Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Šéf Škody Auto pro Ekonom: NE pro novou Fabii Sedan, výroba čtyřválce 1,2 l potvrzena

Včerejší vydání týdeníku Ekonom obsahuje rozhovor se šéfem Škody Auto, Reinhardem Jungem. Novou zprávou je potvrzení výroby nového benzinového čtyřválce v mladoboleslavské motorárně.
Zpět na článek
14. 12. 2007 07:21
neregistrovaný "Ada je zase tady"
14. 12. 2007 07:29
neregistrovaný "honsik"
14. 12. 2007 08:04
neregistrovaný "Benzinacik"
14. 12. 2007 10:43
neregistrovaný "performer"
14. 12. 2007 10:46
neregistrovaný "performer"
14. 12. 2007 07:39
neregistrovaný "F430"
14. 12. 2007 10:49
neregistrovaný "performer"
14. 12. 2007 11:04
neregistrovaný "performer"
14. 12. 2007 22:27
neregistrovaný "Kraken"
14. 12. 2007 08:30
neregistrovaný "RRRRR"
14. 12. 2007 10:51
neregistrovaný "performer"
14. 12. 2007 14:21
neregistrovaný "Lol"
15. 12. 2007 17:28
anonym
14. 12. 2007 08:49
neregistrovaný "nextrom"
14. 12. 2007 09:52
neregistrovaný "FX"
14. 12. 2007 11:55
neregistrovaný "__Teddy__"
14. 12. 2007 10:59
neregistrovaný "performer"
14. 12. 2007 11:55
anonym
14. 12. 2007 16:39
neregistrovaný "Fiti-paldi"
15. 12. 2007 19:29
anonym
16. 12. 2007 12:17
neregistrovaný "em.tom"
17. 12. 2007 00:25
anonym
17. 12. 2007 12:48
neregistrovaný "em.tom"
14. 12. 2007 07:27
neregistrovaný "A2"
14. 12. 2007 07:40
neregistrovaný "neo029"
14. 12. 2007 07:50
neregistrovaný "Madxft"
14. 12. 2007 08:40
neregistrovaný "A2"
14. 12. 2007 09:39
neregistrovaný "mam_las"
14. 12. 2007 10:31
neregistrovaný "dochtor"
14. 12. 2007 14:06
14. 12. 2007 09:41
neregistrovaný "FX"
14. 12. 2007 09:57
neregistrovaný "A2"
15. 12. 2007 09:05
neregistrovaný "Marccoo"
14. 12. 2007 11:32
neregistrovaný "chytrak1"
14. 12. 2007 11:38
neregistrovaný "klik-klak"
14. 12. 2007 12:00
neregistrovaný "A2"
14. 12. 2007 10:01
neregistrovaný "TFSI"
14. 12. 2007 07:52
14. 12. 2007 09:27
14. 12. 2007 10:41
neregistrovaný "Mino 1"
14. 12. 2007 12:54
neregistrovaný "A2"
14. 12. 2007 15:28
anonym
14. 12. 2007 07:57
neregistrovaný "skodovacik"
14. 12. 2007 08:29
neregistrovaný "Kraken"
14. 12. 2007 13:13
neregistrovaný "Pedro.ktm"
14. 12. 2007 16:52
neregistrovaný "LARI"
14. 12. 2007 17:20
anonym
14. 12. 2007 08:24
neregistrovaný "dexter"
14. 12. 2007 14:27
neregistrovaný "Lol"
14. 12. 2007 11:01
neregistrovaný "zdenall"
14. 12. 2007 11:09
neregistrovaný "performer"
14. 12. 2007 14:28
neregistrovaný "Lol"
14. 12. 2007 14:51
neregistrovaný "dochtor"
15. 12. 2007 19:00
neregistrovaný "Dukem"
14. 12. 2007 11:22
neregistrovaný "klik-klak"
14. 12. 2007 11:52
anonym
14. 12. 2007 11:59
neregistrovaný "__Teddy__"
14. 12. 2007 12:21
neregistrovaný "FX"
14. 12. 2007 13:29
neregistrovaný "expert0001"
14. 12. 2007 13:48
anonym
16. 12. 2007 12:27
neregistrovaný "em.tom"
14. 12. 2007 15:24
anonym
14. 12. 2007 16:32
neregistrovaný "milanič"
14. 12. 2007 16:34
anonym
14. 12. 2007 17:25
neregistrovaný "BeranK"
16. 12. 2007 12:35
neregistrovaný "em.tom"
16. 12. 2007 13:52
neregistrovaný "BeranK"
15. 12. 2007 10:18
neregistrovaný "pepa999"
15. 12. 2007 23:54
neregistrovaný "Ada je zase tady"
16. 12. 2007 14:01
neregistrovaný "BeranK"
17. 12. 2007 12:24
neregistrovaný "__Teddy__"
neregistrovaný "Ada je zase tady"
14. 12. 2007 07:21
Dalsi benzinovy agregat? Proc?
Do osobniho auta patri diesel s preplnovanim. Lepe se s nim jezdi, mene zere, lepe zuzitkuje nenahraditelne prirodni zdroje. Pokud uz je nutno z obchodnich duvodu do nekterych aut (Porsche, Ferrari, apod) montovat benzinove agregaty, mely by byt zatizeny vyraznou dodatecnou ekologickou dani z duvodu horsi ucinnosti. Vyroba dalsiho zbytecneho benzinoveho motoru je tedy krokem zpet.
