Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Šéf Ferrari vyhlášen „evropským manažerem roku“

Aleš Dragoun
Diskuze (9)
Federace European Business Press udělila Lucovi di Montezemolovi titul „Evropský manažer roku“.

EBP je asociací ekonomických deníků, časopisů a publikací starého kontinentu. Sdružuje jich celkem 48 ze sedmadvaceti zemí a existuje už celé půlstoletí. Jejími členy jsou například Wall Street Journal Europe, Handelsblatt, Les Echos, a Milano Finanza. Prezidenta Ferrari vyhlásila na svém výročním zasedání v italském Como evropským manažerem roku 2012.

Tento titul udělují redaktoři ze zmíněných médií, kteří hlasují přímo, již 21 let, tedy od roku 1991. Prakticky stejnou dobu působí ve své funkci právě Luca di Montezemolo. Ten dovedl Ferrari až tam, kde je dnes. Ač se nemůže pochlubit takovou tradicí jako mateřský Fiat, Lancia, Alfa Romeo a Maserati, v současnosti je z nich asi nejznámější a nejslavnější, rozhodně však také finančně nejzdravější.

Navíc se stalo vůbec jednou z nejznámějších značek světa, lhostejno na tom, co vyrábí. Podle několika ukazatelů se povědomí o ní podařilo za dvě dekády zvýšit dvojnásobně. Pod di Montezemolovým vedením se také zlepšily kvalita a spolehlivost aut se vzpínajícím se koníkem ve znaku. Těmito vlastnostmi se, upřímně řečeno, Ferrari ještě v osmdesátých letech 20. století chlubit zrovna nemohlo.

Za jeho dosavadní vlády v Maranellu se také dařilo závodní Scuderii, zejména za časů Francouze Jeana Todta. Jezdecké tituly Michaela Schumachera (2000-2004) a Kimiho Räikkönena (2007), jakož i konstruktérská prvenství (1999-2004 a 2007-2008) hovoří jasnou řečí. A obchod? Ferrari v současné době působí v šedesáti zemích světa. Stará se také o své zaměstnance a zlepšuje jim pracovní prostředí, vždyť v jiné anketě získalo titul „Best Place To Work In Europe“. Pochopitelně si zodpovědní do Maranella své nové pracovníky pečlivě vybírají a hned tak někoho nepřijmou.

Luca Cordero di Montezemolo ovšem nevelí jen Ferrari. Jeho činnost zahrnuje mimo jiné roli prezidenta NTV, soukromé železniční společnosti, která v Itálii provozuje vysokorychlostní vlaky. Šéfuje také investičnímu fondu Charme, který kontroluje italské módní firmy Poltrona Frau (kvalitní kůže této značky se používá i v automobilech) a Cappelini. Nezapomínejme ale ani na jiné oblasti podnikání této společnosti: biomedicínu a telediagnostiku provozních údajů.

Aleš Dragoun
Diskuze (9)
19. 6. 2012 09:57
Re: A za co?
op.příspěvek :-!
19. 6. 2012 09:56
Re: A za co?
Pěkně hloupý přízpěvek. :-! :no:
19. 6. 2012 08:41
Re: A za co?
Jo, jo, ty tisíce Californií, která dle mne nejvíce stojí za vysokým počtem prodaných kusů Ferrari jsou vyloženě sběratelské záležitosti. I 458 vyloženě rarita do vytríny. Podívej se, kolik bylo vyrobeno kusů Enza, 599GTO, FXX. To jsou ty raritky, které lze považovat za investici a sběratelské kousky. V kontextu k počtu prodaných Ferrari je to velmi malá část. Vlastně ta největší rarita FXX a Evo jsou jen pro radost a ježdění.
Avatar - Ham.
18. 6. 2012 21:40
Re: A za co?
Je to přesně naopak. Kdyby Ferrari vyrobilo žebřiňák tak si tak rychle zkazí pověst, že by si už v této "cenové skupině" ani neškrtlo.
Když vyrobí žebřiňák Fiat tak si toho už nikdo ani nevšimne protože je to jaksi normální, maximálně naslibují hory i s horákama ohledně nové generace a jede se dál.
Avatar - Johny.Rico
18. 6. 2012 20:46
Re: Ferrari
:yes: