Dnes mě přepadl smutek: držel jsem Seatu palce, aby mu ona "produktová ofenzíva" pomohla postavit se na nohy, ale tuhle prdu jsem opravdu nečekal! ABL koncept - a teď Toledo/Ginebra?! Jsem přesvědčen, že Tledo/Ginebra = Škoda Rapid. A že by Seat potřeboval zrovna echt tohle auto?! Proč zrovna Rapid, určený pro Rusko, (Indie má svůj Rapid), Rumunsko, Bulharsko, Řecko ... má být vzorem pro Seat? To opravdu Němci rozhodli, že tzv. "vsadí na jistotu" a opustí Seatův dynamický design? Prosím, přístrojová deska, dveřní výplně jdou správným směrem, ale auto jako celek fakt vypadá, že je určeno pro důchodce! Bože, I dacia (pokud pominu zastaralou techniku a technologii) má v sobě více atraktivity, než tohle Toledo... Teď už fakt nevím, kdo a jak Seat zachrání ;-\ ;-\ ;-\
Ginebra je po spanielsky Zeneva, takze ostava len Toledo. Auto ako take sa mi paci a viem si ho predstavit ako ideal pre mojich rodicov - dochodcov, ktori su v sucasnosti spokojnymi uzivatelmi asi patrocneho Seatu Ibiza :-)
Mouton, keby si sa lepsie pozrel na fotke na "evidencne cislo", tak by si tam uvidel aj cislo 12. To znamena, ze auto bude predstavene na autosalone v Zeneve!!!
Alespoň prozatím musím dát palec nahoru za nenásilný, jednoduchý, přesto elegantní design bez zbytečných kudrlin a vln. Přesně v podobném duchu si představuji elegantně řešené auto. Poslední dobou všichni produkují samé co nejvíce kmplikované tvary, překombinované karoserie a ufo interiery. Přešel na to Ford s FF III a nyní i Volvo se dalo tímto pro mne špatným směrem. Pokud to tak půjde dál, bude za chvíli problém najít pohledné, elegantní auto s jednoduchým pomalustárnoucím designem. Takže jsem rád, že stále existují auta, co si na nic nehrají a jsou taková, jaká jsou.
V tom mě právě dost zklamalo nové Volvo V40. Zadek hrozně překombinovaný a digitální ukazatele v cirkusových barvách. Jsem v tomhle dost konzervativní. Problém je, že tenhle zvlněný ufo trend se šíří jak mor mezi automobilkami.
Design by mel mit vyvoj jako technika, tady to zamrzlo. By me zajimalo, kdyby ted zacla skoda vyrabet OI, Felicii, jestli by to byl taky palec nahoru :no:
Tohle mi pripomina duchodce, ktery jde koupit mobil, nebo sedacku do obyvaku. Moderni vec proste nezkousne a ze zastarale dela buhvi co >:D
Pro me teda tohle auto vypada moderne...nepotrebuju nejake roztekle radoby moderni tvary... a co s timhle autem ma spolecnyho O1 a Felda? Rekl bych ze nic.
Jak nic? Ty v te OI, felde nevidis nenásilný, jednoduchý, přesto elegantní design bez zbytečných kudrlin a vln. Přesně v podobném duchu si představuji elegantně řešené auto. >:D
To, že ty ten vývoj designu nevidíš není problém těch, co se jim to líbí. Já třeba viděl ted párkrát nový civic a málem jsem smíchy naboural. Ty zadní světla vypadají jak odkládací stolečky na pivo. Proč měnit něco povedeného, když stačí aby zafungovala evoluce.
Blue.sun je inteligentnejsi, nez aby to myslel vazne ;-)
Ten vyvoj tam ale neni, to ze mrskam na stejnou kastli ruzna svetla neni pro me vyvoj, co jineho tam jako prvni zmenit ;-) Mlada mi na Golfa II a VI rekla akorat tamhle to je kulatejsi a videla tam rozdil generace.
Pristrojovka u tohohle seatu klasicka traga, na tohle se nemusim nikam chodit koukat do autosalonu. Staci pred barakem kouknout do nejakeho koncernu a predstavit si tezko pozorovatelny rozdily.
Timhle modelem si myslim ze hodne zariznou Octavku, velikostne stejne auto a u nas je dulezita cena a kufr.
I30 urcite stoji v porovnani s timhle za prozkoumani pokroku u dealera ;-)
Jak jsem ti to psal už v 11:47. To že tam ten vývoj nevidíš ty neznamená že ho nevidí jiní, nebo že tam není. Ne každý si potrpí na zbytečné kudrlinky a je spoustu takových, kteří jsou rádi právě za elegantní nenásilný a jednoduchý design. Evidentně se to těm milionům zákazníků koncernu VW líbí.
:yes::yes::yes: Svatá slova! Vývoj tam je a to ten nejlépe promyšlený! Mně se tento vývoj zamlouvá a že nejen mně dokazují dlouhodobé úspěchy koncernu. Tady je jakákoli diskuze zbytečná...
No, je to asi taka designova unava, ako Exeo. Doteraz predali zopar kusov a pritom kricali, ze je to Audi 4 (stare A4). Co cakaju od tejto fadnej kasne, tak to mi je zahadou?
Vypada uzasne...jen se trosku bojim ze ten vuz od skody s novou maskou (podle konceptu MisionL) bude vypadat hur nez tohle ;-\
Za me teda :yes::yes: ... Moc se mi libi.
Skoro na 99,9% to vidím, že to nebude mít ploutev, ale klasickou anténu. Ale jinak pokud si na tom představím Škodováckou masku, tak by to nemuselo být špatné.
Jestli sis všiml, tak to je sice ploutev, ale s odšroubovanou anténou. Takže je to ten typ ploutve, který se dával ze začátku i na Superb nebo je dnes vidět na Octavii, Fabii, Yettim, Polu... Když představili Škodu Octavii GreenEline, tak tam alespoň na koncept dali jen ploutev jako je třeba na passatu tzn. s integrovanou anténou bez prutu. To že pak ve flotile elektrických octavií zase zvolili tu ploutev s prutem, to je už jiná věc.
Jen jsem chtěl upozornit, že u Seatu už neřeší detaily ani v případě konceptů, u kterých by se detaily a designové prvky, které neprojdou třeba do výroby, měly řešit především.
Já osobně vnímám seat jako parazita v koncernu, který momentálně parazituje na Škodě. Vůz, který byl Škodou (pokud jsem se situací dobře obeznámen) vyvinut, se najednou začne prodávat i jako Seat a výrabět se to bude obojí v MB. Kam to spěje? Seat už nemá, až na Ibizu a Alteu (z ní odvozené verze s odlišným jménem nevnímám jako samostatné modelové řady), žádné auto vlastní konstrukce a z vlastního vývoje. Mia, Exeo a teď Toledo, Sharan, to jsou jen vozy jiných koncernových značek se znakem SEAT.