Rozbalit vlákno
34
neregistrovaný "honsik"
14. 12. 2007 07:29
Re: Dalsi benzinovy agregat? Proc?
Jak se to vezme... kdyby všichni jezdili diesely, tak by nafta podražila a to mi dieseláci nechceme ;)
neregistrovaný "Benzinacik"
14. 12. 2007 08:04
Re: Dalsi benzinovy agregat? Proc?
Skor by som povedal,ze ak budete jazdit na tych dieseloch , tak tu vsetci skapeme na smrad,astmu,a rakovinu pluc. Uz si si to niekedy nastartoval v garazi ? :no:
Avatar - www.skodaoctavia.cz
14. 12. 2007 08:48
Re: Dalsi benzinovy agregat? Proc?
Ale prd diesel je ekologičtější
neregistrovaný "performer"
14. 12. 2007 10:43
Re: Dalsi benzinovy agregat? Proc?
říká rozumbrada, kterej tomu rozumí jak koza petrželi. Negativní vliv dieselu na zdraví lidí je horší možná řádově... O pár procent nižší emise neškodného CO2 to jistě nevyváží...
neregistrovaný "performer"
14. 12. 2007 10:46
Re: Dalsi benzinovy agregat? Proc?
to je pravda a bohužel i realita - např v Praze je z JEZDÍCÍCH aut dieselů tak 80%. Smrad strašný... Všechno je zakouřené a špinavé... prostě hnus...
neregistrovaný "F430"
14. 12. 2007 07:39
Re: Dalsi benzinovy agregat? Proc?
myslim, že benzín nemá vyčerpané možnosti...dokáže být ekologický a nepotřebuje k tomu tolik složitejch filtrů, které mohou být problém...a né všem vyhovuje naftička pod kapotou...
neregistrovaný "performer"
14. 12. 2007 10:49
Re: Dalsi benzinovy agregat? Proc?
ty filtry navíc emise dieselu neeliminují. Pouze zachytí velké viditělné částice, zatímco ty malé pak o to lépe poletují ve vzduchu (protože nejsou nabalené na ty velké) a právě ty malé, které projdou filtrem jsou ty nejškodlivější - plicními sklípky projdou až do krve......
15. 12. 2007 00:06
Re: Dalsi benzinovy agregat? Proc?
Mas pro toto svoje tvrzeni nejaky realny podklad, nebo je to tvuj dojem?
Avatar - KANKUNEN
14. 12. 2007 07:41
Re: Dalsi benzinovy agregat? Proc?
Jak je vše jednoduché, jen se chci zeptat, kolik nafty se dá z ropy vyrobit víc, když s ní nebudeme vyrábět benzín. Benzín jednoznačně víc produkuje CO2, ale já se ptám jestli náhodou nejsou saze a sloučeniny dusíku horší než CO2.
14. 12. 2007 09:26
Re: Dalsi benzinovy agregat? Proc?
Z jedné tuny ropy se vyrobí více nafty než benzinu, nevím o kolik. Nafta je výrobně jednodušší. U benzinu jsou emise vyřešeny 3-c katalyzátorem. U nafty je to mnohem složitější. Další skleníkový plyn, který nafta produkuje ve velké míře je N0x. Dnes se kvůli jeho redukci objevují SCR katalyzátory-viz M-B Bluetec, u kamionů se to řeší dodatečným vstřikováním močoviny. Dalším problémem jsou pevné částice. Sami o sobě příliš nebezpečné nejsou, ale váží se na ně karcinogeny. Navíc je vlivem stále vyšších vstřikovacích tlaků problém tyto částice zachycovat. Filtry musí být stále jemnější=odpor ve výfuku. K tomu závislost PM a NOx je nepřímo úměrná. Tedy snahou snížit pevné částice se zvýší emise NOx. Vše je prostě hrozně provázaný a komplikovaný.
Avatar - KANKUNEN
14. 12. 2007 10:58
Re: Dalsi benzinovy agregat? Proc?
DÍKY, DOKONALÝ POPIS, KTERÝ SE TAJÍ VE PROSPĚCH CO2.
neregistrovaný "performer"
14. 12. 2007 11:04
Re: Dalsi benzinovy agregat? Proc?
navíc málokdo ví, že i toho CO2 (což je podle zelenomozků něco jako novodobý mor) vznikne z litru nafty o 10% více. Pak je nepochopitelné, že stát nadužívání nafty podporuje nízkými daněmi....
15. 12. 2007 00:13
Re: Dalsi benzinovy agregat? Proc?
;-)
neregistrovaný "Kraken"
14. 12. 2007 22:27
Re: Dalsi benzinovy agregat? Proc?
Niesom sice ziadny specialista, ale tusim som niekde cital, ze z ropy sa vyrobi benzin a z odpadu co ostane po vyrobe, sa vyrobi nafta ... takze neviem ci sa z ropy da vyrobit viac nafty ako benzinu...to sa asi moc zrovnavat neda. Ale mozno som cital zle :-)
15. 12. 2007 00:17
Re: Dalsi benzinovy agregat? Proc?
Do výroby nafty a benzinu příliš nevidím. Jen jsem někde slyšel porovnání kolik jsou daného paliva schopni vyrobit z jedné tuny ropy a nafta z toho vyšla lépe. Jinak v reálu bude postup výroby jiný, tedy klidně ten co jsi popsal.
