Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: SEAT León 1,9 TDI Ecomotive: sportovní image, kombinovaná spotřeba 4,5 l/100 km, cena 536.900,-Kč

SEAT se rozhodl spojit sportovní charakter Leonu s šetrností k životnímu prostředí. Verze s označením Ecomotive v mnoha evropských zemích umožní svým zákazníkům díky nižší normované spotřebě využít daňového zvýhodnění.
Zpět na článek
30. 1. 2008 10:12
neregistrovaný "123456789"
30. 1. 2008 10:44
neregistrovaný "EU komisar"
30. 1. 2008 10:16
neregistrovaný "Tony84"
30. 1. 2008 10:42
neregistrovaný "EU komisar"
30. 1. 2008 13:42
neregistrovaný "Hooonza"
30. 1. 2008 15:22
anonym
30. 1. 2008 15:30
neregistrovaný "Hooonza"
30. 1. 2008 16:36
30. 1. 2008 16:44
neregistrovaný "Hooonza"
30. 1. 2008 17:55
neregistrovaný "pav1111"
30. 1. 2008 18:47
neregistrovaný "Hooonza"
30. 1. 2008 19:38
neregistrovaný "pav1111"
30. 1. 2008 20:09
neregistrovaný "Hooonza"
30. 1. 2008 20:17
neregistrovaný "pav1111"
30. 1. 2008 20:25
neregistrovaný "pav1111"
30. 1. 2008 21:27
neregistrovaný "Hooonza"
30. 1. 2008 21:34
neregistrovaný "pav1111"
30. 1. 2008 21:45
neregistrovaný "Hooonza"
30. 1. 2008 22:00
neregistrovaný "pav1111"
31. 1. 2008 16:06
neregistrovaný "pjetka"
neregistrovaný "123456789"
30. 1. 2008 10:12
auto
Znizili vobec vahu auta??
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "EU komisar"
30. 1. 2008 10:44
Re: auto
Chtel bys karbonove dvere a horcikova kola za 16 tisíc Kc?
neregistrovaný "Tony84"
30. 1. 2008 10:16
ekologie???
tedy ty snahy o snížení emisí jsou vyloženě trapné. hybridy a ty eco typy to je všechno o ničem, slepá ulice. stejně pořád potřebuješ tuhé paliva a ten 0,5l pomůže tak možná peněžence vlastníka (i když těch 16000kč za to...) jestli má opravdu něco budoucnost tak jedině vodík nebo sluneční energie.
když si vezmete že všechny evropské auta vyprodukují cca 1% všeho CO2 na světě tak se mi zdá že tady ty snahy jsou úplně zbytečné...
Rozbalit vlákno
16
neregistrovaný "EU komisar"
30. 1. 2008 10:42
Re: ekologie???
Myslim, ze je treba si uvedomit, ze tyto "marketingove eko-modely" negeneruji automobilky jen kvuli goodwillu. Mozna, ze tou dulezitejsi motivaci jsou snahy EU o zpoplatneni vsech gramu CO2, ktere dana znacka vygeneruje u prodanych aut. Jestli existuje snadna cesta jak spotrebu snizit (byt u jednoho modelu), je to neco, co by jen blazen nedelal.

Jen lepsi predpisy a prostredi mohou na tomto trendu neco zmenit...
neregistrovaný "Hooonza"
30. 1. 2008 13:42
Re: ekologie???
Největší problém je právě v těch předpisech. Je několik definovaných jízdních cyklů, které se musí s každým modelem proměřit. Všechny tyto cykly ale mají společné, že se jezdí s nízkou zátěží motoru nízkou rychlostí, a co se děje mimo tyto specifikace už nikoho nezajímá. Např. slavné Lupo 3L bylo skutečně dobré, ale od 120 kmh vypouštělo více zplodin než daleko větší a žravější auta. V německém AutoBildu o tom kdysi dokonce vyšel článek.
anonym
30. 1. 2008 15:22
Re: aha
A ty si myslis, ze existuje na svete auto, ktore splna co len EURO II v celom spektre otacok a pri roznom zatazeni? Ani nahodou. O studenom motore nehovoriac.
neregistrovaný "Hooonza"
30. 1. 2008 15:30
Re: aha
Co se v této oblasti pohybuji, tak si dovolím tvrdit, že ty nové diesely pro EU5 se selektivní redukcí NOx toho jsou schopny. Bohužel nemám k dispozici měřená data tohoto charakteru.
30. 1. 2008 16:36
Re: aha
Diesel s EURO5 udela vic bordelu nez benzin s EURO3.
neregistrovaný "Hooonza"
30. 1. 2008 16:44
Re: Diesel EU5 vs Benzín EU3
Don`t be so sure, Mr. President ;-)
Emise jsou v g / km.
Benzín Euro 3:
CO: 2,3
HC: 0,2
NOx: 0,15
částice: Nesleduje se

Diesel EU5:
CO: 0,5
HC+NOx: 0,23
NOx: 0,18
částice: 0,005

HC+NOx: Meřeno dohromady. Příklad: Bude-li stroj produkovat např. 0,1 g/km HC, smí produkovat pouze 0,13 g/km NOx

