Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Seat Leon Cupra Sub8 se dá konečně koupit

Dnes už překonaný držitel rekordu na Severní smyčce Nürburgringu se teprve nyní objevuje v nabídce. Stejnou specifikaci vám zajistí balíček "Sub8 Performance Pack".
Zpět na článek
17. 8. 2014 10:28
17. 8. 2014 10:56
17. 8. 2014 11:15
17. 8. 2014 16:32
17. 8. 2014 17:19
17. 8. 2014 18:10
18. 8. 2014 00:24
18. 8. 2014 08:01
17. 8. 2014 11:04
17. 8. 2014 11:13
17. 8. 2014 13:05
17. 8. 2014 11:17
17. 8. 2014 13:14
18. 8. 2014 00:26
17. 8. 2014 15:29
18. 8. 2014 09:28
17. 8. 2014 16:41
17. 8. 2014 17:47
17. 8. 2014 18:40
17. 8. 2014 19:26
18. 8. 2014 09:15
18. 8. 2014 10:12
17. 8. 2014 10:28
rekordy
Seatu stejně jako Renaultu jde hlavně o to na sebe upozornit, stejně jako u nedávného prohlášení Nissanu. Nikdo nemůže očekávat, že na takováto auta se budou stát fronty, jde v prvé řadě o marketing. A tak momentálně druhý Seat prý bude pokračovat v přetahované o směšný rozdíl pár vteřinek nasazením podobného vykuchance bez zadních sedaček ad. jako je "nový" rekordman Megane, jehož vykuchané provedení Trophy stojí přes milion Kč! >:D No na kvalitní české silnice a za ty prachy je tento renaultí dvousedadlový hatch prostě ideální, praktické auto nižší střední >:D
Rozbalit vlákno
17
Avatar - Thomasino
17. 8. 2014 10:56
Re: rekordy
Je vidět, že s ním (MRS) máš velké zkušenosti ;-) >:-[]

To že ten balíček Seat uvedl až dlouho po avizovaném rekordu je trochu trapné. Zvláště když už o ten rekord přišli >:D Brzdy 370mm na takové auto je už docela extrémní, tady byl zřejmě ten zakopanej pes :-)
17. 8. 2014 11:15
Re: rekordy
No trapné, spíš hloupé, ale jsou si nejspíš dobře vědomi toho, že se jejich Performance stejně mnoho neprodá, uvést to byla spíš povinnost. Kupovat to budou stejně hlavně Němci. Každopádně, i když je Performance pořád plnohodnotné auto s pěti sedadly, racionálně uvažující člověk raději sáhne po klasické Cupře 280, která dokázala, že za dané peníze nabízí bez debat nejvýkonnější auto ve své třídě.
17. 8. 2014 16:32
Re: rekordy
No já nevím, ale pokud příplatek za Performance pack bude v rozumné výši tak bych spíše viděl jako racionální volbu si ho objednat - přeci jen brzdy Brembo 370mm budou brzdit asi lépe než koncernové 340mm a adaptivní podvozek DCC i s tímto paketem zůstává součástí standardní výbavy, takže komfort jízdy se nijak nezhorší...
Avatar - Covenant
17. 8. 2014 17:19
Re: rekordy
Ale oni jsou i ty seriovky Brembo :-) ......a kdokoli s nimi jezdil na okreskách, tak neměl problém a nevadly...problém muže nastat na okruhu po delším jezdění....tak to psali například novináři co s Cupru brousili ve Španělsku

Dobře to popisuje na videu Jakub Rejlek
[odkaz]

