Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Seat v Ženevě 2004

Vitek
Také vám milovníkům sportovně laděných vozů tak trochu leze na nervy současný trend neustálé zvětšování výšky karoserie a vznik segmentu MPV vůbec?

Seat Altea – sportovní MPV

Tak v tom případě musíte při spatření Seatu Altea cítit určité zadostiučinění, že i takovýto automobil je možné navrhnout tak, aby vyhlížel dynamicky, však jej také u španělské automobilky zařadili do zcela nové podkategorie „empívíček“, označených MSV (Multi Sports Vehicle). Šéfdesignér Walter de Silva je prostě muž na svém místě. K dobře střiženému obleku Seat pro začátek přidal turbodiesely 1.9 TDI/77 kW a 2.0 TDI/103 kW a benzinové motory 1.6/75 kW a 2.0 FSI/110 kW, ABS, TCS, ESP a EBA (systém nouzového brždění). Pro nejsilnější přeplňovanou vznětovou jednotku je připravena sekvenční šestistupňová převodovka DSG.

Seat Ibiza FR – z divokých vajec

U Seatu nějak stále nemají jasno v tom, jak označit sportovní verze svých modelů. Začali po „golfovsku“ Gti, pak přišlo GT, Cupra, Cupra R a nyní dost nepochopitelně FR (Formula Racing). Pod kapotou ibizy najdete starý známý zážehový motor 1.8 Turbo z líhně VW, respektive Audi, o výkonu 110 kW (150 koní). Vůz se od civilnějších modelů odlišuje nárazníky a šestnáctipalcovými litými koly, patřičné kosmetické změny se dotknuly i interiéru. Ibiza s tímto motorem zvládne sprint z 0 na 100 km za solidních 8,4 s. Modely řady FR budou napříště po verzích Cupra druhými nejsportovnějšími modely v nabídce španělské značky.


Vitek