Nedávno jsem jezdil po jedné zemi, kde se prohánělo celkem dost Leonů. 90% jich bylo v černé... Musím říct, že se líbí čím dál víc. Zvenku. Interiér není moje krevní skupina. Jak jsem ze začátku velebil Alteu, pak zatratil Toledo, tak Leon... to je jedno z mála aut koncernu, které je osobité :yes:
Si seňor, černá mu sedí nejvíc, mne "praštil do oka" hned. O interiéru jsme tady juž gdysi psali, ne každýmu sedí takový řek bych minimalismus. Nicméně vše je krásně po ruce, sám jsem si to vyzkúšal. Bravo Leon :yes: Tož tak.
Nějak to poskládáme z koncernovejch dílů, kabát taky nějak spíchneme horkou jehlou, no když to nepůjde samo, tak to reklamou a PR masáží pořádně nalejeme do hlav. To by bylo, aby to na pár lidí nezabralo. Hlavně žádnou strategii, Bernd to má v hlavě ;-)
Tím sem chtěl sdělit, že je mi Seatu líto, že se pod těmi plány VW nějak zmítá. Marko to už několikráte psal - jasná diferenciace značek v koncernu by nebyla od věci. Tak Seate, snad to vyjde :yes:
Problém je v koncepci koncernu - proč by měl zákazník za stejný vůz, prostorově a výbavově, technicky vlastně taky, platit víc - příkladem je třeba Alhambra vs. Sharan. PS: já Seatu držím palce, nerad bych aby zanikl, ale jako levnou skládačku koncernových dílů ho prostě neberu, snad jen ten Leon se designově povedl, ovšem ta palubka, to je podpásovka ;-)
To, co rikas, trochu odporuje realite. Seat je levnejsi a presto se prodava hur, nez VW. No podle me by Seatu spis pomohlo, kdyby jasne diferencoval jednotlive modely. Leon by byl krasnej, kdyby neexistovaly dva dalsi modely, ktery vypadaj skoro stejne jako on a maj uplne stejnou palubovku...
Podle mě by pomohlo, kdyby VW úmyslně udělalo ze Seatu značku vozů, které jsou "tuner - friendly". Jenže přeci jen, proč koupit Seat, když za obdobný peníz lze koupit VW. Ono jde asi hlavně o to, že prostě kvůli historickým souvislostem a jakéhosi kolektivního vědomí lidé vnímají auto jako produkt, který umí vyrábět němci, zatímco prostě španělé by měli spíše vyrábět víno, korek, cherry atd. Zkrátka každý národ má typické produkty, kterým by se měl především věnovat. Španělská značka aut může mít lokální význam ve své zemi, ale těžko bude bojovat ve zbytku světa, nechci být "zlý", ale podle mě čekají Seat těžké časy, jestli vůbec nějaké.
V podstate souhlasim, ale musim polemizovat s tvrzenim, ze VW lze koupit za obdobny peniz jako Seat. VW je podle meho mnohem drazsi, a nejlepe je tento rozdil videt na srovnani Leon sv. Golf. Leon 2.0 TFSi 185k je skoro o 100 000,- levnejsi, nez Golf 1.4 TSi 170k. A to jeste navic Leon umoznuje prestavbu na N1, cimz se ten rozdil jeste vyrazne zvysi..
Ale image se musí budovat systematicky. SEAT by napřed licenční FIAT. potom přišla éra první Ibizy - něco jako dnešní korejci. Pak bylo geniální Toledo, auto s obrovskou užitnou hodnotou, neobvyklým vzhledem a za dobrou cenu. A pak začal úřadovat VW. Bylo z toho působení ve WRC, ale místo jasného vymezení Seatu jako sportovní značky přišla éra nemastných neslaných modelů (Alhambra, Toledo, Cordoba, Ibiza), konec WRC. Další zvrat přišel před pár lety s Alteou. Nový Leon (jediný model co stojí za řeč) měl odstartovat tuhle revoluci a ne přijít až nakonec. Tato série nekoncepčních rozhodnutí dovedla Seat tam, kde dneska je.
Dneska jsem koukal na seaťáckej web a všiml jsem si, že do Leona přidali nový motor 1.4 MPI 85 PS. A naopak to vypadá, že ubrali TFSI 185 PS . Asi se opravdu začínají orientovat i na důchodce. TFSI v ceníku a v konfiguraci ještě je, ale jinak přímo na stránce pro Leona už není. Možná kvůli příchodu FR s ním zkončí. TFSI Sport-Up byl cenově dost výhodný a kdo by si pak koupil o dost dražší a jen o 15 PS silnější FR se skoro stejnou výbavou. No ještě, že jsem si stihl ten "TFSI náklaďák pořídit". Kdo ví, jestli FR bude s odpočtem DPH.
seat to je znacka, ktera je jasnou obeti VW kazdy by si koupil radeji levnejsi a uplne stejny vuz, cili seat namisto VW napr. Alhambra vs. Sharan ze? tak to proste zaridi tak ze seat neparazituje ale ani si nevede dobre. vysledek jejich utlumu je ten ze si na alteu ubjednaji italsky kabatek a pak si ho vrznou na sablonu a frci model za modelem, sem zvedav na novou AlteoIbizu >:D seat je mrtvej, vnitrky tech aut sou nestesti, proste VW umi umi. :no:
Pozdravujem vsetkych , sledujete niekto WTCC (ten leon je proste nadherny a s BMW bojuje o prve miesto v sutazi konstrukterov :yes: ) Myslim si ,ze aj to svedci o kvalite SEAT-ov a kto je presvedceny o opaku je proste zaujaty. Kazdy nech si veberie podla svojho "gusta" osobne si vsak myslim , ze zo stvorice VW, AUDI, SEAT, SKODA ma SEAT jedny z najkrajsich aut a osobne si myslim, ze ALTEA :yes: (VW Golf Plus nemozete ku nej ani postavit :no: ) je absolutna spicka (design, uzitkova hodnota, spolahlivost) . Mam ju takze viem o com hovorim :yes: a som rad, ze niekto robi taketo auta a verim, ze ich budu robit este hodne dlho !
Kdykoliv je zde zmínka o Seatu, tak se mnozí diví že se vyrábí Leon, Altea, Toledo. A on se taky dělá, jen tak namatkou, Golf a Golf+, Focus a Focus C-Max ... Jest tudíž běžné, že řekněmež, k základnímu modelu se v nižší střední ještě dělá něco jako MPV - že by si to trh žádal?. Jest rovněž faktem že ošklivé káčátko Toledo si mohli ogaři španělští odpustit. Ináč se kastle mistru deSilvovi povedla, i jízdní vlastnosti jsou prý dobré, posez na místě řidiče i zadních sedadlech jset OK (u Leona vyzkoušeno osobně, ještě si ho někdy zkusím projet). Což ale s podivem jest, že Koncern docela dobře zmáknul strategii u Škodovky, zatímco u Seatu je to nějak nalevačku - globálně (levná sportovní značka?) i v detailech (uvedení na trh nejdříve Altey a pak až Leona, i taková maličkost jako pojmenování modelů leckomu "leží v žaludku"). A tož BRAVO LEON, ALTEA (nad Toledem velkoryse přihmuřme oko). Tož tak.
Ano, Skoda totiz nabizi za penize Golfu vetsi OII. Nizke servisni naklady a neagresivni image. Seat oproti tomu tvrdi, ze je emocionalni, ale pouze v reklame. Skoda je tedy pragmatickou volbou a Seat by mel byt volbou srdce, ale malokomu pro nej bije... Presne jak se pise nahore, Leon mel byt prvnim predstavenym modelem a Seat mohl byt na koni s jeho prostornejsimi variantami. Dnes je tomu naopak.
Poslední vzhledově pěkný model od Seatu ( na dobu vzniku i interiér ) byl Leon 1.generace. Co k tomu říci, jen škoda, že se neujala třeba studie nazvaná " Bolero " !!!!
Hmm, ja len dodam velmi osobnu skusenost so seatom. Mam cordobu (viem, je to trieda mini, ale zase v tejto triede je vela fabii, ibiz, polo takze sa da porovnavat).
V porovnani s konkurenciou (teda sedany) ju povazujem za najkrajsiu (tak isto interier posobi hodnotnejsie) a najma bezni ludia ju na pohlad neradia k fabiam ale k hodnotnejsim autam. Vzdy ked im odpoviem, ze to je ako fabia sedan, tak su prekvapeni a dodaju, ze to vyzera lepsie.
Co sa tyka kvality - je na tom asi tak rovnako. A osobne ho povazujem (logicky) za najkrajsi maly sedanik.
Ale inak suhlasim, ze altea/leon/toledo su moc malo odlisne a "nudne".