Sedlové tahače Scania - Géčko

Sedlové tahače Scania - Géčko

 
 

Extrémní tlak na ceny dopravní techniky přiměl Scanii k nabídce sedlových tahačů řady G.

Platební ignorance zákazníků dopravních firem a nutnost odvádět DPH z ještě nezaplacených zakázek tlačí většinu dopravních firem až na hranici přežití. Pokud tedy volí novou techniku, vyžadují co nejnižší cenu. Scania je známá především vrcholnou řadou R. V dubnu se u ní pochlubila s nejsilnějším motorem V8 730 pro běžná užitková vozidla (podrobně o něm v minulém vydání AutoProfi). Snaha o nižší cenu přivedla švédského výrobce k aplikaci budky G pro tahače na střední, tudíž zejména vnitrostátní vzdálenosti.

Klíčovou hodnotu při vývoji sehrála především důslednost v optimalizaci poměru ceny a užitné hodnoty vozidla. Poměrně jednoduchým řešením se ukázala být volba podvozku a hnacího řetězce řady R s budkou řidiče řady G.

Zatímco první ze zmíněných prvků přináší prostřednictvím vrcholné techniky a technologie výborné jízdní výkony či provozní efektivnost, druhý připojuje významnou úsporu v pořizovacích nákladech.

Kvůli níže uložené budce řidiče vstupuje do jejího interiéru kryt motoru vyčnívající z podlahy o 300 mm. Ten znesnadňuje průchod kabinou i ve verzi Highline navzdory tomu, že nad tunelem zůstává výška 1740 mm a nad podlahou u sedadel až 1910 mm.

Pro běžný provoz je tedy tato záležitost zanedbatelná. Komplikace by způsobovala pouze u mezinárodního transportu. Nadále však lze volit mezi variantou krátkou (CG 14), denní (CG 16), spací (CG 19) a spací s vysokou střechou Highline (CG 19H). Nejčastější aplikací bude s největší pravděpodobností poslední z nich. Interiér kabiny disponuje velkým množstvím odkládacích prostorů, kvalitními moderními sedadly, klenutým přístrojovým panelem poslední generace i v širokém rozsahu volitelnými obkladovými materiály.

Vybírat lze samozřejmě také položky tvořící hnací řetězec - samozřejmě s výjimkou osmiválce. Ten nedovoluje zástavbu s budkou G. Zájemce může zvolit převodovku s přímým řazením nebo automatizovaný Opticruise se spojkovým pedálem či bez něj.

Optimální verzí se jeví G 420 Highline (spací budka s vysokou střechou a na přání i se dvěma lůžky). Pohání ji nejžádanější agregát - řadový šestiválec DC 12 15 420 o zdvihovém objemu 11 700 cm3 ve verzi Euro 5 s využitím technologie SCR. Poskytuje největší výkon 309 kW/1800 ot. za min a točivý moment 2100 N.m při otáčkách 1100-1400. Je spojen s plně samočinnou převodovkou Opticruise bez spojkového pedálu a retardérem Scania. Vozidlo může být vybaveno také systémem Driver Support.

Spolupracujeme s TipCars.com
Komentář Heleny Horské: Strašák českého exportu – koruna, nebo nedostatek lidí? Komentář Heleny Horské: Strašák českého exportu – koruna, nebo nedostatek lidí?

Česká koruna posílila na úrovně, které jsme naposledy…

Ministerstvo odsouhlasilo obří železniční stavbu za miliardy Ministerstvo odsouhlasilo obří železniční stavbu za miliardy

Železniční trať v úseku Veselí nad Lužnicí – Doubí…

Českého výrobce světel Trevos chtěla zničit insolvenční mafie Českého výrobce světel Trevos chtěla zničit insolvenční mafie

U hlavního vchodu do závodu největšího tuzemského výrobce…

 

Štítky Scania

 

Přidat názorDiskuse: Sedlové tahače Scania - Géčko

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte... Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte...

Motor s rotačním pístem bude nyní plnit jinou roli.

Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné

Vůz s designově velmi komplikovanou přídí se stává…

 





 
Další škatulata ve vedení značek VW Group Je za tím vstup koncernu do F1?

Další škatulata ve vedení značek VW Group Je za tím vstup koncernu do F1?

Dnes 16:51

VW Group opět mění vedení svých značek. Nových šéfů se dočkají v Bugatti a Bentley, kterým dosud vládne Wolfgang Dürheimer.




Blesk.cz

Jaký otec, taková dcera. Recenze Layton's Mystery Journey: Katrielle and the Millionaires' Conspiracy

Jaký otec, taková dcera. Recenze Layton's Mystery…

Krev není voda. A geny nadějná detektivka Katrielle Layton rozhodně nezapře. Jejím otcem totiž není nikdo jiný…

Brutální vražda hvězdy Hlasu: Manžel zpěvačku zastřelil, pak zabil i sebe

Brutální vražda hvězdy Hlasu: Manžel zpěvačku…

Měla před sebou zářnou budoucnost, talentovanou zpěvačku San Sreylai (†23) ale připravil o život její žárlivý…

 

iSport.cz

Plíšková zná soupeřky. Na Turnaji mistryň se utká s Muguruzaovou i Venus

Plíšková zná soupeřky. Na Turnaji mistryň se utká s…

Tenistka Karolína Plíšková se na Turnaji mistryň utká v Bílé skupině stejně jako před rokem se Španělkou Garbiňe…

Trenér Říha: Jakmile v kolektivu vzniknou mezírky, je to jako rakovina

Trenér Říha: Jakmile v kolektivu vzniknou mezírky,…

Před dvěma týdny skončil Miloš Říha ve Slovanu. Důvody? Podle slovenských médií docela vážné. Zastaralé metody.…

 

Reflex.cz

Žena si přinesla z blešího trhu raritu. Nikdy nepublikované fotky mladých Stounů

Žena si přinesla z blešího trhu raritu. Nikdy…

Bleší trhy. Jedni je milují, vyhledávají a jsou dokonce ochotni za nimi i cestovat. Například do Paříže, kde…

Padrťské rybníky aneb Hluboké oči brdské krajiny

Padrťské rybníky aneb Hluboké oči brdské krajiny

Brdy loni definitivně opustili vojáci a tato středočeská oblast se po dlouhých 90 letech otevřela turistům.…