Tak tohle si Seat nezaslouži. Vždyť Seat umi viz. součastny Leon a Ibiza dynamicke a velmi pohledne auta. Proč nepokračuji ve stejnem směru a jen nezapracuji na kritizovanych interierech ? Ten mimochodem vypada vcelku pěkně až na ty nudnějši budiky ale neni se co divit vzhledem k zevnějšku. Vždyť tem koncept Škodovky vypada dravěji a lip a určitě vic by slušel pravě Seatu.Seat jednoznačně. :no:
Co jsem videl nejake jine koncepty Seatu (Seat IBL), tak ty vypadaly lepe. Tady mi ten predek prijde malo dravy, zad ponekud vyssi a kulatejsi, nez by mela. Celkove ted design rozhodne neni spatny, ma smrnc, auto je libive, ale souhlasim, ze Seat by si zasllouzil mene technicky "Skoda/VW/Audi" vzhled.
Třeba Seat IBL nesl jednoznačně rukopis Audi. Je možné, že koncern ztratil trpělivost a pojede Seat pod taktovkou VW. Nebo mu alespoň strčí pár modelů, o které se bude moct opřít.
Z pohledu seatu to bude spíše model na snížení nákladů a tím zvýšení zisku. Alhambra a Sharan jsou také dvojčata. Pokud přijde nový Leon, tak bude určitě svůj a vzhledově nebude podobný žádnému sourozenci z koncernu. Kopii Golfa nepřipustí a o A3 nemluvě. Tímto konzervativním designem typickým spíše pro Škodu si podle mě připravili dostatečný prostor pro uvedení odvážnějšího Leonu.
No snad maš pravdu. Ale uznej sam aby Seatovo dvojče vypadalo usedleji než Škodovka ? Škodovka předvedla jak jde udělat moderni design s dravym nabojem takže neni potřeba žadnych zhovadilosti (kudrlinky,nabubřelost) jako to předvadi Civic apod.
Vzhledem k hierarchii v koncernu to je divné a nezvyklé. Ale je potřeba mít na mysli, že by se mělo jednat o levnější auto a navíc to bylo vyvíjeno právě jako Škoda. Takže to jen poupravili do značení Seatu a navíc tím získali značnou úsporu, kterou bude moci zužitkovat právě Leon. V seatu budou mít tím pádem dvě auta v nižší střední a pokud je dostatečně neodliší, tak by si moc konkurovali v prodejích, místo aby se doplňovali. U Škody to může být podobné, ale spíše to nebude zase taková pravda. Vzhledem k tomu, že již současná Octavia je například podle SDA řazena do střední třídy se dá předpokládat, že Octavia III bude ještě o něco větší a bude tam větší odestup od "Rapidu".
Naprosty souhlas, takhle to vypada ze Seat uplne zariznou. Nenabidne nic jineho nez koncernova konkurence. :no: Na indicky trh po bok indickeho rapidu jako jeho darvejsi konkurence mozna pouzitelny.
Tak to snad radsi olitanou OI 1,9 TDI 66kW, design stejne moderni, pristrojovka skoro stejna dobre ergonomicka, spolehlivost vyssi nez novy diesly, nizsi spotreba a za par korun ;-)
Třeba kvůli tomu, že si může každý vybrat podle svých preferencí. Mně se trend rozteklosti, ufo interierů, velkých tlam nebo světel až k A sloupku nelíbí. Je dobře, že je nabídka různorodá.
Logický krok - výroba modelu, který má již na trhu jméno, který nebude drahý (když uvážím koncept Mission L s odhadovanou cenou 250 - 270 tis. Kč) s víceméně atraktivním designem (v rámci možností - vždyť vychází ze Škodovky, tady se toho moc zlepšit nedalo) a je to tak dobře, protože nebude příliš konkurovat Leonu, který bude dražší, technicky vyspělejší vůz a bude vyráběn v Barceloně narozdíl od Toleda, které s ohledem na výrobu v ČR si bude moci dovolit nasadit nižší cenovku.
Jinak pocity z tohoto auta mám velmi dobré, návrat tohoto modelu v této podobě je od Seatu velmi racionální rozhodnutí :yes:
Souhlasím. Když jsem uviděl ty fotky, zahřálo mě u srdce a asi mám o svém příštím autě jasno. Jestli to bude liftback, pak určitě jasno. Navazuje na první toledo, druhé už bylo sedan, ale pořád se mi líbilo, pak se Seaty vydaly designovým směrem, který se rozešel s mým vkusem (kromě nové Ibizy). Nahradit svůj milovaný Das Auto Emocion plánuju tak za 2-3 roky, to už bude todle Todledo etablované, mouchy vychytané a nějaké Copa či jiné akce se objeví.
Člověk by doufal, že značka se sportovním akcentem dokáže z platformy vytřískat víc, ale je to bída. Nicméně se jedná o Seat s nejlepším interiérem. A to jen díky tomu, že ho převzali bez nějakých velkých změn.
Druhá a potěšitelná věc je ta, že Rapid bude vypadat, až na pár drobností, stejně jako studie.
Souhlas. Aby Škodovka vypadala lip s většim šmrncem a dynamikou než je tomu u Seatu to je ostudne. A pokud Rapid bude vypadat až na těch par drobnosti stejně tak jedině palec nahoru. :yes:
Jenom aby jste nebyli posléze zklamáni i z té škodovky.....já už začínám tušit, že to nebude to co očekávám....a že to bude taky unylé, ale raději se soudy počkám.
Krásnej volkswagen... teda vlastně škodovka... Je, pardon, on je to Seat. Kdy že to prodávali? Aha, oni teprve budou...
Krásně sterilně nudné auto z roku 1995. Asi začínám chápat "nadčasovost" designu - být zastaralý už v době uvedení, pak už nemůže zestárnout.
To je právě ukázka mezitřídnosti škody. Každej si ji zařadí jak se mu hodí.
Ale Rapid nebude stát na podvozku Octavie, bude toho mít společného více s Fábií.
