Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST SEAT Toledo: První jízdní dojmy

Je nové Toledo jen hezčí Škodou Rapid, nebo má v záloze nějaký trumf? Vyzkoušeli jsme jej na vlastní kůži.
Zpět na článek
17. 9. 2012 17:46
17. 9. 2012 19:14
17. 9. 2012 18:31
17. 9. 2012 19:05
17. 9. 2012 19:01
17. 9. 2012 20:13
17. 9. 2012 20:54
17. 9. 2012 23:03
17. 9. 2012 21:15
17. 9. 2012 21:22
17. 9. 2012 23:50
17. 9. 2012 23:06
17. 9. 2012 23:49
18. 9. 2012 08:55
18. 9. 2012 18:20
18. 9. 2012 13:04
18. 9. 2012 14:50
18. 9. 2012 14:55
18. 9. 2012 14:46
18. 9. 2012 15:16
18. 9. 2012 18:24
18. 9. 2012 18:37
18. 9. 2012 15:26
Avatar - Parda71 (BMWfans)
17. 9. 2012 17:32
Toledo
SEAT má hezčí předek, Rapid zase zadek. Toledo ale nemá škrabku, takže je volba jasná >:-[]
Rozbalit vlákno
4
17. 9. 2012 17:46
Re: Toledo
Škrabka je přece půjčovní, copak jsi ti nečetl? :-) Stačí se porozhlídnout po nějakém Rapidu a můžeš i Toledo....pokud ovšem nebudeš až druhej.
17. 9. 2012 19:14
Re: Toledo
Jednou jsem půjčil v zimě na parkovišti smetáček,aby si dotyčný mohl omést své auto plné sněhu.Tak si to důkladně 5 minut ometal ,ouplně do čista a když mně smeták vracel, tak zjistil, že ometl cizí auto.Sice stejné, včetně barvy......ale...no tlemil sem se tejden. >:D A pak si kup koncern. ;-) ;-)
17. 9. 2012 19:14
Re: Toledo
No a navíc, se škrabkou bude mít při následném prodeji vyšší zůstatkovou hodnotu než Toledo >:D >:D :yes:
Avatar - Parda71 (BMWfans)
18. 9. 2012 06:37
Re: Toledo
Ano, erární, Rapid je vlastně díky neuzamykatelnému víčku takový přítel všech na parkovišti >:-[]
King of rain :yes: >:D
Avatar - Hombre_71
17. 9. 2012 17:55
Bez škrabky ?
Tak to ani náhodou ;-\ Teď vážně, něco mi ale pořád říká že Toledo bude v Česku vycházet cenově líp než Rapid. Seat se tady poslední dobou dost podbízí a určitě s tím hned tak nepřestane. Jelikož jsou to v podstatě totožná auta (až na tu škrabku, tedy ;-) ) tak si myslím že Toledo bude výhodnější kauf.
Rozbalit vlákno
0
17. 9. 2012 18:18
Dream more element ended
Že by konec snů o dobře naladěné lešeňové trubce? >:D ;-) Co bude dál..... >:-[]
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Ronault.
18. 9. 2012 09:04
Re: Dream more element ended
Taky si říkám, že ejhle má pán Jungmann kritičtější pohled na trubku než kolega Vawerka... ;-)
Avatar - Bristol
17. 9. 2012 18:31
Toledo&Rapid
tak u španělů se ten zadek povedl mnohem lépe a i celkově vypadá mnohem dotaženěji a hlavně je opticky nižší a to je dobře: [odkaz]
a ten rapid: no já nechápu proč škoda musí vždy absolutně zprznit docela líbivý základ auta, když seat ukázal že to jde mnohem lépe...tak tedy proč??

