Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Seat zachrání minimálně zdvojnásobení současných prodejů

Aby Seat nepřestal existovat, bude muset prodávat ročně nejméně 640.000 aut, ideálně by ale měl dostat až někam na milion vozů ročně.
Zpět na článek
25. 3. 2013 19:25
25. 3. 2013 19:26
25. 3. 2013 19:41
25. 3. 2013 19:53
26. 3. 2013 07:25
25. 3. 2013 20:00
25. 3. 2013 23:36
25. 3. 2013 19:28
25. 3. 2013 19:30
25. 3. 2013 19:33
25. 3. 2013 20:06
25. 3. 2013 22:22
25. 3. 2013 18:58
adios anebo
good bye :-!
Rozbalit vlákno
0
25. 3. 2013 19:25
Komu? Kde?
Tak hlavně, jestli ví, kde najdou těch cca 300 000 nových zákazníků ročně. V Evropě to asi nebude.
Rozbalit vlákno
0
25. 3. 2013 19:26
Levnejsi
Myslim, ze pro Spanelsko a Portugalsko by se ted hodily spise levnejsi auta. Leon i Ibiza jsou pekna a povedena auta, ale mely by tvorit vrchol nabídky. Nove Toledo je bohužel drahe a Alhambra mnohem vic. Levny liftback + kombi, levne MPV pod Alhambrou (5 - 7mist) a jednoduche SUV. Hmm, trochu mi to pripomina recept Dacie... Myslim, ze ve Spanelsku (a Portugalsku) nejsou peníze, ale potřeba aut zustava. Bohuzel, nasazeny image sportovního vozu se spatne predelava na rozumnou koupi (bez emoci).
Rozbalit vlákno
6
25. 3. 2013 19:30
Re: Levnejsi
těch nových seatů jezdí po španělsku stejně jako ostatních značek, museli by prodávat i jinde, kdo chce koncern koupí vw a u nás případně škodu..
25. 3. 2013 19:41
Re: Levnejsi
Taky mi přijde, že cestou k úspěchu nejsou klony WV... Leon je hezkej, ale technika stejná jako golf, takže celá Evropa vsadí na golfa. Alhambra, to už je kapitola sama pro sebe. Chtělo by to začít s pokorou ode dna, začít prodávat něco víc, než jen kopie VW. První Toledo, Cordoba, to byla auta, to byly časy...
Někde jsem četl, že Dacia už prodává víc aut, než Seat, a to je pro Španěla smutný. Mně to celý přijde, jako když jde o řízený sestup z Vlkohradu...:-(
25. 3. 2013 19:53
Re: Levnejsi
V tom případě mohli nechat Seat tak, jak ho koupili. Dům nestavíš proto, abys ho mohl zbourat.
Avatar - euro89
26. 3. 2013 07:25
Re: Levnejsi
Jenže lidokoncern ten "dům" staví od začátku jen z vody a písku. Takže je jen otázkou času, kdy ho nechá statik zbourat. >:-[]
25. 3. 2013 20:00
Re: Levnejsi
První Toledo byl prodejní trhák i v ČR a to nebylo zrovna levné. Takové suprauto by SEAT dnes potřeboval, ale mám pocit, že mu to papaláši z Volkswagenu už nedovolí.
Avatar - Choochoo
25. 3. 2013 23:36
Re: Levnejsi
Nemit Octavka ten batoh tak si taky nevrzla. Leon je jen technika Golfa v kabate Ibizi. Utracet za tohle penize nema moc smysl a kazdy da prednost Golfu pokud chce koncern. Pokud nebude delat Seat neco jinho nez to co nabizi Skoda, VW nema sanci
25. 3. 2013 19:28
Sport
No jo, prezentovat snahy o sportovnost, když ti velkou část prodejů táhne Altea - to už chce koule. Seat je už nějakou dobu schizofrenní a tohle bylo nevyhnutelný. Smůla :no:
Rozbalit vlákno
3
Avatar - CHerokee
25. 3. 2013 19:30
Re: Sport
Navíc tak nějak nezapadá do filozofie VW. No uvidíme, každopádně jeho konec by Španělsku zrovna nepomohl :-(
25. 3. 2013 19:33
Re: Sport
Vyrábali by sa tam miesto Seatov vozidká Škoda, Audi a VW ... nakoniec lokálne si tam môžu nalepiť značku Seatu ... nech majú radosť >:D
25. 3. 2013 20:06
Re: Sport
A co tak naopak? Robit tam Seaty, lepit na to logo VW a predavat nekde v juznej amerike alebo azii...
25. 3. 2013 19:31
VW má zbytočne veľa značiek ...
Mimo "špecialitiek" ako sú superšportiaky a luxusné značky, stačí koncernu VW trojka - Škoda, VW a prémiové Audi ...