Az na to ze tady z auta z roku 2002 nedelam novinku >:D
Uz chapu proc nekdo porovnava a libi se mu nekomu design stary 10 let. Koukam ze jste asi nekde nejaky ten rok hibernovali, ne? Jsem nevedel ze uz je to dostupny pro masy >:D
Nic proti škodovkám, svůj smysl a zákazníka mají, špatná auto to rozhodně nejsou a design je otázka vkusu, ale:
Zas je tu snaha řadit octavii kam nepatří, toledo bylo a je nižší střední stejně tak octávie, tím, že ho v článku a nejen v něm, staví na úroveň rapida tedy pod octávii je opět scestné. (kam pak patří leon se stejným golf podvozkem? :))
a to se o zařazení suberbu do střední třídy dá z důvodu použitého i když prodlouženého podvozku golf V/octavia polemizovat
Octavia není střední třída. Je to Golf z velkým kufrem, tím netvrdím, že je to špatně. Ale to už zde na VW/škoda fanatik portálu bylo probíráno milionkrát, mě to ale nedá...
Rapida těžko zařadit, využívá jak podvozkové části octy tak fabky.
řadit ho proti Fluence je těžké, ten má podvozek z Megana, tedy nižší střední, ale budiž, Další konkurent je Linea s upraveným podvozkem z punta a pod. Prostě mezitřída a já osobně se na Rapida těším a uvažuji o něm. Nevypadá tak těžkopádně jako Okta, Podmínkou je že bude hodně podobný MissionL, ne Toledu. Pak bych mu dal jako jediné škodovce před konkurencí přednost.
Jinak pro zaryté škodovkáře, Suberb a Yeti se mi líbí, i když už se mi trochu okoukali, jen se mi zdají předražené, proto by moje volba padla jinam. Fabia je pro mě vyloženě šeredná a octavia strejdo/dědkovská.
Prásk... hážu první šutr.
Kdybys více četl a méně plival, zjistil bys, že Rapid má nahradit Octavii v nižší střední a ta se má posunout rozměrově výše, stejně jako Superb má přejít ze střední do vyšší třídy.
I kdyby Octavia zůstala, tam kde je, tak to neznamená, že nemůžou mít dva modely v jedné třídě. Není to tolik obvyklé, ale nemožné také ne. Jeden bude levější a druhý dražší.
Nechapu kdo by pak kupoval Octavku, vzdyt ta se kupuje jen proto ze je vetsi nez Fabie, coz splni ted rapid. Pokud se vyrazne neposune, tak je odepsana
Tak potřetí. To že ty něco nechápeš, nebo nevidíš, neznamená, že to nechápou nebo nevidí ostatní a nebo že to tak není. Už například to, že Toledo je dlouhé 4480 a součassná Octavia 4569. Nová O III bude zase o nějaký ten kousek větší. A pokud budeš chtít levnější o něco menší auto od Škodovky s možností menší výbavy, tak tu bude Rapid. Když budeš chtít větší auto s lepší technikou a možností větší výbavy je tu Octavia. Fabia má délku rovné 4000, takže odestup dostačující. Hlavně Rapid měl částečně suplovat i Octavii Tour.
Samozřejmně že máš pravdu. Nejsi první ani poslední kdo se tebou zmiňovaný blud pokouší vyvrátit. To, že neuspěješ, je jasné. Ale snaha se cení ;-)
Je reakce na ty, co se ti ozvaly:
- doufám, že pokud půjde nový Superb do vyšší střední, nebude to na prodloužené platformě Golfu ;-)
- Rapid nemá nahradit OII v C segmentu. Už jen základní motor HTP 55 kW a platforma, jež je hybridem mezi B a C segmentem svědčí o tom, že tomu tak nebude. Pokud by tento záměr Škoda měla (jakože nemá), měli by fanoušci naopak bít na poplach. Tímto mixem B a C segmentu Rapid nejvíce připomíná Fiata Lineu či Hondu City.
- Kdo kde vzal že Octavia míří do střední třídy? Jako proto že není v základu HB a tudíž má větší kufr a je delší? Nebo proč jako? Mimochodem, pokud srovnáme rozvor (jakožto nejrelevantnější rozměr, co se zařazení do tříd týče) OII (2578 mm) s rozvory konkurenčních kombi C segmentu, je OII na chvostu. Mám tomu rozumět tak, že tu "mezitřídnost" dělají velké převisy? 8-s . Nová OIII má mít modulární podvozkovou platformu MQB. Stejnou má mít nová Audi A3 či nový Golf - tedy typičtí zástupci C segmentu. Platforma OIII bude možná mít o něco delší rozvor, čím dohoní kombi konkurentů (kteří dělají různé rozvory u různých karosářských verzí naprosto běžně a nikdo se tomu nediví). Tak kde je ta střední třída, probůh?
A poznámka k Toledu:
Toledo bylo vždy zástupce střední třídy. Proč se tak má jmenovat lowcostový model na pomezí B a C segmentu fakt nechápu. Že by název "Toledo" byl u zákazníků D segmentu nějak výrazně špatně zapsán?
MQB má mít všechno od VW, od Pola po Passat. A sem patří i Octavia a Superb. Zatímco dnes patří mezi největší v segmentu, právě do budoucna by měla být tou menší a levnější alternativou. Nová Octavia by měla být menší než Passat a nabízet menší příplatkovou výbavu, nicméně by měla být jeho alternativou. Když se nad tím zamyslíš, tak dělení do segmentů je fakticky irelevantní - hlavní myšlenka segmentů je rozdělit trh s ohledem na úroveň cestování (rozvor je tradiční indikátor podélné prostornosti kabiny - dnes ne zrovna spolehlivý, ale snadno se srovnává). Sami zákazníci si určí, kdo s kým tvoří relevantní konkurenty. Prostě nové Škodovky narostou a pod Octavii strčí menší model.
Hodně lidí naráží na to, že má Superb upravenou platformu PQ35, na které stojí mimo jiné i Golf, ale málokdo už řekne, že i Passat stojí na upravené PQ35, tedy PQ46.
S tou irelevancí souhlas, s tím, že zákazníci si konkurenty určí jakbysmet. Dokonce se domnívám, že v různých regionech budou OIII zákazníci vnímat jinak. U nás je tradičně vnímána hodnotněji než v regionech na západ od nás. Tím vůbec neříkám, že je to špatně.
Ohledně rozvoru OIII jsem vycházel ze článku zde na ACZ, kde psali, že platforma bude shodná s A3 a Golfem (tedy použití stejných modulů), jen bude mít rozvor o cca 10 cm delší než dnes. Tím by se OIII dostala na rozvor např. mého kombíku C segmentu (rozvor OIII by v tom případě byl o asi 3 cm kratší). Takže ten přesah v rámci tohoto kritéria tam prostě nevidím.
Segmenty vnímám trochu komplexněji - je to i o kvalitě materiálů, nabízené motorové paletě, stupních výbavy atd.
