Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Šéf VW podrobil kritice plán na pomoc francouzským automobilkám

Šéf Volkswagenu Martin Winterkorn podrobil kritice plán francouzské vlády na pomoc domácímu automobilovému průmyslu a označil jej za protekcionistický. Informoval o tom německý časopis Der Spiegel.
Zpět na článek
16. 2. 2009 12:30
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
16. 2. 2009 14:29
16. 2. 2009 17:33
16. 2. 2009 17:40
16. 2. 2009 20:38
16. 2. 2009 20:44
17. 2. 2009 22:07
16. 2. 2009 20:41
16. 2. 2009 20:48
16. 2. 2009 08:21
hmm VW perlí, je-li to pravda...
To mi připomíná to známé... Zloděj křičí...chyťe zloděje... >:D >:D Automobilka s nejvíce pokutami v rámci EU za chování proti soutěži poukazuje na protekcionizmus... No po ránu dobrá hláška na zasmátí. Nicméně, taky se mi to nelíbí. Ale nelíbí se mi víc věcí... Nicméně VW :no:
Rozbalit vlákno
5
16. 2. 2009 10:13
Re: hmm VW perlí, je-li to pravda...
hmm, takže všichni chtějí dotace, a pak si je ještě vzájemně závidí >:D

braVWo Evropská unie, dotace rules :yes:
16. 2. 2009 11:00
Re: hmm VW perlí, je-li to pravda...
Tak sa mi zda, ze jedina automobilka ktora otvorene vyhlasila ze dotaciu nechce je... Ford! :-)
16. 2. 2009 11:35
Re: hmm VW perlí, je-li to pravda...
zatial...
Avatar - Hammunasakra
16. 2. 2009 11:47
Re: hmm VW perlí, je-li to pravda...
:-) :yes:
PS: vw vskutku "perlí" a to už HODNĚ let ;-)
PPS: Možná by ten článeček šlo nazvat:
"ZÁÁÁÁvissssst" :-)
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
16. 2. 2009 12:30
Re: hmm VW perlí, je-li to pravda...
:yes:
Avatar - Ham.
16. 2. 2009 14:29
Jelita.
To varovámí před protekcionismem, který by mohl podobně jako ve 30. letech minulého století prohloubit ekonomickou krizi je sice pravdivé a podle mě krizi skutečně prohloubí ale volání VW je licoměrné, VW nejde o to zda se krize prohloubí nebo ne ale o to aby také dostalo nasypáno do korýtka. No a protože politici v Německu jsou také jen politici tak nejspíš nasypáno dostanou bez ohledu zda to potřebují nebo ne. Takže výsledkem je a bude ještě hlubší prohloubení problému s nadprodukcí a klesající poptávkou což zaplatí státní kasy a ty se budouch chtít zahojit na daň. poplatnících a to je mechanismus který krizi spolehlivě prohloubí. Místo ponechání slabých osudu a jejich "přirozené selekci = zkrachování" a tím i určitého omezení produkce se pomohlo pár chcípákům a dnes se bude pomáhat všude a všem. Jistého pana profesora sice nemusím ale v tomto bodu bych jeho názor o chřipce která se nemá léčit operací mozku plně podepsal protože toto jsou přesně výsledky.
Když jsou politici jelita tak se není co divit.
Rozbalit vlákno
0
16. 2. 2009 14:54
tak yb se s tebou dalo i souhlasit
až na jeden drobný detail... PSA rozhodně není chcípák. V současné době ani tak nejde o přežití a nepřežití, ale o to získat na trhu co nejvíc... To, že něteré značky to mají spočítané a nepomůže jim ani dotace...je jasné (VOLVO, SAAB zejména). Ale snad si nemyslíš, že PSA, nebo VW by bez těch peněz nepřežili..? Přežijí,ale umožní jim to případně získat soutěžní výhodu...
Rozbalit vlákno
6
16. 2. 2009 15:33
Re: tak yb se s tebou dalo i souhlasit
Mě příjde, že se tu řeší dva rozdílné problémy. První je to, že se němcům nelíbí ty polodotace, což chápu. Pokud je jednotný trh, tak pak by měli "jednotně" fungovat i půjčky nebo dotace bez rozdílu v celé EU. Sice nepochybuju o tom, že pokud by němci tohle taky potřebovali, aby zachránili svůj autoprůmysl, tak by to udělali, ale zatím to nepotřebují a tak to logicky kritizují... ;-) Jinak Francouzi jsou nyní v podstatně horší pozici než Němci a potýkají se s mnohem většími propady prodejů. Hezká je i nedávná informace z Renaultu, že již nebude pokračování Laguny, Espacu, VelSatisu... zkrátka zruší všechna velká auta. I PSA je ve velké krizi a tak nejsou daleko od zavírání továrem. Propad mají někde kolem 45-55 % oproti VW, které má prodad jen 21%. Takže jak píšeš, že PSA se položit nemůže, tak já říkám že může... Když se hroutí i mnohem větší firmy jako GM, tak proč by se nemohl položit celkem malý lokální výrobce, který PSA je?
16. 2. 2009 15:40
Re: tak yb se s tebou dalo i souhlasit
GM se položilo samo. Ten koncern jako takový byl tak nemocný až ho to položilo a nebylo to dané FK, ta to jen urychlila.
16. 2. 2009 15:46
Re: tak yb se s tebou dalo i souhlasit
tak to máš pravdu, když se sečtou ztráty za posledních 5 let, tak mi vychází číslo rovnající je 100 mldUSD, což je neskutečné... PSA je na tom z tohoto pohledu samozřejmě lépe, ale zároveň nějákou silnou pozici nemá a hlavně to není globální výrobce, který by mohl propady jednoho trhu kompenzovat růsty na jiných trzích jako to dělá teď třeba to VW. Proto maj mnohem větší propady výroby a to sebou nese velmi rychle narůstající ztáty resp. zvyšující se úvěry. Navíc to co teď dostanou od vlády by měli také splatit, takže je to bude výrazně omezovat v dalším rozvoji. Pokud to ale kašpar Sarkozy nezamete pod koberec...
16. 2. 2009 16:59
Re: tak yb se s tebou dalo i souhlasit
:yes:
16. 2. 2009 16:28
Re: tak yb se s tebou dalo i souhlasit
Ale fauvé to bude taky potřebovat, nebo si myslíš že když všichni jsou ve srabu tak jen jeden jediný a správný lidový výrobce je oukej? Kulový. Očekávám zprávu o dotaci pro ně taky ať už bude zabalena a okecávána jakkoliv.
Avatar - Ham.
16. 2. 2009 17:31
Re: tak yb se s tebou dalo i souhlasit
Těmi chcípáky jsem měl na myslí především velkou trojku kde celý pochybný proces dotací začal a nyní se rozleze po celém světě.
16. 2. 2009 16:32
FRANTÍCI V KLEŠTÍCH
Naštěstí to v Evropě nejde jako na zavolanou. To by bylo, aby každej potápející se podnik houknul šerkézimu do pivováru, ať mu přikulí pár melounů, tuhle praxi by tu zboural i přemek, a to přes nepovolenou veřejnou podporu. Signál VW chápej jako jemné naznačení toho, že takhle to prostě nejde.
Rozbalit vlákno
2
16. 2. 2009 16:53
Re: FRANTÍCI V KLEŠTÍCH
jo jo, těch signálů už bylo vysláno...třeba o speciálním zákonu na ochranu VW a pod...