A nebo Slovenský Motoring (od 16 minuty...)
[odkaz]
Pokud nejsi každý druhý víkend na okruhu v pohodě stačí základní brzdy....špatné nejsou, Leon je lehký a to mu určitě taky pomáhá ;-)
17. 8. 2014 18:10
Re: rekordy
Věřím tomu, že i "sériovky" brzdí dobře (MéganeRS taky větší nemá), ale když se dobře podíváš na ty kotouče 370 mm tak skoro připomínají M-kové brzdy od BMW. Že budou lepší je zřejmé... já bych je chtěl už jen kvůli tomu designu. Tož tak!
Avatar - JDM
18. 8. 2014 00:24
Re: rekordy
to že jsou na tom 370mm kotouče neznamená že to bude brzdit líp, klidně můžou ty 340mm bejt lepší , spíš to vidím na designový vyplnění těch 19"kol než jako performance ..
18. 8. 2014 08:01
Re: rekordy
ale tyhle líp brzdit budou, protože tam jsou kvůli dosažení lepšího času na okruhu...
17. 8. 2014 11:04
Re: rekordy
Já si naopak dovedu představit, že ten "vykuchanej" Mégane pro někoho mít smysl bude. Někoho určitě bude bavit si na okruhu hrát s telemetrií a zkoušet z mnoha různých možností nastavení podvozku. Ta zábava s Méganem se může posunout o level výš.
Avatar - Thomasino
17. 8. 2014 11:13
Re: rekordy
Je to tak. Kamarád co má taky Megana R.S. má zadní sedadla pryč a jedzí stále na semislickách Advan AD08R. Já budu zadní sedadla na pár týdnů také vydělávat. Časem možná ta vzpěra a síťka na vymezení zavazadlového prostoru, jako má právě Trophy-R >:-[]

