Seat dnes světu oficiálně představil novou značku Cupra, která se bude věnovat stavbě sportovně střižených modelů automobilky. Jako první dorazí Cupra Ateca a její parametry jsou hodně sympatické.
Kez by neco takoveho delala i Skoda s Laurin&Klement...po ukonceni vyroby osobnich vozu Tatra nam schazi auta s trochou exkluzivity....proste neco jako DS od Citröenu
DS jsem uvedl jako priklad...byl Citroen DS, Hyundai Genesis, Seat Cupra....a ze vseho jsou ted samostatne znacky....znacky zanikaji (Rover, Saab, Lancia), tak proc by na jejich misto nemohly vznikat nove....Seat si to hodne zjednodusil, pouze prehodil loga a nasadil silny motor, pokud bude mit Cupra uspech, tak nic nebude stat v ceste, aby se v pristi generaci vice odlisovala od Seatu....proto rikam, ze by se mi neco takoveho libilo od Skody/L&K ....ikdyz Ford s Vignale uspech nema
Ci dve generacie leonu cupra boli dost na spravenie mena, aby nedopadli ako SRT. Zvonku to vyzera ako kolotocarsky tuning s tymi neznamymi logami, i ked parametre fajne to treba uznat.
DS je nazdobena plecka. Tohle je jiny kafe. A vubec by me nevadilo, kdyby SEAT prejmenovali komplet na Cupra, protoze ten deb.ilni nazev me vzdycky odpuzoval, stejne jako napr. Hundaj, KIA, Lexus. Je to iracionalni slozka, ktera mi brani chtit jakykoliv vuz uvedenych znacek.
Absolutně nechápu, proč by si tyto ostré modely nemohly i nadále jmenovat SEAT Cupra?!! Zejména, když se mi to logo Cupry vůbec nelíbí! :'-( ;-\ :-(
A už vůbec nepochopím, proč tu ostrou Atecu alespoň alternativně nenabízejí také se 6st. manuálem! To DSG mě spolehlivě odrazuje! 8-s8-s8-s:no:
Musím s tebou souhlasit, samostatná značka nic nespasí, když je na první pohled vidět Seat. Taky nevidím důvod, proč by se to nemohlo jmenovat Seat Ateca Cupra... Logo je hnusný a DSG mě také odrazuje....
Tak jde tam o image (ta je ted samozrejme jeste mala, musi se budovat)...utratit za Seat 1 mega by bylo pro mnoho lidi neprekousnutelne....pokud se tomu da nalepka exkluzivity, tak proc ne....ja bych mel taky psychologicky problem utratit za Superb nebo Kodiaq pres 1 mega, ale pokud by vznikla luxusni odnoz L&k, na vozech se zmenily alespon detaily , tak uz bych s tim problem nemel, Ja vim, bylo by to pouze pozlátko, ale psychologicky to zabírá.
Citroen a DS - tady to evidentně moc nefunguje
Toyota a Lexus - tady to funguje dost dobře
Nicméně jak se mainstream dostane v CZ na cenu 1mio a víc za auto je zle, což je třeba Hyundai a Kia - viz mezigenerační propad SantaFé a Sorenta.
Seat je braný spíš jako low end a tady to prostě fungovat nebude, Ibiza i Leon byly vždy levnější varianta je GTI a uspěli. Nicméně teď se z toho snaží udělat stylovku a vydřít ze zákazníků víc peněz, ale pořád je to jen Seat, nic víc... a to je problém.
Kodiaq a Superb se v CZ kupodivu za ty prachy prodávají, většinou jsou v TOP výbavách, taky to moc nechápu, ale je to tak... Udělat L&K divizi by podle mě nic neřešilo...
Porovnáváš a odvoláváš se tady úplně na něco jinýho.. zmiňuješ mainstr značku Citro, která si začla dskem hrát na luxus s přemrštěnou cenou, to ale přece není případ seatu, ten má sportovní divizi, která si zachová konkurenční ceny oproti konkurenci.. to je úplně něco jinýho novýho, já fakt nechápu jak teď někdo může věštit že to bude v *.. >:D Tak jako tady ještě nedávno nějaký chytráci pohřbívali SEAT, tak si to přáli a věštili že skončí, že ho vw prodá atd, teď je to nejrychleji rostoucí koncernová značka a patří mezi nejrychleji rostoucí v Evropě tak tohle je jak přes kopírák s Cuprou, ale samozřejmě pojede, nikdy to nebude masová záležitost, ale to u Seatu ani nikdo nechce, cíle jsou jasný a dobře dosažitelný.
Jinak to není žádnej problém přece, že je to seat, ale výhoda bez toho by neměla tahle značka žádnou šanci na úspěch, kdyby za vývojem nestála mainstreamová automobilka, je to pro lidi jednoznačně zařaditelný auto a záruka pro lidi i finanční záštita, síla cupra značky.
Správny krok a úplne iný ako ds. Filozofia jasná - športové rýchle modely, ktoré to dávajú jasne najavo a to majú chlapci od kilowatov radi. Môže to fungovať lepšie ako len prílepok seat čokoľvek. Najlepšie na tom je, že veľa k tomu netreba, logo je v pohode a inak sa to môže robiť rovnako ako doteraz, bez veľkých investícií. DS je iná káva - tí chceli len naleštiť a predať 2x drahšie a to je iná káva, to nefunguje, hlavne keď tomu urobili naprt pr, že mnohí ľudia chcú navoňané autá za veľké prachy.
No len aby aj tie modely pod značkou Cupra neboli výrazne drahšie, ako pod Seatom. Najlepšie to ukáže Leon, na ktorom sa to bude dať (na rozdiel od Atecy) dobre porovnať. Možno je to podobné ako BMW a Alpina, ale BMW si M modely ponechalo a Alpina ich ešte ďalej vylepšuje, kdežto Seat sa športových modelov vzdá úplne v prospech Cupry, čo môže paradoxne jeho image zhoršiť.
uvidíme, ak by to zneužili na umelé navýšenie ceny, môžu naraziť. To by už museli naozaj tie modely vyzerať inak ako preznačkované seaty a to už by sme boli niekde inde. Hin sa ukáže.
Suhlasim, ze je to dobry marketingovy pocit. Zobrali SEAT vo vrcholovej verzii, prelepili znaky resp. mozno pridali nejake dekoracne prvky a maju novu radu s vyssou cenou. Predpokladam, ze spolu tym aj zvysia cenu, kedze doteraz modely Cupra platili za optimum z hladiska pomeru cena / vykon.
S DS si, ale uplne mimo. Jednak DS malo od zaciatku vlastne modely a jednak ponukalo vybavu a techniku, ktoru si bezne nedostal. To v pripade Cupri neplati, stoji aj pod sesterskym VW R (aspon zatial).
DS 3 Racing - ostry maly hatchback so samosvorom. Kto iny to mal? Napada ma len Corsa OPC v limitovanej edicii Nurburgring package ci ako sa to volalo.
DS 5 - komplet vlastny model
teraz DS 7 - vacasie SUV s technikou nad urovnou zvysku PSA
V Cine maju niekolko dalsich rad atd.
áno, ale... Mne utkveli v pamäti 2 veci, ktoré u mňa zabili koncept. 1) nejaký ich marketingáč povedal, že je kopec ľudí, ktorí nepotrebujú nejakú extra techniku, ale chcú štýl. Za mňa palec dole, povedal mi tým, že mi chcú predať bežnú techniku za extra cenu, len to obšijú kožou. Minimálne tá formulácia bola nešťastná. 2) potom prišli testy vlajkovej lode DS5 a zistilo sa, že jazdne je to fakt biedne, udrncaná lešeňovka, ale štýl ok, presne ako hovoril marketingáč. U mňa pretečie ešte veľa vody, kým im opäť budem veriť (aj keď vlastne neklamali)
Súhlas, technicky niektoré autá nezvládli - DS 5 je toho príkladom. Za tú cenu, je podvozkové riešenie otrasné. A to sa mi inak vcelku páči.