Avatar - Janerad
14. 12. 2007 08:02
Re: Dalsi benzinovy agregat? Proc?
Ach jo, smutnější "vyžblecht" jsem už dlouho nečetl. Po ránu taková rána do hlavy... Co jsi to za magora, že do diskuze vkládáš taková nesmyslná tvrzení???
neregistrovaný "RRRRR"
14. 12. 2007 08:30
Re: Dalsi benzinovy agregat? Proc?
Diesel se hodí maximálně pro zemědělské stroje a bez turba to není ani motor! >:D
neregistrovaný "performer"
14. 12. 2007 10:51
Re: Dalsi benzinovy agregat? Proc?
a možná i kamiony se zákazem vjezdu do měst. Na polích a na dálnicích dieselové emise nezabijí tolik lidí.....
neregistrovaný "Lol"
14. 12. 2007 14:21
Re: Dalsi benzinovy agregat? Proc?
A koho zaujima ci je tam turbo alebo nie? Cloveka snad zaujima ako to jazdi, aku to ma spotrebu a nie ci je tam nejaky mechanicky diel alebo nie je ... sa zobud :-!
anonym
15. 12. 2007 17:28
Re: Dalsi benzinovy agregat? Proc?
Ked ti to turbo po 100tis. km odide tak ta to zaujimat bude ked budes servisu cvakat 60 tisic korun.
neregistrovaný "nextrom"
14. 12. 2007 08:49
Re: Dalsi benzinovy agregat? Proc?
Otazkou je zda-li ma Diesel opravdu lepsi celkovou bilanci nez benzin. Diesel potrebuje na vyrobu, destilovanim ropy, asi okolo 380°C, benzin asi jen ca.100°. Samozrejme, ze i toto srovnani pokulhava, kdyz se zamyslime nad tim, co by se pak se zbylou masou melo delat 8-s .

Urcite se zde najde jeden pratelsky student chemie, ktery nam cely problem dokaze vysvetlit dokonaleji, nez se zde zacnou nekteri lide kamenovat nespravnymi argumenty.

Jestli se nepletu tak opravdu ciste (nojo 8-s )spaleni dieselu je mozne az po dosazeni asi ca. 1200°C, pak uz se neda mluvit o sazich. Bohuzel ale zadny motor tolika stupnu ani na nekolik sekund nedosahne. Cas totiz hraje take urcitou roli a ten v kompresnim prostoru moc neni. No a jak je videt, tak filtracni systemy dieselu jsou komplikovane, tezke, malo ucinne a co ja vim co jeste. Nejake trochu intenzivni vysvetleni po chemicke strance by tedy bylo zapotrebi!
14. 12. 2007 09:31
Re: Dalsi benzinovy agregat? Proc?
Litr nafty ma o cca 20% vic energie nez benzin a ma vyssi "oktanove" cislo - je mozne mit vyssi kompresni pomer. Z toho vyplyva nizsi "litrova" spotreba turbodieselu, s vyssi pokrocilosti motoru to nema spolecneho nic. A mozna hraje roli to, ze diesely Skodovek jsou pomerne moderni, narozdil do benzinu. Skoda pokud vim nenabizi zadny preplnovany a usporny benzin, ale treba Francouzi ano.
neregistrovaný "FX"
14. 12. 2007 09:52
Re: Dalsi benzinovy agregat? Proc?
A co třeba 1.8 TFSI? Tento motor se dle mého povedl.
neregistrovaný "__Teddy__"
14. 12. 2007 11:55
Re: Dalsi benzinovy agregat? Proc?
Diesely skodoviek su moderne? Nieco mi uniklo? Som si myslel ze skodovka stale montuje PD-cka. Kedy presli na common-rail?
14. 12. 2007 15:00
Re: Dalsi benzinovy agregat? Proc?
Myslel jsem to jinak. A sice tak, ze masoveji prodavane dieselove motory v Skodovkach maji lepsi parametry nez jejich benziny. A to predevsim ve spotrebe. Dnesni test New Fabie, kde se pise neco o 7 - 8 litrech, je toho prikladem :-( C-R je samozrejme lepsi, o tom zadna.
14. 12. 2007 09:43
Re: Dalsi benzinovy agregat? Proc?
Teploty ve válci jsou ještě o něco vyšší, ale vše se děje v řádu milisekund. Třeba HC vznikají v místech s nižší teplotou, ale vetší emise N0x jsou dosahovány při teplotách vyšších. Je to dáno i tvarem spalovacího prostoru, pístu, umístěním kroužků. Navíc vstřikovač je jen jeden...
14. 12. 2007 09:27
Re: Dalsi benzinovy agregat? Proc?
:no:
neregistrovaný "performer"
14. 12. 2007 10:59
Re: Dalsi benzinovy agregat? Proc?