Ale jinak Cupra bude určitě také hodně zajímavé a rychlé auto, zvláště u třídvířka šla váha hodně dolů. Buďme rádi, že je stále z čeho vybírat a mám dojem, že v nynější době je opravdu z čeho vybírat :yes: Až dorazí nová Honda Typer-R a také pak opravdu nové Scirocco, bude to za dva roky ještě lepší.
Avatar - W.O. PRSCLEY
17. 8. 2014 11:25
Re: rekordy
Široko možná nebude, možná padne na oltář plánovaných úspor ve VW ....
17. 8. 2014 13:05
Re: rekordy
Ano, u Scirocca se s nástupcem nepočítá
17. 8. 2014 11:17
Re: rekordy
To nepopírám. Otázkou je, kolik je kdo ochotnej do takového druhu zábavy vrazit. :-)
Avatar - W.O. PRSCLEY
17. 8. 2014 11:42
Re: rekordy
U nás téměř nikdo, musíme se modlit aby se takových kár koupilo hodně na západ od nás a potom se to dovezlo jako dostupná ojetina.
17. 8. 2014 13:14
Re: rekordy
Čest výrobcům, kteří taková auta staví, i když věřím, že to pro ně není zrovna nejvýnosnější byznys a možná i ztrátový. Tím více to oceňuji. Takovej korejskej Hjondéé se svou I30 má vrcholnou pouze 99 kw motorizaci. Prostě jenom slabota, co se všeobecně poptává jak rohlíky v krámu.
Avatar - JDM
18. 8. 2014 00:26
Re: rekordy
to právě někteří nechápou, ale co mě udivuje že tady potí ty svoje moudra :no:
17. 8. 2014 15:29
Re: rekordy
Rozdíl je v tom, že u Renaultu si Megana v "rekordní" specifikaci koupit můžeš (i když pěkně draho), ale Cupru v úpravě ve které svůj rekord zajela koupit nedostaneš ani za milion. Jedině ji po koupi hodit na servis, kde ti vyndají klimu a pak si Cupru každé ráno obejít s páskou a zalepit spáry...
18. 8. 2014 09:28
Re: rekordy
spáry >:D co to tu pořád nějací chytráci řeší...
Cupra byla polepená tak jako všechny předsériová auta, protože při zajíždění rekordu neproběhlo ani oficiální představení. Samozřejmě průduchy v nárazníku zalepeny nebyly a to by mělo normálně uvažujícímu člověku stačit ;-)
By mě zajímalo, co si myslíš, že by jsi s tou rekordní Cuprou po vyndání té klimy nejen na českých cestách dosáhl? Naprosto nic, kromě toho pocitu, že sedíš v rekordmanovi a v létě se v něm uvaříš. Jsou to auta na okruhy, kde hraje roli každá maličkost.
17. 8. 2014 16:41
CUPRA x M-RS
Přetahování o desetinky na okruhu mezi Seatem a Renaultem je z hlediska marketingu obou značek chytrý krok...
Srovnávací testy obou aut směřují k závěru, že obě auta jsou srovnatelně rychlá, ale CUPRA navíc nabízí díky adaptivnímu podvozku možnost komfortní jízdy - z mého pohledu tedy jasný vítěz!
Rozbalit vlákno
8
17. 8. 2014 16:59
Re: CUPRA x M-RS
To je tvůj pohled. Ale rychlost není všechno a proto ten Mégane RS ve srovnání s Cuprou vždy vyhrává.
17. 8. 2014 17:47
Re: CUPRA x M-RS
Taky myslím že tahle auta se nekupují pro honění desetin na okruhu, ale hlavně pro zábavu. A tam má Renault navrch.
17. 8. 2014 18:05
Re: CUPRA x M-RS
Souhlas, jenže zábavu si každý představuje jinak. Mně vyhovuje mix rychlosti a komfortu, takže bych volil CUPRU - a na cestě za zábavou na kvalitním asfaltu jel samozřejmě v režimu komfort... sto lidí, sto chutí - ještě, že je možnost výběru. Za což je třeba poděkovat jak směrem do Dieppe tak do Martorella a samozřejmě obejít značky jako Hyundai velkým obloukem... >:-[]
17. 8. 2014 18:40
Re: CUPRA x M-RS
K Hyundai mám díky jejímu gen.řediteli taky poněkud odtažitý vztah, ale například Genesis Coupe je v mých očích taková esence toho, kde zábavná auta původně začínala - motor vpředu, pohon na zadek, velký atmo.motor... jako proč ne?!
Avatar - Emel
17. 8. 2014 19:26
Re: CUPRA x M-RS
Je mi líto, že Genesis z trhu zmizelo... ale na druhou stranu, za cenu 370Z bych o něj pohledem nezavadil, nijak dobré sportovní auto to nebylo.
Avatar - white label
17. 8. 2014 20:39
Re: CUPRA x M-RS
Ano, u tebe určitě vždy, už k vůli značce, ale co třeba porovnat taky cenu MRSC a Cupry..., , nemluvě o tom, že MRS bez Cupu, nemá proti Cupře co nabídnout,, tedy včetně zajímavé ceny za to.
Avatar - Thomasino
18. 8. 2014 00:03
Re: CUPRA x M-RS
Že nemá MRS Cup proti Cupře co nabídnout? Už zase ty koncernové řeči, nehledíce na většinu testů? Určitě lepší pocit z řízení a tudíž zábavnost. Vě většině testů vyhrává MRS Cup právě díky tomu :-) A co jsem mluvil s pár lidma, kteří měli možnost řídit obě auta, tak to jen potvrdili >:-[]
Tím nechci říct, že by Cupra byla špatné auto, rozhodně ne. Určitě bude zase univerzálnější (takové GTI posunuté o kousek dále), ale MRS Cup je prostě pro nadšence, které baví řídit. Ano, pokud jde někomu čistě jen o rychlost, bude se mu klidně líbit Cupra >:-[]
Avatar - white label
18. 8. 2014 00:36
Re: CUPRA x M-RS
Vidím, že už máš z toho doslova vlčí (rozuměj koncernovou) mlhu před očima... >:D
Zatímco já napsal: "...že MRS bez! Cupu, nemá proti Cupře co nabídnout,, tedy včetně zajímavé ceny za to."
Ty tvrdíš, že jsem napsal: "Že nemá MRS Cup proti Cupře co nabídnout."
Až zjistíš rozdíl mezi těmito dvěma tvrzeními můžeš pokračovat ve věcné diskusi. ;-)

