
2
13. 9. 2011 17:14
Re: Krasavec
Votelo vidim ze citanie ti velmi dobre nejde, ale ocakaval som ze aspon chapes pisany text a to by malo byt zvladnute uz po druhe triede ZS. Filozofovanie a debata patri uz niekde inde a vidim ze aj tu si zostal level nizsie. Tvoj prispevok nepriniesol absolutne nic nove, ziadnu novu poznamku, ziadny tvoj nazor na dizajn na auto ako take. Bohuzial.
Clanok som si precital, ale pre teba este raz, vyjdril som svoj nazor. Nikde som nepisal ze novy Seat bude lacnejisi alebo lacny, a uz vobec nie ze si na povodne auto (US Passat) kvoli tejto cene nikto nespomenie. Ale co uz komu neni dano... Jedine co si fakt dobre poznamenal je ze Seatv sa US nepredava. Ale pozor to je velka vyhoda prave pre toto auto v EU. Nikde netvrdim ze nove Toledo nemoze byt dvojicka Skodovky. Ale proporciami karoserie, tvarom okien mi to vychadza na Passat from US.
Ani by som sa tomu nedivil a to pre teba opet nie len este raz zopakujem zopakujem ale aj este aj rozviniem: aj tymto sposobom sa daju usetrit naklady cim sa dosiahne priazniva VYROBNA cena. Technika samozrejme moze byt prisposebena narocnejsej EU klientele tak ako to VW pouzil pri Jette. Pri dnesnej modularite VW platforiem je to realne. A tesim sa na to co z tohto auta nakoniec vznikne. V kazdom pripade by to mohla byt zaujimava alternativa pre vodica juzanskeho typu medzi ktorych asi patris aj ty. Dufam ze to bude mat silny klakson :-)
13. 9. 2011 17:16
Re: Krasavec
Hele, promin to melo byt reakce votelo ktery je o pato výš ;-)
Avatar - Jáchym
14. 9. 2011 03:05
Design
Což o to, hezký to je - ale problém je v tom, že ono koncepty většinou jsou mnohem hezčí než série a na rozdíl od škodovky má tohle k sérii hodně daleko pokud vůbec serie bude.
Rozbalit vlákno
0