Rapid vnímám jako auto na pomezí B a C. Plnohodnotný zástupce C segmentu prostě nemůže začínat s tříválcem HTP 55 kW a podvozkovým mixem Polo-Golf. Lineu asi také většina lidí nevnímá jako plnohodnotného zástupce nižší střední.
A nové Škodovky klidně narůst mohou, to je do vyšší třídy automaticky nezařazuje. Viz. například poslední generace Opelu Vectra - zejména v kombíku velikostí překonával střední třídu, ale do vyšší střední ho nikdo (ani automobilka sama) nezařazoval. Na západě rozhodně OII na pomezí C a D nikdo nevnímá. Je vnímána jakožto výborný lowcostový zástupce C segmentu.
Ten Superb jsem myslel jako vtípek - viz. ten smajlík.
Ad segmenty - jak jsem napsal, úroveň cestování. Sem patří všechno od prostoru, přes materiály po motory. Je to celkem netriviální záležitost a na dnešním trhu je vícero aut, která jednoznačně nezařadíš.
Je otázka, jestli dostane na chlup stejný rozvor. Má svou samostatnou výrobní linku a jedna z point MQB je, aby mohli vyrábět víc rozvorů bez výrazného dopadu na náklady. Nicméně tak jako tak se hovořilo o tom, že bude na hraně segmentu, podobně jako Rapid. Kdežto Passat bude dospělejší člen střední třídy. Octavia pravděpodobně nabídne větší kufr u kombíku, Passat nabídce víc místa pro cestující. To by značilo, že bude mít menší rozvor. Mám takový pocit, že horní hranice pro nižší střední třídu je 2700. Ale je to pořád spekulace, budeme si muset ještě pár měsíců počkat.
Zařazení je opravdu na zákaznících. Také automobilky tohle většinou moc aktivně netlačí. Třída se u většiny modelů bere historicky. Ale v konečném důsledku je to věc zákazníků. O smýšlení Škodovky (minimálně na českém trhu) trochu vypovídají statistiky SDA, kam auta řadí členové. A hádej, kde je Octavia a Superb. :-)
Na našich výměnách názorů se mi líbí to, jak se nakonec vždy shodneme ;-)
Ohledně toho rozvoru OIII vycházím z toho článku zde na ACZ. Dle těchto informací bude rozvor lehce po 2,7 m. Tedy C segment. Ale jak jsme oba psali výše, je to relativní. Alespoň v rámci mě by to Škodovka měla velmi těžké, co se přesvědčování o zařazení Octavie do D segmentu týká.
Debata s rozumným člověkem je většinou o různém úhlu pohledu. Pak nebývá problém dojít ke konsenzu. A i když názor druhého nutně nesdílíš, můžeš ho alespoň pochopit a respektovat. :-)
Co se zvětšujících aut přerůstajících třídy týče, člověk se na to může také dívat tak, že se zvedá laťka, že dnešní střední třída má nabízet více než před deseti nebo dvaceti lety. Třídy nejsou nijak standardizované. To je jen taková myšlenka, která mne teď napadla. :-)
Ad O. Nikdy jsem ji nechápal jako střední (rozhodně ne plnohodnotnou - byl to Golf s báglem). Nicméně principiálně s tím nemám problém. Pokud dotáhnou rozvor na únosnou mez, tak mi to určitě půjde snáze (nějaký ten milimetr člověk přehlédne, protože jde spíš o orientační dělení). O tom vlastně byl ten příspěvek - nezáleží na tom. Obr v jedné, nebo prcek v druhé, pořád to bude stejné auto. Osobně bych byl rád, kdyby Octavia skutečně dorostla (nejen rozměrově) do plnohodnotné střední, protože to s sebou nese i určité kvalitativní atributy. A menší rozvor a větší převisy k ní už tak nějak patří. Bylo by krásné, kdyby tomu tak nebylo, ale od toho tu je/ bude ten Passat, že. ;-)
Asi je to částečně tím, že běžně míchám třídy dohromady. Kupuji auto, nikoli třídu. Jsem v tomhle spíš striktní a auta sázím podle kolonek. Možná právě proto mi tohle dělení přijde jako nedůležité a debata o tom, kam které auto patří, jako postrádající smysl. Mnohem důležitější je, jak na tebe to auto bude působit. To je ta otázka - jestli Octavia bude mít na to, abychom jí tu střední třídu uvěřili.
Ono to bude obecně o růstu velikosti aut (a tím jednotlivých tříd). Např. GrandePunto v B segmentu, které už téměř před 10ti lety překročilo hranici délky 4m a nastavilo novou laťku vnímání prostornosti interiérů B segmentu. Stejně tak např. Passat 5. generace svou velikostí odpovídá dnešním kombíkům o třídu nižším (nedávno jsem jím jel a sám jsem byl překvapený, jak rychle dnes auta "rostou"). To znamená, že ani ne za 10 let třídy o jednu vždy velikostně poskočily (alespoň ty klasické).
Ohledně O bych rozlišil dvě věci:
1.) Vnímání OI a OII. Zde na ACZ velmi často od některých lidí zaznívá tvrzení, že O je buď na pomezí C a D segmentu, nebo že je dokonce přímo ve střední. A já se ptám proč. Kvůli tomu, sám to píšeš, že na Golfa připlácli kufr a dali mu delší převisy? Prostě kvůli tomu, že základní karosářská verze není HB, ale liftback?
Lze vnímat jistou podobnost co se základních výbav a motorizací jednotlivých tříd týká. Prostě zkus si porovnat konkurenty C segmentu v základu a zjistíš +/- podobné motorizace a výbavy. Pro D segment platí totéž.
OII je na tom takto: Nábízený základní motor - atmo 1,4, 80 koní. Běžná konkurence C segmentu nabízí v základu většinou atmo 1,6 či oturbené 1,2 o výkonu kolem 100 k. Výbava? Oproti základům některé konkurence je to holobyt (na našem trhu). Ano, vyšší výbavu můžeš nakonfigurovat. Ale to u konkurence taky. Vidíš tu někde střední třídu? Já ne.
Rozvor 2578mm je podprůměr třídy, pokud srovnáváme s konkurenčními kombíky, což se mi zdá férové. Místo na zadních sedadlech opět lehký podprůměr C segmentu, místo vepředu standard. Kufr - po odečtení prostoru pro rezervu se dostaneš na 500l (stejně jako Golf Variant). Zde, oproti konkurenčním kombi, nadprůměr, ale nijak výrazný. Vidíš nějaký přesah do D segmentu? Já ne.
Já prostě ten přesah do střední třídy v případě OII nevidím, ani kdybych se rozkrájel. Ale např.Xawier o kousek níž to klidně prezentuje jako prostý fakt. A to mě štve.
Ani "feeling" že by tam patřila prostě není. Narozdíl např. od BMW 3, které je sice co do velikosti srovnatelné s mainstreamovým C segmentem, ale nikoho by ani nenapadlo házet tohle nádherné auto jinam než do prémiové střední. Tam ten přesah, o kterém ty píšeš, naprosto vnímám a chápu.
2.) OIII - Také si přeji, aby OIII povyrostla a byla velikostně na špici Cčka. Přesah do střední si prostě stále neumím představit. Něco je velikost (a to by OIII musela sakra narůst) a něco jiného jsou motorizace, výbava a zpracování. Ale uvidíme, nechme se překvapit.
Myslím, že každému je jasné, kam octavia patří. Je to klasický zástupce levnější nižší střední třídy. Někteří jedinci ti budou tvrdit, že kombík je nižší střední a lift už je střední, ale s tím nic nenaděláš. Stejně tak ti budou psát o nejlepších materiálech a zpracování. Stejně psali už o octavii I a to bylo po této stránce snad to nejhorší z nižší střední třídy. I na šíření bludů má na netu každý právo.
Každému bohužel ne. Ale naprosté většině ano, to je jasné.
Jen mě udivuje logika těch lidí, kteří tento blud šíří. Buď jsou hloupí, nebo prostě naprosto fanatičtí. Nejvtipnější na tom je, že touto argumentací vlastně shazují svou modlu - Golf.
Dodal bych, že OII je velmi dobrý zástupce levnější nižší střední (to "levnější" z pohledu našeho trhu zní docela vtipně >:D ). Nebýt velmi špatných crashtestů, nemá OII žádnou výraznou objektivní slabinu.
Pro Octavii je zásadní měřítko Golf. Už z toho titulu, že není lepší než Golf, nemůže být o třídu výš. Tím bych to celkem uzavřel. :-) Je tu jedno ale. Pokud tohle Škodovka udělá, tak to podle mne je šetrný krok směrem k low-endu. Místo aby osekali Octavii a Superb, tak jim přidají a strčí je o třídu výš. Proti tomu se lidé bouřit nebudou, jen Rapid nebude tak dobrý jako současná Octavia a budoucí Octavia nebude tak dobrá jako současný Superb. V tuhle chvíli Golf jako měřítko trochu kulhá, protože má představovat vrchol mainstreamu, kdežto Škoda bude představovat spodek mainstreamu, takže jejich relativní vzdálenost může být celkem malá. Nejzajímavější to bude u kombi. Takže se vracíme k otázce, jestli Octavii střední třídu uvěříme. Pokud jen přilepí bágl, tak asi dost těžko. Proto jsem napsal, že s tím principiálně nemám problém. Pokud splní nějaké předpoklady, tak tomu budu klidně říkat střední třída. Ale v tomhle případě počítám, že to bude z hlediska úrovně cestování (mainstreamový) low-end - prostorově, materiálově, technicky, výjimkou možná bude velký kufr.
Co se OII týče, nepsal jsem, že ji vidím jako střední třídu. "Nikdy jsem ji [Octavii, pozn. aut.] nechápal jako střední (rozhodně ne plnohodnotnou - byl to Golf s báglem). Nicméně principiálně s tím nemám problém." Ta poslední věta platí pro OIII.
Co se toho, kam ji kdo strká, týče... Jak jsem napsal, není pro to žádný standard. Takže fakticky všichni mohou mít pravdu. Když to vezmu striktně, tak třeba CL není kupé. Stejně tak BMW nevyrábí kupé. Jsou to dvoudveřové sedany. Protože striktní definice, kterou znám, mimo jiné obsahuje strop pro velikost a specifikuje, že kupé nemá B sloupek. CL vypadne na prvním, všechna BMW na druhém. Můžeš napsat do Bruselu a možná nám nějakou normu připraví. ;-) Třídy jsou dnes hlavně o marketingu, profilování a uspořádání nabídky. Když tohle přijmeš, tak se možná nebudeš snažit nacpat auto do nějaké kolonky, ale budeš posuzovat, jestli představa automobilky o dané třídě naplňuje tvou. A tím se oklikou vracíme na začátek. Zákazníci si to určí sami.
Měl jsem náročný víkend, takže se omlouvám za pozdní reakci. Řečeno bylo víceméně vše, takže jen v bodech, po odstavcích:
1.) První dvě věty tvého příspěvku bych vytesal do mramoru - ano, o tom to je. Přeskakovat Golf Octavií mi přijde od těch fandů VW, kteří tak činí, velmi krátkozraké a ve svém důsledku kontraproduktivní.
Se zbytkem odstavce naprostý souhlas, není co řešit. Sám jsem zvědav, zda máš pravdu a Škodovka bude takto postupovat. Do konce roku uvidíme.
2.) Má chyba - nedokázal jsem odlišit reakci na tebe a obecná konstatování. Chápu jak to vidíš. Za svou snahu psát odpověď pro tebe a zároveň pro všechny se omlouvám - vyjadřoval jsem se dosti nepochopitelně a nepřesně.
3.) Můj subjektivní náhled na kastování aut je takový, že některé třídy naprosto chápu a auta do nich umím zařadit - segmenty A,B,C,D,E. Naopak třídy nové, využívané a tvořené marketingem automobilek občas nechápu - např. proč je Nissan Kaškaj crossover a Honda CRV je SUV.
Což nic nemění na tom, že OI i OII jsou typickými zástupci C segmentu a s tím prostě nehne nic ;-)
Nic se neděje. Já se k důkladnější kontrole ACZ také dostal až teď.
Crossover je automobilová verze kolonky "ostatní". A ty hranice určuje právě marketing. Potřebu zrovna téhle kategorie chápu, protože čím dál tím víc aut jsou podivné hybridy, kříženci, jestli chceš. Jenže tímhle stylem za nedlouho snad všechno v prodeji bude crossover, tedy kříženec (alespoň se to tak chvílemi zdá).
Nekoukal jsem na čísla, ale v tomhle konkrétním případě půjde o světlou výšku a podobné detaily. Zatímco CRV bylo stavěné jako SUV, tedy jako "zženštilý" offroad ( ;-) ), QQ byl stavěný jako vyšší kompakt - tedy má prvky z více druhů aut. Spadá do kolonky ostatní, protože tenhle styl nikdo nepojmenoval a Nissanu to očividně vyhovuje. Jiná automobilka by neváhala mluvit o SUV, pravděpodobně městském SUV.