P.S MRS (no Cup) nemá ani klasický samosvor (natož aktivní) ani adaptivní podvozek, přičemž je ještě o padesát tis. dražší, než nesporně rychlejší Cupra.
18. 8. 2014 09:15
CUPRA 280
Nevím, co si kdo představuje za zábavu s okruhovou Cuprou Sub8 Performance na českých cestách nebo snad s nechutně předraženým okruhovým speciálem Meganem RS 275 Trophy, kterému dá ještě Cupra 280 ve sprintu na ***.
Jak už tu někdo psal, nejsme v Německu, překvapivě. Cupra 280 je do "českého prostředí" rozhodně lepší volbou než zmíněné speciály, i když jim čest.
Rozbalit vlákno
0
18. 8. 2014 10:12
stejne je to....
....FUK, pac Seatu se stejne moc neproda :-!
Rozbalit vlákno
16
18. 8. 2014 10:16
Re: stejne je to....
myslíš? no v tom případě renaultů vzhledem k té mega ceně také ne ;-)
No zatím si na zájem o novou Cupru v Martorellu nestěžujou, předčila očekávání :-)
a možná dorazí i v kombíku ST
18. 8. 2014 10:36
Re: stejne je to....
Renaulty RS si na prodeje nikdy nemuseli stezovat, tak proc by to mela nejaka Cupra zmenit? v oblasti civilnich HH je konkurence dost a bylo jich dost i bez Cupry, a Megane se do teto kategorie neradi, rozhodne ne tyhle "specialni" modely, takze o prodeje se fakt bat nemusi
18. 8. 2014 10:41
Re: stejne je to....
Prodeje Meganu RS mě nezajímají a nepsal jsem, že by je nová Cupra měla změnit, i když o pár důvodech bych věděl ;-) HH sice je dost, ale s poměrem výkon/cena se s Cuprou nedají měřit ;-)
18. 8. 2014 10:55
Re: stejne je to....
Golf GTI se s ostatnima HH taky nemuze merit a presto je z HH nejprodavanejsi, Seat ma proste male prodeje a pokud se Cupry neproda prez 10 tisic, tak Megana RS proste nepokori :-)
18. 8. 2014 11:19
Re: stejne je to....
V tvém podání dost jednoduché :-) No a co? Cílem Seatu nebylo postavit nejprodávanější HH, ale silného hráče a to se povedlo. Prodeje jsou často záležitostí lidských předsudků...
Avatar - Ham.
18. 8. 2014 11:52
Re: stejne je to....
Podíl Cupry na prodejích Leonu bude podobný jako GTI/R u Golfu, možná i vyšší vzhledem k lepšímu poměru výkon/cena a tedy v této poslední generaci značně vysoký.
Pro info čísla VW, která zveřejnili za 2014
GTD: 13%
R: 5.4%
GTI: 2.5%
GTI Performance Pack: 2.3%
[odkaz]
18. 8. 2014 12:24
Re: stejne je to....
hezká čísla
škoda, že v ČR mají nově prodané HH odhadem stěží tak 1 %
18. 8. 2014 11:31
Re: stejne je to....
V čem se nemůže GTI s ostatními HH měřit?
18. 8. 2014 12:09
Re: stejne je to....
asi nejhorším poměrem výkon/cena :-) , ale je to VW, tak se to prodává...
18. 8. 2014 12:35
Re: stejne je to....
Reálnej výkon na silnici a cena? Jel jsi ho?
18. 8. 2014 12:59
Re: stejne je to....
no nejel no :-) , ale základní cena za výkon 162 kw z 0-100 za 6,5s - 627 900Kč je slušná, jenže je to opravdu jen základ. Jak už tu někdo psal recenzi na novou Cupru o 206 kw, drahá příplatková výbava za to, co je u jiných standard ho od GTI odradila a mě též.
18. 8. 2014 13:04
Re: stejne je to....
Je potřeba Performance paket a garantuju, že budeš mít pusu do "O" ;-)
18. 8. 2014 13:15
Re: stejne je to....
Řeknu to jinak...na opravdu zakroucený okresce s ním dokážeš udržet průjezdovou rychlost v zatáčkách téměř na úrovni 2x výkonnějšího sporťáku. A to bez dlouhýho učení se s ním a zkoumání.
18. 8. 2014 13:32
Re: stejne je to....
Jak píšeš v autě by se měl člověk projet, protože na každého to může působit jinak. Na foru jsem četl test Adama Šrámka o novém legendárním Golfu GTI Performance DSG za 982 000 Kč a jeho slova jsou zase takováto:
"GTI není traťovým přeborníkem ani emotivním vozem, proto mi ani nezapadá do kategorie hot hatchů, kterou vlastně sám kdysi založil."
"Jenže Golf je hatchback, GTI a ještě Performance, přesto za jeho volantem nic zázračného nezažijete."

