reklama


Sedlové tahače Scania - Géčko

Sedlové tahače Scania - Géčko

 
 

Extrémní tlak na ceny dopravní techniky přiměl Scanii k nabídce sedlových tahačů řady G.

Platební ignorance zákazníků dopravních firem a nutnost odvádět DPH z ještě nezaplacených zakázek tlačí většinu dopravních firem až na hranici přežití. Pokud tedy volí novou techniku, vyžadují co nejnižší cenu. Scania je známá především vrcholnou řadou R. V dubnu se u ní pochlubila s nejsilnějším motorem V8 730 pro běžná užitková vozidla (podrobně o něm v minulém vydání AutoProfi). Snaha o nižší cenu přivedla švédského výrobce k aplikaci budky G pro tahače na střední, tudíž zejména vnitrostátní vzdálenosti.

Klíčovou hodnotu při vývoji sehrála především důslednost v optimalizaci poměru ceny a užitné hodnoty vozidla. Poměrně jednoduchým řešením se ukázala být volba podvozku a hnacího řetězce řady R s budkou řidiče řady G.

Zatímco první ze zmíněných prvků přináší prostřednictvím vrcholné techniky a technologie výborné jízdní výkony či provozní efektivnost, druhý připojuje významnou úsporu v pořizovacích nákladech.

Kvůli níže uložené budce řidiče vstupuje do jejího interiéru kryt motoru vyčnívající z podlahy o 300 mm. Ten znesnadňuje průchod kabinou i ve verzi Highline navzdory tomu, že nad tunelem zůstává výška 1740 mm a nad podlahou u sedadel až 1910 mm.

Pro běžný provoz je tedy tato záležitost zanedbatelná. Komplikace by způsobovala pouze u mezinárodního transportu. Nadále však lze volit mezi variantou krátkou (CG 14), denní (CG 16), spací (CG 19) a spací s vysokou střechou Highline (CG 19H). Nejčastější aplikací bude s největší pravděpodobností poslední z nich. Interiér kabiny disponuje velkým množstvím odkládacích prostorů, kvalitními moderními sedadly, klenutým přístrojovým panelem poslední generace i v širokém rozsahu volitelnými obkladovými materiály.

Vybírat lze samozřejmě také položky tvořící hnací řetězec - samozřejmě s výjimkou osmiválce. Ten nedovoluje zástavbu s budkou G. Zájemce může zvolit převodovku s přímým řazením nebo automatizovaný Opticruise se spojkovým pedálem či bez něj.

Optimální verzí se jeví G 420 Highline (spací budka s vysokou střechou a na přání i se dvěma lůžky). Pohání ji nejžádanější agregát - řadový šestiválec DC 12 15 420 o zdvihovém objemu 11 700 cm3 ve verzi Euro 5 s využitím technologie SCR. Poskytuje největší výkon 309 kW/1800 ot. za min a točivý moment 2100 N.m při otáčkách 1100-1400. Je spojen s plně samočinnou převodovkou Opticruise bez spojkového pedálu a retardérem Scania. Vozidlo může být vybaveno také systémem Driver Support.

Spolupracujeme s TipCars.com
Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi

Chorvatské rafinerie kontroluje maďarská petrochemická…

Trumpa rozlítily prázdné plochy na inauguraci, obvinil média z manipulace Trumpa rozlítily prázdné plochy na inauguraci, obvinil média z manipulace

Americký prezident Donald Trump a poté také mluvčí Bílého…

O zemědělskou půdu je velký zájem, ceny loni stouply o čtvrtinu O zemědělskou půdu je velký zájem, ceny loni stouply o čtvrtinu

Částky vyplácené za půdu zvyšuje nejen zájem samotných…

Země těžící ropu se přibližují hranici dohodnutých omezení Země těžící ropu se přibližují hranici dohodnutých omezení

Země, které těží ropu, se přibližují hranici dohodnutých…

 
 

Přidat názorDiskuse: Sedlové tahače Scania - Géčko

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Mazda bude mít už příští rok benzinový motor bez svíček Mazda bude mít už příští rok benzinový motor bez svíček

Japonská automobilka chce pro spalování benzinu využívat…

Prodejce Maserati si v pátek 13. natáčel svoji jízdu na mobil. Zemřel Prodejce Maserati si v pátek 13. natáčel svoji jízdu na mobil. Zemřel

Čtyřiadvacetiletý prodejce vozů Maserati ve Spojených…

 






 
Mercedes-Benz C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Mercedes C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Dnes 19:29

Mercedes-Benz C291 - prototypy skupiny C, skrývá zajímavou techniku a má úžasný zvuk!




Blesk.cz

Týden Františky: Halucinace na plese prezidenta, spory o výchovu a poptávka po tragédiích

Týden Františky: Halucinace na plese prezidenta,…

Pan Miloš Zeman spolu s chotí Ivanou opět na Hradě uspořádal charitativní bál. Na plese po inauguraci tančil i…

Tichomoří zasáhlo silné zemětřesení. Ostrovy se bojí ničivé tsunami

Tichomoří zasáhlo silné zemětřesení. Ostrovy se bojí…

Zemětřesení o síle 8,0 stupně bylo dnes zaznamenáno 47 kilometrů západně od pobřeží Papuy-Nové Guineje.…

 

iSport.cz

Deset zápasů, sedm gólů. Pekhart září, výhru AEK trefil krásnou hlavou

Deset zápasů, sedm gólů. Pekhart září, výhru AEK…

V řecké lize se začíná pořádně prosazovat a góly jen přibývají. Český útočník Tomáš Pekhart si drží střeleckou…

SESTŘIHY: Leicester dostal další lekci, Arsenal zachránila penalta

SESTŘIHY: Leicester dostal další lekci, Arsenal…

Fotbalisté mistrovského Leicesteru se topí v krizi. Na hřišti Southamptonu prohráli 0:3 a ztratili body v šestém…

 

Reflex.cz

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav Klaus ml. otevřel Centrum pro občanské svobody

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav…

Pravicový think tank Centrum pro občanské svobody včera v pražském hotelu Don Giovanni oficiálně otevřel Václav…

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje právní stát

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje…

Jakékoli prokázané zasahování do nezávislého rozhodování soudu by měl stát bez milosti a exemplárně postihovat.…

 
 
reklama