Pre Seat tu nevidím miesto ....

Pekne to vidieť na tom novom Rapide/Tolede ....

Toledo môže osloviť tak cenou ... čo síce možno osloví nejakých záujemcov ... ale zväčša tých či by i tak kúpili Rapid ....
Rozbalit vlákno
1
25. 3. 2013 19:41
Re: VW má zbytočne veľa značiek ...
Ještě nemá levnou znacku...
25. 3. 2013 19:44
pořád dokola
Ekonomická situace Seatu stojí za ..., to všichni dobře vědí a zlomyslní "autonovináři", kteří o Seatu nikdy nenapsali moc dobrého si to patřičně užívají, jako: "Prostě se zdá, že každý krok k záchraně je odsouzen k nezdaru."
Zde ve článku rovněž padla zmínka o jakémsi problému s kvalitou. To je dost zvláští, protože problémy s kvalitou byly v devadesátých letech a nemyslím si, že to byla doba, kdy se SEATu vedlo špatně právě naopak. V té době měla problém s kvalitou i Škodovka se svou rezavinou -Felicií a spousta jiných značek. V dnešní době patří Seat k nadprůměrně kvalitním výrobcům, což dokazuje např. test AutoBildu u nové Ibizy, která se v něm stala etalonem spolehlivosti, ale chápu, že o tom se nesmí psát, byla by to přece pochvala... Rovněž by bylo zcela naivní očekávat v článku sebemenší zmínku o tom, že SEAT od začátku roku zvýšil celosvětové prodeje o dvouciferné číslo.
Nemyslím si, že je reálné, aby SEAT vyráběl cca 600 tis. vozů, i když v současné době je v plánu výroba aut v Číně o kapacitě cca 200 tis. aut, která by mohla pomoci, ale aby ta přehnaná kvantita nebyla na úkor kvality, jak je v současné době zvykem.

SEAT je dítětem Volkswagenu - to on z něj udělal to, čím je a čím ještě může být. Jestli skončí SEAT, tak to bude obrovská prohra především samotného VW a jeho koncernové politiky, protože SEAT (ostatně ani škodovka) by si bez vědomí VW ani neuprd - všechny rozhodnutí o modelové nabídce Seatu byly od VW SCHVÁLENY! Ve hře jsou rovněž i miliardy, které do něj VW nalil. No přeji ne SEATu, ale nýbrž samotnému VW, aby se mu podařilo jeho SEAT uzdravit, jinak by to mohlo akcionářům koncernu pořádně pohnout žlučí a ukázat neschopnost investic VW.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - 3_diamanty
25. 3. 2013 19:50
aj ked mi je seat z koncernu VW
najsympatickejsi a dizajnovo sa na neho da aj pozerat.... zdvojnasobenie predajnych poctov je nerealne...... takze sa pripravme na to ze seat casom urcite padne... bohuzial...

je pekne ze prisiel novy leon.... ale narast leonu nestaci.... uz nam klesa v europe ibiza, exeo uz skoncilo a toledo po vzore rapidu ziadna slava.... ved seat nema co predavat..... mii a alhambra tiez ziadne trhaky nie su...

bye bye seat....
Rozbalit vlákno
2
Avatar - twistedTSD
25. 3. 2013 21:18
Re: aj ked mi je seat z koncernu VW
Chtělo by to zabojovat hlavně jinde než v Evropě...Zběžně koukám na jejich stránky a třeba v Číně mají snad akorát Leon, a to ještě ten minulý. To v dnešní době docela nechápu...Nechce se mi věřit, že VW by jednu ze svých značek nechal jen tak padnout, byla by to docela ostuda, ale také se nedá říct, že Seat nedostal čas se sebou něco udělat.

No a strategie Seatu v Evropě je také zvláštní...
25. 3. 2013 21:49
Re: aj ked mi je seat z koncernu VW
přitom to tu neměli špatně rozehraný. První Leon je hezký auto ještě dneska, druhej pořád šel, i když se mi teda nelíbil interiér a předek, ale ty bachratý obludy... I to by se dalo zvrátit, kdyby stanovili jasnej cíl a šli za nim, ne se jen snažit zavděčit každýmu. Ale je to asi i vliv určitý národní pýchy. Jako my budeme fandit Škodovce, když představí SUV nebo kabrio, který k Simply Clever tak úplně nesedí.
Avatar - Well-being
25. 3. 2013 22:09
Děkuji, nechci.
Se Seatem mám osobní zkušenost, ne dobrou. Jejich produkty nejsou špatné, ale jejich cenová politika a péče o zákazníka pokulhávají za vývojem o několik let. :no:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - skejpa
25. 3. 2013 22:22
evropa
Tezko prodati tolik vozu, kdyz to cpou do nyni chude evropy.

