7.6. 2014 David Bureš Google+ profil David Bureš

Šéf PSA: Je nereálné být prodejní jedničkou v Evropě

Šéf PSA: Je nereálné být prodejní jedničkou v Evropě

PSA je aktuálně druhou největší automobilkou v Evropě. Prodeje evropské jedničky – VW Group – jsou ve srovnání s ním více než dvojnásobné.

Koncern PSA Peugeot Citroën je z hlediska prodejů aktuálně druhou největší automobilkou v Evropě. Francouzský výrobce však nemá ambice překonat v prodejích evropskou jedničku, koncern VW Group. Místo toho si chce udržet svoji pozici.

„Bylo by arogantní a nereálné, abychom se stali jedničkou,“ řekl šéf koncernu PSA Carlos Tavares na konferenci serveru Automotive News Europe. Pravdou je, že PSA na evropskou jedničku v prodejích výrazně ztrácí.

Zatímco VW Group prodal na evropských trzích dle statistik organizace ACEA za čtyři měsíce letošního roku 1,11 milionu automobilů, PSA za stejnou dobu prodal na starém kontinentu „jen“ 496 tisíc vozů. Nepopiratelnou výhodou VW Group je však fakt, že jeho součástí je výrazně více značek.

PSA tak má blíže třetí největší automobilce v Evropě – Renaultu Group, který od ledna do dubna 2014 prodal na evropských trzích takřka 417 tisíc aut. Prodeje Renaultu Group navíc rostly rychleji než konkurenci – o 18 procent, zatímco PSA si polepšilo o bezmála sedm procent.

Tavares nicméně věří, že PSA má dostatek argumentů pro to, aby si svoji pozici zachovalo a především aby bylo ziskové. Právě přivést koncern k zisku je pro nové vedení (Tavares nastoupil do své funkce v dubnu) zásadním úkolem. PSA totiž v minulých dvou letech prodělalo šest miliard eur (165 miliard korun).

Psali jsme: Carlos Tavares chce osamostatnit vozy Citroën DS

Nový předseda představenstva PSA má několik plánů, jak automobilku vrátit do černých čísel. Cílem je mít do čtyř let průměrnou prodejní marži činící 1,5 procenta z ceny vozu. V následujících letech má marže dále vzrůst.

Do konce letošního roku chce snížit výrobní náklady aut produkovaných v evropských továrnách o 600 eur (cca 16.500 Kč), mezi lety 2015 a 2018 mají výrobní náklady u vybraných modelů klesnout o dalších 500 eur (takřka 14.000 Kč).

Psali jsme: Peugeot a Citroën do roku 2020 ukončí výrobu 19 modelů

Tavares chce rovněž omezit nabídku vozů, do roku 2020 má skončit dokonce 19 aut, jejichž výroba se automobilce nevyplácí. Zároveň bude chtít PSA využít rostoucí poptávku asijských zákazníků.

Vedení PSA nadále počítá se spoluprací s General Motors, přestože americká automobilka loni prodala svůj sedmiprocentní podíl ve francouzském koncernu. Podle Tavarese je však třeba zajistit, aby tato spolupráce byla výhodná pro obě strany.

Spolupracujeme s TipCars.com
K Mezinárodní vesmírné stanici vyrazila nákladní loď Dragon K Mezinárodní vesmírné stanici vyrazila nákladní loď Dragon

Z floridského Mysu Canaveral po několika odkladech…

Za skladování munice ve Vrběticích nebude nikdo potrestán Za skladování munice ve Vrběticích nebude nikdo potrestán

Osvobozující rozsudek v případu skladování údajně…

Trump: Rusko by nám mělo víc pomáhat v tlaku na KLDR Trump: Rusko by nám mělo víc pomáhat v tlaku na KLDR

Rusko by mělo Spojeným státům více pomáhat ve snaze…

V Praze chybí stále více bytů, situace se ještě zhorší V Praze chybí stále více bytů, situace se ještě zhorší

Počet chybějících bytů v Praze se za poslední tři roky…

 
Zdroj: Automotive News Europe

Štítky Citroën Peugeot Nové modely PSA

 

Přidat názorDiskuse: Šéf PSA: Je nereálné být prodejní…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Scénáristé The Grand Tour jsou geniální. Takto využili Hammondovy těžké nehody Scénáristé The Grand Tour jsou geniální. Takto využili Hammondovy těžké nehody

První díl nové série The Grand Tour nasadil laťku vysoko.…

Poprvé za volantem nového Mercedesu G. Další inspirace třídou S... Poprvé za volantem nového Mercedesu G. Další inspirace třídou S...

Od roku 1979 nabízí Mercedes-Benz svůj ultimativní…

 





 
Škoda Kodiaq 2.0 TDI 110 kW AT 4x4 vs. Škoda Kodiaq 2.0 TDI 140 kW AT 4x4  – Cena za půl sekundy

Škoda Kodiaq 2.0 TDI 110 kW AT 4x4 vs. Škoda Kodiaq 2.0 TDI 140 kW AT 4x4 – Cena za půl sekundy

Dnes 18:42

Postavili jsem proti sobě dva exempláře Kodiaqu s 2.0 TDI se 110 a 140 kW. Má slabší verze vůbec nějakou šanci?




Blesk.cz

Senátor McCain musel do nemocnice. Léčba nádoru mozku má vedlejší účinky

Senátor McCain musel do nemocnice. Léčba nádoru…

Léčba republikánského senátora Spojených států Johna McCaina, který trpí mimořádně zhoubným nádorem na mozku,…

Ondráček šéfem komise pro kontrolu GIBS není. Horáček na to dohlédl

Ondráček šéfem komise pro kontrolu GIBS není.…

Představa komunisty Zdeňka Ondráčka v čele kontrolní komise pro Generální inspekci bezpečnostních sborů opět…

 

iSport.cz

Vítězka Ledecká si v mlze neviděla pod nohy: Ta druhá viděla stejný houby!

Vítězka Ledecká si v mlze neviděla pod nohy: Ta…

PŘÍMO Z ITÁLIE | V noci se dlouho jen převalovala, páteční závodní odpoledne jí zase znepříjemnila mlha, která…

Trpišovský do Slavie? ROZBUŠKA. Jak se může změnit mapa ligových trenérů

Trpišovský do Slavie? ROZBUŠKA. Jak se může změnit…

Jindřich Trpišovský podepíše smlouvu se Slavií. Tahle věc je totálně na spadnutí a nic kromě dohody majitelů…

 

Reflex.cz

Rozhovor: František Kinský, zpovědník šlechticů

Rozhovor: František Kinský, zpovědník šlechticů

Dokumentární cyklus Modrá krev patřil každý jarní týden mezi nejpopulárnější programy na ČT2 se sledovaností…

O čem sním, když náhodou spím: Proč nemá Česko pořádné železnice a silnice jsou hrozné

O čem sním, když náhodou spím: Proč nemá Česko…

V roce 2011 se objevily zprávy, že kolem roku 2016 budeme jezdit vlakem z Prahy do Plzně díky novým železničním…