Mercedes stavěl většinou výborná auta, ať už někdo byl fanoušek nebo ne. Za mě rozhodně OK :yes: Ergonomie se nebojím, o té můžem diskutovat např u P208. Zde naopak. Moc pěkné skvělé. Jen servisy v ČR, to bývá mnohdy bída co už odradila mnoho majitelů.
Tak pokud má člověk Německo nebo Rakousko do hodiny jízdy, tak tě české servisy netrápí.
Plzeňáci jezdí 40 minut po D5 hned za hranice, kde najdou Audi, VW, BMW i MB. Vyzkoušel jsem, plná spokojenost. Jsou levnější než český servis, přesnější na čas a kvalita je stejná nebo lepší. A ještě mi v mezičase půjčí auto na nákup německýho jídla. :-)
Souhlasím, že takto vypadá interiér E nenuceně a moderně, na druhou stranu zbytek D3 závidět nemusí. Povedené řešení ze 7er se objeví v nové 5er a A6 rozhodně nezůstane stranou.
Každopádně si rád počkám i na základní interiér "ečka".
Je to tak, MB ví jak prezentovat, jak vidno stačí dvě obrazovky vedle sebe a už v je to Enterprise. >:D
Jinak nic nečekaného, vnitřek je kompilát céčka s éčkem. A souhlasím, celočerný vnitřek s nějakou světlou lištou v základu a je po wow efektu. Snad alespoň 3D efekt obrazovky s přístroji bude už lepší než v esku. ;-)
Tak nějak to na mě působí mercedesovsky klidně, pasuje mi základní idea...ale pořád se bavíme o top verzích a když si srovnám anglickou konkurenci v základu a s příplatkovou digi palubní deskou a velkou obrazovkou infotainmentu, pak ten základ je akceptovatelný jen v základních verzích "cena od" a R4. ;-) .
Z vnějšku M-B vsadil na koncept á la C-Klasse s jakoby naroubovanou vyšší boudou pro posádku a zatím užší karoserií, kterou mohou roztáhnout světla. Mám obavu, že s aktuálním designovým jazykem hvězdy bude nadále nejlíp fungovat S-Klasse.
Jo éčko je celkově takový rodinný incest, jak si esák užil s malou céčkou. >:D Ale nic proti, mezigeneračně to je jistě pokrok, a obecně je akt. design mercedesů přijímán kladně, takže proč ne. Místo taxi krabic budou teď německá města křižovat taxi bochníky. ;-)
A teď si postesknu obecně. Dřív měly automobilky až na výjimky skutečně každá svou tvář. Dnes už kolikrát na první zamlžený pohled nevíš co je to za značku. Sice tam vždy najdeš nějaký minimalistický odkaz, často v podobě zadních světel, ale čím dál tím více se to blíží k sobě navzájem a roli hrají již jen detaily. Když si koupím Volvo, tak chci aby z toho to Volvo koukalo na hony daleko a stejně tak i u jiných značek.
Dřív...zabrousím do 90-tých let. Nissan Primera a Opel Vectra...jak šitý v jednom salonu. Peugeot 607 a AR164, taky podobný rysy. Mitsubishi Sigma jakoby chtělo ukázat, že je víc bavorácký než BMW. ;-)
No jo. Ale je pravda, že BMW a Mercedes dělá míň elegantní auta než dřív. Taková, u kterých trvá, než si na ně zvykneš a začnou se ti líbit. Všechno dnes musí mít lištičky, prolisy, kudrlinky a fake výdechy na nárazníku.
Tak píšu až na výjimky, ale musíš uznat, že ty tváře jednotlivých automobilek byly většinou mnohem výraznější a i jednotlivé modely nebyly vždy jen různě velké klony téhož auta.
Když bychom zůstali u MB, tak E W124 a S W140 byly zepředu naprosto identický, W201 taky byla hodně podobná E-Klasse. [odkaz] Potom už to bylo lepší; E a S vypadaly úplně jinak (W211, resp. W221) a tak se mi to líbilo.
Audi je tak nějak furt konzistentní a BMW jsou dostatečně odlišná. Já s identifikací modelů na silnici problém nemám. Kromě třídy S W222. Na tu jsem na ulici čuměl dobrou minutu a nemohl se rozhodnout, jestli je to C nebo S.
No nevím... třeba zrovna to Audi poznáš bezpečně, stejně tak BMW nebo Mercedes. Jaguar taky našel jasnou tvář. V mainstreamu je to trošku zamlženější, ale i tak, Mazda bouchá úspěšně Kodo, Golf je Golf, pokud nevíš kde to má předek tak to je Toyota, když to vypadá jako Aston tak to je Ford...
Tak to jsme dva. Dokonce jsem o A5 i uvažoval. Ostatní modely jsou až násilně studené, odtažité, ovcovité. To podle mě s elegancí nemá nic společného. Ale samozřejmě jen v exteriéru. Interiéry sice nejsou výkřikem emocí, ale je to příjemné místo k bydlení.
Líbí se a dává smysl jsou dvě různé věci. A5 je nádherná a vlastně nestárne... ale A6 je taky moc hezké auto a v kombíku jako rodinný dostavník vlastně ideál. A4 jako taková se mi úplně nelíbí, ale třeba A4 allroad... vlastně se mi líbí víc než větší A6.
Majitelé Audi a BMW závidět nemusí, protože sice takovou změnu u své značky nepocítí, ale je to proto, že jejich značka takovou změnu nepotřebovala a nepotřebuje.
