Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tesla Model S Alpha: Nový design pro sedan

David Bureš
Diskuze (16)
Sériová verze elektrického sedanu Tesla Motors dostane luxusnější vzhled.

Automobilka Tesla Motors zveřejnila první fotografie sériového sedanu Model S Alpha. Oproti studii z roku 2009 se sériový vůz liší v mnohém.

Příď Modelu S Alpha doplnily nové chromované prvky, mohutný čelní otvor z konceptu je u sériového provedení uzavřen. Chladicí otvory se přesunuly do spodní části přídě, otvory za předními koly byly zmenšeny. Upraveny byly také čelní světlomety a vnější zpětná zrcátka.

Na zádi se objevuje nová grafika koncových světel, spoiler z dolní části zmizel. Především v černém laku působí Model S Alpha mnohem luxusněji než prototyp. Ten hrál především na sportovnější notu.

Sedan Tesla Model S se začne ve Spojených státech prodávat v polovině příštího roku. Tesla Motors dříve tvrdila, že jako první půjde do prodeje takzvaná edice Signature Series. Tyto automobily budou vybaveny sadou baterií, umožňující na dojezd 300 mil (482,8 km) a oproti dalším vyrobeným Modelům S se budou lišit i několika znaky na karoserii a bohatší výbavou. Jak budou tyto vozy vypadat, zřejmě naznačují zveřejněné snímky.

Jakmile bude vyrobeno prvních 1.000 sedanů, začne se Model S vyrábět ve třech verzích, lišících se svým dojezdem. Nejlevnější ujede na jedno dobití 160 mil (257,5 km), střední verze ujede 230 mil (370 km), vrchol nabídky zvládne 300 mil (482,8 km).

Cena za základní model (s dojezdem 160 mil) je 57.000 dolarů, daňový dobropis ale cenu sníží o 7.500 dolarů na 49.500 dolarů (cca 880.000,- Kč). Střední verze Modelu S bude o 10.000 dolarů dražší, vrcholný model bude o 20.000 dolarů dražší.

Tesla chce příští rok vyrobit 5.000 elektrosedanů, v roce 2013 to má být už 20.000 vozů. Několik pojízdných prototypů modelu S už jsou podle automobilky hotové. Na konci letošního dubna Tesla Motors registrovala 4.600 zákazníků, kteří na vůz složili zálohu ve výši 5.000 dolarů.

K pohonu Tesly Model S slouží jeden kapalinou chlazený elektromotor, spolupracující s jednorychlostní převodovkou. Motor je napájený z baterií uložených pod podlahou vozu. Při dobíjení ze sítě 220 V má tento proces trvat 4 hodiny a v případě využití systému QuickCharge bude nabíjení baterií trvat jen 45 minut.

Na území USA mají být k dispozici i stanice, kde bude možné nechat si vyměnit baterie během pěti až osmi minut, což je přibližně stejná doba, jako při tankování paliva do automobilu se spalovacím motorem. Na výstavbě těchto stanic se bude podílet i vláda USA.

Na konci letošního roku chce Tesla Motors představit koncept crossoveru Model X, který bude postaven na stejných základech jako sedan. V prosinci bude rovněž ukončena výroba Tesly Roadster.

David Bureš
Diskuze (16)
10. 2. 2012 16:55
design!
ten design ála Jaguar XJ je taky pěknej :-)
Avatar - ryman
7. 6. 2011 21:51
Paráda
co dodat.. :yes: :yes: :yes:
7. 6. 2011 20:56
Re: Tesla
Pokud se z baterií odebírá větší výkon, zahřívají se dost. Chlazení baterií v elektromobilech je obecně problém. Nevyznám se v elektromotorech, ale předpokládám že budou účinnější než spalovací motory --> nebudou generovat tolik odpadního tepla.
Jenom pro zajímavost, spalovací motory mají odpadního tepla (nevyužité energie) opravdu dost a může to být v některých stavech i 1:1 (tzn. výkon který chladím je srovnatelný s výkonem který "pohání auto")
Avatar - Flash666
7. 6. 2011 14:56
Brabus
doufam ze si stim pohraje brabus jako s Roadsterem. Sice na to mit nebudu ale aspon je podivam >:D
7. 6. 2011 14:24
Pekné.
Tak trochu Jag XF, tak trochu A5/A7, ale v podstate veľmi pekné. Dojazd 480 km super, v podstate sa vyrovnáva benzínovým autám ( 100 km hore dole ). Otázka je, čo by sa stalo s cenami elektriny pri masovejšom prechode na elektromobily... Cena, na to že je to v podstate malovýroba, je úplne v poriadku, najmä ak si človek zráta, koľko minie na PHM pri bežnom aute, cca. tých 150.000 km. Pri priemerke 7l/100 je to nejakých 14.500,- €.
Ale myslím že budúcnosť nie je vo vodíku ale tu. :yes: