reklama


27.9. 2015 David Bureš Google+ profil David Bureš

Šéf Peugeotu: RCZ skončí, přijít by mohlo velké SUV (rozhovor)

Šéf Peugeotu: RCZ skončí, přijít by mohlo velké SUV (rozhovor)

Peugeot postupně omezuje nabídku svých aut. V budoucnu by však mohl nabídnout velké SUV.

Peugeot na letošním frankfurtském autosalonu představuje koncept Fractal, který naznačuje, jakým směrem by se mohly ubírat budoucí vozy značky. Právě o blízké budoucnosti Peugeotu jsme si ve Frankfurtu exkluzivně popovídali s generálním ředitelem značky Maximem Picatem.

Picat nastínil, že Peugeot v budoucnosti skutečně nabídne jen 13 modelů, s čímž počítá plán vedení koncernu PSA nazvaný Back to Race (Zpátky v závodě). Zatím je však otázkou, zda v této třináctce bude zahrnuto i velké SUV.

Vedle nových modelů šéf Peugeotu rovněž hovořil o chystané technice. V této souvislosti otevřeně kritizoval ty vlády, které zvažují, že by v budoucnu povolily jen prodej aut s hybridním pohonem. Právě tyto plány podle Picata znemožňují PSA uvést na trh modely s unikátním systémem Hybrid Air, který používá k jízdě hydromotor. Picat si píchl i do konkurence, která podle něj navrhuje motory podle emisních norem a ne podle reálného provozu. To je v souvislosti s aktuální kauzou Dieselgate konkurenčního Volkswagenu vcelku úsměvné.

Peugeot na frankfurtském autosalonu prezentuje koncept Fractal. Jaký smysl mají takové koncepty?

Rád bych řekl, že je to jeden z nejvíce smysluplných konceptů, které jsme kdy vytvořili. Je za ním opravdu hodně práce. Zamysleli jsme se nad budoucností našeho interiéru i-cockpit nebo nad integrací zvuku elektromotoru. Jako obvykle je pro Peugeot takový koncept laboratoř. To znamená, že je zde spousta inovací; nová technika, nový výrobní postup, nový design.

Použijete některé nápady z Fractalu i v sériové výrobě?

Uvidíme, co se bude o Fractalu psát. Pak se rozhodneme, jaké myšlenky opustíme, co musíme zlepšit a co skutečně začneme vyrábět. Je to malé auto, ale většinu nápadů můžeme použít v jakémkoliv modelu.

Je možné, že se samotný Fractal dostane do sériové výroby?

Upřímně řečeno, proč ne. Uvidíme, co přinese budoucnost.

Související: Peugeot Fractal je Studie čtyřmístného kupé-kabrioletu pro Frankfurt

Loni šéf PSA Carlos Tavares oznámil, že koncern do roku 2020 ukončí výrobu 19 aut. Jak si vedete se splněním tohoto plánu nazvaného Zpátky v závodě?

V případě Peugeotu nabídku redukujeme z 26 aut na třináct. V tuto chvíli už máme třináct aut, která reprezentují 99 % našich prodejů. Ukončili jsme výrobu malého pickupu pro Jižní Ameriku (Hoggar pozn. redakce), ukončili jsme výrobu kupé-kabrioletů a chystáme se ukončit RCZ. Tyto automobily jsou skvělé, miluji je, ujel jsem s nimi tisíce kilometrů. Jako ředitel Peugeotu ale musím uznat, že tolik nevylepšují image značky. My jsme značka mainstreamových aut, nestavíme exkluzivní auta. Místo toho se zaměříme na vylepšení 208, 308 a dalších modelů.

Nabídku sice redukujete, zároveň se ale hovoří o nových modelech. Rozšíříte tedy modelovou paletu?

Nyní nabízíme 13 aut, a to je číslo, se kterým chceme pracovat. Musíme ale ještě rozhodnout, jaká auta to budou. Dnes nabízíme 13 aut, v roce 2020 to ale může být jiných 13 aut.