Hlavně je rozdíl mezi třídami (To jsou ty A, B, C atd.), které udávají komfort cestování, tedy i nepřímo velikost, a styly karoserií a stavby vozu, což jsou ty SUV, kupé atd. Tohle zamíchání se mi moc nepovedlo. Nicméně obojí je více méně záležitost marketingu.
Ad Octavia: Já jsem také zvědav. Spekuluje se o tom, tak mne zajímá, co na tom bude pravdy.
A ty víš,kam bude zapasovaná Octavia III ;-) Navíc Octavia nikdy nebyla čistě nižší střední,ale ve všech generacích to byl vůz na pomezí nižší střední a střední! :-!;-)
Seat zas opäť ukázal svoju tvorivú impotenciu. V posledných rokoch totiž ťažko dokáže vytvoriť vlastný model, a keď sa mi to už podarí, tak je to väčšinou katastrofa (Altea, predchádzajúca verzia Toleda). Väčšinou sa spolieha na vývoj sesterských značiek (Alhambra, Mii, Exeo).
Asi jediný rozdiel medzi novou Škodou Rapid a Toledom bude znak na kapote, inak je to komplet dielo škodováckeho vývojového centra - stačí sa pozrieť na proporcie karosérie a prístrojovej dosky. Takže v podstate je to svetová premiéra novej škodovky so znakom Seatu. A aj rozmermi pasuje skôr do portfólia škodovky - väčšie auto ako fabia, ale menšie ako nasledujúca generácia Octavie - typické škodovácke auto na pomedzí 2 tried A seat prišiel k novému modelu ako slepá kura k zrnu a ešte sa môže chváliť cudzím perím.
Inak auto vyzerá perfektne.
Re: Týmto Seat zase dokázal svoju tvorivú impotenciu
Úplne súhlasím. Auto samo o sebe vyzerá super, naozaj krása, vyvážené a krásne, v jednoduchosti je krása ALE je toto správna cesta?
Aby Seat preberal Škodovky a Volkswageny a nemal takmer žiaden vlastný model?
Už teraz to vyzerá tak, že nový Leon bude len preznačený Golf VI. ;-\
Seat nemá dobré predaje, ale ja si myslím, že hlavne kvôli preberaniu áut iných značiek a žiadnemu vlastnému, mne osobne sa Seaty celkom páčia, ale Seat by som si nekúpil preto, lebo autá iných značiek vo mne vzbudzujú emócie oveľa viac, Seatom chýba švih, duša... ;-)
Takže je táto politika derivatizácie správna? V malom nezaškodí, trebárs z NSF sa mi najviac páči práve Seat Mii ale vo veľkom podľa môjho privedie SEAT do hrobu, spomeňme si na SAAB, ten zničila práve derivatizácia koncernu GM... ale apoň dizajn vzbudzoval potrebné emócie naďalej, napriek tomu, že ukrýval techniku Oplu Vectra... ;-)
AHA - tož už je mi to tak nějak konečně jasný, proč "Rapid" v Ženevě nebude, bo Seat ... som z toho ale volaaký zmetěný, což by se dalo vyjádřit takto :yes::no: aneb nejdřív ukážem škodovácký koncept, pak seatí předprodukci, a příště zas produkční škodovku. Tak to vypadá že vlkohradští markeťáci asi přešli na kvalitnější matroš. Nicméně k vozidlu samotnému: za interiér :yes: tam ten rebrand na Seat jest patrný snad jen podle volantu, co se exteriéru týče tak :no: "Rapid" je lepší (a chci věřit že se takto udrží i pro sérii). Tož tak.
Na Toledu je bohužel vidět, že pro něj design karoserie a interiéru nebyl určený. Výsledek je dobrý, o tom žádná, ale tenhle pohled [odkaz] a [odkaz] mluví jasně. Kabaň navrhl pro Škodovku velmi elegantní styl, který se Seat, už ze své podstaty, nemůže chytat.
Som z teho volako zmetěný... Toledo je přece reprezentant střední třídy, nahoře je (byť koncept) kompaktního liftbacku totožného jména. Co tedy z toho nakonec vyleze ve Španělsku, to ukáže čas, ovšem speciálně pro nás má poodhalený koncept příchuť nahlédnutí pod sukni holce, která tě nekonečně vzrušuje, vždyť to nahoře je vlastně nová Škoda Rapid.
Oprostím-li se od španělských mušek a začlením-li do karoserie škodovácké markanty (zejména zadní světla) pak velmi zřetelně pozvedám svůj palec :yes: Klasické, vysoce elegantní křivky, které současně vnáší do třídy obdobný sympatický esprit, jako Volkswagen Jetta.
No, šetřeme slovy, schovejme si je na brzkou premiéru nové krásné ŠKODY, a že bude o čem psát, to horní vůz potvrzuje dokonale.
Ne, v nižší střední, alias kompaktní má Seat Leona, Toledo byl vůz střední třídy, i když ta poslední generace to bylo něco obtížně zařaditelného :-) a dnes jej nahradilo Exeo. Z toho lze asi dovodit, že Toledo by mělo být v budoucnu kompaktním sedanem/liftbackem a leon kompaktním hatchbackem. (jako Golf/Jetta)
Editace - díval jsem se zde nyní do historických článků a vypadá to, že nakonec to toledo bylo taktéž v postavení dvojčete jako ten Golf/jetta, tedy v kompaktní třídě. Podívám se ještě na to. Možná to byl model jako naše Octavia, tedy na pomezí dvou tříd.
Ano to je ta trojjedinost, nejen boží, aneb Golf / Jetta / Golf+ = defacto Leon / Toledo / Altea. Jenže ne vždy se vše povede, že. Toledo bylo, přiznejme si to, velký krok mimo, nebál bych se to nazvati pravým jménem - utrpení. Což se u Jetty nedá říci ani omylem (tam já spatřuji jistou diskvalifikaci v jejím původu, aniž bych snad chtěl býti nějaký rasista, nebo co). Naproti tomu Altea byla trefa, a k vidění (alespoň u nás na severovýchodě) je mnohem častěji nežli Golf+ (a navíc máme k volbě ešče Touran, že).
No a starý Toledo mně osobně nějak do passátní třídy moc nepasovalo, bral jsem ho spíš jako španělskou oktávku, to jsou ale ty třídní přesahy, někdy nahoru, někdy dolů. Tož tak.
Ehmmm, GTI, a tohle to má, myslíš si, vytrhnout?? To jako si děláš srandu! Já bral Toeldo jako to nejlepší ze Seatu, a toto je, nemýlím-li se, mezi škodováckou Fabií a Octavií. tudíž, vnímám to jako sestup.
S novu I 30 či novým Ceedem to raději ani nebudu srovnávat, ano, precizní provedení bude, to nepochybuji, ale jistě to nebude ta nej. technika a to nej, co do auta můžeš dát.