o ceně nemá cenu vůbec diskutovat: pokud má stát HáTéPé 280k a základní 1.6 91kW v chevym 282 tak jen hlupák půjde do 3-hrnku :no: TSI za 299 už zní o něco lépe ale když se to tak veme tak toto duo nemá na konkurenci od GM adekvátní odpověď: cenovou, motorovou ani výbavovou...
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Blue Sun
18. 9. 2012 18:16
Re: Toledo&Rapid
Zapomínáš na "VW-faktor", který násobí počet koní v motoru VW dvakrát oproti ostatním a navíc působí o 70% měkčí plasty, o 60% lepší řízení atd... :-)
Avatar - romgator
17. 9. 2012 18:50
No to je hrůza
Nemá to škrabku a co je horší, dokonce nemůžu ovládat zadní okénka z místa řidiče. To je fakt drzost. A co když nebude nablízku jiný rapid? Tak se budu muset obtěžovat a nějakou si koupit. :-) Ale teď vážně. To Toledo se mi líbí mnohem více než Rapid. Kdybych si měl kupovat nějaké pěkné a levné auto, je to jasná volba.
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Bristol
17. 9. 2012 19:02
Re: No to je hrůza
ty peripetie s těma oknama...no to je fakt drsný to ještě nikdo nevymyslel...i v citigu je to fakt k zasmání...to je takový problém přidělat kabeláž a dva čudlíky...??? nechápu proč musí koncern pro pár šupů dělat ze svých zákazníků idioty...no jo ale zase když mu to žerou tak proč ne...aspoň se má člověk čemu zasmát... :yes:
17. 9. 2012 19:05
Re: No to je hrůza
Škodovka už chybu přiznala a do prodeje půjde Rapid s ovládáním všech oken z místa řidiče.
Avatar - Bristol
17. 9. 2012 19:28
Re: No to je hrůza
no aspoň něco... :yes:
17. 9. 2012 19:52
Re: No to je hrůza
Tak koncern dělá ze svých zákazníků pitomce už dlouho a to vše jenom proto aby ušetřil resp. měl vyšší zisky. Stačí si vzpomenout jak montoval na svá auta ty malá pravá vnější zrcátka. Auto pak vypadalo jak mrzák, jízda na víceproudých silnicích byla nebezpečnější, ale dle vyjádření VW majitelé auta ušetří díky nižší spotřebě paliva >:D Naštěstí od této hovadiny pak ustoupili.
Avatar - Bristol
17. 9. 2012 19:56
Re: No to je hrůza
tak ono je to jednoduché...dokud zákazník akceptuje slabší motory, nižší spolehlivost a vyšší cenu oproti konkurenci...tak to prostě tak bude...a jediná cesta jak proti tomu "bojovat" je kupovat si něco jiného....protože kde není poptávka tak tam se musí s cenou dolů... :yes:
17. 9. 2012 20:25
Re: No to je hrůza
Za mně taky jednoznačně Toledo, kdyby chtěl člověk Koncern, tak bude 1.4 TSI + DSG ideál. Proč si ale kupovat motory s potenciálně nevalnou spolehlivostí, když se dá za stejné peníze (cca. 400 - 420t, když budu brát v úvahu variantu o které jsem psal) koupit Focus, Mazda 3, Ceed, atd.. Jedinou nepopiratelnou výhodou oproti konkurenci je objemnější zavazadlový prostor, jízdně na tom konkurence bude lépe, už kvůli multi - linku vzadu. Za mně, určitě Mazda 3. :yes:
18. 9. 2012 14:20
Re: No to je hrůza
Z většiny už ani není třeba pitomce dělat, už je hotovo. To je statistika... :-)
18. 9. 2012 18:22
Re: No to je hrůza
Stejně je to koncern a zadní ele okna budou buď za velkej příplatek nebo v nejvyšší výbavě a kolik aut to bude mít??? :))
Avatar - Guttalax
17. 9. 2012 19:01
Nošo-Žili
;-) Tyto dva vozy posunou HU/KI nejmíň o dva schůdky z hrušky dolů.Ale i tak to budou solidně prodávané vehykly :-!
Rozbalit vlákno
1
17. 9. 2012 19:08
Re: Nošo-Žili
;-)Chápu, je tu viditelně jistý benchmark, >:D ono je spíše otázka, kam půjdou ti další, to je spíše téma k diskuzi.
17. 9. 2012 19:03
muze mi nekdo sdelit
co je divneho na tom ze zadni mechanicka okna nejdou ovladat zepredu? to jako ze by tam mel byt nejaky retezovy mechanismus?
Rozbalit vlákno
6
17. 9. 2012 19:09
Re: muze mi nekdo sdelit
>:D >:D >:D >:D
17. 9. 2012 19:15
Re: muze mi nekdo sdelit
>:D >:D >:D no mazec
17. 9. 2012 19:42
Re: muze mi nekdo sdelit
>:D >:D :-O >:D
18. 9. 2012 08:40
Re: muze mi nekdo sdelit
Jo, tos nevěděl? Všichni ostatní to tam dávaj na špagáty hned v základu, jen koncern né, a proto dělá ze svých zákazníků blbce! :-)
18. 9. 2012 09:45
Re: muze mi nekdo sdelit
>:D :yes:
17. 9. 2012 20:13
Design...
...je sice silně subjektivní záležitost, ale u mě vyhrává na celé čáře Toledo před Rapidem! Co jsem zatím slyšel ohlasy,tak většina má názor podobný,takže tady bych to viděl jako trochu škodovácký provar a nedivil bych se,kdyby byl nakonec poměr opačný-60:40 pro Toledo...