:no: tak takovou kravinu jsem už dlouho nečetl :no: (pokud to ovšem nebylo myšleno jako zde nepochopená ironie, potom :yes: :-) )
anonym
14. 12. 2007 11:55
Re: Dalsi benzinovy agregat? Proc?
diesl je dražší na pořízení, dražší na servis a opravy a navíc nebuď zmanipulovanej evropským tažením po CO2... zkus porovnat ostatní produkované látky .. Nox... tam diesl kraluje a proto kalifornie je pro diesl těžkým oříškem, nebo´t zde platí stejné normy jako pro benzín tak pro naftu a i nejčistší diesl od mercedesu prošel kalifornií až po úpravách na druhej pokus. každej může zastávat své.. já benzín, ty diesl.. u mě hraje prim cena a další náklady, kdy mi nižší spotřeba tyto výdaje prakticky nevyrovná. Jinak se na to bude dívat někdo pro koho peníze nehrají hlavní kritérium a najezdí ročně třeb 30tis nebo 50tis km a po 5 letech auto vyhodí a vezme jiné.
neregistrovaný "Fiti-paldi"
14. 12. 2007 16:39
Re: Dalsi benzinovy agregat? Proc?
Na jednu stranu máš pravdu. Nafta má vyšší účinnost - konktrétně asi 35%. Na druhou stranu, nafta je produktem rafinace ropy. Proto musí být rovnováha mezi naftou a benzinem, jinak bude přebytek jednoho nebo druhého. Ale ani benzin není u vývoje na konci i když jeho standardní účinnost je jen asi 25%. Na počátku vývoje je t.z.v. DiesOtto agregát, který v nízkém zatížení pracuje jako nafťák, ale vstřikuje benzin. Při vyšším zatížení se sníží komprese a začne se zapalovat směs klasickou svíčkou. Problém je pouze s dynamickou změnou komprese, která se však dá měnit změnou ramena klikového hřídele(technický oříšek). Z hlediska účinnosti, výkonu, ale předevšínm emisí je to naprostá revoluce. Nafťák i se všemi oxidačními kat. a DPF proti tomu bude úplné smetiště škodlivých látek. Ještě není všem dnům vývoje konec.
anonym
15. 12. 2007 19:29
Re: Dalsi benzinovy agregat? Proc?
Ty hnupe! odkud si spadl??? takhle jsem se uz dlouho nerozcilil!!! >:-[] Diesel klepe, kouri jak fabrika, ma daleko vyssi emise (CO2 nepocitam) a kdyby se mi chtelo psat, tak ti tady vyjmenuju X dalsich negativnich veci. A to tu o litr mensi spotrebu v zadnem pripade neomlouva! A navic - s benzinem je asi tak 100x vetsi zabava. A vase stiznosti na more koure s dieselu v Praze - nebude to trvat dlouho a bude se to tam jen hemzit elektromobily. To jsou totiz do mest nejidealnejsi auta. Takze by v Praze meli urychlene vybudovat sit zasuvek... Howk! :-!
neregistrovaný "em.tom"
16. 12. 2007 12:17
Re: Dalsi benzinovy agregat? Proc?
Ty si snad děláš srandu... Prej ekologičtější.... Možná menší spotřeba. Ale asi mi budeš schopný vyvsětlit, proč potřebuje deislový motor věci jako filtr pevných částic. Ti, co budou razit cestu kontrukčně složitějších a tím pádem mnohem výrobně nákladnějších motorů jsou prostě ekoteroristi. Kdyby byly dieslové a benzínové motory na stejné technologické úrovni, tak jsme dneska jezdili s motorem, který by měl objem kolem jednoho litru a výkon někdě kolem 130 kW. A spaloval by benzín. Jenže my si dáme schválně do aut těžší motor, který je složité vyrobit, potřebuje tisíc a jedno dočištění výfukových plynů a budem si chrochtat nad tím, jací nejsme ekologové...
anonym
17. 12. 2007 00:25
Re: Dalsi benzinovy agregat? Proc?
A potom si sa zobudil a hlava v serbli... uz prestan snivat o tom, aky je benzin cisty, je to zvast. Aj tam mas pevne castice, aj tam mas NOx. A tisic a jedno docistovanie v katalyzatore... Plus ta uzasna spotreba.
neregistrovaný "em.tom"
17. 12. 2007 12:48
Re: Dalsi benzinovy agregat? Proc?
Zkus si spočítat výkon x spotřebu nafty bez přeplňování a s přeplňováním. Pak si možná uvědomíš, že dieslový motor potřebuje přeplňování, aby byl vůbec konkurenceschpný. Potřebuje DOHNAT atmosféricky plněný zážehový motor. O tom, kam se dá dostat s přeplňovaným zážehovým motorem není třeba se bavit.
neregistrovaný "A2"
14. 12. 2007 07:27
Politika
Tak to je opravdu skvělé, místo ukončení výroby tříválce a nahrazení čtyřválcem, je tu další trumf: Příplatkový čtyřválec 1.2HTP4 , ještě zbývá nasadit slušnou cenu, dejme tomu 20.000,- oproti třívalcovému základu a bomba roku 2008 je na světě. :yes:
Rozbalit vlákno
14
neregistrovaný "neo029"
14. 12. 2007 07:40
Re: Politika
ty jo valec navic..co to bude za vykon? takze uz ne 40, 44 kW..ze by to melo povazte vykon dost pres 50 kW nedej boze abych se nerouhal ..radsi to ani nebudu rikat..abych to nezakriknul :-)
neregistrovaný "Madxft"
14. 12. 2007 07:50
Re: Politika
HURRAAA!!!! Bude nova 120ka!
neregistrovaný "A2"
14. 12. 2007 08:40
Re: Politika
Když se to tak vezme, je to pro Škodovku (Fabia) a její zákazníky spíše smutná realita, která začala ukončením výroby celohliníkových 1.4 OHV motorů, (vcelku moderních, nemyslím původem konstrukce, nýbrž díky evoluci,evoluci na vrcholu) a nástupem příšernosti ve tvaru 1.2 HTP.