Pro mne je to zklamání, opravdu jsem čekal více.
Řekl bych, že první Toledo bylo někde na hranici střední a nižší střední, tedy mezi modely Jetta/Passat. Každopádně to byl úplně jiný vůz než toto, to se absolutně nedá srovnávat se IV. generací. V devadesátých letech to byl dá se říci nadčasový vůz ze studia Ital Design, neměl kopii a celkově se velmi dobře prodával.
Tento vůz neoplývá originalitou jako jeho předchůdci, ale jeho hlavní předností je cena. Celkově je to dobře postavené auto, které velmi dobře vyplní prostor mezi Leonem a Ibizou tak, aby v nabídce této značky nedocházelo ke vzájemné konkurenci.
tazko mohlo toledo kedysi patrit do strednej triedy ved stare toledo bol vlastne leon s kufrom na podvozku golfau a octavky, kde tam vidis strednu triedu? Aj to prve prastare toledo bolo na podvozku golfu 3
Jo, jo, píši to nyní nahoře. Vrátil jsem se myšlénkama do počátku devadesátých let... první toledo... no to tu bylo porevoluční takřka "vyšší střední"... :-) To mě asi zmátlo.
Jinak na těch horních obrázcích je vidět, jak snadno jde udělat z původně krásného konceptu MissionL nemastné, neslané auto. Doufám, že Rapid bude stejný jako studie.
No ten Seat ma byt taky krasny koncept, vlastne jeste krasnejsi, nez MissionL, protoze je to auto emocion. Jeste nemastnejsi a neslanejsi to bude nejspis v produkcni verzi, protoze u skodovky plati cim blize k produkcni verzi, tim lepe [odkaz] ---> [odkaz] zatimco u seatu je tomu presne naopak [odkaz] ---> [odkaz] Auto jako takove nevypada spatne, ale na jizanskou automobilku moc usedle. I kdyz on seat nikdy nedelal moc extravagantni auta.
zmiatlo? tak to si strasne slaby odbornik, uz ked som mal 16 rokov a videl som stare toledo na podvozku golfu 3 tak to malo od strednej triedy dalej ako kozmonautova cesta na mesiac,
presne tak , spravny postreh pisem to hned vyssie ze meno toledo nema so strednou triedou nic spolocneeeeem poniektori uz bluzniaaaaa ;-)
toledo bolo vzdy na podvozku golfa ako aj octavia a od strednej triedy mali teda daleko ;-)
na to netreba vysoku skolu, je predsa aj slepemu jasne ze toledo nikdy nebolo auto strednej triedy, bolo to auto ktore konkurovalo octavke a golfu a to sme stale v nizsej strednej triede
do strednej triedy sa seat posunul az modelom EXEO , spravne
Jinak má to prej podvozek ze IV Golfu...tak jsem zvědav, jak to bude pohodlné, ale věřím že to bude v pohodě.Koncern ladit podvozky umí.Kapku strach mám z logického šetření plošně na všem.....to je současnej automobilovej mor. 8-s
No já sned někde slyšel/četl že příď z aktuálního Pola a záď z OI (nebo snad z OII ?), čili ve stylu "pokojvé hvězdy". Vše další novější s motorem napříč má býti v koncernu již na MBQ. Ale mohu se mýlit, když tak ať mne prosím někdo fundovaný opraví. Děkuji.
Souhlas. No on je v tom tak trochu, díky henté globalizaci, čurbes. Indické Rapid je Vento což je Polo-sedan předchozí Polo generace, čili šíře současné Fábie. No a evropské Rapid má přední nápravu a spol. z Pola generace stávající, nu a to by mělo býti těch 6 čísel, jestli se nemýlím. Nu a jsetliže je to jinak, tak je v tom ešče větší čurbes nežli si já myslím. Vzadu tedy pak O1 / G4, jest tak?
Rozdíl v rozvoru není daný typem nápravy. Přední náprava u Fabie II a Roomsteru byla v průběhu času upravena, označuje se jako "PQ25 kurz". Je odlišná od nápravy PQ24, kterou měla první generace Fabie a montovala se zhruba do konce roku 2007 ještě do Fabie II a Roomsteru. Nové Toledo i škodovka dostanou PQ25, která má oproti PQ25 kurz o něco větší rozchod.
muj nazor je že seat si moc vyskakovat nemuže-seat by chtel neco novýho desingově hezčí,ale musí se podřídit,jestli to schváli audi...Tohle je hezký normalní auto,snad bych řekl že škoda je ze předu hezčí..Když se Seatu dařilo tak zrušili Seat Inca a Seat Cordoba Vario (neprodavala se skoda fabia combi a volkswagen candy)tak to je pak těžký neco vyrábet...mužou dat do seatu exeo -4krat4-ale nedaj protože v nemecku by to kupovali víc než audi a w...
Jedna z nejlepších věcí na tomto autě je fakt, že se bude vyrábět v závodě Škodovky v Mladé Boleslavi spolu se svojí téměř kopií a Octavií na jedné výrobní lince. Celkově je koncern VW navzájem silně provázaný (což je dobře) jeden by řekl, že je to jedna automobilka :-) Audiny Q3 vyjíždějí z jedné výrobní linky v závodě Seatu v Martorellu, Small Family na Slovensku netřeba připomínat, Sharan/Alhambra v Portugalsku a teď Toleda z Čech!
Jinak je dobré, že to je opět liftback a celkově na mne tohle auto dělá lepší dojem než koncept od Škodovky - ale je to zatim jenom koncept, realita může být o něco jiná, uvidíme. Interiér také zaslouží pochvalu.
Toledo - za mě dost dobrý :yes:
Súhlasím, že je to Škoda sa nedá poprieť, stačí dať preč mierne upravený predok a zadok a je to Škoda, tá bočná silueta to prezrádza, interiér tiež, ale na druhú stranu vyzerá super :-):yes:
Zdravím všechny fandy aut, měl bych na vás velkou prosbu o vyplnění dotazníku o nákupu aut (nezabere to moc času) na moji bakalářskou práci na této adrese [odkaz] Díky moc za případné vyplnění
....ať Škoda nebo Seat, ať studie či koncept,....samé náznaky, které však nemají být sériově dotažené,.....vždyť je to šílené, jak koncern představuje tyto modely, ..za tu dobu jiné značky uvedou do života hned několik sériových, a plnohodnotných modelů, ...jsem sice příznivec těchto značek, obzvláště SEATU, ale už ztrácím trpělivost....,probuďte se !!!!, NIKOHO NEZAJÍMÁ CO BUDETE LETOS VYSTAVOVAT, ALE CO A KDY SI BUDE MOCI KOUPIT,...Hyundai nemusím,...ale jeho zástupci z toho musí mít velikou radost >:D >:D
..no jest-li dvojkový Leon je udělaný auto >:D , hnus fialovej,...zlatá jednička,....on SEAT má opravdu závratné prodeje, to je pravda,...jen aby se soudruzi nepřepočítali !!!!!!