Jinak u nás bude Rapid se základním motorem 1,2 TSI/63kW. 1,2/55kW až výhledově.
Rozbalit vlákno
4
17. 9. 2012 20:25
Re: Design...
Nejdříve se musí vydělat a až pak se s cenou půjde dolů....to má logiku.
17. 9. 2012 20:54
Re: Design...
Spíš jde o marketing. Škoda chce Rapid postavit jako by lehounce nad Toledo... Designově se jim to ale vůbec nepovedlo :-)
17. 9. 2012 21:24
Re: Design...
Tak marketing je snad to samé.....a co bude "nad" a nebo "pod" je přeci o tom , o jakém trhu se bavíš.V ČR to bude jinak než ve Španělsku.
Jinak se podivejte, co udělal příchod Rapidu s Fleetovým prodejem Fabie.
17. 9. 2012 23:03
Re: Design...
Bavím se o našem trhu... A co mám zkušenost,tak fleetový trh u Fabie nikdy nic moc. Tady dominovala Octavia a i Superbu se vždycky prodalo víc do fleetu,než fábií... Ale to je asi firma od firmy. Z mé zkušenosti ale Fabia co se týče fleetu úplně minimálně.
Avatar - 3_diamanty
17. 9. 2012 20:49
toledo vyzera lepsie ako rapid ale aj tak ziadna slava
;-) proste bezne auto.....

mrzi ma len jedno... ze interier rapidu a toleda vyzera ako 20 rocny... proste nuda strohost a patvary ake dnes uz nevidime ... akoby sme sa posadenim do toho auta vratili kdesi do polovice 90tych rokov.... skoda ;-\ , aj tie celoplastove vnutorne vyplne dveri su doslova tragediou... ved to je tvrde vsade ako v matize..... nemozem si pomoct ale pre mna je rapid a toledo jedno velke sklamanie.... chudak bezny zakaznik si musi miesto octavky vybrat uz holeho rapida.... kedze octavka pojde rozmerovo a cenou uz uplne inde ... zase poctivy clovek doplati na to.... toto je krok naspat pre beznych ludi, miesto toho aby sme sli dopredu pojdeme dozadu lebo ina moznost nie je.... co uz :'-(
Rozbalit vlákno
2
17. 9. 2012 21:27
Re: toledo vyzera lepsie ako rapid ale aj tak ziadna slava
Oproti konkurenci ten interier zadna tragedie neni.
18. 9. 2012 14:19
Re: toledo vyzera lepsie ako rapid ale aj tak ziadna slava
Předtav si, že by vypadal jak Ceed a hned se ti bude zdát Toledo překrásné...
17. 9. 2012 21:15
VW zasrans
Poprosime miestnych vw fans, aby zacali obhajovat__aky paskvil to stvorili...
1. nalehnuty predok
2. neposedna zadna cast
3. necitlive riadenie
4. problem s prejazdom po priecnych nerovnostiach
5. male odkladacie priestory
6. obtiazne zatvaranie kufra
7. 5. st manual
8. tvrde plasty
9. chybajuca skrabka :-)

Byt to nejaky aziat__no konec sveta!
Rozbalit vlákno
5
17. 9. 2012 21:22
Re: VW zasrans
Jedine s cim souhlasim, je bod 8., tj. kritika tvrdych plastu. Ostatni je bud nepodlozene, nebo vycucane z prstu a nebo uplny nesmysl.
Avatar - Ronault.
18. 9. 2012 09:08
Re: VW zasrans
Jj, všichna kritika čehooliv z koncernu je vycucaná z prstu! Tvwrdě na ně, na neznabohy!
Avatar - 3_diamanty
18. 9. 2012 14:53
Re: VW zasrans
suhlas ....

keby taketo auto vytvorila kia tak je to smejd..... ked taketo auto spravia nemci alebo skodovka tak je to parada......

demencia niektorych nema skutocne konkurenciu
Avatar - rohYpnol
18. 9. 2012 20:45
Re: VW zasrans
není CO kritizovat. Vše je otázkou ceny.
ale když to vezmu obecně, tak vše je nutné brát v nějakých souvislostech.
1. s relativně těžkým dieselem bude na předek těžké cokoliv
2. zadní část nikdy nebude dosahovat kvalit víceprvku. Hlavně když budeme hovořit o tomto konkrétním případu.
3. necitlivé řízení má dnes kdekdo
4. mmj. otázka volby rozměru kol
5. blbost, PETky je kam dát a odkládací místa jsou. Rozhodně lepší výsledek než např. nový Focus...
6. blbost, vzpěry mají takovou sílu, aby hezky tlumily dovírání. V Octavii1 byly ze začátku výroby poddimenzované, později se dodávaly silnější...
7. nepotěší, ale jak jsem psal, vše je otázkou ceny
8. opět ta cena
9. k čemu si vozit škrabku, když ji bude mít vedle zaparkovaný Rapid >:D >:-[] ?

Startovací cenu na 95 procent odsoudím jako neakceptovatelnou, ale myslím, že půl roku či rok výroby ukáže zajímavý potenciál ke slevám a pak to může začít být zajímavé. Myslím si, že nasadí takovou cenu, aby byl velký prostor pro budoucí úpravu ceny. Začnou na cca 280 000,-, což je jen pro holé blázny. Po roce bych očekával pád někde kolem 260 000,- no a za 260 000,- to může být už docela zajímavá volba, pokud by to bylo v TSI...

Předně ale - tohle je vůz dělaný na užitek a od toho se odvíjí spoustu věcí - přednost dostala prostorově nenáročná náprava, nosnost je vysoká a tomu odpovídá naladění zadní nápravy tak, aby se zadní část netahala po zemi při plném naložení atp. - Toledo není vůz na jízdní zážitky ani pro komfortní přesuny, ale prachobyčejný pracant na každý den. A k tomu účelu je myslím docela dobře obdařen. Navíc od Rapidu k tomu i opravdu pěkně vypadá :yes:
Avatar - avatas
17. 9. 2012 23:06
Nevkus
Nevkus a příšernost.Tohle auto bych kupoval snad jen z nějakých mne zatím neznámých důvodů.Rapid není o moc lepší,interiér ala kloboučník.....
Těm co se tyto novinky líbí: nezlobím se na vás,neb nevíte co činíte. :no:
Rozbalit vlákno
3
17. 9. 2012 23:49
Re: Nevkus
Já na tebe také ne,neb nemocným by se mělo ustupovat,v lepším případě pomáhat :-)
18. 9. 2012 08:55
Re: Nevkus
Díváš se na to moc kriticky. Je to normální auto pro normální ježdění. Zas to nebude stát horentní sumy na údržbě a opravách. Nic víc od toho člověk nemůže čekat.
Avatar - Blue Sun
18. 9. 2012 18:20
Re: Nevkus
Hm, bude to stát to samé, co kterékoli jiné auto nižší střední, protože motory jsou stejná elektronická sbírka náhodných jevů, ostatní elektroniky tam taky bude dost. Jediný, kdo ušetří, bude VW-konzern...
17. 9. 2012 23:42
Toledo - designový políček Rapidu
Je až neuvěřitelné, o kolik lépe Toledo vypadá - předek je hezčí o dva a zadek hned o tři stupně :yes: Jinak v článku jsou hned dvě chyby - první generace Toleda byla samozřejmě liftback (první v koncernu VW!) a nikoliv sedan. Dále se v článku trvrdí, že šestikvalt má jen verze 1,2 TSI/77 kW Ecomotive, ale podle tabulky jej má i 1.2 TSI "NeEcomotive". To by konec konců odpovídalo i Rapidu, takže to snad bude pravda. Každopádně, jestliže Toledo nebude dražší než Rapid, bude mít škodovka (mimo ČR) velký problém.
Rozbalit vlákno
1
17. 9. 2012 23:47
Re: Toledo - designový políček Rapidu
:yes:
18. 9. 2012 08:29
Už je to moc...
Jako velký zájemce o Rapid jsem hltal každý článek, který se tu objevil a nechápal jsem lidi, kteří tu nadávají, že je to tu samý Rapid. Ty články mi nevadí, rád si je přečtu, ale už tu chybí jen "Exkluzivně: Máme fotku trenýrek člověka, který montuje sedačky do Rapida!"
Rozbalit vlákno
3
18. 9. 2012 08:47
Re: Už je to moc...
Jak víš, že je nosí? :-O
Avatar - Ronault.
18. 9. 2012 09:09
Re: Už je to moc...
Takový jouda bude nosit slipy...
18. 9. 2012 11:34
Re: Už je to moc...
vidim to na tygrovany tanga
18. 9. 2012 10:59
praktické auto
Toledo je designově povedenější sourozenec Rapidu, který zaujme především užitnou hodnotou a cenou. To byl nejspíš hlavní smysl tohoto vozu, stejně tak jako u Rapidu. Kdo chce dělat parádu, vybere si z koncernové nabídky nižší střední nového Leona nebo Octavii. Co se týká pojmenování tak si neodpustím u Seatu říci, že na rozdíl od předchozích generací Toled (myslím, že počáteční cena u nich byla okolo půl milionu) bude tato generace poptávána zcela jinou skupinou zákazníků více orientovanou na good value for money. Na trhu tak bude soupeřit především s Koreou HY/KI oproti níž má mimo jiné jednu velkou výhodu - zavazadlový prostor, který je v Česku velmi ceněný.