P.S.: nevim jak vam ale me se za posledni dobu libilo snad jen to exeo. Seat ma vetsinou hrozne osklivej interier...
Rozbalit vlákno
0
26. 3. 2013 08:16
VÝROBA V ČÍNĚ
SEAT plánuje vyrábět auta v Číně, zatím je potvrzena výroba nového skvěle postaveného Leonu, ale není to záležitost jednoho roku. Je fakt, že statisíce tam vyrobených a prodaných aut by SEAT zachránilo. Volkswagen je tvrdý businessman a ne žádná charita. Tedy kdyby nevěřil ve zdar SEATu nedával by do něho další miliardy. Koncern VW už leta žije z Číny a SEAT je jedinou značkou, která tam nepůsobí. To měl Muir na mysli se svým prohlášením (zřejmě novináři vytržené z kontextu pro jejich senzaci) o zvýšení prodejů.
Takže zlosynové neradujte se předčasně, Seat nebo spíš VW ještě neřekl své poslední slovo. :-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - del42sa
26. 3. 2013 09:40
Re: VÝROBA V ČÍNĚ
Jasně Čína nás všechny zachrání >:-[] Čína je lék na všechno :yes:

Za chvíli budou mít problémy i ty nejúspěšnější automobilky, protože trh je prostě přesycený, zákaznící nemají potřebu utrácet a vyhlídky do budoucna taky nejsou nijak růžové. Dopadne to dříve nebo později na všechny i na ty co teď stále dobře prodávají....
26. 3. 2013 08:32
SEAT nezachrani nic...
Je to len otazka casu, kedy seat bud krachne, alebo ho VW zavrie, alebo niekomu preda, pripadne tam presunie vyrobu inych modelov koncernu. Seat nema dlhodoby plan prezitia, a ani nie je jednoduche s dakym planom prist.

Problem je v tom, ze na vyrobu lacnych aut su v Spanielsku prilis vysoke naklady. Nie sice tak vysoke ako v Nemecku, ale rozhodne vyssie ako v Ceskej Republike, na Slovensku, a vlastne celej strednej a vychodnej Europe (btw, tento isty problem maju aj francuzi: tazko konkurovat korejcom, ktori maju polovicne vyrobne naklady). Na druhej strane, Seat nema povest ktora by mu umoznovala robit (a hlavne predavat!) drahsie auta.

Moznosti na prezitie su podla mna uz len dve: bud utlmit brand "seat" a zacat v spanielskych tovarnach montovat skodovky (pripadne lacne vw), alebo druha moznost, robit sice ~seaty~ ale davat na to logo "vw". Kazdopadne na nazov "seat" treba zabudnut, a cim skor tym lepsie. Pretoze pod tym nazvom sa tato automobilka nikdy nepozviecha. Ten nazov uz zacina byt pomalicky povazovany za synonymum problemov...
Rozbalit vlákno
6
26. 3. 2013 08:46
Re: SEAT nezachrani nic...
SEAT nemá dlouhodobý plán přežití? Vážně? Ty jsi členem valné hromady koncernu VW? Každá automobilka ho má, nezlob se na mě, ale tohle může napsat snad jenom hlupák. Problémy SEATu způsobila minulá příliž podobná modelová řada Toledo/Leon/Altea, před jejím příchodem byl SEAT v pozitivním trendu.
Avatar - Emel
26. 3. 2013 08:57
Re: SEAT nezachrani nic...
No dobře... ale pokud je to tak, že SEAT musí k přežití minimálně zdvojnásobit a optimálně ztrojnásobit prodeje, pak je to docela... hm, výzva, abychom to pojali pozitivně.
26. 3. 2013 09:16
Re: SEAT nezachrani nic...
Jak jsem psal níže, k dosažení ziskovosti nemusí SEAT ztrojnásobit výrobu, ale stačilo by pouze snížit investice o čtvrtinu. To by neohrozilo budoucnost modelové řady SEATu a zároveň dosáhlo toho na co všichni čekají - tedy zisku. Prohlášení Muira jsou tak trochu zarážející, ale zase je zřejmé, že je to ambiciozní člověk a takového SEAT se smůlou na své manažery nutně potřeboval.
26. 3. 2013 10:48
Re: SEAT nezachrani nic...
Muirovi ani nešlo v souvislosti s tou výrobou o ziskovost, ale je třeba splnit přímý příkaz z Hitlerwagenu, který se snaží stát světovou jedničkou a potřebuje, aby SEAT zdvojnásobil výrobu a přispěl svou troškou do mlýna, nic víc.
26. 3. 2013 12:48
Re: SEAT nezachrani nic...
Nie, ale pozeram sa na to co Seat posledne roky robi, respektive co s nim skusa robit VW. Najprv vytvorit akusi "sportovu" znacku v ramci koncernu (to ide bez sportovych modelov dost tazko), Toledo-liftback zarezal koncern uz dost davno, potom im posunuli generaciu staru A4-ku. Tebe to pripada ako jasny dlhodoby plan? Ako koncepcne kroky, smerujuce k svetlej buducnosti Seatu? Mne ani nie. Aj slepy vidi, ze koncern stale nevie, co ma vlastne so Seatom robit...
Avatar - Emel
26. 3. 2013 09:02
Re: SEAT nezachrani nic...
Stačí dvě generace povedených aut a všechno může být jinak. Ibiza a Leon jsou fajn, Mii taky není k zahození... a to jsou ty segmenty, kde se dělají velké prodeje. Je trošku škoda, že VW zazdil sportovnost Leonu jednodušší nápravou... ale to už se tu probralo stokrát.