Ja bych rekl, ze se z toleda/rapidu stane klasika tak jako kdysi felicie nebo fabie. jen me trochu mrzi, ze seat neudelal vetsi upravy designu. na rapida mi tenhle styl celkem sedi, ale u seatu bych ocekaval neco, co bude vyvolavat trochu vice emoci. nebo uz zmenili svuj reklamni slogan?
4,48m dlhe a razvor kolies len 2600mm??? Co to je? Ved moja 4metrova ix20 ma 2615mm! Zas tu budu majitelia machrovat,ze maju super vykonny 1,2tsi a velky kufor...no na sedadlach tlačenka a ziadne dalsie pozitiva :-!
na sedan dlhy 4,5 metra je dnes 2600mm malo takze aj keby slo o neviem aku karoseriu razvor je maly ;-) rio ma skoro taky isty a je o pol metra kratsie.
sme opat pri kameni urazu celeho koncernu VW a to su ich smiesne razvory, nebudem uz o tom pisat nejake basne lebo by som neskoncil ani do rana, je jasne ze razvor bude opat smiesny, nove rio ma 2570mm a je pol metra kratsie ako ten seat, budu to zase auta s prevismi jak v americkych filmoch, clovek si bude mysleit ze riadi kamion lebo ma meter vzduchu za kolesami a vnutri sa bude tlacit ako v malom aute ;-) ale o tom som uz pisal pri golfe octavke a pod... nic noveee pod slnkom, vw to stale nepochopil
u VW to bude podľa mňa tak že všetky modely budú rovnaké a zákazník si bude vyberať len podľa toho kt. značku preferuje , mám na mysli ako je to teraz s VW UP je to vlastne brat so Citigo a seatom už neviem ako sa vola... :-! . Proste tak to bude aj toto Bude Skoda Rapid , Seat Toledo a bude to v podstate to isté len zmena nárazníkov a zakazník si vyberie to čo sa mu viac páči :-)
Velmi dobře se pamatuji na Piëchova velkohubá prohlášení z přelomu milénia, kdy Toledo spatřoval jako konkurenta pro BMW řady 3. Jak to dopadlo, vidíme všichni...
Keby som bol verny dlhorocny spokojny zakaznik Seatu a chcel si kupit "pravy" Seat, co mam v dnesnej dobe na vyber? Prekapotovane Polo, rebrandovanu staru A4 a Sharan...mozno vybehovy Leon...a teraz toto. Sa necudujem, ze to zo znackou ide do ehm.....
Seat predstavil zaujímavé štúdie ale začínam pochybovať že niekedy z toho už aj niečo vylezie. Momentálne portfólio Seatu je čistá katastrofa. Prebúchané modely ostatných značiek koncernu, ktoré sa nepredávajú, pretože ich nikto nechce. Takýmto spôsobom VW značku Seat kompletne zlikviduje a ak Seat nepríde s niečim konečne poriadnym, svojim, originálnym, zaujímavým, pekným a príťažlivým pre klientelu, tak v najbližších rokoch to s ním pôjde dolu vodou.
Henten prebúchaný Rapid vyzerá hrozne. Neni na tom nič čo by sa mi páčilo. Možno na živo to bude iné, ale z obrázku sú moje dojmy asi také, že to je úzke, vysoké, s krátkym rázvorom a bezpohlavnou identitou a absolútne suchým a sterilným dizajnom. Ja teda neviem či ja mám zlé oči ale keď si zoberiem diskusnú realitu z posledných dní, kde napríklad takú KIU K9 totálne odsudzovali za hrozný vzhľad a toto tu niekto chváli, tak podľa mňa jednoducho nemá zdravú súdnosť. Teraz neporovnávam spomenuté autá ako konkurentov ale narážam na vkus podaktorých diskutérov... Aby zas náhodou niekto nechytal za slovíčka...
Takto to malo vyzerať: [odkaz] alebo [odkaz]
a nie takto: [odkaz] alebo [odkaz]
!!!
PS: sorry, ale nemôžem inak, musím si tu ešte zbytočne rýpnuť do josalita... Ty pozri na to auto hore, má strechu, linku okolo okien, stĺpiky, prelisy na dverách, kľuky, kolesá s paprskami a dokonca aj ten nárazník nadväzuje na karosériu! Nekopírovali náhodou od BMW???
:yes:
jj,niektorí si občas naser.ú do huby...niektorí sa pritom chvália,že sa im to páči...to je jako počúvať riťmusa či Justina Biebera a tvarit sa pri tom ako hudobný fajnšmekr
Mne osobne sa dizajn páči, ale samozrejme viem čo ukrýva a to sa mi už nepáči, táto politika derivatizáci...
Áno, Seat si už kope hrob, podľa príkladu SAABu, VW by najradšej kúpilo ALFU a potom by tu boli Giullietty a Mit-á, to by bola ešte večšia katastrofa... :-(
je to dobrý tah pro seat fandím mu!když se seatu dařilo- tak zakázali seat inca a seat cordoba vario-totiž neprodaval se volkswagen candy a škoda fabia combi -tak co mu zbýva tímto modelem musí jíd seat nahoru
hmm, další levná korejská předělávka Civicu z 90-tých let .... ale ne, vlastně .... naopak, to je nové dílo z líhně mistrů automobilového designu VW, opravdu velmi povedené, velmi klasické a proporčně vyvážené, v kombinaci s pověstnou VW hi-tech technikou (hlavně převodovky a motůrky) tento vůz určí směr vývoje automobilů minimálně v příštích 15 letech, a to jsem ještě nezmínil "interiér", tam snad jediné slovo - nadčasový.
Ano, VW má dobře nášlapnuto stát se konečně světovou automobilovou jedničkou. Opravdu.
Pamatam si, ked VW vyhlasovalo: "Seat bude kontra na Alfu Romeo a Skoda na Volvo"!!! Tradicne chrabre reci. Take uz pozname! Sucasny kral blabolov je teraz Sergio Marchionne.
Je vsak mozne, ze VW raz ovladne trh. Bohuzial!
To este len bude bolsevicka parada. VW bude diktovat Vas vkus, Vase naroky, Vase potreby, ...
P.S. Nove Toledo je dizajnova blamaz s kategorie Seat Exeo.