SEAT zaznamenal v říjnu nárůst prodeje. Je to náznak světlejší budoucnosti španělské značky?
O rostoucí prodeje modelů SEAT se zasloužila především vysoká poptávka na několika exportních trzích. Největší nárůst 43,7 % hlásí Německo s 1.400 v říjnu prodanými vozy, následuje Rakousko s 500 vozy, což je o 57,6 % víc než loni.
Prodloužení vládního programu Plan 2000E na domácím španělském trhu pak vedlo u značky SEAT k jejímu meziročnímu nárůstu prodeje o 9,9 %.
Největší zásluhu na těchto výborných výsledcích má upevnění pozice modelu SEAT Ibiza jako nejprodávanějšího vozu na španělském a rakouském trhu.
Registrace SEATu na českém trhu se v říjnu propadly o 29 % na 155 vozů. Za 10 měsíců činí počet registrací 1963 ks, tj. meziroční propad 9,8 %. SEATu patří 20. místo v pořadí značek.
Podle trochu odlišné statistiky registrací v Evropě, vydávané sdružením ACEA, zaznamenal SEAT zlepšení výsledku z loňského října o 3,9 % na 26.624 vozů. Celkový počet registrací za prvních 10 měsíců roku 2009 činí 269.051 ks, loni bylo ve stejném období zaregistrováno 293.820 vozů, tzn. jde o propad -8,4 %. Celý trh se přitom meziročně propadl jen o 5 %.
SEAT je nejmenší velkoobjemovou značkou skupiny VW Group. Vyrábí modelové řady Ibiza, Ibiza SC, Leon, Altea, Altea XL, Exeo, Exeo ST a Alhambra. Letos ukončil výrobu netradičního hatchbacku nižší střední třídy Toledo. V nejbližších měsících se očekává příchod malého kombi řady Ibiza. Budoucnost nového SUV Tribu se zdá být v současné době a za stávající kondice SEATu velmi nejistá.