Nejčastěji se spekuluje o příchodu velkého SUV pro Čínu. Stane se jedním z 13 nabízených modelů?

Při představení plánu Zpátky v závodě jsme si uvědomili, že nám opravdu chybí velké SUV segmentu D, což platí dodnes. Ještě jsme nerozhodli, zda ho vyvineme, je to ale rozhodně jedna z priorit.

V roce 2013 jste ukončili výrobu v továrně Aulnay, letos se hovoří o výrazném nárůstu výroby. Znamená to, že pro vás krize skončila?

Ne, zmíněný nárůst výroby se týká jen jedné továrny, továrny Mulhouse. Stále ale máme spoustu prostoru, jak produkci zvýšit, třeba v továrně Rennes na západě Francie. Dnes činí využití našich továren 80 %, máme tedy nadále prostor k růstu.

Některé značky nyní hlásí problémy v Číně. Jaká je vaše pozice na tamějším trhu?

Jsou zde asi čtyři nebo pět mezinárodních značek, kterým se v Číně dnes daří. Jsou jimi Mercedes, Toyota, Honda a Peugeot, patříme tedy mezi vítěze. Situace je složitá, býval zde vyšší nárůst prodejů, stále se nám ale daří.

Jaký je váš výhled na situaci v Číně?

Z hlediska dlouhodobého horizontu se nebojím, stále se jedná o trh s velkým potenciálem. Na konci roku ale budou prodeje patrně stagnovat.

Jaký je váš prodejní plán pro letošní rok na čínském trhu?

Počítali jsme se 400.000 prodanými vozy. S ohledem na dnešní vývoj trhu toho bude těžké dosáhnout. Nyní doufáme, že prodáme 350.000 až 400.000 aut.

Co říkáte na kritiku, že nízkých emisí dosahujete díky specializaci na malá auta?

Opravdu chci zdůraznit, že to není tím, že prodáváme jen malá auta. Ano, prodáváme hodně vozů v segmentech B a C, z hlediska emisí jsme ale nejlepší značkou ve všech segmentech. Technická řešení, která hledáme, jsou skutečně úsporná. Někteří konkurenti jdou směrem, který nazýváme NOX trap (past oxidů dusíku), směrem, který funguje jen v homologačním cyklu a ne v reálném světě. Naše řešení, selektivní katalytická redukce, ale funguje za jakýchkoliv podmínek. V krátkodobém horizontu budeme vylepšovat spalovací motory, zároveň vyvíjíme i hybridy, plug-in hybridy a elektromobily, kterým se na konci dekády kvůli přísnějším normám nevyhneme.

Před dvěma lety PSA prezentoval systém Hybrid Air, který umožňuje jízdu na stlačený vzduch. Dostane se toto unikátní řešení do výroby?

V dnešní době vidíme, že některé vlády chystají velice ambiciózní plány v otázce snížení emisí oxidu uhličitého. To je dobře, je to jejich práce chránit planetu. Některé vlády ale dělají chybu v tom, že chtějí určit, která technika je dobrá na dosažení jejich cíle. Nám ale hrozí, že se vlády rozhodnou, že povolí jen elektromobily a plug-in hybridy. To je pro nás problém, protože se může stát, že uvedeme techniku na trh a vlády následně povolí jen elektromobily a plug-in hybridy, zatímco náš systém se spalovacím motorem ne.

K tématu: PSA Hybrid Air – Místo baterek stlačený vzduch

Není také problém ve finanční náročnosti vývoje této techniky?

Vývoj je nákladný. Není to ale otázka financí, protože jich v současnosti máme dostatek. Je to skutečně hrozícími regulacemi.

Jaké jsou tedy vaše budoucí plány s Hybrid Airem?

Systém funguje, měřili jsme to. Technika je schovaná a možná se jednoho dne dočkáme jiných emisních norem. V takovém případě se Hybrid Air stane bombou. Je tak účinný. Možná tedy nastane den, kdy přijde čas na to uvést Hybrid Air na trh.

Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Telefónica má zaplatit 1,7 miliardy Tykačovým firmám Telefónica má zaplatit 1,7 miliardy Tykačovým firmám

Španělská telekomunikační společnost Telefónica má…

V Česku se loni vyrobilo rekordních 1,344 milionu aut V Česku se loni vyrobilo rekordních 1,344 milionu aut

Tuzemská výroba osobních aut v loňském roce vzrostla…

Prezidentské volby: strany s nominacemi nespěchají. Čeká se na Zemana Prezidentské volby: strany s nominacemi nespěchají. Čeká se na Zemana

Za rok bude Česko volit novou hlavu státu. Úvahy o tom,…

Historické závodní vozy. Podívejte se do prehistorie motosportu Historické závodní vozy. Podívejte se do prehistorie motosportu

Zítra začíná rallye Monte-Carlo. Od svých prvních ročníků…

 
 

Přidat názorDiskuse: Šéf Peugeotu: RCZ skončí, přijít by mohlo…



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test ojetiny: VW Tiguan je SUV s praktičností MPV. Slabá místa lze ohlídat. Test ojetiny: VW Tiguan je SUV s praktičností MPV. Slabá místa lze ohlídat.

Ceny ojetých Volkswagenů Tiguan klesají ke dvěma stům…

Airbag zachraňuje životy již 45 let. Víte, jaké druhy existují? Airbag zachraňuje životy již 45 let. Víte, jaké druhy existují?

Tlumí náraz, usměrňuje naše tělo při nehodě, ale také nám…

 






 
Chcete si tuningem zničit auto? Přinášíme spolehlivé tipy!

Chcete si tuningem zničit auto? Přinášíme spolehlivé tipy!

Dnes 08:00

Široká kola, kity přímého sání či laděný výfuk. To všechno jsou úpravy, jejichž smyslem je dále zlepšit jízdní projev auta. Ale opravdu jej zlepší, nebo autu spíše ublíží?




Blesk.cz

Potomci Jana Amose Komenského (†78): Předávají si jeho prsten!

Potomci Jana Amose Komenského (†78): Předávají si…

Od smrti Jana Amose Komenského (†78) uplynulo 347 let, ale jeho potomci stále žijí. Posledním z nich je Petr…

Narodila se v roce jako Piaf či Sinatra. Paní Vlasta oslavila 102 let

Narodila se v roce jako Piaf či Sinatra. Paní Vlasta…

Jedna z nejstarších obyvatelek metropole žije v Praze 10. V pátek 13. ledna oslavila své 102. narozeniny. Paní…

 

iSport.cz

Fotbalové přestupy ONLINE: Kdo změní dres v zimě?

Fotbalové přestupy ONLINE: Kdo změní dres v zimě?

Nejlepší evropské ligy se vrhly do posilování po otevření přestupového okna, také české kluby se chystají…

Plíšková v Austrálii ničila, Šafářová otáčela. Postup má i Štěpánek

Plíšková v Austrálii ničila, Šafářová otáčela.…

AUSTRALIAN OPEN, 2. DEN |  Radek Štěpánek po úspěšně zvládnuté kvalifikaci porazil v 1. kole Australian Open…

 

Reflex.cz

Kauza Jana Nečasová: Když soudce nevěří vlastnímu rozsudku

Kauza Jana Nečasová: Když soudce nevěří vlastnímu rozsudku

Zatím nepravomocný rozsudek, v němž za údajné vyzrazení utajované zprávy BIS uložil pražský městský soud Janě…

Antibiotika přestávají pomáhat. Američanka zemřela na neobvykle rezistentní infekci

Antibiotika přestávají pomáhat. Američanka zemřela…

70letá žena z Nevady přišla v srpnu loňského roku do nemocnice se zdánlivě banálním otokem u pravé kyčle.…

 
 
reklama