DiMora Natalia SLS 2: Nejdražší sedan světa bude mít karoserii z vulkanických materiálů
Základní údaje připravovaného supersedanu DiMora Natalia SLS 2 jsou impozantní. Auto v ceně 2 miliony dolarů (asi 30 milionů Kč) se bude vyrábět ručně a má být plné moderní techniky a nových řešení. Jedním z nich bude také použití patentovaných vulkanických materiálů na výrobu karoserie. K pohonu bude sloužit motor Volcano V16 o výkonu 1200 koní (882 kW).
Za projektem stojí Alfred DiMora, který dříve vytvořil luxusní automobil Clénet (1976) a podílel se na projektu retroauta Sceptre (1978).
Materiál pro karoserii nese název Barotex, stejně jako firma, která ho vyvinula. Jeho vlastnosti předčí laminát, karbon, kevlar a další moderní materiály. Výhodou také je, že k jeho výrobě jsou potřeba relativně běžné anorganické suroviny. Karbon se vyrábí z drahé ropy, zatímco ztuhlá láva je snadno dostupná a její zpracování není tak energeticky náročné.
Výroba Barotexu je proti kevlaru ekologicky šetrnější. Dále je tento materiál nehořlavý a neroztahuje se ani nesmršťuje při extrémních teplotách. Kombinace nízké hmotnosti a vysoké pevnosti umožňuje použít speciální konstrukci karoserie D-Tek, která je zhruba o 500 kg lehčí než srovnatelná ocelová konstrukce.