S novými modelmi to snáď napravia, DS 7 vyzerá, že už si zaslúži vlastnú značku :-)
Na druhej strane pred 5 rokmi, nebolo štandardom ponúknuť luxusnejšie pojatý interier. Mám dosť skúsenosti s DS 4 a tá vo vyššej výbave s Nappa kožou pôsobí "o triedu" lepšie ako bežný mainstream, sedačky sú výborné, xenóny s natáčaním svietili nadpriemerne. Jasne technicky to bola stále len C4 s veľkými kolesami, čo nefungovalo ideálne. Na druhej nikde nebolo povedané, že to musí byť obuté na 19" diskoch, čo bola najväčšia slabina toho auta. Bola to daň za štýl až posledné roky konečne prišli modely nižšej strednej, ktoré fungujú dobre aj s veľkými diskami (ok možno v prémii sa našla výnimka)
Samotnú značku Cupra nechcem odsúdiť, aj keď osobne som dosť skeptický voči samostatným umelo vytvoreným luxusným či športovým značkám, ktorých modely sa od materskej automobilky líšia len pár spoilermi či inofarebnými lištičkami.
Z môjho pohľadu ako zákazníka to nič neprináša, 90% ľudí nebude vedieť, čo to mám za auto, resp. aj tak to budú označovať za Seat, pričom výrobca si za akože prémiovejšiu značku oproti Seatu zrejme vypýta extra peniaze.
Samotná Ateca Cupra (či Cupra Ateca, to je hokej) vyzerá dobre, takto výkonné SUV danej veľkosti nemá okrem prémie nik, páči sa mi aj priostrenie vizáže, veľmi kvitujem pravé koncovky výfuku (najmä v kontexte dnešného trendu fejkových koncoviek).
Aj koncept Ibizy vyzerá parádne, dúfam, že to príde v sérii (s dvojlitrom ako PGTI). Ten Leon už je trošku na hranici môjho vkusu, tie medené lišty vpredu mi moc nerežú, ale inak OK.
Každopádne bude to mať nová značka ťažké, uvidíme, ako nastavia ceny.
presne tak.. toto ani za mna nebude fungovat... a paradoxne by to s povodnym logom seatu malo vacsi uspech podla mna .. proste ako klasicky seat ... to mas ako s alpinou od bmw... alebo abarth od fiatu.... su to kusovky ... seat ale potrebuje predavat a pozdvihnut samotne meno seat a nie vytvarat umelo vytvorene kusovky a klasicky seat takto "poslat k vode" ... toto je cesta k zahube... seat celkovo tapa a toto je vysledok... vies jak sa vravi.... zufale zeny.. pardon ...zufale automobilky ... robia zufale ciny... .. seat potrebuje nieco uplne ine ( vlastny charakter ) a nie cupru ako samostatnu nepredajnu kusovku ...
Kdo mluvil o tom, že se modely Cupra budou pod novou značkou zdražovat? Ach jo samozřejmě nikdo. Už nyní je conová politika nastavena tak, že výkon za danou cenu se jedná o bezkonkurenční auto a na tom se nic měnit nebude, jinak by nebyly ambice ze strany automobilky zdvojnásobit prodej Cupry..
Bude to mať ťažké, ale skoro nič to Seat zatiaľ nestojí, takže sa nevrhá tak bezhlavo do toho ako Citroen s DS. Vraj sa im veľmi dobre v Európe predávajú Cupry, tak prečo to neskúsiť. Viem si však predstaviť, že predajcovia z toho nemajú radosť, pretože podobne ako pri DS, neskôr pri Alpine a teraz pri Cupre sú nútení upraviť svoje showroomy. U nás to pre nich je úplne zbytočná investícia.
Tak bylo by to nejsnažší, bude i T-roc R. Ale mluvilo se i o PHEV. Každopádně pokud může stát 300hp Jag E-pace přes 1,5 mil. Kč, tak by byla blbost nezkusit prodat tohle..
Tomu neverim. Pokud nekam takovy motor, tak jasne do superbu/octavie, tam dava smysl. V SUV to bude zrat vic, bude dynamicky horsi a SUV k sportovani tak jako tak spis nevybizi... tak proc to delat.
