SEAT Leon FR dostane motory 1,8 TSI a 2,0 TDI

 

Nový Leon ve své ostřejší verzi nabídne dva motory nové generace.

Třetí generace SEATu Leon se v plné parádě ukáže už ve středu, vpředvečer pařížského autosalonu. Španělská automobilka byla dosud skoupá na podrobnosti, ale na veřejnost postupně pouští první střípky zajímavých informací.

Vzhledem ke sportovnímu image značky je důležitá verze FR (formula racing), která představuje kompromis mezi běžnými specifikacemi a ostrým provedením Cupra.

Zájemce o svižnější benzinové svezení uspokojí motor 1,8 TSI třetí generace, který je známý například z Audi A4. Nejedná se o zcela novou konstrukci, ovšem důkladné přepracování sjednotilo jeho techniku s novou generací motorů TSI (např. chlazené výfukové svody integrované do hlavy motoru).

Osmnáctistovka nabídne 132 kW a točivý moment omezený na 250 Nm, dosahovaný ovšem už při 1500 min-1. Díky tomu Leon FR akceleruje z klidu na 100 km/h za 7,5 sekundy. Kombinovaná spotřeba je v opačném gardu – 5,7 l/100 km.

Stejného motoru se později dočkají i zájemci o sedmou generaci Golfu i Škodu Octavia III.

Zkrátka nepřijdou ani příznivci dieselových motorů. Leon FR se bude hned od počátku nabízet se zcela novým 2,0 TDI, a to v obou verzích: 110 kW/320 Nm a 135 kW/380 Nm. Jejich kombinovaná spotřeba bude 4,2 l/100 km.

SEAT Leon FR 2013 - technická data
Motor1,8 TSI2,0 TDI2,0 TDI
Převodovka6M (7DS)6M (6DS)6M (6DS)
Zdvihový objem [cm3]179819681968
Válce/ventily4/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]132/5100-6200110/3500-4000135/-
Největší toč. mom. [Nm/min-1]250/1250-5000320/1750-3000380/-
Max. rychlost [km/h]224--
Zrychlení 0-100 km/h [s]7,5--
Komb. spotřeba [l/100 km]5,74,24,2

Specialitou Leonu FR bude vedle specifického designu možnost nastavení Drive Profile. Přepínáním tlačítka se díky režimům Eco, Comfort a Sport upravuje charakteristika posilovače řízení, odezva na plynový pedál a zvuk motoru. Podsvícení přístrojů lze přepínat mezi červeným a modrým.

V rozporu s obvyklou praxí je navíc nová generace o 5 cm kratší, měří na délku 4,26 metru. Navíc je o 90 kg lehčí než předchozí Leon, ovšem díky prostorově úspornější konstrukci nabídne více místa v interiéru a o 40 litrů objemnější zavazadlový prostor (380 l).

Leon se bude vyrábět ve španělském Martorellu společně s Ibizou, Exeem a Audi Q3. Automobilka si od nového modelu slibuje lepší vytížení výrobní kapacity svého hlavního závodu. Zahájení prodeje je naplánováno na jaro 2013.

Spolupracujeme s TipCars.com
OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek

Centrum Prahy bylo v obležení desítek policistů. Kromě…

Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi

Státy skupiny sedmi nejvyspělejších ekonomik světa (G7)…

Spojené státy se jako jediné ze skupiny G7 nezavázaly podpořit dohodu o klimatu Spojené státy se jako jediné ze skupiny G7 nezavázaly podpořit dohodu o klimatu

Šest ze sedmi zemí skupiny nejvyspělejších ekonomik světa…

 
 

Přidat názorDiskuse: SEAT Leon FR dostane motory 1,8 TSI a 2,0 TDI







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem

Charismatickým designem nová Mazda CX-5 zaujme. Ale jak…

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

 




Dejte si jedno kolo Severní smyčky s Petrem Fulínem! Dejte si jedno kolo Severní smyčky s Petrem Fulínem!

O víkendu se jeden další podnik evropského šampionátu…

Petr Fulín a Seat do třetí sezóny ETCC: Další titul mistra na dosah! Petr Fulín a Seat do třetí sezóny ETCC: Další titul mistra na dosah!

Velmi úspěšné spojení závodníka Petra Fulína a značky…

 



 
Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Dnes 16:50

Jenom málokterý sportovní hatchback má tak velkou skupinu zastánců, jako Volkswagen Golf GTI. Nový Up! GTI se vrací ke kořenům a vzpomíná na dobu před jednačtyřiceti lety.




Blesk.cz

„Znásilníte tři ženy, vezmu to na sebe,“ vtipkoval prezident před vojáky

„Znásilníte tři ženy, vezmu to na sebe,“ vtipkoval…

Filipínský prezident Rodrigo Duterte má evidentně smysl pro humor hodně za hranou. Například v pátečním projevu…

Provokatér Pavol Habera: Prstem prozkoumal Peštové dutinu nosní!

Provokatér Pavol Habera: Prstem prozkoumal Peštové…

Ti dva se spolu opravdu nenudí. Zpěvák Pavol Habera (55) svoji partnerku Danielu Peštovou (46) umí tedy pořádně…

 

iSport.cz

Rarita! Utrpěl debakl, ale má poháry i titul. Jsem štastný, přiznal Železník

Rarita! Utrpěl debakl, ale má poháry i titul. Jsem…

Hazardoval s osudem, v Liberci útočník Mladé Boleslavi Lukáš Železník s parťáky padl ostudně 0:4, přesto slaví…

SESTŘIHY: Slavia má TITUL, zničila Brno! Do pohárů jde Boleslav i po debaklu

SESTŘIHY: Slavia má TITUL, zničila Brno! Do pohárů…

Oslavy v červenobílém mohou začít! Fotbalistům Slavie patří český titul, na Strahově ho potvrdili v posledním…

 

Reflex.cz

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření vodou ale může znamenat zdravotní rizika

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření…

Neschopnost dohlédnout důsledků legislativních aktivit i možných variant uplatnění příslušných projektů v reálné…

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Výhodou rozvíjejícího se komiksového trhu v České republice – ano, stále jsme rozvojová země – není jen zvýšení…