Hm, keď zoberiem nedávne štatistiky, tak VW+Škoda+Seat spraví cca. 2M ročne len v Európe. Za 7r dajme tomu 14M. Koľkože to vychádza na 1 audio? Pod 27$? No pekne...
Predpokladam, ze LG bude dodavat aj tu prazdnu dieru v stredovom paneli, co Skoda predava ako "priprava na autoradio". To by sa do tej ceny 27$/kus mohlo zmestit! >:D
Sorry, ale příprava pro rádio není ta díra, ale reproduktory + veškerá kabeláž + anténa = koupím si vhodné AR, zasunu, zapojím a hraju!!! Tedy žádná díra a pro mě mnohem lepší řešení, než když mi tam automobilka dá nějaké "svoje řešení".
Kamarát si to tiež predstavoval jednoducho pokým nezistil, že je to elektronicky blokované a za "smiešnych" 1 500 Sk mu jeho autorádio oživý až Opel ...
Takých chatrákov tu už bolo čo si mysleli, že stačí len zasunúť. A skončili v lepšom prípade pri vybíjaní baterky, v horšom pri odpálení RJ. Pretože tá predpríprava je urobená pre fabrické rádio a nie pre klasické, takže má inak zapojené piny v ISO konektoroch!
Přečti si ještě jednou, kdo co psal. Oháníš se tady něčím, co jsem nenapsal já.
Já jsem si u jedné firmy vybral model rádia co jsem chtěl nahradit za originál, a montáž jsem měl zdarma. Doplatil jsem jen elektroinstalační materiál a redukci. cca asi čtyři stovky.
O záruku jsem nepřišel a v servise mi nikdy nic na to neřekli, tedy řekli, že i oni nabízejí montáže autorádií jiných výrobců. ;-)
Dobre, napísal to niekto iný. To ale nič nemení na tom, že montážou rádia v neautorizovanom servise si porušil záručné podmienky. Zbadáš, ak budeš mať nejaké problémy s elektrikou ako sa rýchlo zmení ich postoj...
1. Zásah do elektriky je potrebný, pretože sú prehodené 2 piny v zapojení ISO konektora. Bez tejto zmeny môže dôjsť k vyššie popisovaným problémom a aj k nim v pár prípadoch došlo.
2. Ver tomu, že v takom prípade servis veľmi rýchlo zabudne, že ti niekedy povedal, že je to v poriadku! Všetko závisí od konkrétneho problému a postoja konkrétneho servisu, ale ja som teba a iných varoval...
Jeden z dodavatelů byl např. Panasonic (a to už třeba u G3), takže představy některých, že VW v tomto spolupracoval výhradně s Evropou (např. Blaupunkt) jsou liché. Na "východ" se v tomto směru orientoval podstatně dřív...
Kdo se hlouběji zajímá o spotř. el., tak už jistě zjistil, že LG (spolu se Samsungem) je např. ve srovnávacích testech naprosto plně konkurenceschopné i k déle zavedným jap. značkám a to i přes svou docela zajímavou cenovou politiku, která už ovšem také není zdaleka tak "levná" jako tomu bývalo dřív, kdy se LG (i Samsung) chtělo více prosadit na svět. trhu...
Korejci jsou totiž v této oblasti ještě mnohem dál a déle, než např. u samotných "aut"...
To je otázka... z pohledu určitého evropatriotismu asi ano, záleží ovšem taky na konkrétní "definici" starých časů...
Např. patří do nich i ten G3 s audiem dodaným Panasonicem?
Taky je třeba zohlednit kde "byl" třeba ten Blaupunkt a LG v období 1. a 2. gen. Golfu a kde "jsou" celkově obě firmy dnes...
Navíc je nutno dodat velmi podstatný fakt, že ani LG nebude absolutně výhradním dodavatelem koncernu v této oblasti...
Jinak to bude jen o ceně. Dnešní kvalitu Blaupunktu nikdo asi zpochybňovat nebude. Cena LG bude výrazně nižší a kupující stejně nebudou vědět co tam mají za rádio. Logo LG na nich určitě nebude /narozdíl od Blaupunktu za které se Škodovka nestyděla/.
Nebylo na nich ani to logo Panasonicu a chceš snad tvrdit, že je proto Panasonic "horší" firma...
Navíc u Škodovek (a třeba Fiatů) šlo/jde přímo o produkční modely Blaupunktu, tedy ne o produkty přímo uzpůsobené požadavkům konkrétní automobilky...
