Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

SEAT v Ženevě 2009

Diskuze (0)
Nový turbodiesel 1,6 TDI našel cestu i do SEATů, ale poprvé jsme viděli především nové kombi Exeo ST. Inovované verze Leonu, Altey a Altey XL prodlužují život důležitým modelům nižší střední třídy.

Exeo ST

První kombi střední třídy značky SEAT nese název Exeo ST. Stejně jako sedan Exeo vychází z minulé generace Audi A4 sedan, je tato novinka odvozena od předchozího Audi A4 Avant. Prodej sedanu se rozebíhá v době konání ženevského autosalonu, na kombi se první zákazníci mohou těšit v červenci 2009.

Exeo ST nemá čím zásadně novým překvapit. Nabídka motorů je shodná se sedanem. Jedná se o tří zážehové pohonné jednotky - 1,6 (75 kW), 1,8 (110 kW) a 2,0 TSI (147 kW) - a dvě vznětové - 2,0 TDI CR (105 kW) a 2,0 TDI CR (125 kW), využívající systém vstřikování common rail. Délka proti sedanu narostla o 5 mm na 4666 mm a zavazadlový prostor má základní objem 442 litrů.

León Ecomotive Concept

3,8 l/100 km je nejdůležitější parametr nové verze modelu León, která má v Ženevě premiéru v podobě konceptu a co do spotřeby se řadí na špičku nižší střední třídy. Pohon obstarává nový motor 1,6 TDI o výkonu 77 kW. Zásluhu na nízké spotřebě paliva má vedle úsporné pohonné jednotky, snížení hmotnosti, upravené převodovce nebo pneumatikách s nízkým valivým odporem i použití nového systému Auto Start/Stop a nové funkci rekuperace brzdné energie.

Koncept má ve výbavě ESP, ABS a TCS, čelní, boční i hlavové airbagy, 16palcová kola, elektricky ovládaná okna v předních dveřích, elektricky ovládaná a vyhřívána vnější zpětná zrcátka, klimatizaci, autorádio s přehrávačem CD i MP3 a šesti reproduktory. Což je stejná výbava, jakou disponuje současný sériový León Ecomotive s motorem 1,9 TDI o výkonu 77 kW (105 k) a spotřebou paliva v kombinovaném cyklu 3,9 litru nafty na 100 km.

León 2009 a Altea 2009

Třetí premiérou na expozici SEATu je mírný facelift dvojice stěžejních modelů značky v nižší střední třídě. Po designové stránce došlo na drobné retuše v souladu s novým Arrow designem. Hlavní změnou jsou nově tvarované přední nárazníky a světlomety. León má zvětšená koncová světla s pozměněnou grafikou a větší okno ve dveřích zavazadlového prostoru. Omlazený design zádě s větší prosklenou plochou dostane i krátká verze Altey. Všechna provedení mají nový interiér s odlišným vzhledem volantu a se středovým panelem převzatým z nové Ibizy.

Inovace v oblasti motorů zahrnují nasazení turbodieselu 2,0 TDI CR (125 kW, Euro 5) se šestistupňovou manuální převodovkou nebo šestistupňovým DSG. Úpravami prošly motory 1,8 TSI (118 kW) a 2,0 TSI (155 kW), oba nyní splňují normu Euro 5. Slabší z nich je v nabídce také se sedmistupňovým DSG, silnější je vyhrazen pro León FR a Alteu Freetrack a je možné jej zkombinovat se šestistupňovým DSG.


Diskuze (0)