Avatar - www.skodaoctavia.cz
14. 12. 2007 08:54
Re: Politika
Proč příšernosti. Lidé si Fabii nekupují pro závodění a ani pro řešení svých komplexu. Ale pro ježdění tento motor stačí je levný jednoduchý moc nežere. A je velmi oblíbený nejvíce Fabií je HTP
neregistrovaný "mam_las"
14. 12. 2007 09:39
Re: Politika
Oblíbený? Nepřeháníš? Spíš z nouze cnost. :-)
neregistrovaný "dochtor"
14. 12. 2007 10:31
Re: Politika
...a levný? :-O
14. 12. 2007 14:06
Re: Politika
Při dálniční 130ce si haťapka nerozpakuje vzít desítku... Tolik nežere ani XJS HE 5.3 V12 :-)
neregistrovaný "FX"
14. 12. 2007 09:41
Re: Politika
Osobně považuji 1.2 HTP (min 47 kW) za druhou nejlepší motorizaci pro Fabii (hned po nepovedeném 1.4 16V).
Fabia je malé auto do města, tak je myšlena. Tento motor autu uděluje dobrou dynamiku a solidní spotřebu.
Fabia je s tímto motorem poměrně lehká, netrpí zavěšení a nemá se tam moc co pokazit. Motor má níže položený max. kroutící moment, nemusí se moc točit, aby tahal.
Já 1.2 HTP neodsuzuji, je to dobrý motor.
neregistrovaný "A2"
14. 12. 2007 09:57
Re: Politika
1.4 OHV ho měl dokonce už ve 2500ot. (max.Nm), to teprve tahalo, když to posuzuješ takhle. HTP byla pouze nejlevnější a nejméně náročná (nejednoduší)varianta, jak získat maloobjemový motor o tomto obsahu.
neregistrovaný "Marccoo"
15. 12. 2007 09:05
Re: Politika
Né vždy je ale malá váha k dobru,do hlubšího sněhu - ca.7cm,se jí moc nechce a stejně tak na kluzko,chybí jí přítlak na hnanou nápravu.Takže takový letní auto ;-)
neregistrovaný "chytrak1"
14. 12. 2007 11:32
Re: Politika
by mě zajímalo v čem jededeš? Takový blbiny ze sebe nemůžeš sypat bez podpory chemie. Obhajovat motor kterej svou konstrukcí byl 100 let za opicema, spotřebu měl jako motory s o 50% vyšším výkonem, do otáček se mu chtělo asi jako paroubkovy z vlády, to chces hodně ztratit soudnost. Nechtěl by si ze své Fabie 1,4 občas přesednout do jinýho auta a vyzkoušet si jak se chová normální motor,abys si nás tu neobtěžoval takovejma kravinama? :no:
neregistrovaný "klik-klak"
14. 12. 2007 11:38
Re: Politika
1.4 OHV je fakt už pravěk,pak snad pokus o modernizaci PD??? >:D >:D >:D
neregistrovaný "A2"
14. 12. 2007 12:00
Re: Politika
Teď ses projevil, k tomu není co dodat, jsi neználek, který zřejmě motor nikdy neviděl, jen si něco někde přečetl, a navíc si dovolíš používat přezdívku "chytrák", jak výmluvné. Schodil ses tady teda kompletně. Nemá cenu se s tebou o čemkoliv bavit a už vůbec ne o rozdílu mezi konstrukcí a účiností motorů. Vrať se na pohádkové portály, tam to dopadne vždycky dobře.
neregistrovaný "TFSI"
14. 12. 2007 10:01
Re: Politika
Bude to preplnovany motor. A bude mit slusny vykon.
14. 12. 2007 07:52
???
Bude ten nový 1.2 motor atmosféra nebo bude s turbem ? Atmosféra mi vedle HTP nedává moc velký smysl.
Rozbalit vlákno
4
neregistrovaný "Mino 1"
14. 12. 2007 10:41
Re: ???
Bude to 1.2 TFSI s vykonom 77 kw a kr. momentom 175 Nm.
neregistrovaný "A2"
14. 12. 2007 12:54
Re: ???
Ten z něho pravděpodobně bude vycházet,tohle bude zřejmě atmosféra=základ. Jinak by to tam napsali.
anonym
14. 12. 2007 15:28
Re: ???
OMYL.

ZACNE SE S 1.2 TFSI 77kW /175Nm (s malym turbem)

atmosfericka verze bude pozdeji a to pouze pokud bude maly odbyt TFSI
neregistrovaný "skodovacik"
14. 12. 2007 07:57
Konecne
trojvalcovy stvortakt = kon s troma nohami = hovadina.