Nerad to říkám, ale jsi neinformovaný.
neregistrovaný "pav1111"
30. 1. 2008 17:55
Re: Diesel EU5 vs Benzín EU3
promiňte, ale diesel je rakovina na pochodu.
neregistrovaný "Hooonza"
30. 1. 2008 18:47
Re: Diesel EU5 vs Benzín EU3
Tak si to mysli. Řízení motorů a ošetření spalin již jsou tak pokročilé, že se dieselovy motory vyrovnají benzínovým.
neregistrovaný "pav1111"
30. 1. 2008 19:38
Re: Diesel EU5 vs Benzín EU3
ok, ale pevné částice rakovinu prokazatelně způsobují. V Mercedesu na Chodově (Praha) mají takovou skleničku přepaženou na dvě půlky. V jedné půlce je množství sazí z běžného diesla a v druhé o polovinu méně high-tech MB diesla. Je to ale pořád stejnej humus, nehoráznej humus! A co krásná zánovní auta, kterým se z výfuků valí černý dým-je jedno proč, prostě se valí. A co takový diesel jako firemní auto pěkně vyhoněný dravým řidičem po ujetí 1OOtis. km? Nenapravitelná zhouba!
neregistrovaný "Hooonza"
30. 1. 2008 20:09
Re: Diesel EU5 vs Benzín EU3
Ty velké, co jsou vidět, jsou právě ty nejméně nebezpečné. Jsou těžké, klesají k zemi a náš imunitní systém je dokáže rozpoznat a odstranit.
Problém jsou ty malé o rozměru menším než 2,5 um, které naše oko nevidí. Právě to jsou ty rakovinotvorné a náš imunitní systém je už nerozpoznává. Tyto malé vznikají i v benzínových motorech.

Od EU5 se regulují částicové emise u benzínových motorů. Limit je pro obě technologie stejný (5 mg / km) a bude pravděpodobně pro obě technologie snížen na 3 mg / km.
neregistrovaný "pav1111"
30. 1. 2008 20:17
Re: Diesel EU5 vs Benzín EU3
Fajn, ale teorie a praxe všedních dnů se rozchází. Vidím a cítím a asi bohužel.
neregistrovaný "pav1111"
30. 1. 2008 20:25
Re: Diesel EU5 vs Benzín EU3
Ještě dodatek, kdyby to sledoval někdo další.
Benzín nebo nafta? Spaliny naftového motoru totiž obsahují oproti motoru benzínovému, již ze samotného principu hoření, méně oxidů uhlíku a uhlovodíků (CO a HC). Vzhledem k vysokým teplotám při spalování je v nich ovšem i relativně velké množství oxidů dusíku (NOx) a navíc ještě pevné částice, které populárnější benzínový motor prakticky nevytváří. Právě životní prostředí znečišťující částice jsou nejsilnějším argumentem odpůrců naftových motorů a tak proti nim bylo vyhlášeno masivní válečné tažení
neregistrovaný "Hooonza"
30. 1. 2008 21:27
Re: Diesel EU5 vs Benzín EU3
Oxidy dusíků je možné bez problémů odstranit (viz např. Audi nebo Mercedes s SCR technologií Bluetec). Ty viditelné částice taky (od toho jsou částicové filtry). Ty malé částečky, co projdou i filtrem, vytvářejí benzínové motory taky, takže skoro není co řešit. Vyhledej někdy auto s benzínovým motorem a setři prstem stěnu výfukové trubice.
neregistrovaný "pav1111"
30. 1. 2008 21:34
Re: Diesel EU5 vs Benzín EU3
Vidím, že jsi zarytý příznivec stejně jako já odpůrce. Nemá to cenu, nakonec, komu by to ublížilo, kdyby diesly zmizely ze světa? Smrt dieslům!
neregistrovaný "Hooonza"
30. 1. 2008 21:45
Re: Diesel EU5 vs Benzín EU3
Příznivec? Mě ošetření spalin dieselových motorů živí!
neregistrovaný "pav1111"
30. 1. 2008 22:00
Re: Diesel EU5 vs Benzín EU3
Tak to potom chápu, že musíš tvrdit, že mezi dieslem a benzinem vlastně neni rozdíl.Trochu mi to připomíná současnou kampaň za zpopularizování dieslů v USA, kde jezdí obří kamion s nápisem, teď nevím přesně, něco jako "green power" a v návěsu vozí diesly z města do města. Doufejme, že neuspějí, a vůbec, proč to asi dělají? Z obavy o naše životní prostředí? Amíci a Japonci to vědí dávno.
30. 1. 2008 18:30
Ekologický traktor
V tom VW už snáď ani rozum nemajú, keď ten traktorový 1,9 TDI ešte chcú upravovať a najradšej by ho ešte napchali, kde sa dá. Dokonca, keď som rozmýšľal o kúpe Škody Octavia, predajcovia ma stále navigovali na kúpu tohto motora, namiesto 2,0 TDI. Napokon som nekúpil u nich nič a som rád.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "pjetka"
31. 1. 2008 16:06
"šetrný"leon
No co má známej Leona TDI-PD, tak reklamoval průměrnou spotřebu přes 7 l a oni mu řekli, že prej je to v normě ;-\ snad bude tento v REÁLU jezdit aspoň za 6,5
Rozbalit vlákno
0