Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Seat Toledo 2007: nižší ceny a motor 2.0 TDI (125 kW)

Ondřej Láník
Diskuze (28)
Seat uvedl na trh Toledo s několika změnami pro modelový rok 2007. Všechny verze jsou nyní v poměrně agresivně nastavené nabídce se zvýhodněním nejméně 60.000,- Kč.

Seat uvedl na trh Toledo s několika změnami pro modelový rok 2007. Všechny verze jsou nyní v poměrně agresivně nastavené nabídce se zvýhodněním nejméně 60.000,- Kč.

Český importér nabízí novou bohatší výbavu pro vozy Seat Toledo, která v kombinaci s poskytovaným bonusem představuje zvýhodnění nejméně 60.000,Kč (navýšení výbavy představuje v závislosti na verzi částku minimálně 24.000,- Kč, ke všem verzím je pak poskytováno cenové zvýhodnění ve výši 36.000,-Kč).

Od stupně výbavy Reference - ceny začínají na 529.900,-Kč - (stejně tak jako u vyšších výbav Stylance a Sport-Up) je nyní sériově dodávána automatická dvouzónová klimatizace Climatronic (nový základní model Basis má poloautomatickou klimatizaci Climatic a jeho cena s motorem 1.6 75 kW začíná již na 507.900,-Kč), stabilizační systém ESP včetně EBA a DSR, elektrické ovládání všech oken a vyhřívaných zpětných zrcátek.

Výbavy Stylance a Sport-Up jsou bohatší o prostorový alarm, dešťový senzor a parkovací senzor. K dalším novinkám sériového vybavení patří rádio s MP3 kompatibilním CD přehrávačem, šesti reproduktory a externím vstupem AUX-in, ve verzi Stylance a Sport-Up doplněné o ovládání na volantu.

U výbavy Stylance se rozšiřuje sériově dodávaný zimní paket o vyhřívané ostřikovače čelního skla a ostřikovače světlometů. Všechna Toleda jsou nově vybavena automatickým spínáním světel pro denní svícení.

Komu by snad bohatá sériová výbava modelů řady Toledo nestačila, může ji ještě rozšířit volbou ze široké nabídky výbavy na přání. I v ní se setká s novinkou, bi-xenonové světlomety budou dodávány výhradně v adaptivním provedení, tedy automaticky se natáčející do zatáček. Za zmínku stojí i nedávno uvedená novinka, rozhraní pro integraci audiopřehrávače iPod a přehrávačů MP3 i flash pamětí s rozhraním USB do audiosystému vozidla.

Rozrostla se také škála nabízených pohonných jednotek a to směrem nahoru o nový, výkonný motor 2.0 TDI o výkonu 125 kW a s maximálním točivým momentem 350 Nm při 1800 ot./min. Toledu umožňují tyto hodnoty dosáhnout takřka sportovních parametrů: z 0 na 100 km/h zrychluje Španěl za 8,6 s, na pátý rychlostní stupeň se rozjede z rychlosti 80 km/h na 120 km/h za 8,9 s a na šestý za 11,4 s a dosahuje maximální rychlosti 211 km/h. Cena Toleda s motorem 2.0 TDI začíná s druhou nejvyšší výbavou Stylance na 748.900,-Kč.

Nový vznětový motor Toleda vznikl úpravou osvědčeného motoru 2.0 TDI/103 kW. Výrazného zvýšení výkonu a točivého momentu (z 320 na 350 Nm) bylo dosaženo především díky použití sdružených vstřikovačů s piezoelektrickou technologií a optimalizací geometrie turbodmychadla i celého sacího systému motoru. Šestnáctiventilový agregát využívá systém řízeného sání, který při nízkém zatížení motoru umožňuje uzavřít čtyři z osmi sacích kanálů a dosáhnout tak intenzivnějšího rozvíření vzduchu. Tím dojde ke zvýšení účinnosti spalování a tedy i k rychlejší reakci na pedál plynu. Úpravy se samozřejmě projevily i ve snížení spotřeby paliva. Kombinovaná spotřeba je pouhých 6,2 l/100 km a při ustálené jízdě mimo město pak 5,2 l/100 km. Agregát splňuje emisní normu Euro IV a důraz na ekologii se odráží i v sériovém použití bezúdržbového filtru pevných částic DPF.

Ondřej Láník
Diskuze (28)