A co jim brání ho dát do Superbu/Kodiaqu taky. Pokud to má být vrcholná verze Karoqu (RS), tak proč by ho tam nemohli dát. Copak se jinde nedávají až nesmyslně výkonné motorizace právě do SUV? Letos má přijít i Tiguan R/T-Roc R, SQ2...
Tak z logického hľadiska by dávalo zmysel tam dat skôr mierne podladenú verziu s lepšou efektivitou (napr. tu novu s 200kw), nech to toľko nežere pri rýchlych presunoch miesto honby za max výkonom. Len predsa takéto SUV si snáď nikto nekupuje ako víkendovku na okruhy :-)
Plus mi príde divný ten skok 190k a hneď 300k z RS. To by jeden viac ocenil nejakých 230 medzi tým. Jediný dôvod co ma napáda je, ze s 300k bude mat Karoq rovnakú dynamiku ako Octavia RS 245, tak preto silný motor.
No ale karoq neni superb, karoq je zvednuta oktavie, a ta svou "r variantu" nema, ma "jen" rs s vykonem golfu gti. Tohle by znamenalo ze klasicke auto, kam se takovy motor hodi vic, ostrouha a dostane jej suv kde si to koupi par blaznu...
Abo, samozrejme I takovy postup je mozny, ale nenapada me zadna znacka ktera by to tak delala, a uz vubec to neni bezne v koncernu (golf byl vzdy silnejsi nez tiguan, a3 nez q3, octavia nez yeti...). Nebo je snad na spadnuti octavia R? 2 roky pred svym koncem? Nemyslim si.
A proč by takový motor nemohla mít nejdřív vrcholná SUV (Karoq RS/Kodiaq RS), a až potom Superb RS, případně i Octavia RS, ovšem klidně až ve své další/příští generaci...?
Já jsem všemi deseti pro. Uvidíme na detaily, ale očekávám, že nebude tak ortodoxně sportovní jako Leon Cupra, to vlastně z principu ani nejde. V mainstreamu mi chybí nějaké silné rychlé SUV, to doteď dělá jen prémie a trochu tím směrem se nabízí akorát Tiguan, trochu Forester s nejsilnějším benzínem. Pak bych třeba osobně já (mám obyč SUV + hot hatch) zvážil optimalizaci do jediného vozu :-)
Já mám sice sportovní auto zvlášť, ale upřímně 99% km najezdí v běžném provozu a tam se k limitu takřka není šance ani přiblížit, takže je to víc o pocitu z řízení a akceleraci než využití toho sportovního potenciálu.
Chtělo by to pak projet tu Atecu jak moc velký to bude rozdíl při dynamickém projetí okresky, to by mě hodně zajímalo :-) Ale jak jsem psal, je to spíš ke zvážení, že by se to dalo optimalizovat. Samozřejmě tím nemyslím, že to plně nahradí hot-hatch, to ne.
Tak jo. Mě to zajímá, protože mám tak nějak pocit, že když chci zážitek z jízdy, nekoupím si na to SUV. A když chci silné SUV, tak by mi dávala víc smyslu výkonná komfortní verze.
Vzhledově je to parádní, ale za odhadovaný milion (autoforum) tomu prodejně moc nevěřím.
Každopádně díky za odpověď místo hloupého palcování! :-)
Bez 4x4 to není SUV. Stačí si tedy koupit dvoukolku. Světlá výška není zvýšená, pouze není snížená, jak je to dnes u některých vozů hloupým zvykem. :-)
Me prave dava smysl SUV zrovna jen ve verzich s vyssim vykonem. Protoze chci, aby to trochu jelo a z podstaty (vaha, celni plocha..) to pak jinak nejde. Argument “okruh” chapu, ale me tam auto vzycky stoji na parkovisti, radsi zaplatim, pac tam jezdim jako dobytek.