Přihoď nějaký sportovní derivát Scirocca nebo konkurenci pro GT-86 pro posílení image, zlevni Toledo na úroveň 301... a ono to půjde.

Na druhou stranu - zdvojnásobit či ztrojnásobit prodeje, to je cíl hodně ambiciózní, až nereálný, pokud se bavíme o horizontu několika let. Je otázkou, proč sám šéf značky dělá takové vlny, které naznačují reálnou možnost zavření automobilky...
26. 3. 2013 08:34
SEAT tvoří zisk!
Ziskovost - velmi relativní pojem. Stačilo by, aby SEAT loni neinvestoval do produktové řady čtvrtinu z celkové obrovské částky a byl by rázem v zisku a nemusí výrobit ani Ibizu navíc, ale proč by to dělal? Aby je musel následně odevzdat VW na dividendách, jako to dělá Škodovka, ne SEAT na to vyzrál.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Emel
26. 3. 2013 11:42
Re: SEAT tvoří zisk!
Podívej... tohle je krátkozraký pohled na věc. Kdo chce být dlouhodobě úspěšný, musí vyrábět konkurenceschopná auta. Pokud omezíš investice, budeš sice krátkodobě v zisku, ale za pár let to s tebou začne jít z kopce a nejspíš už nedostaneš šanci ten trend otočit. Vývoj auta tě stojí stejně, ať prodáš 10.000 nebo 100.000... je prostě potřeba prodávat nějaké množství, abys byl schopen zaplatit konkurenceschopný vývoj.

Ten, kdo bude mít kvalitní portfolio modelů a rostoucí prodeje, nebude mít problém s financováním. VW nevadí ztráta SEATu, nemá problém ji financovat za předpokladu, že vidí jasný a realistický plán na zlepšení.
Avatar - flyboyeda
26. 3. 2013 14:01
seat = minulost
Nezajímavá a nudná autombilka,nebít VW tak už neexistuje dávno
Rozbalit vlákno
0
26. 3. 2013 16:42
Velmi předčasný pohřeb!!!
Když tady čtu tu diskusi, nestačím se divit, kolik nadšených pohříbívačů Seatu se zde vyrojilo! Co vám ta značka udělala, že ji tak nenávidíte? Ano, samozřejmě modelová politika minulých let byla trestuhodně chybná, to by neviděl jen slepý. Ale nová Ibiza a Leon (obě řady nabízejí, resp. brzdy budou nabízet tři karosářské varianty!) jsou skvělá a krásná auta a tomu odpovídají i jejich pěkné prodeje. Mii je podle mého z koncernového minitrojlístku jasně nejhezčí a o brutálním designovém náskoku nového Toleda vůči Rapidu se tady mluvilo taky už mockrát. K tomu přidejte Alhambru, která má svoji stabilní zákaznickou základnu a zjistíte, že to se Seatem nevypadá zdaleka tak zle, jak se v tomto článku naznačuje! A ukončení výroby Exea bylo velmi pozitivním krokem - každému, kdo se v této branži trochu vyzná, muselo být předem jasné, že je to naprostý nonsens. Tento paskvil se totiž rozhodně neprodával za "dumpingové ceny", ale byl naopak předražený až hrůza (vzhledem k zastaralé koncepci i technice a prapodivnému designu). Seat by teď potřeboval hlavně nějaké jižansky šmrncovní SUV, které by mu generovalo potřebný zisk a to je pokud vím na cestě. Takže, Seat má dobře nakročeno k uzdravení, jen ještě potřebuje trochu času! Bravo, Seate a držíme palce! :yes: :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
0