Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Šéf BMW: Turbodieselům nadále věříme

David Bureš
Diskuze (68)
Mnichovské turbodiesely jsou opravdu povedené motory. Konec je v blízké době rozhodně nečeká.

Turbodiesely jsou v osobních automobilech populární vlastně jen v Evropě, v důsledku kauzy Dieselgate ale z mnohých stran zaznívá, že zájem zákazníků o tyto motory by i zde mohl klesnout. Třeba Mercedes-Benz už dal najevo, že vznětové agregáty patrně nahradí hybridy. Konkurenční BMW ale turbodieselům nadále věří.

„Diesel je jeden z nejčistších a nejefektivnějších hnacích ústrojí v průmyslu. Bez vznětových pohonných jednotek bychom v Evropě nebyli schopni plnit přísné limity na oxid uhličitý,“ uvedl předseda představenstva BMW Harald Krüger na konferenci věnované finančním výsledkům automobilky v minulém čtvrtletí.

Krüger tvrdí, že mnoho zákazníků oceňuje výhody turbodieselů. V současné době přitom zájem klientů o tyto motory podle šéfa BMW neklesá. To je jistě dobrá zpráva, protože někteří odborníci se poklesu prodejů vznětových motorů obávají. To by mohl být problém hlavně pro výrobce v Evropě, kde turbodiesely tvoří podstatnou část prodejů.

Mnichovská značka však věří také alternativním pohonům, hlavně hybridům a elektromobilům. Krüger zároveň potvrdil, že automobilka pracuje na dalším členovi rodiny ekologických modelů divize BMW i. Počítá se také s novými plug-in hybridy, v příštím roce takovou verzi dostanou řada 7 a řada 2.

Hlava BMW Group zdůrazňuje, že automobilka striktně dodržuje platné právní předpisy a stávající zkušební cykly. „Jednáme v souladu se závaznými postupy a dodržujeme pokyny, které jsme ustanovili,“ říká Krüger a reaguje tak na názory, že VW Group rozhodně není jediným výrobcem, který se snažil obejít předpisy na měření emisí. BMW X5 v minulosti měřením organizace ICCT, které celou kauzu Dieselgate rozjelo, na rozdíl od modelů Volkswagenu prošlo.

BMW by však jako celosvětově působící společnost rádo zavedlo jednotné normy pro technické systémy, což by snížilo celkové náklady a usnadnilo investiční rozhodnutí výrobců. Proto mnichovská automobilka slovy Krügera podporuje rychlé zavedení nových testovacích cyklů. V EU by přísnější měření více odpovídající realitě mělo být zavedeno v roce 2017.

David Bureš
Diskuze (68)
5. 11. 2015 15:19
Re: Co to znamená...
Tak to zkusím ještě jednou.
1. Šéf Renaultu a Nissanu v Japonsku řekl, že podíl dieslů v Evropě už dosáhl vrchol a začal pokles. Ten pokles se jen podvodem VW urychlí. Ghosn jen popsal realitu, která je vidět i reálných prodejích Renaultů (podíl dieslů u Renaultu klesá). V čem dle tebe je žvanil Ghosn pokrytecký? Co podle tebe Ghosn (Renault a Nissan) reálně dělá? V čem vidíš rozpor mezi slovy a činy?
2. Šéf BMW dál dieslům věří. Asi zná prodeje svých aut a ví, že podíl dieslů neustále roste (za posledních 10 let to byl u BMW růst z 50 na 82%).

Přijde ti normální to shrnout těmito slovy.
"...Jinými slovy někdo tu má koule, a jiný populisticky surfuje na aktuální antidýzl vlně a ještě je pokrytec...."
5. 11. 2015 08:37
Re: Co to znamená...
Chapani psaneho textu nikdy nebyla tvoje silna stranka. Tim tuplem, kdyz mame v komentu dve promenne, a ty neumis pracovat ani s jednou. Ale zkusim to: Nikdo nerozporuje vyjadreni sefa BMW a sefa Renaultu, to, o cem psal Dinar a o cem pisu ja, je rozpor mezi tim, co tito dva nahlas rikaji a co realne delaji.
5. 11. 2015 05:52
Re: Co to znamená...
Než zase něco napíšeš, tak si přečti na co jsem reagoval. Pokud však vidíš ve výjádřeních BMW a Ghosna rozpor, tak se můžeš přidat k Dinarovi a jeho blábolům.
5. 11. 2015 05:15
Re: "Turbodieselum nadale verime"...
Presne tak, vsechny ostatni firmy od Alfy po Žuk vyrabeji podstatne lepsi benzinove sestivalce, BMW by se melo fakt zamyslet. Je fajn tu mit Marihuanka, kterej nam to vsem vysvetlil.
5. 11. 2015 05:13
Re: Co to znamená...
Tak ty v tom kazdopadne mas jasno trochu jinak, nez ostatni, ale na tom neni nic divneho... Co se tyka dieselu BMW, tak se da rict, ze pokud dieselova vlna v Evrope opadne, bude zbytecne je vyrabet - ve zbytku sveta o ne neni dostatecny zajem. To same resily asijske automobilky pred par lety a dosly ke stejnemu zaveru.