Sedlové tahače Scania - Géčko

Sedlové tahače Scania - Géčko

 
 

Extrémní tlak na ceny dopravní techniky přiměl Scanii k nabídce sedlových tahačů řady G.

Platební ignorance zákazníků dopravních firem a nutnost odvádět DPH z ještě nezaplacených zakázek tlačí většinu dopravních firem až na hranici přežití. Pokud tedy volí novou techniku, vyžadují co nejnižší cenu. Scania je známá především vrcholnou řadou R. V dubnu se u ní pochlubila s nejsilnějším motorem V8 730 pro běžná užitková vozidla (podrobně o něm v minulém vydání AutoProfi). Snaha o nižší cenu přivedla švédského výrobce k aplikaci budky G pro tahače na střední, tudíž zejména vnitrostátní vzdálenosti.

Klíčovou hodnotu při vývoji sehrála především důslednost v optimalizaci poměru ceny a užitné hodnoty vozidla. Poměrně jednoduchým řešením se ukázala být volba podvozku a hnacího řetězce řady R s budkou řidiče řady G.

Zatímco první ze zmíněných prvků přináší prostřednictvím vrcholné techniky a technologie výborné jízdní výkony či provozní efektivnost, druhý připojuje významnou úsporu v pořizovacích nákladech.

Kvůli níže uložené budce řidiče vstupuje do jejího interiéru kryt motoru vyčnívající z podlahy o 300 mm. Ten znesnadňuje průchod kabinou i ve verzi Highline navzdory tomu, že nad tunelem zůstává výška 1740 mm a nad podlahou u sedadel až 1910 mm.

Pro běžný provoz je tedy tato záležitost zanedbatelná. Komplikace by způsobovala pouze u mezinárodního transportu. Nadále však lze volit mezi variantou krátkou (CG 14), denní (CG 16), spací (CG 19) a spací s vysokou střechou Highline (CG 19H). Nejčastější aplikací bude s největší pravděpodobností poslední z nich. Interiér kabiny disponuje velkým množstvím odkládacích prostorů, kvalitními moderními sedadly, klenutým přístrojovým panelem poslední generace i v širokém rozsahu volitelnými obkladovými materiály.

Vybírat lze samozřejmě také položky tvořící hnací řetězec - samozřejmě s výjimkou osmiválce. Ten nedovoluje zástavbu s budkou G. Zájemce může zvolit převodovku s přímým řazením nebo automatizovaný Opticruise se spojkovým pedálem či bez něj.

Optimální verzí se jeví G 420 Highline (spací budka s vysokou střechou a na přání i se dvěma lůžky). Pohání ji nejžádanější agregát - řadový šestiválec DC 12 15 420 o zdvihovém objemu 11 700 cm3 ve verzi Euro 5 s využitím technologie SCR. Poskytuje největší výkon 309 kW/1800 ot. za min a točivý moment 2100 N.m při otáčkách 1100-1400. Je spojen s plně samočinnou převodovkou Opticruise bez spojkového pedálu a retardérem Scania. Vozidlo může být vybaveno také systémem Driver Support.

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Válka v Sýrii má novou frontu. Turecká armáda bombardovala cíle na severu země Válka v Sýrii má novou frontu. Turecká armáda bombardovala cíle na severu země

Turecká armáda v sobotu v severosyrském Afrínu, který…

Zeleným bude šéfovat biolog a starosta Prahy 4 Petr Štěpánek Zeleným bude šéfovat biolog a starosta Prahy 4 Petr Štěpánek

Předsedou Zelených se v sobotu stal Petr Štěpánek,…

Obilný gigant ADM na nákupech. Chce převzít konkurenta Bunge Obilný gigant ADM na nákupech. Chce převzít konkurenta Bunge

Americký zemědělský gigant Archer Daniels Midland (ADM)…

Požár v pražském hotelu si vyžádal dva mrtvé a další zraněné Požár v pražském hotelu si vyžádal dva mrtvé a další zraněné

Při požáru hotelu Eurostars David v Náplavní ulici na…

 

Štítky Scania

 

Přidat názorDiskuse: Sedlové tahače Scania - Géčko

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
LIAZ: Příběh nesmrtelných aut, o která nakonec nikdo nestál LIAZ: Příběh nesmrtelných aut, o která nakonec nikdo nestál

Liberecké automobilové závody byly svého času největším…

Toto je nová Škoda Fabia! Láká na premiéru v Ženevě Toto je nová Škoda Fabia! Láká na premiéru v Ženevě

Škoda Auto dnes zveřejnila první skicu modernizované…

 





 
Audi 100 v Číně: Jak si soudruzi upravili audinu podle svého vkusu

Audi 100 v Číně: Jak si soudruzi upravili audinu podle svého vkusu

Včera

Audi 100 třetí generace, v hantýrce bazaristů přezdívaná doutník, se v Evropě nevyrábí již 27 let. V zemi „za velkou čínskou zdí“ však stále platí za vcelku oblíbený automobil.




Blesk.cz

Tragédie autobusu v Turecku: 11 mrtvých po nehodě na dálnici, dva řidiče zatkli

Tragédie autobusu v Turecku: 11 mrtvých po nehodě na…

Jedenáct lidí přišlo o život a dalších 46 bylo zraněno při nehodě autobusu, která se stala v noci na sobotu na…

Stravenky místo dávek: Handicapovaní musí nakupovat draze, bič trestá nevinné

Stravenky místo dávek: Handicapovaní musí nakupovat…

Lidé s přiznanou invaliditou nebo maminky pečující o postižené děti se kvůli legislativnímu paskvilu dostávají…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Plzeňští hráči vstřebávají příděl: Štve nás to, nebudeme se  vymlouvat

Plzeňští hráči vstřebávají příděl: Štve nás to,…

Ve fázi tvrdých tréninků a nabírání objemů nejsou výsledky zas tolik důležité. Jenže sobotní prohra 0:5 v…

 

Reflex.cz

V Praze hořel hotel. Nejméně dva lidé zemřeli, desítky dalších mají zranění. Hasiči budou zasahovat do noci

V Praze hořel hotel. Nejméně dva lidé zemřeli,…

Při požáru hotelu Eurostars David v Náplavní ulici nedaleko Masarykova nábřeží na Novém Městě zemřeli…

Turecko zahájilo bombardování na severu Sýrie, vzniká nová fronta války

Turecko zahájilo bombardování na severu Sýrie,…

Turecká armáda dnes v severosyrském Afrínu, který ovládají kurdské milice YPG, de facto zahájila pozemní…