Nové Toledo a Rapid - to je nový bič v rukou VW na Koreu! :-)
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Blue Sun
18. 9. 2012 18:22
Re: praktické auto
Svět nerovná se sVWět... a hlavně se nerovná ČR. Pravdou je, že Tolerapid je bastl pro středovýchod....
Avatar - rohYpnol
18. 9. 2012 20:53
Re: praktické auto
je naivní si myslet, že doménou bude středovýchod.

Těžko se přiznává naše zhýčkanost ale pravda je, že tímhle směrem se bude ubírat kdekdo. Snižování nákladů narazilo na limity a vůz jde zlevnit právě takovýmto způsobem.
A že to nemá měkčené plasty, čalouněné výplně dveří, zadní víceprvek atp? Minulá generace Ceedu měla celoplastové výplně též, tvrdé plasty byly donedávna poměrně běžné i v mnohem vyšších třídách a víceprvek nemá zdaleka každý v nižší střední třídě dodnes.
Jestli se šetření vyplatí i zákazníkovi ukáže až cena :-! Samozřejmě o tom, že ze začátku výroby to bude paleta jak hrom nepochybuji...
18. 9. 2012 13:04
Toledo
Dle mě se Seatu povedlo exterierové zpracování Toleda mnohem lépe než Rapid. A to jde jen o 2 nárazníky a jiné víko kufru (resp světla v kufru). Samozřejmě se stále jedná o low-end, o tom žádná, ale jak Rapid na to vypadá i zvenku, tak Toledo bych zvenku (kdybych to nevěděl) do low-end nehádal, vypadá dospělejí a elegantněji, myslím, že Seatu pomůže získat potenciální nové zákazníky a Škoda může mít s Rapidem mimo ČR (tady jistě převáží něco jako "patriotismus") problémy..
Rozbalit vlákno
2
Avatar - 3_diamanty
18. 9. 2012 14:50
Re: Toledo
presne tak

