Španělská automobilka už pár dní před koncem roku ví, že ten letošní pro ni bude v mnoha ohledech rekordní. Zpětně se ohlíží za všemi úspěchy z posledních dvanácti měsíců.
Tak kdepak jsou místní "odborníci", kteří zde téměř pod každéým článkem o SEATu vykříkovali své nesmyslné úvahy o naprosté "zbytečnosti" této španělské značky a radí VW, aby jí co nejdříve zrušila, nebo prodala? >:D >:D >:D >:D >:D
Koncern to pojal obráceně a z jedné "zbytečné" značky udělal dvě ;-)
Ne, takhle... SEAT je fajn zpestření, i když třeba zrovna vlajková loď moc invence nevykazuje. Ale nějaký ostřejší Leon nebo Ateca...
Co se prodejů týče... ty jsou pořád +-stejné. V Evropě osciluje SEAT kolem 2,3-3% tržního podílu už od 90. let, s nejlepším výsledkem 2,9 v roce 2000. Loňských 2,57% je sice nejlepší výsledek od 2003, že by to ale byla nějaká revoluce, to zase není.
[odkaz]
Začali konečne zarábať, to je dobrá správa. Ale koľko že to narobili dlhov a koľko miliárd musel VW napumpovať, aby sa tak stalo? Navyše mám vážne obavy o budúcnosť značky, ani EV ani hybrid a bez nich to čochvíľa nepôjde.
EV atd se všechno se chystá. V Číně bude hrát Seat klíčovou roli v této oblasti za koncern VW. Nutno podotknout že už teď je koncernový leader v oblasti cng. Škoda, že to letošní parádní tažení brutálně zasekl VW se svou neschopností se přizpůsobit WLTP, Seat (továrna Martorell) na to bude doplácet i v nadcházejícím roce. Díky tomu i opožděny příchod Tarraca.
V roce 2013 se říkalo (šéf SEATu James Muir říkal), že SEAT potřebuje k přežití minimálně zdvojnásobit prodeje z tehdejších 320t aut. To by znamenalo 640t aut za rok a to podle mě ani letos nehrozí. Nakolik to tehdy bylo "politické" prohlášení nevím, aktuální účetní ziskovost značky vypadá dobře... ale pokud sám šéf vypouští taková prohlášení, tak se pak těžko divit, že někteří mají taky pochybnosti.
Chce si to neplést pojmy a dojmy.. nejsou to pochybnosti, ale nenavist ke značce skupinou omezených haterů, pokud nevíš jak se tady vyjadřují, respektive nejde jim o argumenty a pokud nevíš co znamená být hater tak se k Aresovi ani vůbec nemusíš vyjadřovat. Tak alespoň vidíš jak se Muir mýlil.. Ono to není jenom o počtu o kusech, ale o portfoliu, to Muirovi nějak uteklo a uteklo mu klíčové slovo SUV. Pochybnosti nikdo normální zasvěcenej do dění kolem Seatu nemůže mít a zisk od roku 2015 neustále strmě roste, letos bude velmi vysoký. MImochodem teď má Seat lepšího šéfa než byl Muir.. a to je klíč k úspěchu.. to soudruhům z VW léta unikalo a nebyli schopni to změnit. Teď je vše jinak. Seat půjde neustále nahoru o tom není pochyb.