300 koni v 4,4m dlhom SUV proste velky zmysel nedava ... nic v zlom ... tu aj 200 by bolo zbytocnych ale tie by sa este dali obcas vyuzit ... a aj spotrebou a cenou by to este bolo unosnejsie
Nechci znít ostře, ale máš s takovými auty reálnou zkušenost? Protože ono dokud nebudeš jezdit s tak silnými auty, tak to asi těžko pochopit. Jak jsem zmiňoval, že mám dvě auta, tak to byla ta bláhová myšlenka, že jedno je pro čirou radost, druhé jen tak na normální ježdění kde nic extra nepotřebuju. Jenže jak jsem si zvykl na ten výkon, tak čím dál častěji šahám po autě pro radost čistě z důvodu, že dostatek výkonu má reálně mnoho pozitiv a svým způsobem komfort při cestování. Především na dálnicích či silnicích 1. třídy, kde se často zrychluje a zpomaluje, předjíždí atd. je to pak úplně o ničem jiném.
Tento model určitě smysl v celoevropském měřítku má jinak by na to ani Seat nedostal zelenou kdyby nebyl tak perspektivní, už jenom že nic podobnýho jak správně píšeš v této kategorii na trhu prostě není a jinak k tomu ještě přidává přidanou hodnotu vlastní Cupra značky. Chci mít pocit, že jezdím Cuprou a ne obyčejným Seatem Ateca.. to je to co je tady pro mnohé jedince neuvěřitelně těžké pochopit..
Ano, to je pro některé jedince těžké pochopit. BMW taky prodává modely M pod svojí značkou, Ford svoje RS a mohl bych pokračovat. Můžeš z toho mít samozřejmě skvělý pocit, ale znáčkem na kapotě se nic nezměnilo. Pořád to je Seat. Stejně jako by se z Oktávky RS nestalo přelepením znáčku něco hodnotnějšího.
A tím chceš říct co? Jakože když to jiný značky neudělaly, že je to od Seatu špatnej krok? To si nemyslím, Seat se prostě nebojí do toho jít.. nakonec reklamní slogan jdu svou vlastní cestou myslí vážně >:D Já neříkám, že to není Seat, říkám, že to není obyčejnej Seat, což není. A s rskem bych cupru vůbec nesrovnával, cupra je trochu někde jinde..
Jeho neobyčejnost nebo obyčejnost se podle mě absolutně neodvíjí od znáčku na kapotě. To jsem chtěl říct, nic víc. Vůbec netvrdím, že je na Leonu Cupra cokoli špatně, jen mi nepřijde ani o fous horší, než Cupra Leon. Popravdě, zcela subjektivně mi Cupra Leon přijde tak trochu de.bilní, což bych o Leonu Cupra ani náhodou neřekl. :-)
To už je individuální >:D Já v tom přidanou hodnotu vidím, smyslem bylo povýšit model Cupra nad obyčejné modely, teď je řeč o Leonu, tak třeba nad obyč. Leony, dát tomu výrobku >:D sportovnější dna, prostě odlišit portfolio.. teď když uvidím nový model se znakem Seatu tak budu vědět, že ho mým nejmenovaným konkurenčním vozítkem předjedu.. >:D
Jinak chápu, že se to ani nemusí zamlouvat nějakým fandům Seatu, ale za mě je to krok správným směrem, zase jsou lidi, kteří by tam to logo Seatu rádi neměli, jak říkám je to individuální a dál už je to slovíčkaření, takže tím bych to uzavřel :-)
Narážím na to, že když si zanalyzuji mé osobní jízdy s HH, tak to nejlepší (podvozek, agilita) z něj stejně po 99% času nevyužívám. S druhým autem coby SUV je to podobné, využívám "jen" to, že se nebojím děr, retardérů, případně nájezdů přes obrubníky apod. Protože některé tyto situace jsou s HH opravdu peklo. Čili když si to dám dohromady, mohl bych ušetřit hodně peněz tím, že bych pořídil nějakou takovou Atecu Cupra, která zachovává nějaké sportovní prvky (to by chtělo otestovat jak moc) a má výkon. V mainstreamu prostě takové SUV neexistuje. To je celé mé zamyšlení :-)
Proc to dal neni seat? Co si od toho oddeleni slibuji? Podle me je to uplne jedno . koncernova technika, sporotvni design, tak kde je nejaka pridana hodnota ...
...kladu si stejnou otázku, co marketéry k tomu vede. To už asi nestačí SQ 5 ? Nebo Macan GTS ? Trh rozhodne jestli to bude mít úspěch,tak nezbude než čekat...