Je velmi komické, jak tu většina uživatelů na jedné straně tvrdí, že vozy KIA/Hyundai jsou dnes plnohodnotně srovnatelné s evr. produkty typu GOLF apod. a na druhou stranu když se mají dostat do VW (Škoda, Seat) jen "rádia" od LG, tak by to najednou mohlo snížit prestiž a kvalitu i těch "průměrných Golfů"... >:-[]
Přitom právě ve spotř. elekronice jsou dnes "korejci" (v meinstreamu) na "špičce" mnohem spíš, než v "automobilech"...
Samsung je např co se tyče TV na podstatně větši urovni nato nemusim ani čist testy. Nebavim se samozřejmě o počtech prodanych kusu protože to neurčuje kvalitu a spolehlivost.
Zajímalo by mne, co bys tam ty raději viděl za řešení?
Si jako myslíš, že je potřeba něco od Harman Kardon? Nebo Bose?
Do auta se přece TV montovat sériově ještě notnou řádku let nebude. Takže tvé liché představy, že když LG nevyhraje v testu na LCD TV, tak je k ničemu , jsou trochu amatérské.
Já tvrdím jedno. Do auta elektronika od korejců není vůbec špatná. Jsou to prakticky světoví masoví leadři.
Právě proto, že ty testy zjevně nečteš, máš tendenci to, mírně řečeno, velmi zjednodušovat...
Navíc ti zřejmě uniklo, že LG nebude VW dodávat televize....
A nechceš tu doufám tvrdit, že prodeje Samsungu jsou např. proti "sesterské" LG "maloformátové"...? >:-[]
No jenže ja ty testy SPOTŘEBNI elektroniky čtu a to i dokonce ty netesty ve STEREO a VIDEO ale jak už jsem psal ani to neni třeba. Jen by mě zajimala anketa jakou značku autoradia by si kdo vybral a chtěl bych vidět kde by skončilo LG a to z běžnych značek jako je: SONY,PANASONIC,CLARION,KENWOOD,LG,BLAUPU…
Mirku, ale tady nejde o značku autorádia. Tady jde o komplexní masové řešení.
A já říkám: Je jedno, jestli šuntové rádio do auta dodá Blaupunkt, LG, VDO, JVC nebo nějaká Tesla.
Všechny sériově osazované rádia stojí za starou bačkoru.
Nehledě na to, že výrobce automobilu specifikuje požadavky, jak to má vypadat, co to má umět, co to umět nemá a kolik to má stát a podle toho dodavatelé nabízí.
Takže zahoď své iluze, že by třeba Bose udělal masový rádio za stejnou cenu s "dvakrát" lepšími parametry. Neudělal.
Korejské elektronické výrobky jsou jendy z nejlepších na světě - opět mluvím o masové produkci.
PS: Pokud chceš do auta solidní rádio, zapoměňa na mainstream v podobě Panasonicu, Sony, Kenwoodu apod. a zkus se podívat u Alpine. ;-)
Tak souhlasim s tim že běžna origo radia za moc nestoji. Ale neřikej že bys raději neviděl u VW např. tebou zminěny ALPINE ktery mi k VW vic pasuje a zasloži si ho vic než LG. On i ten ALPINE vyraby levnějši autoradia ikdyž cena bude viš ale ne s nějak velkym rozdilem. Nebo mi chceš tvrdit že LG znamena v elektronice to co VW v autoprumyslu ?
Jak jsem již psal. Za cenu kterou si nadiktuje každá automobilka, žádný výrobce "autorádií" nenabídne lepší model. Je to všechno prašť jak uhoď.
Nehledě na to, že Alpine a podobní jsou v porovnání s LG doslova pidivýrobci, kteří by nebyli schopni vůbec dodávat takový objem.
LG není vůbec špatný. Nekoukej se na to z pohledu, jestli má LG špatnou nynější nabídku autorádií - o toto tady vůbec nejde. Jde o to, umět rádio vyrobit s funkčností jakou chce automobilka a za cenu jakou je ochotna zaplatit. Prakticky hledali výrobce, který je schopen "pájet součástky na plošný spoje" ve statisícových objemech.
Kdyby se zveřejnily všechny dodav.-odběr. vztahy všech hlavních automobilek, asi by tu většině spadla brada... ;-) O čem se neví, to se prostě neřeší...
dotykove navigace pro cely koncern vyrabi continental- drive siemens VDO, vyrabi se primo v CR a to Brandyse nad Labem. nekdo tu zminil i radia co jsou v Hyundai ci Kia. Tyto radia jsou taktez z continentalu z Brandysa a ty udajny smecka vyrabi cesi respektive nemci :-)
Implantace LG produktů do evropské produkční jedničky je výmluvným důkazem především toho, kde je VW a kde jsou mainstreamoví evropští výrobci spotřební eletrotechniky. Bohužel, nejspíše nestačí držet kapacitní krok.
