I.DE.A Institute Sofia: Ženské křivky pro italský sedan

I.DE.A Institute Sofia: Ženské křivky pro italský sedan

 
 

Turínský institut I.DE.A uvolnil nové oficiální fotografie sedanu Sofia, který vystavuje na svém ženevském stánku.

Sofia je dalším dílem tohoto studia po dvou konceptech dvoumístných roadsterů ERA z let 2008 a 2009. Čtyřdveřová limuzína svou zádí spíše připomíná supersportovní kupé. Pásy koncových světelných diod vypadají velmi originálně, to samé lze říci o těch vpředu. Celková silueta vozu je elegantní, návrháři našli inspiraci v ženských křivkách, o čemž svědčí i jméno Sofia.

Interiér by mohl pojmout čtveřici cestujících. Zatmavená skla ovšem prozrazují něco jiného. Sofia je s největší pravděpodobností pouze stylistickým cvičením zaměřeným na exteriér vozu, nepojízdnou maketou v životní velikosti. Podle tiskové zprávy jsou mechanické části vozu navrženy tak, aby se pod přední kapotu vešel vidlicový osmiválec, poháněna může být jak přední, tak i zadní náprava. Další možností je hybridní soustava.

Designérské oddělení I.DE.A bylo znovu obnoveno před třemi lety. Jeho historie je však mnohem starší. Institut byl založen v roce 1978, u jeho zrodu stál Franco Mantegazza. V minulosti v něm pracovaly i takové návrhářské osobnosti, jakými jsou dnes Renzo Piano, Walter de' Silva a Ercole Spada.

I.DE.A se ovšem zdaleka nevěnuje jen konceptům vozů blízké, či vzdálenější budoucnosti. V minulosti v něm vznikly tvary například Fiatu Tipo, Nissanu Terrano II, nebo japonského mikrovanu Daihatsu Move. Dnes spolupracuje také s čínskými výrobci automobilů, ale například i s firmami Ariston a Indesit, takže je zřejmé, že jeho činnost se zdaleka netýká jen dopravních prostředků na čtyřech kolech.

Od roku 2000 je součástí nadnárodního koncernu Rieter Group se sídlem ve Švýcarsku. V současné době zaměstnává přibližně 400 lidí a kromě centrály v Turíně má pobočky také jinde v Evropě, v Asii a Jižní Americe.

Spolupracujeme s TipCars.com
Česko jedná o výměně přístavů v Hamburku, může k ní dojít do pěti let Česko jedná o výměně přístavů v Hamburku, může k ní dojít do pěti let

Česká republika by během tří až pěti let mohla vyměnit…

Stát by mohl hradit náklady na EET, malí podnikatelé jednali s Babišem Stát by mohl hradit náklady na EET, malí podnikatelé jednali s Babišem

Nejmenší obchody s jedním pokladním místem by mohly…

Rytíři na Bouzov nemají nárok, odvolací soud potvrdil zamítnutí žaloby Rytíři na Bouzov nemají nárok, odvolací soud potvrdil zamítnutí žaloby

Olomoucký krajský soud dnes v odvolacím řízení potvrdil…

ČEZ prodává podíl v maďarské MOL, z transakce čeká miliardové výnosy ČEZ prodává podíl v maďarské MOL, z transakce čeká miliardové výnosy

Energetická skupina ČEZ spustila prodej svého podílu 7,5…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a…

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

 






 
Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Dnes 08:00

S80 je největším volvem od roku 1998. Tehdy šlo o revoluci, neboť příchod modelu ukončil jednu éru značky. Namísto klasické koncepce dostal vůz pohon předních kol. Druhá generace trend té první vydání rozvíjí, navíc je výrazně spolehlivější.




Blesk.cz

V Libni se srazilo auto s tramvají: Hasiči vystříhávali zaklíněného řidiče

V Libni se srazilo auto s tramvají: Hasiči…

Hasiči zasahují u dopravní nehody v ulici Zenklova, kde se střetl osobní automobil s tramvají. Podle tiskového…

Lubomír Kostelka slaví 90! Nikdy jsem nenašel tu pravou, svěřil se herec

Lubomír Kostelka slaví 90! Nikdy jsem nenašel tu…

Na konci března oslaví 90. narozeniny, ale příliš to na něm vidět není. Lubomír Kostelka nad pivečkem…

 

iSport.cz

Legendy Sparty a Slavie o Radovi: Změna byla nutná, ale rozhodne forma hráčů

Legendy Sparty a Slavie o Radovi: Změna byla nutná,…

Dvakrát působil ve Slavii, teď Petra Radu čeká derby v roli kouče Sparty. Legendy obou pražských celků si myslí,…

Fanoušci Komety o cenách lístků: Prasárna, mluví to o inteligenci vedení

Fanoušci Komety o cenách lístků: Prasárna, mluví to…

Vzbudilo to horkou krev už před startem samotného semifinále Generali play off hokejové extraligy. Fanoušky…

 

Reflex.cz

Tlachání českého premiéra na evropském summitu aneb Sobotko, ty podněte jeden!

Tlachání českého premiéra na evropském summitu aneb…

Předseda české sociální demokracie a premiér Sobotka se koncem minulého týdne pravděpodobně dostal na římském…

Ostrov svobody, nebo rudý teror? Vyšla výborná kniha o nejednoznačné historii moderní Kuby

Ostrov svobody, nebo rudý teror? Vyšla výborná kniha…

Kuba a její porevoluční vývoj jsou buď milovány, nebo zatracovány, nic mezi tím. Zatímco socialistické…