22.3. 2013

Seat zlepšil své celoroční výsledky potřetí v řadě

 

Výsledek po zdanění se zvýšil o 51 % oproti roku 2011 a dosáhl částky -30 milionů eur, výroba v Martorellu vzrostla v roce 2012 o 7 %, 652 milionů eur bylo vydáno na investice, výzkum a vývoj.

SEAT pokračuje ve zlepšování svých hospodářských výsledků. Během roku 2012, nejhoršího období krize, investoval SEAT největší částku za uplynulých 20 let, aby si zajistil prosperující budoucnost. Na investice, výzkum a vývoj bylo vydáno 652 milionů eur, o téměř 100 milionů eur více než v předchozím finančním roce. Španělský výrobce osobních vozů vylepšil svůj hospodářský výsledek po zdanění o 51 % v porovnání s rokem 2011 na celkových -30 milionů eur navzdory uvedeným značným nákladům a mírnému zvýšení počtu zaměstnanců.

Tohoto důležitého milníku bylo dosaženo v hlavním oboru činnosti společnosti, jak je patrné z provozního výsledku, který SEAT vylepšil o téměř 100 milionů eur. V roce 2012 činil provozní výsledek -134 milionů eur. V porovnání s -232 miliony eur v předchozím roce to znamená zlepšení o 42 %*.

„Minulý rok byl náročnější, než jsme předpokládali, kvůli výraznému poklesu poptávky po automobilech v jižní Evropě. Ale podařilo se nám udržet trend z uplynulých tří let,“ zdůraznil prezident společnosti SEAT James Muir na výroční tiskové konferenci. Od roku 2009 snížil SEAT svou původní provozní ztrátu ve výši -391 milionů eur o dvě třetiny.

Více produktů, větší zaměření na mezinárodní trhy

Mezi hlavní faktory růstu společnosti SEAT v roce 2012 patřila produktová ofenziva a větší důraz na mezinárodní působení společně s prvním kompletním rokem výroby Audi Q3. Díky tomu se příjmy zvýšily o více než 1 miliardu eur na celkových 6,1 miliardy eur (o 21 % více než v předchozím finančním roce).

SEAT zvýšil podíl vyvážených vozidel ze 79 % na 83 % a v současnosti je zastoupen v 77 zemích. Tato zlepšení však nebyla dostatečná k tomu, aby plně kompenzovala výpadek prodeje automobilů v jižní Evropě (-16 %), takže v roce 2012 bylo celkově dodáno 321 000 vozů SEAT (pokles o 8,3 %). SEAT nicméně dosáhl vynikajících výsledků na důležitých trzích, jako je například Německo, které se poprvé stalo pro automobilku SEAT největším trhem. Španělská značka v Německu prodala o 22,5 % více vozů, přestože celkový počet registrací v této zemi klesl o téměř 3 %.

SEAT také podpořil svůj růst mimo Evropu. Jeho příchod do Číny ve spojení s opětovným vstupem značky v Rusku dále podpořil vynikající výsledky dosažené v Mexiku (+16,6 %), severní Africe a na Středním východě. SEAT zvýšil počet dodaných vozů čtyřikrát v Alžírsku a o 43 % v Izraeli. V roce 2012 bylo mimo Evropu prodáno o 46 % více vozů SEAT a téměř 18 % z celkového prodeje (zvýšení o 7 procentních bodů v porovnání s předchozím rokem) bylo realizováno za hranicemi Evropy.

SEAT splnil svůj příslib a úspěšně uvedl na trh jeden nový model v každém čtvrtletí. Vedle dobře přijaté rodiny třídveřových a pětidveřových modelů Mii byla představena nová verze modelu Ibiza, nejprodávanějšího a nejvíce vyváženého vozu v historii Španělska. Příchod nového modelu Toledo se projeví letos. A nedávno uvedený nový Leon ztělesňuje ryzím způsobem hodnoty, na nichž je postavena budoucnost značky SEAT – techniku, kvalitu a design.

Nový Leon je prvním vozem, který se chlubí novým logem SEAT, které bylo představeno loni v září na Pařížském autosalonu a které je završením transformace španělské značky.

Vedoucí síla v oblasti vzdělávání a zaměstnanosti

SEAT zvýšil výrobu ve svém hlavním výrobním závodě Martorell díky uvedení vlastních novinek a prvnímu kompletnímu roku výroby modelu Audi Q3. Z jeho montážních linek sjelo 377 000 vozů, o 7 % více než v předchozím roce. Tento barcelonský závod, který nedávno oslavil své 20. výročí, je vzorem v rámci celého koncernu Volkswagen z hlediska flexibility a produktivity.

SEAT si udržel své postavení jednoho z největších španělských zaměstnavatelů, který poskytuje práci téměř 11 500 zaměstnancům (o 71 více než v roce 2011) a 14 000 lidem v rámci celé skupiny. SEAT kromě toho sehrál průkopnickou roli, když zavedl systém dvojí výuky ve své učňovské škole. Systém vycházející z německého modelu kombinuje teoretické školení s praktickou prací, zvyšuje počet hodin a zavádí pro všechny studenty odměňování. SEAT investuje do vzdělávání přibližně 13 milionů eur ročně.

redakce AUTO.CZ

 








 
Indická Tata má zájem o další značku. Kdo by mohl doplnit Jaguar a Land Rover?

Indická Tata má zájem o další značku. Kdo by mohl doplnit Jaguar a Land Rover?

Dnes 14:52

Automobilka Tata je od roku 2008 vlastníkem britského výrobce Jaguar Land Rover. Nyní má zájem o další nákup. Jaké možnosti se nabízejí?




Blesk.cz

Sharp se vrátí se smartphony do Evropy. Chce se svézt na vlně bezrámečkového designu

Sharp se vrátí se smartphony do Evropy. Chce se…

Sharp plánuje návrat na evropský mobilní trh. V průběhu uplynulého veletrhu IFA v Berlíně to oznámil šéf…

Příští vláda by měla bojovat se suchem a zlepšit pozici Česka v EU, radí Sobotka

Příští vláda by měla bojovat se suchem a zlepšit…

Vyjednat lepší pozici v jádru Evropské unie, posilovat bezpečnost a zvyšovat výdaje na obranu. I to by měly být…

 

iSport.cz

Lavička povolal na Chorvaty tři nováčky. Zaujali ho Král, Piško a Wiesner

Lavička povolal na Chorvaty tři nováčky. Zaujali ho…

Trenér fotbalové reprezentace do 21 let Vítězslav Lavička nominoval na říjnové kvalifikační utkání mistrovství…

Jarolím nominoval. Vzal nováčka z Olomouce i Škodu, chybí Schick

Jarolím nominoval. Vzal nováčka z Olomouce i Škodu,…

Reprezentační trenér Karel Jarolím zveřejnil českou nominaci na závěrečné dva zápasy kvalifikace MS proti…

 

Reflex.cz

Válka mezi USA a KLDR nebude mít vítěze, varuje Čína

Válka mezi USA a KLDR nebude mít vítěze, varuje Čína

Čína dnes vyzvala Severní Koreu a Spojené státy, aby ukončily svou slovní válku, a varovala, že případný…

Pohnutý osud slavné

Pohnutý osud slavné "ušaté" lokomotivy. Zahrála si s…

Sedmasedmdesát parních rychlíkových lokomotiv řady 464 vyrobili v letech 1933 - 1939 v ČKD a plzeňské Škodě.…