Tento sňatek z nouze není ovšem žádným sňatkem z nouze. Je to kontrakt dvou doslova světových gigantů, takže obava o to, že by ti Jarek Nohavica šišlal za jízdy ve FABII ještě více než na koncertech, o to starost tedy rozhodně mít nemusíš.
Já na Philips nedám dopustit. Není to nikdy žádný vítěz, ale narozdíl od ostatních nikdy nezklame. Na poli spotřební elektroniky patři Philips rozhodně k tomu lepšímu. :yes:
Co tady pleteš "bílou" elektroniku a mobily??? Z tebou udaných firem už dnes žádná Car Hi-Fi nedělá a drtivá většina ani nikdy nedělala! Je vidět, že nevíš, o čem točíš a zrovna jsi tohle vyčetl z letáku ze schránky ...
LG je sice celosvětový gigant na poli spotřební elektroniky, ale je to vyloženě naprosto průměrná firma, která se přejmenovala z GoldStaru na LG, aby zněla v hubě anglicky.
A to, že dělá designově a cenově "zajímavé" modely, vůbec nic nevypovídá o kvalitě! Je to jen obyčejné podbízení se zákazníkům ... Jelikož mě tato sféra od podzimu 1993 živí, tak moc dobře vím, o čem píšu, narozdíl od jiných.
A když tady vzpomínáte Marka Levinsona, tak ten za tuhle "reklamu" dostal od LG královsky zaplaceno, ovšem pokud máte pocit, že jste s tím koupili High End, tak je mi vás vážně líto ...
A až se začnou ty skvělé LG sr.t softwarově, tak si na moje slova vzpoměňte ...
Opravdu si myslíš, že člověk, který koupí LG, tak si myslí, že kupuje hi-end? Za tu cenu? To si snad může vydedukovat sám, že za pár tisícovek nedostane špičkovou techniku, ne? :-!
Ten High End jsem měl na mysli ve spojení s Markem Levinsonem ... Nebo si snad tady někdo myslí, že plastová bedýnka domácího kina či televize "naladěná" Markem Levinsonem je High End? Jiné firmy se nepotřebují zviditelňovat žádným Hi-Fi guru a přesto jejich noname inženýři dokáží udělat výrobky světové třídy! A o běžné LG elektronice je úplně zbytečné cokoliv psát ...
Kvality "no name" inženýrů tady nikdo nezpochybňuje, já se tady snažím vysvětlit, že výrobu v statisících kusech za ceny diktované automobilkou nedokáže splnit jen tak někdo. A LG je z těch masových producentů pořád dobré řešení. ;-)
Ale znovu ti musím napsat. Alpine NEKODÁŽE vyrobit objem a už vůbec ne za cenu, kterou diktuje automobilka, slušný rádio.
Stačí si to spočítat. Nejlevněší autorádio od Alpine stojí nějakých 2.5 tis., odečteš velkorysou marži 50% a jseš na nějakých 1200 Kč, což je pořád strááááášně mooooc.
Nejen na audiu, prakticky na čemkoli. A to nechtěj znát ceny jiných dílů, za které dodávají automobilce dodavatelé. Přirážka automobilky je v řádu desítek, stovek až tisíců procent. Dle součásti.
Třeba já nedávno kupoval malou plastovou záslepku s výrobní cenou 20 halířů, a prodána mi byla za 10 kč.
Co pises neni pravda, Alpine dodava radia i do automobilek, priklad za vsechny je BMW. BMW ma jako hlavniho dodavatele do jednicky prave Alpine. A jednicek se vyrabi neuveritelny mnozstvi... Navic nemuzes srovnavat radia co jdou do obchodu a co se montujou v automobilce. Je jasne, ze v obchodech se tolik radii Alpine neproda, kdezto u automobilek mas odbyt zajisteny takze klesaji naklady a i cena. Navic vzvoj radia, ktere si montuje automobilka plati prave autombilka a ne vyrobce!!! A pokud si myslis ze vyrobce automobilce prodava radia za mene jak 1200 tak se hooodne pletes
No a jsme u toho.
Teď ještě srovnej průměrnou prodejní cenu BMW a VW. :-!
Bang&Olufsen taky dodává pro Audi, Aston... Ale taky si za to nechá zaplatit. A je setsakra rozdíl, jestli se bavíme o mainstreamu nebo o prémii či lux segmentu. ;-)
Jinak já jsem se tady hodně bránil při srovnávání rádií klasické 1DIN konstrukce a integorvaného řešení do určitého modelu. Srovnat to reálně nejde.
Jelikož mě tato sféra taktéž živí, tak mohu jedině souhlasit, avšak kvalita LG a například ještě Samsungu strmě roste, to se přehlédnout nedá. Takový lidově populární zázrak Sony a Panasonic není na poli audio-videa žádný zázrak (především TV) a ani sebepompeznější reklamy tomu nepomůžou..
No vzhledem k faktu, že tuším Samsung je největším výrobce LCD displejů na světě a snad i technologickým leadrem, od kterého berou ostatní, tak se tu zbytečně prsíš.
Jo kvalit samsungu jsem si vědom o tom už jsem taky včera psal myslim hlavně TV. Jenže je tu SONY ktery dokaže vyrobyt TV s minimalně stejně dobrym obrazem ale zbytek už ma na vyšši urovni např. zvukově a hlavně pro mě duležita věc neni to zrcadlo jako ty samsungy no a spolehlivost sony je uplně jinde než ta od samsungu a to nejen u TV.
Já ti nevím, od sonyho jsem měl několik věcí a žeby nějak extra fungovaly? Odešly do věčných lovišť jako všechna elektronika.
Tedy krom ukrainského rádia Selena, který hraje ve sklepě do teď. :-!
Jde vidět, že jsi zcela mimo mísu a typický spotřební laik, který vidí nápis Sony a hned ho považuje za to nejlepší aniž by měl jakýkoliv důkaz. Sony je dobrá značka, ale jméno má bohužel kvalitnější než většinu výrobků.
Uz jsem to tu psal v posledni dobe nekolikrat: Evropa prestava byt konkurenceschopna. V auto-audiu to ted orazitkoval i VW. Jenze ono to postupuje dal a dal, velmi rychle. Socialni jistoty a subvencovani kde ceho tomu moc nepomaha.
Tento sňatek z nouze není ovšem žádným sňatkem z nouze -- tuhle vetu bych prihlasil to te tve ankety (Zlatej ventilek)
Ja teda obavy z audiotechniky od LG nemám. Kórea co do spotrebnej elektroniky je este podstatne dalej, nez jej automobily, kde istý "pohlad cez prsty" este stále pretrváva. Treba si tiez uvedomit, ze vývoj elektroniky je podstatne rýchlejsí ako vývoj automobilov. Pomatám si, ked som pred mnohými rokmi mal domáce audio od Samsungu, tak sa mnohí smiali, ze ci dobre chladí. Po vypocutí ich to preslo. Som naviac presvedcený, ze LG za porovnatelnú cenu bude mat podstatne lepsiu výbyvu ako Blaupunkt.
Co já vím, tak v LG před nějakou dobou najali nějakýho audiomagora, kterej jim teď ladí audio a výsledky už se projevují - už jsem viděl nějaký test domácího audia, LG vyhrálo a při tom bylo z nejlevnějších...
LG Electronics bude dodávat audiosystémy pro VW, Škodu a SEA
Všechno je to o penězích. Aby tam však nedodávali minulé modely rádií ,které se už v nabídce neprodavají jako minulých dobách Blaupunktu a Škody,které automobilka předražila na 10.000kč.
Včera jsem juknul do konfigurátoru Škodovky na Octavii a oni tam pořád nabízejí rádio s kazetovým přehrávačem. Bratru za šest tisíc >:-[]. Ani jsem netušil, že se taková rádia ještě vyrábějí. To jim snad musí dodávat Korea Severní a ne Jižní.
Ostatně ten konfigurátor doporučuju prostudovat, hlavně všechnu tu (snad už jen pro Škodovku a VW) "mimořádnou" výbavu. To je jedna velká zlodějina.
Nikdy jsem nepochopil příplatek za audio v ceně např 15.000 a to dostaneš jenom CD, když radio s mp3 stojí ve stejné kvalitě cca 1.500,- za 15-20.000 si uděláš audio do auta o 2 třídy výš.
Spojení s LG není krok vedle, oni mají kapacity a jsou schopni nasadit lákavou cenu za stejnou kvalitu od konkurence. V oblasti ostatní elektroniky jsou též na úrovni.