Rozbalit vlákno
4
neregistrovaný "Kraken"
14. 12. 2007 08:29
Re: Konecne
No ono existuju aj jednovalcove stvortakty ... >:D a kod s jednou nohou by bola asi vecsia blbost zeyo ... :))) ... a funguje to krasne >:D (napr mam to v rotavatore na zahrade :P ) a urcite to maju aj niake motorky :-)
neregistrovaný "Pedro.ktm"
14. 12. 2007 13:13
Re: Konecne
jj, čtyřtaktní jednoválce má hodně endur a motokrosových strojů. Ty ostřejší ti po větším přidání plynu udělaj z rukou špagety :-)
neregistrovaný "LARI"
14. 12. 2007 16:52
Re: Konecne
Co sem lezeš *,když jsi úplně blbý???Běž se ztrapńovat někam jinam ;-)
anonym
14. 12. 2007 17:20
Re: Konecne
Lari,
si *
neregistrovaný "dexter"
14. 12. 2007 08:24
tříválec
Tříválec 1,2 litru se sníženou spotřebou? tak to už bymohlo jezdit za 9 litrů.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Lol"
14. 12. 2007 14:27
Re: tříválec
Presne tak, a ked sa tomu dostanes "na kloub" tak po rovinkach mozno aj 8,9 >:-[] :yes: :yes:
neregistrovaný "zdenall"
14. 12. 2007 11:01
Sedan
Škoda, že sedan už nebude... myslím si, že auto této kategorie by klidně mohlo být i sedan, ale kdyby měl zároveň i výklopné zadní okno, třeba jako Octavie (takový hybrid mezi sedanem a hatchbackem). To by zvýšilo jeho užitnou hodnotu a myslím siže by šel líp na odbyt než krátká fábie, která má tak malý kufr akorát na nákup nebo samotný kočárek. Zmiňuji to jen proto, že spoustě lidí se prostě kombík nelíbí a krátká fábie má moc malý kufr.
Rozbalit vlákno
4
neregistrovaný "performer"
14. 12. 2007 11:09
Re: Sedan
udělat z FII sedan, bude to ošklivější auto než Honda City.... (sedan z Jazzu)
neregistrovaný "Lol"
14. 12. 2007 14:28
Re: Sedan
Ked sa chce tak sa da, pozri napr. na Seat Ibiza a Cordoba, alebo Fiat Linea :*)
neregistrovaný "dochtor"
14. 12. 2007 14:51
Re: Sedan
Niekedy sa ale jednoducho neda.
Ano Cordoba je podarena a Linea je takmer zgruntu postavena "nanovo". Rozhodne to nie je Punto s batohom.
neregistrovaný "Dukem"
15. 12. 2007 19:00
Re: Sedan
No tak ono je to jednoduché říct, Škodovka už to provozuje na Octavii úspěšně asi 11 let a vyplatilo se, myslím si ,že auto fabie liftback by nevypadalo dobře a k čemu je potom combi,že viz Honda City, zvětšovat už to nejde, protože to bychom měli Fabii a Octavii na stejné brdo, takže asi ne ;-) ( ona by na tento geniální nápad určitě přišla, když už přišla na tu Octavii )
neregistrovaný "klik-klak"
14. 12. 2007 11:22
no konečně...
Tak konečně důstojná základní motorizace,HTP je ideální do města ale rozhodně to není ideální jednotka pro jízdu s plně obsazeným vozem mimo něj.Bohužel určitě není nejoblíbenější,spíše si jej majitelé pořizovali z nedostatku financí(nemluvím o fir.vozech)a protože u nás vlastně zastupuje o třídu větší vozy(na rozdíl od západní Evropy kde si 4 členná rodina pořídí třeba focuse nebo golfa)byl nový základ nutností,myslím že tento motor hodně polepší i Roomsteru.
Rozbalit vlákno
0
anonym
14. 12. 2007 11:52
Vsichni jste vedle
Vsichni jste vedle vcetne konsernu. Motorem pro budouci desetileti (pro ktere se DO motorarny investuje) bude ELEKTROMOTOR. Cena ropy udela ze techto zamyslenych fantastickych motoru bezcenne haraburdi.
Rozbalit vlákno
5
neregistrovaný "__Teddy__"
14. 12. 2007 11:59
Re: Vsichni jste vedle
Dovol otazku, pan genius: ako budeme pre vsetky tie elektromotory vyrabat elektrinu?

Mimochodom, koli elektromotorom netreba investovat do motorarni ani cent, tie su uz na velmi dobrej urovni, a maju vysoku ucinnost. Co by bol ale problem je ako tu elektricku energiu skladovat, aby malo auto slusny dojazd, a pritom nevazilo zopar ton...
neregistrovaný "FX"
14. 12. 2007 12:21
Re: Vsichni jste vedle
A taky, jak ji rychle dobíjet...
neregistrovaný "expert0001"
14. 12. 2007 13:29
Re: Vsichni jste vedle
výroba elektřiny není problém. Jen to skladování....
anonym
14. 12. 2007 13:48
Re: Vsichni jste vedle
Japonci startuji s elektrinou cca za rok (myslim ze Mitsu), americani s Chevy Volt za 2. Pak dostanete na vsechny sve otazky odpovedi.
neregistrovaný "em.tom"
16. 12. 2007 12:27
Re: Vsichni jste vedle
Mno, tvůj příspěvek má něco do sebe. Ale do doby, než bude zvládnuta termojaderná fůze, je to utopie. Pak už bude na světě z pohledu energie vystaráno. Existují plány na zrušení vnitrokontinentálních letů letadel, protože je velmi elegantneě nahradí rychlovlaky. To se bude teprbe cestovat... A to nebíjení baterií nebude problém. Věda jde vždycky tak rychle vpřed, jak rychle jí tečou penízky na konta.
anonym
14. 12. 2007 15:24
SUPER AUTO!
