Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

SEAT Ibiza SC Trophy: Nový závodník ze Španělska

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Na letošním GTI-Treffen v rakouském Reifnitzu nechyběla ani automobilka SEAT. Mezi její největší hvězdy zde patřila Ibiza SC Trophy pro značkový pohár.

Na stánku značky SEAT se při letošním GTI-Treffen na břehu jezera Wörthersee představila Ibiza SC Trophy. Tento vůz narozdíl od kreací Škody,Audia VW není pro oko vytvořenou studií, ale čistokrevným závodním strojem pro nový značkový pohár.

Pod kapotou Ibizy SC Trophy je uložen přeplňovaný čtyřválec 1,4 TSI s výkonem 132 kW (180 k), který spolupracuje s dvouspojkovou sedmistupňovou převodovkou DSG. Upravena je pouze olejová vana motoru, která má zajistit stálé mazání i při velkém bočním přetížení.

Oproti sériové Ibize SC má Trophy o 13 mm delší rozvor náprav. Rozchod kol se zvětšil vpředu o 170 mm a vzadu o 29 mm. Světlá výška se snížila o 40 mm. Hmotnost závodní Ibizy se pohybuje okolo 1063 kg.

V rozšířených blatnících se za 17palcovými koly ukrývá brzdový systém z Leonu Cupra s kotouči o průměru 345 mm vpředu a 288 mm vzadu. Kromě nových blatníků má Ibiza SC Trophy upravené i nárazníky a spoiler nad zadním oknem zvyšující aerodynamický přítlak na zadní nápravu.

V interiéru je samozřejmostí ochranná klec, anatomické sedadlo, minimalistická palubní deska a hasící systém. SEAT hodlá pro Ibizu SC Trophy uspořádat v příštím roce sérii závodu ve Španělsku a Itálii.

Kromě Ibizy SC Trophy se na GTI-Treffen představil i Leon Supercopa, který závodí ve značkovém poháru v rámci závodních víkendů DTM. Ten je poháněn motorem 2,0 TSI z Leonu Cupra R s výkonem zvýšeným na 221 kW (301 k) a točivým momentem 340 Nm. Přední kola jsou poháněna prostřednictvím šestistupňové převodovky DSG a mechanického samosvorného diferenciálu.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)