Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Seat León také ve verzi N1

Ondřej Láník
Diskuze (13)

Možnost odpočtu DPH stlačila cenu už na 379.000 Kč, v nabídce jsou dva vznětové a tři zážehové motory, včetně nejsilnějšího 2.0 TFSI (136 kW).

Českému dovozci Seatu se podařilo homologovat také nejnižší a nejmladší model z trojlístku Altea/Toledo/Leon jako užitkový automobil kategorie N1, a tak podnikatelé mohou nově odpočítávat DPH i u pětidveřového Seatova hatchbacku.

Možnost odpočtu DPH stlačila cenu už na 379.000 Kč, v nabídce jsou dva vznětové a tři zážehové motory, včetně nejsilnějšího 2.0 TFSI (136 kW).

Krátce po svém uvedení na trh se nový model León španělské automobilky SEAT představuje ve své další podobě – ve verzi N1, která umožňuje odpočet 19 % DPH z ceny nového vozu. Nástupem Leónu N1 je trojlístek modelů značky SEAT v tomto provedení kompletní – jako „en-jedničky“ totiž zákazníci mnohou získat i modely Altea a Toledo.

Užitkový León N1, který se od svých osobních sourozenců liší především přepážkou oddělující prostor pro náklad od interiéru, se díky možnosti odpočtu 19 % DPH dostává s cenou už na 379.000 Kč (bez DPH), přičemž v této ceně je započítána i přestavba.

Při délce 4315 mm, šířce 1768 mm a výšce 1458 mm a 2578 mm dlouhému rozvoru nabízí León N1 nadprůměrně prostorný interiér pro pět pasažérů a prostor pro zboží či jiný náklad o objemu 341 l, který je od prostoru pro cestující oddělený pevnou přepážkou. Ta má ve své levé části výklopné okénko, takže v případě potřeby je možné využít asymetricky dělených zadních sedadel a po překlopení levého opěradla a otevření průvlaku v přepážce lze ve voze přepravovat i poměrně dlouhé předměty. León přitom stále ještě nabídne čtyři pohodlná místa pro pasažéry. Díky mřížování v horní části přepážky se řidič nemusí obávat zhoršeného výhledu dozadu.

Zájemci o nový SEAT León N1 mohou volit ze třech zážehových a dvou vznětových motorů. Základním zážehovým agregátem je čtyřválec o objemu 1,6 l, druhým zážehovým reprezentantem je dvoulitrový čtyřválec 2.0 FSI s přímým vstřikováním benzinu o výkonu 110 kW. Na samém vrcholu výkonové škály stojí přeplňovaný zážehový čtyřválec 2.0 TFSI o výkonu 136 kW. S ním León N1 zrychluje z 0 na 100 km/h během 7,8 s a jeho maximální rychlost činí 221 km/h.

Zájemci o vznětový motor mohou sáhnout buď po čtyřválci 1.9 TDI se 77 kW, nebo po 2.0 TDI o výkonu 103 kW.

Zážehový čtyřválec 1.6 (75 kW) a turbodiesel 1.9 TDI (77 kW) jsou propojeny s pětistupňovými manuálními převodovkami, výkonnější agregáty 2.0 FSI (110 kW), 2.0 TFSI (136 kW) a 2.0 TDI (103 kW), mají šestistupňové převodovky.

Ondřej Láník
Diskuze (13)