A teraz sa konečne dočkáme motora, ktorý nám cenu našej obľúbenej Fabie zníži. Tak už viete prečo len jeden 1,4? A auto nebude drahšie od dvoch konkurentov, ako tu diskutéri hovorili, predražené. Bude absolútne dokonalé. Lacné dostupné, s dobrým výkonom a vynikajúcim poistením. Už sa teším až si ju konečne budem môcť dovoliť! :-)
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "milanič"
14. 12. 2007 16:32
Re: SUPER AUTO!
Přečti si test,tam je všechno poměrně dobře popsaný vč.cen, jak pozitiva, tak negativa (je to kombík,ale to není podstatný),pro tebe bych doporučil nejlíp korejsko-slovenskýho cedníka....na fotce.
anonym
14. 12. 2007 16:34
Re: SUPER AUTO!
Test je ako vždy veľký. :yes:
neregistrovaný "BeranK"
14. 12. 2007 17:25
Zážehový a vznětový motor a bioetanol a
Nebylo by špatné se zamyslet i nad reálnými alternativními palivy. Tady je jednoznačně nejdál bioetanol - výhodou je, že se dá použít pro běžný benzínový motor bez velkých úprav a dokonce se dá kombinovat s benzínem (flexifuel). A navíc i způsob jeho dopravy a distribuce je prakticky shodný s benzínem či naftou. Boom výstavby bioetanolových závodů ve Evropě (i u nás), jejich dlouhodobější rozvoj v Americe a modely, které jsou uzpůsobeny jak pro spalování benzínu nebo etanolu tak i jejich směsí jsou reálnější alternativou k čistě benzínovému motoru více, než ostatní - nepovedené a nesmyslné (nicméně až hystericky propagované a prosazované hybridy), elektromotory a nebo dokonce vodíkové motory. Výroba umělé nafty (MEŘO) má za bioetanolem obrovské zpoždění a navíc rentabilita u bioetanolu vychází lépe - kolem 16 korun za litr. Takže bych zážehový motory rozhodně neodepisoval. A navíc, veškerý technický vývoj v oblasti motorů se zejména v Evropě zaměřoval na vznětové motory. Mám na mysli běžnou a masovou produkci. Dneska se nepoužívá vznětový motor bez přeplňování. A naopak, zážehové motory jsou v obrovské většině případů atmosferiecké bez přeplňování a výkon se spíše dosahuje objemem. Kdyby se souběžně vyvíjely benzínové i dieselové motory, byly by dnes benzínové motory s turbem úspornější a výkonější. Nové přeplňované zážehové 1,4 od Fiatu a VW jsou první vlaštovky, vývoj se obrací (podle mě) k zážehovým motorům i ve vazbě právě na bioetanol. Ostatní paliva (třeba plyn) bohužel představují dost zásadní zásah do uspořádání automobilu a infrastruktura pro distribuci vyžaduje rozsáhlé investice. Kolik je třeba stanic na plyn? A jaký plyn? Ale třeba v autobusové dopravě, kde autobusy tankují v garážích u jednoho distribučního zařízení a jezdí v jeho dostupném okruhu plyn smysl rozhodně má. Ale výroba aut a autobusů se docela liší, stejně jako jejich distribuce. Nakonec, na Islandu v hlavním městě autobusová doprava bez velké publicity funguje na vodík řadu let.....
Rozbalit vlákno
4
14. 12. 2007 17:47
Re: Zážehový a vznětový motor a bioetanol a
Smejem sa, ako tu niektorí plačú nad výkonom okolo 40 kW....
Ja sa už neviem dočkať, kým budú na svete ľahké akumulátory alebo kapacitory alebo čokoľvek vhodné na elektropohon áut.
Potom mi kľudne bude stačiť aj menej ako 40 kw, nejakých 100 Nm od 0 do 3000 otáčok, a nejaký benzín, nafta, vodík, alebo etanol mi budú ukradnuté. Večer strčím šnúru do zásuvky a ráno zase jazdím. S 20 precentnými nákladmi. Pekný sen, ale dúfam, že sa toho ešte dožijem...
anonym
16. 12. 2007 12:34
Re: Zážehový a vznětový motor a bioetanol a
Bioethanol je podle mého slepá ulička. Nebo spíš cesta do pekla. Tenhle zdroj energie je tak levný jen díky neskutečným dotacím. Jak se stane standardem (doufám, že nestane), má před sebou hodně velké problémy. Největším bude ta jeho předpona BIO. Bude se vyrábět z plodin, které musí někde vyrůst. A vsadím se s tebou, že tou dobou budou růst na místech, kde dneska rostou potravinové plodiny. Plodiny pro biopaliva budou ale mnohem lukrativnější pro pěstování (daňové úlevy, dotace a podobné hovadiny). Takže výsledkem bude malá úspora ropy a velké problémy s neúměrně rostoucími cenami potravin, které se budou muset dovážet kdoví odkud. Tohle není ekologie. Tohle je podle mého hodně sprostá lobby nějakých hodně praštěných primitivů, kteří na to mají dlouhé prsty.