Neříkám, že to tak je, každý si po jízdě udělá svůj názor. Hlavně nedávat jenom na to, co napíšou motorističtí novináři....

Na mě osobně působí GTI mnohem sympatičtěji než Megane RS
Avatar - white label
18. 8. 2014 15:00
Re: stejne je to....
Tak to by mě taky zajímalo, jistě se jedná o nějakou revoluční myšlenku.
;-)
18. 8. 2014 11:30
Asi se teď pár lidí dotknu...
...ale nikdy mě nenapadlo hledat za volantem předokolky nějakou extra zábavu. Proto mi je bližší FF ST nebo GTI či Cupra než MRS. Ti první totiž nabízejí jednu důležitou věc...UNIVERZALITU. Tu od předokolky požaduju. Umím si představit GTI se samosvorem, který jezdí jako běžnej hatch a když na to přijde vykrojí mi ve slušných rychlostech oblouk na požádání a motoricky pojede jak supersporty ze 70-tých let.
Zábavu podle SVÝHO GUSTA jako takovou pak najdu u klasickýho uspořádání... Asi ani nebudu rychlejší na normální zatáčkovitý trati než dobře řízenej Golf nebo Megane, přesto si užiju krásnej pocit možnosti kontroly zadku pomocí pravý nohy, následnýho kontra a v další zatáčce znova. Tam ůdrobná přemotorovanost prostě nevadí...jen se s ní naučit žít a ovládat jí.
Přesto nebo právě proto chápu účel HH, ale pouze v tom případě, kdy slouží i jako normální auto, nevyprávějte mi tady, že opravdu zábavný řízení někdo shledává v dnes už absurdně vysokých rychlostech průjezdů zatáčkami jako po kolejích. Jistě, pobavíš se rychlou jízdou, přetížením, nějaká odezva tam bude, dvoulitrový turba tahají jako splašená ***...to všechno beru...přesto ;-) .
Závěrem znovu opakuju...HH pro mě musí bejt univerzál. A kluci, kteří si ho kvůli tomu koupili (jejich řady se tu rozrůstají) u mě mají obdiv :-)
Rozbalit vlákno
10
18. 8. 2014 12:04
Re: Asi se teď pár lidí dotknu...
Sto lidí, sto chutí. Ale tvrdit, že něco je univerzálně zábavné nebo není, je názor z 19. století. Pusť si první video s testem Meganu nebo Clia RS a koukej se, kdy se těm chlapům roztáhne úsměv od ucha k uchu. Evidentně se v těch autech žerou nudou...

Co je nepochopitelného na tom, že někoho baví třeba to, jak sebou zadek vrtí při prudkém brždění a jak si ho můžou hodit do zatáčky pro efektní projetí smykem. Hádám, že to je fun...

Přemýšlím, v čem je RS neuniverzální (tedy dokud z něj nevytáhneš zadní sedačky, přičemž si dovolím připomenout, že polovina zadokolek je tam taky má jenom na výstavku), tvrdost podvozku je velmi relativní a to, v čem si jeden chrochtá už jinému ničí záda. I v tom se mi líbí genialita automobilek, které nabízí více specifikací podvozků tak, aby si každý mohl vybrat, čemu dává přednost. Ale s tím autem se do práce jezdit dá, nákup v něm taky odvezeš, v čem je neuniverzální ?
18. 8. 2014 12:15
Re: Asi se teď pár lidí dotknu...
Jukni nahoru co jsem napsal a jak, šlo o vyjádření mýho soukromýho názoru. A ano, zábavný auto může být těžko takový, co má tvrdej podvozek...pokud ho nevozíš na podvalu jen na okruh.
Sám za sebe tedy k zábavě zadokolku a pokud předokolku, tak univerzála.

