3.8. 2014 David Bureš Google+ profil David Bureš

Šéf VW Group pro výrobu končí. Je to kvůli MQB?

Šéf VW Group pro výrobu končí. Je to kvůli MQB?

Německý koncern zatím nemá vybráno, kdo Michaela Machta na pozici šéfa výroby nahradí.

Michael Macht končí na pozici člena představenstva koncernu Volkswagen Group zodpovědného za výrobu. Načasování odstoupení a jeho okamžitě nabytá účinnost znamená, že se spekuluje o tom, zda za koncem Machta nestojí problémy s modulární platformou MQB.

VW Group konec Machta ve funkci člena představenstva oznámil v krátkém prohlášení. V něm automobilka pouze uvedla, že Macht odstoupil z pozice po vzájemné dohodě s dozorčí radou. V krátké zprávě nechybí ani tradiční poděkování za provedenou práci. Odstoupení z funkce nijak vysvětleno není.

Nejvíce propagovanou prací Machta je modulární platforma MQB, na jejíž uvedení do praxe tento německý manažer dohlížel. Právě problémy s touto platformou, která díky použití velkého podílu sdílených komponentů napříč modely má zjednodušit a zlevnit výrobu, může stát za koncem Machta ve vedení VW Group.

Už dříve se totiž vyrojily zprávy, že MQB nesplňuje očekávání koncernu. Někteří analytici začali tvrdit, že proklamované zlevnění výroby až o pětinu je zkrátka nereálné. Třeba analytik Max Warburton loni uvedl, že u tak velkého výrobce jako VW Group nelze výrobu tolik zlevnit pomocí sdílených komponent, zvlášť když vozy koncernu používaly sdílené komponenty už v minulých letech.

K tématu: Nová platforma Volkswagen MQB je prý jen velký mediální humbuk

VW Group se přitom chce na MQB velice spoléhat, v budoucnu jej má používat více než 40 modelů koncernu. MQB využije většina aut koncernu, kromě těch nejmenších, největších nebo sportovních.

Minulý měsíc pak agentura Reuters informovala o tom, že některé továrny (třeba ta Volkswagenu ve Wolfsburgu) mají problémy s výrobou více aut na jedné lince, což vede ke zdržování výroby a zavádění přesčasů. Nová výrobní technika navíc stála několik miliard korun, což vedení koncernu, které se snaží šetřit, jistě vadí.

O ohrožení pozice Machta kvůli nefunkční drahé výrobní technice psal německý Der Spiegel již před několika týdny. Nyní se zřejmě jeho informace potvrdily. Kontrakt měl Machtovi původně skončit v říjnu 2015. Machtův nástupce zatím vybrán nebyl, ve funkci koncernového šéfa výroby jej dočasně nahradí Thomas Ulbrich, který je za výrobu odpovědný ve značce Volkswagen.

Psali jsme: MQB – detaily o technice pro Octavii nebo Passat

Michael Macht se narodil 28. srpna 1960 ve Stuttgartu, kde vystudoval strojní inženýrství. V automobilovém průmyslu začal pracovat v roce 1990, když nastoupil k Porsche jako specialita na plánování motorů. Později se v Porsche stal členem představenstva zodpovědným za výrobu a logistiku, měl tak například vliv na vznik modelů Cayenne a Panamera.

V roce 2009 se Macht stal předsedou představenstva v Porsche, už o rok později byl ale nahrazen Matthiasem Müllerem, který byl považován za většího vizionáře. Po odchodu z Porsche se Macht stal v říjnu 2010 členem představenstva ve VW Group zodpovědným za výrobu. V této funkci vydržel bezmála čtyři roky.

Spolupracujeme s TipCars.com
Zdroj: Automotive News Europe

Štítky Volkswagen Výroba

 

Přidat názorDiskuse: Šéf VW Group pro výrobu končí. Je to kvůli MQB?







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Samostmívací zpětné zrcátko šetří vaše oči. Víte, jak funguje? Samostmívací zpětné zrcátko šetří vaše oči. Víte, jak funguje?

Samostmívací či jinak řečeno elektrochromatické vnitřní…

Nový Mercedes GLE Coupé natočen při testování. Vyzve X6 do druhého kola Nový Mercedes GLE Coupé natočen při testování. Vyzve X6 do druhého kola

Druhá karosářská verze Mercdesu GLE nebude chybět ani v…

 





 
Mercedes-AMG A 35 4Matic se odhaluje světu. Je to předjezdec nejvýkonnějších áček

Mercedes-AMG A 35 4Matic se odhaluje světu. Je to předjezdec nejvýkonnějších áček

Dnes 10:53

Po nové generaci třídy A se seznamujeme také s ostřejší variantou od AMG. Nové A 35 4Matic si chce vyšlápnout na Golf R či Audi S3.




Blesk.cz

Hypotéky mírně zdražily, pravidla na jejich poskytování od října přitvrdí

Hypotéky mírně zdražily, pravidla na jejich…

Průměrná úroková sazba hypoték v srpnu stoupla na 2,53 procenta z červencových 2,50 procenta. Vyplývá to z údajů…

Kim zavře raketové středisko, řekl jihokorejský prezident. Trump to přivítal

Kim zavře raketové středisko, řekl jihokorejský…

Severokorejský vůdce Kim Čong-un přislíbil trvale rozebrat zkušební středisko raketových motorů a odpalovací…

 

iSport.cz

Lauko září, dal gól i vítězi Stanley Cupu. Trefili se i Jaškin se Sobotkou

Lauko září, dal gól i vítězi Stanley Cupu. Trefili…

Osmnáctiletý hokejový útočník Jakub Lauko i ve druhém vystoupení v přípravě před startem NHL v dresu Bostonu…

Ruský expert: Plzeň má v CSKA velké štěstí. Je to zápas pro Krmenčíka

Ruský expert: Plzeň má v CSKA velké štěstí. Je to…

Viktoria Plzeň má na startu Ligy mistrů možná velkou kliku. Proč? Ruský obr CSKA, jindy nebezpečná mašina s…

 

Reflex.cz

Deníček ilegálního imigranta: Jak jsem se dostal do České republiky a proč chci pryč

Deníček ilegálního imigranta: Jak jsem se dostal do…

Všichni o nich mluví. Jsou jich plná média. Lidé se jich bojí. Vyhrávají se díky nim volby. Jací ale jsou ve…

Morbidní zvyky anglického venkova: Kdo byli pojídači hříchů a proč jim církev hrozila smrtí?

Morbidní zvyky anglického venkova: Kdo byli pojídači…

Zatímco poslední pomazání bylo součástí široce praktikovaných rituálů většiny křesťanů již od 12. století,…