neregistrovaný "em.tom"
16. 12. 2007 12:35
Re: Zážehový a vznětový motor a bioetanol a
Bioethanol je podle mého slepá ulička. Nebo spíš cesta do pekla. Tenhle zdroj energie je tak levný jen díky neskutečným dotacím. Jak se stane standardem (doufám, že nestane), má před sebou hodně velké problémy. Největším bude ta jeho předpona BIO. Bude se vyrábět z plodin, které musí někde vyrůst. A vsadím se s tebou, že tou dobou budou růst na místech, kde dneska rostou potravinové plodiny. Plodiny pro biopaliva budou ale mnohem lukrativnější pro pěstování (daňové úlevy, dotace a podobné hovadiny). Takže výsledkem bude malá úspora ropy a velké problémy s neúměrně rostoucími cenami potravin, které se budou muset dovážet kdoví odkud. Tohle není ekologie. Tohle je podle mého hodně sprostá lobby nějakých hodně praštěných primitivů, kteří na to mají dlouhé prsty.
neregistrovaný "BeranK"
16. 12. 2007 13:52
Re: Zážehový a vznětový motor a bioetanol a
Částečně máš pravdu, pokud mluvíš o bioetanolu v Čechách. Z neznámých důvodů, ale spíše z důvodů, které naznačuješ, se například v plánovaných (a částečně i realizovaných) závodech vyrábí 99,9% ethanol a dokonce se z něj separují ty frakce, které obsahují menší procento alkoholu. A vyrábí se skutečně z potravinářské (!) pšenice. Ale, a to je důležité dodat - to je nás, potažmo v Evropě. Letos uvolnila Unie možnost dovozu mimo Evropu (mimo EÚ) a bioetanol např. z Brazílie stojí franko skutečně oněch cca 16 korun. A v Brazílii se vyrábí převážně z odpadu z cukrové třtiny. Pro výrobu bioethanolu by byly vhodnější země právě subtropického pásu (i třeba pro dostupnost suroviny ve více cyklech než jenom jednou za rok) a navíc by to pomohlo i rozvojovým zemím v této oblasti. Jinak bioetanol začal být propagován před několika lety v souvislosti s propadem cen obilí v Evropě a měl být "pomocí" eurozeměmdělcům. A perlička na závěr - země, která bývá dávána v Evropě za vzor v tomto směru - Švédsko, má nejhustší síť stojanů s bioetanolem u čerpacích stanic, ale přitom převážnou většinu spotřeby kryje dovozem práv z Brazílie a má pouze jeden jediný závod v celém Švédsku. Takže - stupidní rčení, ale pravdivé - vaničku vylít (mafiáni u nás - viz. aféra s výběrem monopolních dodavatelů před dvěma roky), ale ne s dítětem (rozumně a ekonomicky vyráběným bioetanolem z odpovídajících sutovin a za ekononmickou cenu BEZ DOTACÍ).
neregistrovaný "pepa999"
15. 12. 2007 10:18
nafta a nebo benzin ?
vážení debatéři, je nutno si uvědomit, jak funguje rafinace ropy. Pak zjistíte, že benzin je zbytek - odpad. Protože se v minulosti všechen nevyjezdil ve slovnatu se pálil, proto Rusko u armády mělo téměř vše na benzin - naftu prodávalo, atd atd. Takže proto i další benzinové motory. A ekologie ? Je ekologické, aby kvůli jednomu chodci zastavilo 10 aut a 30sec. vrčelo jen tak naž přejde ? Je ekologické aby města byla plná aut , protože cena mhd je tak vysoká, že je levnější auto ?
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "Ada je zase tady"
15. 12. 2007 23:54
Re: nafta a nebo benzin ?
:yes:
neregistrovaný "BeranK"
16. 12. 2007 14:01
Re: nafta a nebo benzin ?
Jasně chodci do kanálů, a MHD zrušit. Jak jsi přišel na to, že je MHD dražší? Umíš počítat? A když třeba v Praze budou všichni jezdit jenom auty (ve všech městech v ČR nad 50 tis obyvatel je to dneska stejné), tak se nehne už vůbec nikdo. Na litr benzínu (pořád dražší než po lednu zvýšená jízdenka MHD v Praze) ujedeš v těch zácpách co jsou díky takovým "chytrákům" jako ty tak 10 km a to je tak polovina toho, co většina lidí z Prahy a jejího okolí obsluhovaného hromadnou dopravou potřebuje, aby se dostala do práce. A když to ráno sleduju (z tramvaje, představ si to), tak ve čtyřech autech z pěti jede jeden, tedy pouze jeden člověk. Takže tady lasklavě přestaň plácat nesmysly. A pokud chceš tvrdit, že na MHD se doplácí 80% z daní, tak máš pravdu, ale ty silnice - viz. velkolépé obchvaty kolem Prahy jsou taky z daní.... :'-( :'-(
neregistrovaný "__Teddy__"
17. 12. 2007 12:24
Re: nafta a nebo benzin ?
No rusko malo vozy na benzin predovsetkym koli svojim podmienkam. Pri ich "sibirskych" teplotach by prakticky kazdy naftak mal problemy nastartovat...

O ekologii nema cenu na tomto fore hovorit, lebo kazdy si vybera len to co chce: fanaticki priaznivci benzinovych motorov pohrdavo mavaju rukou nad uhlikatymi oxidmi (kde uplne nahodou za kratsi koniec taha benzinovy motor), na druhej strane hrmia hlasom o rakovine a chorobach ked pride rec na oxidy dusika (v ktorych zas "vedie" naftovy motor). Kazdy si najde argummenty, ktore mu vyhovuju...

btw, tipoval by som, ze dieselove motory v nakl.autach a autobusoch vyprodukuju v suhrne daleko viac skodlivin, ako dieselove motory v osobnych autach...