Za me. Vitezi bmw, nova sedmicka ukazala. Co se tyce ovladani, je pro mne mb az za bmw a audi, to je bohuzel pro me dost dulezite. Obecne mam problem s displayem misto budiku. Nelibi se mi jednak neschopnost 100% kontrastu a hlavne ploche 2d zobrazeni. Klasicke pristroje jsou podle me lepsi. Soustredil bych se na head-up display, tam se muzou vyradit. Mam oboji v aute a pristroje bych si napriste nechal klasicke...
Taky jsem konzerva a klasické přístroje mi sedí víc, ale je dost příkladů těch virtuálních budíků, které umí působit plastičtěji a věrohodněji, než jak to předvádí MB. Ano, nová 7er určitě, ale stejně tak audi např. v Q7, Range rovery nebo nové "budíky" od Jaguaru, jistě i další...
Ono je vůbec celé takové pomatené. Člověk ani neví jaký to má motor, ale řeší velikost, počet a rozlišení displeje. Výsledek je ten, že si člověk poslepu ani nepustí ventilátor. Těším se, až někdo vyvine klavír bez kláves a hrát se bude v menu a každý tón se bude entrovat.
U premioveho auta bych osobne preferoval klasicke budiky. Co vidim ale pozitivne, ze vsechny budiky na fotkach maji otackomer do osmi tisic, cili benzinovy motor :-) Realita bude pozdeji smutnejsi, protoze polovina produkce bude 2.0D. To zas bude jitrnic ktere si budou hrat na neco co nejsou.......
suhlasim... budiky mohli ostat klasicke... ;-\ ... predsa len to ma svoju charizmu a istu davku "dostojnosti" a "hodnoty" ak mas pred sebou miesto placateho displeja skutocne seriozne budiky.... ale inak ako celok je to parada.... tu je vidiet ze da sa zapracovat velky displej aj tak aby to nevyzeralo uplne blbo a nevkusne ... tie tablety na vysku ako v talismane alebo tie domontovane ako v Cecku su razom zabudnute a poslane do historie ... interier S som tiez chvalil a toto je v podstate velmi podobne s Skom.... co tentokrat voebc nevadi... lebo tento smer je daleko leps ako ten aky preferuje Cecko alebo talisman..... isty retro smrnc a punc noblesy dodavaju tie ovalne vyduchy v stredovej konzole aj ta 3D vyvedena dekorovana lista lemujuca celu palubovku.... k tomu je to vsetko tak elegantne zaoblene a potiahnute akoby po takej vlnke .... nie je tu nasilna hrana ale ani prilis barokove cacky... je to ozaj moc pekne ... len skoda klasickych budikov.... tieto digitalky sa budu mnohym starsim genraciam a aj typickym majitelom Ecka asi tazsie prekusavat.... a mne tiez absolutne nevonaju.... kazi to inak perfektny dojem.. co uz... kazdopadne toto je lepsia cesta ako tu ktoru preferuju niektori ini spominani kandidati .... este dufat ze vonkajsi dizajn nebude len kopia S klady a hadam to bude zase stare dobre Ecko ;-):yes:
Ľudia, ja neviem ten ineriér, hlavne palubka je otras. Megatablet by sa skôr hodil do autobusu, alebo nákaldného vozidla. V tejto kategórii aút si za volantom predstavujem klasické budíky. Napadla ma analógia s hodinkami. Pri obyčajných spotrebných, môžu byť v pohode aj digitálky Seiko, Casio. Pri exluzívnych napr. Breitlingoch iba a len klasiku. Digitálky/tablet/ sú v tejto kategórii trapas. :no:
je to tam rozdelenie ...... v podstate ide o dva realne panely pod akymsi jednym spolocnym zakrytim ...jeden su budiky a jeden je ten velky displej napravo ... samozrejme ono by to bolo lepsie ak by to malo klasicke budiky a nevyzeralo to ako v nakladaku.... to ano... nerozumiem tejto mode tachometrov davat ich do displejov .. hodne to kazi dojem ... aj na ruke mam radsej klasicke hodinky ako digitalky neviem ako ini...
ale ako celok je to podla mna krok vpred... paci sa mi ta 3D lista cez celu palubku a akysi retro nadych celeho kokpitu ( aj napriek digitalnemu stitu ) .... v podstate super kokpit :yes:
S tými hodinkami je to dobrá analógia. Ako vravíš, k luxusnému poňatiu sa viac hodí analógová klasika, ak zostanem pri hodinkách, toto pripomína hodinky Suunto: kopec fičúr, ale o elegancii klasiky nemôžu ani snívať. Aj keď to Éčko zase také zlé nie je, svoju príťažlivosť to má a rozhodne v triede bude jedinečné (až do predstavenia nových generácií konkurentov z D3).
Analog cluster dostaneš v základu... Podle mě ale nepůjde koupit s tou velkou navigaci Command Online, což je škoda, protože se mi, i jako relativně mladému člověku obklopeného všemožnými gadgets, dvě 13" televize v palubce nelíbí. A ještě k tomu míchají dohromady snad tři fonty. 8-s
Nič proti Suunto, pre mladých športovcov, čo jeden víkend vyskáču na trojtisícovku a druhý sa potápajú dobré. >:D K obleku sa ale moc nehodia, ja som dal prednosť klasike zn. Zeppelin.
A diky bohu za to ale, klasicka koncepce s analog budikama a displayem stranou pro infotainment obecne je plne dostatecna. Jsem rad ze se aspon E vyvaruje chyby Ska. :yes:
veľký krok dopredu, ale vždy ma zarazí keď auto tejto triedy a značky zarazí stredovú konzolu do prístrojovky jak dedinský klampiar (vyrezal som tam otvor, vrazil som to tam a drží to).