Ty počty aut nesedí, ale beztak do nich nikdo z nás nevidí /např. Audi tan LG dávat nebude, dost aut se prodá i bez audia atd../
Bože jak mnoho povolaných, leč málo vyvolených.....
a máme tady spousty odborníků na kchár chifi fíčůry..... Mein Gott - co máte proti LG? Ve střední třídě - mainstreamu(Ave GTí)- je to kus kvalitního železa odpovídajícího nárokům střední třídy. LG se nemá za co stydět. Tedy jestli poznáte ve stočlenném tělese, že 58 houslista ujel o půl taktu, tak beru zpět, ale drtivá většina lidí nemá tak vytříbený sluch a nehraje si na "chytače basů či výšek". Také nemusí volumem doprava vysklít všechna neofoliovaná či nepancéřovaná skla svých miláčků - zkrátka jim stačí, když "to" hezky hraje - a nemusí to být Eva a Vašek - mně postačí Alice Cooper či Ozzy a jsem spokojen - Bílou orchidej nemají v repertoáru..... VW Groupe se rozhodla jít po ceně a záruce, že někdo dokáže pokrýt produkci - a je to. Btw- mám doma LCD Oravu - všichni mi říkali, co jsem za ........ že si kupuju takovou *** - no a tak sem pro jednoho fajnšmekra zakryl nápis Orava značkou Panasonic - mohl se z tý telky p...at, než jsem sloupnul nápis...... a tak to panstvo je. Ono totiž výrobců základních komponent je na světě jen pár a zbytek z těhle komponent staví.....
S úctou Váš hudební neodborník
Re: Bože jak mnoho povolaných, leč málo vyvolených.....
Je lepší být normální "neodborník", než nenormální "odborník"...
Kdo v něčem "dělá" opravdu dlouho a na určité úrovni, tak se rozhodně nevyjadřuje tak "obecně", jako místní "odborníci".... :*);-)
Re: Bože jak mnoho povolaných, leč málo vyvolených.....
Nu - každému co JEHO jest ;-)
PS: Já dá(vá)m přednost JINÝM značkám (než je LG, Orava, Panasonic, vw, škoda .. Ale jinak MÁTE pravdu, na Evu a Vaška či na Ozzyho je to vlastně JEDNO z čeho to hraje :-)
PPS: A koho HIFI zajímá, ten "přehled a znalosti" stejně už DÁVNO (např. z TĚCHTO stránek:
[odkaz]
má ;-)
Pěkné dny (s nějaký PĚKNÝM HiFi - třeba od MBL, Naim, Tidal, KR Audio, Nagra, Einstein, Quad, Burmester, Linn a tak podobně ;-)
Re: Bože jak mnoho povolaných, leč málo vyvolených.....
Zdar Kylie, kde ses zase toulala...?
Už máš to fáro?
Jsem si nedávno říkal, že máš docela "čuch" na výběr auta..., možná sis díky němu neobjednala C6, ale C5, jehož výrobu pravděpodobně ještě stihneš... ;-) >:-[]:yes:
Re: Bože jak mnoho povolaných, leč málo vyvolených.....
Jak už jsem psal hoši od VW udělaji z LG tu nejlepši premiovku. Tak jo ať ji maj vždyť VW je přece taky nejlepši premiovka takže sňatek rovnocennych. >:D Jinak to cos napsal za to se nestydiš ? Hlavně ta čast těch tvych kamaradu aby hodili voko na kvalitu nebo spiš nekvalitu ORAVĚNKY.
Re: Bože jak mnoho povolaných, leč málo vyvolených.....
no dělám v obchodě už 12 rok - sice ne v elektru, ale s některými se poměrně dobře znám. Oraváci tahají čínu - to jestli to nazvou orava nebo čankajšek je v podstatě jedno.... před 3 lety, kdy jsem se rozhodoval, co dát do obýváku, tak mi tohle dohodili právě nákupčí elektra - je pravda, že první kus - po dvou hodinách zelený proužek - výměna do 24 hodin i s omluvou(vím nestandartní řešení) - no a od té doby musím zaťukat na dřevo - co se na tu dobu týče - před 3 lety - standartní základní parametry - a cena o polovinu nižší než souzi od "značek". Ano je to low cost - s tím jsem to kupoval, ale zase na druhou stranu vím, že mnohdy to, co se kupuje jako značka jde z fabriky jen jinou bránou, než to, co se kupuje jako *.... Jen mají lidé super pocit, že si koupili "značku". Ale určitě nebudu obhajovat "oravu" jako high end supr túpr marku ;-)
Re: Bože jak mnoho povolaných, leč málo vyvolených.....
Tak ono je to hlavně o preferencich. Někdo třeba nevidi rozdil mezi WATSONEM a LG a někdo pozna rozdil mezi LG vs PANASONIC v plazmach a LG vs SAMSUNG v lcd. No a pak tu jso ti co to vubec neřeši a těch je dost. Prostě přijdou do prodejny a vezmou to co se jim libi bez ohledu na cenu.