toledo nezyvera ako lowend na rozdiel od rapidu, toledo je krajsie a zadne partie su ovela lepsie riesene vdaka tym sirsim do veka zachadzajucim svetlam - auto takto vyzera opticky zozadu sirsie a vaznejsie... aj predny naraznik v tolede je krajsi ako na rapide.... ale to vsetci vidime... uz sa o tom popisalo pri clankoch o rapide mraky..... proste toledo je krajsie , nic viac, niekto s ivyberie rapid niekto toledo.... obe auta ale su pre mna sklamanim.... cakal som viac podstatne viac... uzky interier, tvrde vyplne dveri, kratke sedaky, nic moc motory... pre mna sklamanie
18. 9. 2012 14:55
Re: Toledo
Ano, to je přece právě ten low- end...vyplně dveří, sedáky, motory...je fakt, že jiné výplně dveří, možná trochu jiné sedáky a nebylo by to pak už vůbec špatné...na druhou stranu tohle není nic, co by se nedalo vylepšit v osobním vlastnictví..uvidíme, rozhodne cena, za kterou Seat bude nabízet, pokud nastaví stejnou cenu jako škoda, tak to může být zajímavé, vše bude na importerovi..
18. 9. 2012 13:10
ja myslim ze toledo bude podstatne levnejsi
jelikoz odpadnou naklady na prepravu.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Hombre_71
18. 9. 2012 15:02
Re: ja myslim ze toledo bude podstatne levnejsi
...jak píšu výše, Toledo vyjde ve finále levněji než Rapid - na to bych si troufnul vsadit. Nebude to určitě v ceně "již od" ale u slušně vybavených srovnatelných exemplářů.
Avatar - rohYpnol
18. 9. 2012 20:54
Re: ja myslim ze toledo bude podstatne levnejsi
tak když nemá ty chytré řešení, které posouvají Rapida do zcela jiné ligy >:-[] >:D
18. 9. 2012 14:46
jo 90. léta
cca 450 kusů ročně?
Tak vidím, že ani tuzemský Seat nevěří návratu starých zlatých časů prvního Toleda, kdy v ČR prodával tisíce kusů ročně tohoto tou dobou nejúspěšnějšího modelu své nabídky. Toledo tak byl jeden z nejprodávanějších zahraničních automobilů té doby v ČR. Ale je fakt, že to bylo úplně jiné auto, které nebylo postavené pro low-end.
Jo jo, ty časy jsou bohužel pryč a od té doby to šlo víceméně z kopečka, ale nový Leon je opravdu velmi povedený vůz, držim mu :yes: :-)
Rozbalit vlákno
1
18. 9. 2012 17:32
Re: jo 90. léta
Máte pravdu, jednička byla dokonce svého času úplně nejprodávanější zahraniční vůz.
18. 9. 2012 15:16
lidi
ty vole všici tu ze sebe děláte jako by jste jezdili v luxusních auto co stojí minimálně 800 000kč a ne v normálních levných autech do 300 000kč
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Blue Sun
18. 9. 2012 18:24
Re: lidi
Jo, takže každý, kdo si nenechá mazat med kolem huby, je hned tím, co popisuješ? Ty jsi taky dobře vymazaný marketingem...
18. 9. 2012 18:37
Re: lidi
no tak když se mi líbí to auto tak se podívám a okomentuji to a ne jak většina to je hnusné auto musím to okomentovat
18. 9. 2012 15:26
rapid
Mě se víc líbí Rapid ,protože vychází z prototypu Mission La ten se mi náramně líbil
Rozbalit vlákno
0
18. 9. 2012 19:27
Asi som nechápavý...
...ale keď je tu Toledo, načo bolo dobré sprzniť meno Rapid?
Seat mal lacné vozy vyrábať od samého začiatku vo VW Group, a určite by dnes bol niekde inde, nie na hranici prežitia.
Škoda mala pod menom Rapid robiť pekné kupé, tak pekné sympatické autá ako 110R, Garde a Rapid Volkswagen nerobil za celú svoju históriu.
Rozbalit vlákno
11
18. 9. 2012 20:02
Re: Asi som nechápavý...
ale první rapid byl čtyř dveřový , rodinný vůz
Avatar - white label
18. 9. 2012 21:05
Re: Asi som nechápavý...
Ano, to je ta neznalost na základě které se tu odsuzuje velmi často a rychle...
Škoda Rapid (typ 901 nebo 914) vyráběný v letech 1935 - 1938, byl vyráběn i jako čtyřdveřový nebo dvoudveřový sedan, nebo dokonce jako dodávka!
Tak jaképak prznění jména..., no a za socialismu už se v tomto směru prznilo všechno, viz totální úpadek někdejší ikony výrobce osobních vozů, kopřivnická Tatra.
18. 9. 2012 22:27
Re: Asi som nechápavý...
Tak to si na omyle. Na meno prvého Rapida sa dalo odvolávať pri uvedení kupátka s týmto menom, teraz máme v nejčerstvejšej pamäti práve kupé, spýtaj sa ľudí, väčšine bude meno Rapid evokovať práve to, a nie prvšieho Rapida z hlbšej histórie.
Čiže nepramení to z neznalosti, pramení to z doby, v ktorej sme a z dobu, ktorú si pamätáme.
A zas nebuďte všetci takí frajeri vysadení proti socializmu, aj za socíku žili a makali ľudia, ktorí sa poctivo snažili a napriek prekážkam robili dobrú prácu a veľa dokázali.
Avatar - white label
18. 9. 2012 23:29
Re: Asi som nechápavý...
>:-[]
To spíš ty se probuď z toho snu, že jakýkoli sériový automobil od socialistické Škodovky (včetně toho "slavného" socalistické kupé - Škody Garde, později Rapidu), nebyl brán tehdejší západní Evropou jako "těžký" lowend, na kterého se např. v Anglii vyprávěly vtipy podobně jako u nás na Trabanty. Takže i z tohoto pohledu má vlastně název Rapid svou logiku. ;-)
I za socialismu tu byli lidi, kteří makali a snažili se, v tom zásadní problém nevidím, problém byl (mimo jiné) ve zcela demotivujícím normalizačním systému, jehož vznik byl navíc naprosto prokazatelně spojen s bezprecedentním bezprávím, maskovaným masivní demagogickou propagandou, podporovanou mezinárodní intervencí "spojeneckých" vojsk, které ty byly natrvalo usazeny. :no:
18. 9. 2012 23:33
Re: Asi som nechápavý...
Navíc "rovnost" měla prioritu před pokrokem.
Avatar - white label
18. 9. 2012 23:41
Re: Asi som nechápavý...
Ano, to taky a souvisí to s tím, o čem jsem psal. Na vše byly "normy" od věcí až po lidi, jakkoli se lišit bylo nežádoucí a podezřelé...
Ale ono se asi obecně snadněji zapomíná na to horší.
Avatar - rohYpnol
18. 9. 2012 21:00
Re: Asi som nechápavý...
[odkaz]

myslím, že jméno vybrali dobře, ono to taky mohlo dopadnout tak jako Škoda LuggageGo :-!
Avatar - white label
18. 9. 2012 21:07
Re: Asi som nechápavý...
Souhlas, když se může Superb jmenovat Superb, proč by se tohle nemohlo jmenovat Rapid.
18. 9. 2012 22:38
Re: Asi som nechápavý...
Napríklad aj toto je Škoda Rapid [odkaz]
[odkaz]
a hoci do toho istého typového radu patrili rôzne karosérie, Rapidom sa označovali najmä kupé a kabriolety. A rozhodne to neboli najlacnejšie, jak hovoríme dnes, lowendové autá.

Jediný dobrý výber mena z minulosti urobila Škoda pri Superbe.
U nového Rapidu máte pravdu, meno je dobré, ale auto nie, lowendový voz Škoda nemala začať robiť, na to je dobrý Seat so svojou "históriou" licenčného výrobu, Škoda ma na viac. Schopnosťami aj menom.
Avatar - rohYpnol
18. 9. 2012 22:59
Re: Asi som nechápavý...
Stručně - je snad jasné, jaký je původní model - ano, je to ta 420ka.

Přístup že Škoda má na víc je zcela mylný. Škoda vyrábí to, trh žádá. Vyrobit dokonalejší model než Rapid není pro Škodu samozřejmě problém, ale od toho tu bude Octavia :-!
Rapid je navržen jako levný a levný (není myšleno jako prodejní cena) taky je. Prostě zaměření na praktičnost a užitek.
Avatar - white label
18. 9. 2012 23:15
Re: Asi som nechápavý...
Karoserie kupé (neplést s dvoudveřovým sedanem) byla u původního Rapidu pouze okrajovou záležitostí, např. v roce 1935 byly Rapidu Six (typ 910/kupé) vyrobeny 4 (slovy čtyři) kusy.