Sedlové tahače Scania - Géčko

Sedlové tahače Scania - Géčko

 
 

Extrémní tlak na ceny dopravní techniky přiměl Scanii k nabídce sedlových tahačů řady G.

Platební ignorance zákazníků dopravních firem a nutnost odvádět DPH z ještě nezaplacených zakázek tlačí většinu dopravních firem až na hranici přežití. Pokud tedy volí novou techniku, vyžadují co nejnižší cenu. Scania je známá především vrcholnou řadou R. V dubnu se u ní pochlubila s nejsilnějším motorem V8 730 pro běžná užitková vozidla (podrobně o něm v minulém vydání AutoProfi). Snaha o nižší cenu přivedla švédského výrobce k aplikaci budky G pro tahače na střední, tudíž zejména vnitrostátní vzdálenosti.

Klíčovou hodnotu při vývoji sehrála především důslednost v optimalizaci poměru ceny a užitné hodnoty vozidla. Poměrně jednoduchým řešením se ukázala být volba podvozku a hnacího řetězce řady R s budkou řidiče řady G.

Zatímco první ze zmíněných prvků přináší prostřednictvím vrcholné techniky a technologie výborné jízdní výkony či provozní efektivnost, druhý připojuje významnou úsporu v pořizovacích nákladech.

Kvůli níže uložené budce řidiče vstupuje do jejího interiéru kryt motoru vyčnívající z podlahy o 300 mm. Ten znesnadňuje průchod kabinou i ve verzi Highline navzdory tomu, že nad tunelem zůstává výška 1740 mm a nad podlahou u sedadel až 1910 mm.

Pro běžný provoz je tedy tato záležitost zanedbatelná. Komplikace by způsobovala pouze u mezinárodního transportu. Nadále však lze volit mezi variantou krátkou (CG 14), denní (CG 16), spací (CG 19) a spací s vysokou střechou Highline (CG 19H). Nejčastější aplikací bude s největší pravděpodobností poslední z nich. Interiér kabiny disponuje velkým množstvím odkládacích prostorů, kvalitními moderními sedadly, klenutým přístrojovým panelem poslední generace i v širokém rozsahu volitelnými obkladovými materiály.

Vybírat lze samozřejmě také položky tvořící hnací řetězec - samozřejmě s výjimkou osmiválce. Ten nedovoluje zástavbu s budkou G. Zájemce může zvolit převodovku s přímým řazením nebo automatizovaný Opticruise se spojkovým pedálem či bez něj.

Optimální verzí se jeví G 420 Highline (spací budka s vysokou střechou a na přání i se dvěma lůžky). Pohání ji nejžádanější agregát - řadový šestiválec DC 12 15 420 o zdvihovém objemu 11 700 cm3 ve verzi Euro 5 s využitím technologie SCR. Poskytuje největší výkon 309 kW/1800 ot. za min a točivý moment 2100 N.m při otáčkách 1100-1400. Je spojen s plně samočinnou převodovkou Opticruise bez spojkového pedálu a retardérem Scania. Vozidlo může být vybaveno také systémem Driver Support.

Spolupracujeme s TipCars.com
Akcie, měny & názory: Vodík není žádné terno Akcie, měny & názory: Vodík není žádné terno

Akcie společnosti Plug Power vyrábějící vodíkové palivové…

Čína má rýže pořád málo. Komoditu proto koupí v USA Čína má rýže pořád málo. Komoditu proto koupí v USA

Přestože je největším producentem rýže na světě, nestačí…

Růst mandatorních výdajů je neudržitelný, notoval si Pilný se Zemanem Růst mandatorních výdajů je neudržitelný, notoval si Pilný se Zemanem

Ministr financí Ivan Pilný (ANO) mluvil v Lánech s…

 

Štítky Scania

 

Přidat názorDiskuse: Sedlové tahače Scania - Géčko

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Honda Civic se vrátila k poctivé technice. Řidičům se musí líbit Honda Civic se vrátila k poctivé technice. Řidičům se musí líbit

Desátá generace Hondy Civic je pořádný kus auta.…

Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů

Móda SUV se začíná podepisovat i na šíři nabídky v Česku…

 





 
Poznáte, z čeho vznikl nejošklivější roadster na světě? Sedan z NDR byste netipovali!

Poznáte, z čeho vznikl nejošklivější roadster na světě? Sedan z NDR byste netipovali!

Včera

Podivný stroj s retro vzhledem vznikl v Maďarsku. Jeho základ je východoněmecký, pod kapotou ale pracuje motor původem od Renaultu.




Blesk.cz

Dvě známé Češky se vydaly na svatojakubskou pouť: Daly jsme našemu životu sbohem!

Dvě známé Češky se vydaly na svatojakubskou pouť:…

Opustily děti i partnery, práci, domov, koníčky i povinnosti, aby se vydaly na cestu, která jim změní život. Dvě…

Jurečka chce dát ČT 4,5 milionu na dokument s Vágnerem. Probere to vláda

Jurečka chce dát ČT 4,5 milionu na dokument s…

Ministerstvo zemědělství chce zaplatit 4,5 milionu korun České televizi, aby natočila a odvysílala tři díly…

 

iSport.cz

Šťastný Froome po čtvrté výhře: Tahle Tour pro mě byla nejtěžší

Šťastný Froome po čtvrté výhře: Tahle Tour pro mě…

Dokázal to. Britský cyklista Chris Froome potvrdil roli favorita a v letošním ročníku Tour de France udržel…

Generace, která měla na víc. Kde jsou hvězdy stříbrné dvacítky 10 let poté

Generace, která měla na víc. Kde jsou hvězdy…

Fenin, Suchý, Kalouda, Petr, Šimůnek... Do Kanady vyráželi jako parta neznámých zelenáčů, za měsíc se domů…

 

Reflex.cz

Objevte krásy starobylého Íránu. Země s velkým kulturním bohatstvím se otevírá turistům

Objevte krásy starobylého Íránu. Země s velkým…

Kdysi nepřístupný Írán se po normalizaci vztahů se západními zeměmi postupně vrací na turistickou mapu světa.…

Jsem prase, ale většina Čechů taky!

Jsem prase, ale většina Čechů taky!

Uspořádal jsem ve své sociální bublině na Facebooku malý průzkum dodržování elementární hygieny mezi pražskými…