Tak Macanu GTS rozhodně logo Porsche "stačí", to snad se Seatem přímo srovnávat ani nelze.
Prostě má koncernovwý marketing pocit, že by někomu mohlo být logo SEAT k takové cenovce málo. Je to v principu obdoba DS, nebo podobné odlišení typu Vignale/Initiale...
tiez nerozumiem preco zrazu je tam nejaka "cupra" miesto loga seatu... pritom takto len degraduju klasicky seat... a ani ta cupra hitom nebude.... daju si tak vlastny gol ako v pripade maybachu alebo DS ... seat celkovo tapa... za poslednych 5-6 rokov progres takmer ziadny .. uz aj kia je davno pred nim o celu namornu milu .. vid stinger optima GT a pod ;-)
Že mi to vůbec stojí za to na tebe reagovat >:D ale pro jednou udělám vyjímku. Vyjádřím se jenom k tomu čemu jak píšeš nerozumíš, k ostatním tvým fantasmagoriím se ani nebudu vyjadřovat, to mi za to fakt nestojí. Proč Cupru namísto Seatu? Kupuju si Cupru, dávám za ní hodně peněz, mám vysokovýkonné auto, nejvyšší možnou specifikaci od Seatu tak chci mít pocit, že jezdím Cuprou a ne jen obyč Seatem Ateca, kterému pod kapotou tluče stejný srdce jako nějakýmu Karoqu, kterej za chvíli jako každá škodovka bude na každým rohu, Jezdím jedinečným autem a nová značka je bonus, který od Seatu získávám, že ale ty tyhle pocity nemůžeš pochopit pokud jezdíš dalším uniformním vozítkem jako většina národa je tvůj problém. Co se týká toho, že by tím snad Seat nějak utrpěl, tak to asi sotva.. každý snad i každý malý dítě ví, že Cupra je sportovní divize Seatu a nadále bude platit kdo chce Seat si koupí Seat, kdo chce Cupru půjde do Cupry, to nemá na prestiž Seatu jako značky vůbec žádný vliv.
Jenze krome znacku na kapote se to od zbytku koncernu nelisi .neni tam nic navic ..proto to bude porad seat jak pises vsichni vi ze cupra je sportovni divize seatu ... To ze budes mit misto znaku seat ale cupra z toho nedela nic extra protoze pod kapotou mas to same co cely koncern a jde zase jen o design... Nevidim nic spatnyho na seatu leon cupra me to jako obyc seat neprijde ...
Nic proti tomu, pokud by to bylo VOLITELNÉ řešení. A verze s manuálem by byla i levnější a neotravovala by cukáním při jemných parkovacích manévrech... :-O
Tak už jsem se chtěl radovat, že ta ostrá Ateca dostala mechanickou ručku a ona to bylo fotka nové Ibizy Cupra. Přitom ta snad u nové generace ani neměla být, nebo se mýlím? Pak je na fotkách i ostrá současná generace Leonu, ale ta zas má ještě pěkné logo Seatu a ne ty bodce (či co to vlasntě je) loga Cupry. Tak nevím.... :-O
a pre koho... 300 koni v seatackom SUV je dost uzka cielovka ... keby to malo aspon vlastny dizajn alebo nejaku inu pridanu hodnotu .. obavam sa ze to dopadne ako s maybachom ... ono taketo "samostatne dorabky" akoze znacky dnes uz aj tak nefrcia ... navyse bez vlastnej genetiky tu nie je sanca na vacsi uspech ( vid maybach, DS )... keby radsej prisla ateca hybrid ... ale to by sme od seatu asi chceli moc... to az tak za dalsich 20 let najskor ... ;-)
PS: za podobne peniaze bude sorento stejne lepsie a zmysluplnejsie hoci ma v top verzii v europe o takmer 100 koni menej ;-)
po polnoci padam... momentalne ale nejde zaspat.. este som rozbehany ... to su tie sichty na smeny ... obcas je to kusok na prd ;-) ...
podla mna ale cupra ako prelepeny seat nebude fungovat... cele zle... ani by som taketo nieco uz z principu nechcel... ked tak potom uz normalny seat ateca alebo teda este radsej povodny original teda karoq :-)