Nejde mi o videa a pocity jiných lidí, ale to co vnímám já osobně ;-)
19. 8. 2014 12:57
Re: Asi se teď pár lidí dotknu...
To ti určitě nechci brát, ale netřeba to opakovat desetkrát a rovněž říct, že nechápeš ty, kteří to vidí jinak, to už je podle mého vyjádření nad rámec osobního názoru. A ano, všiml jsem si, jak tam máš dokola velkým napsané "můj názor", zřejmě právě proto, že už trošku lezeš do názoru jiným... Peace... ;-)
18. 8. 2014 13:02
Re: Asi se teď pár lidí dotknu...
Vidím to stejně a jen dodám, že drtivá většina fandů MRS, nebo jiných přemotorovaných předokolek zde na diskusích v těch autech nikdy nejela a i kdyby, tak ne ostře, a i kdyby, tak jejich časy by za těmi oficiálními zaostaly minimálně o vesmír. Takže přít se o to, jestli je rychlejší širáko, kupřice, nebo méganek, mi přijde poněkud...dětinské.
Každé má jiný projev - o ochotě MRS odstadit zadek a tím utahovat stopu už bylo napsáno mnohé, o neochtě Scirocca udělat jakoukoliv kličku mimo řidičem vytyčený směr rovněž, takže jde jen o to, jaké auto komu víc svým projevem sedne.
18. 8. 2014 13:13
Re: Asi se teď pár lidí dotknu...
Víš, já jsem vždy u vytržení, když se podívám, jak se dají vodit ty nejvýkonnější zadokolky řízení Harrisem, kluky z TG nebo Eva. Pak jsem rád, za čitelný slušně výkonný auto, který tě pustí k podobným srandám a přitom jsou jeho limity stále ještě dostatečně daleko.
Proto výkřiky typu tamto je na NS rychlejší než tohle a v TG říkali...beru s obr rezervou.
Auto pro zábavu má umět jezdit dveřma napřed i s tupcem za volantem jako jsem já a nevyděsit ho tím, že se dostane na 98% limitu konstrukce ;-)
18. 8. 2014 13:23
Re: Asi se teď pár lidí dotknu...
Jistě, zábavný není to samé jako nejrychlejší.
A jezdit dveřma napřed se dá i docela levně v autě, které na NS snad ani nevjelo :-)
Avatar - šmoula nešika
18. 8. 2014 14:13
Re: Asi se teď pár lidí dotknu...
Já bych Thomasinovi (a pár nadšencům do „efektivního“ závodění) iluze přímo nebral. Když má předokolka dostatečně tuhé silentbloky, propracovaný diferenciál, sedačky, řízení, řazení... ale to už se cenově dostáváme do sfér koncepčně talentovanějších aut. Nechci tvrdit, že brutální výjezd ze zatáčky není tou pravou zábavou, ale pokud jde o to pravé souznění s autem na zakroucených silnicích, tak z prdu kuličku neuhněteš. Tvrdit, co je „pravý“ a „nepravý“ hot-hatch je blbost, doba se změnila, takové jako v začátcích HH už nebudou, a výrobci je dnes správně koncipují jako GT na každý den. Neboli tvůj univerzál. Přesně takový, jako se hodí woodymu, whitovi, Brandonovi, Covenantovi, Emelovi (ale ten chce ORS), Legovi (i když ten zrovna vlastní trochu jiné HH) atd. atd. Stačí mrknout na prodeje třeba v Británii. Woody mohl koupit něco bláznivějšího, silnice v okolí na to má, ale nakonec usoudil, že na okreskové poletování v relativně bezpečných rychlostech mu stačí manželčin Swišť, a tak zvolil, jak zvolil. S dvouspojkou, reprezentativním designem, neutrálním chováním, výkonem ideálně na předjíždění a dejme tomu i solidní spotřebou, páč chce auto využívat na denní ježdění.
18. 8. 2014 16:40
Re: Asi se teď pár lidí dotknu...
Jasan...a až se nabaží, bude jukat po skladový zadokolce s +300HP >:-[]
Avatar - woody-alien
18. 8. 2014 21:01
Re: Asi se teď pár lidí dotknu...
>:D >:D No když to říkáš ty, tak asi jo..... ;-)
Avatar - woody-alien
18. 8. 2014 21:05
Re: Asi se teď pár lidí dotknu...
;-) V případě Swiště platí legendární hláška z Postřižin: "Musíte se víc snažit, pane správce." >:D Ale zas v jeho "kokpitu" pochopíš jednu věc - jak důležitá je nízká hmotnost. :-)