žabožrouti a skopčáci si nemají co vyčítat >:-[]
16. 2. 2009 16:58
Re: FRANTÍCI V KLEŠTÍCH
Nekteri FRANTÍCI = Nekteri Nemcici

Urcite sam dobre cejtis ze kosa narazila na kamen >:D >:D >:D
16. 2. 2009 17:33
Úžasné
Když někdo - v tomto případě je to náhodou šéf VW (bohužel to není šéf evropské odbočky třeba Hyundaie), nazve věci pravýni jmény, místní antiVW partička na čele s wolffem a v poslední době posílená žvatlalkou Kylie (jejíž používání kombinací velkých a malých písmen je ukázkou její infantility) se může pominout a i tahle příležitost jim je dobrá k jejich směšným a hysterickým výlevům.

Přitom ono srovnání s nehoráznými dotacemi pro poflakující se francouzské zemědělce je zcela na místě. Zemědelská politika je typickým příkladem francouzské licoměrnosti a snahy parazitovat na systému podle zásady dodržuji jenom to, co je pro mně výhodné. Přitom to byli ještě včera Francouzi, kteří chtěli integrovat více, rychleji a radostněji a dneska tentýž Šarkézy Miklóš tuto unii trhá....A nejen pro Německo jako největšího exportéra platí, že buď bude EU otevřená a bude zde platit volný pohyb zboží a kapitálu a nebo je to možné zabalit a vrátit se skutečně o 70 let zpět se všemi riziky, které z toho plynou.

Česká republika taky žije z exportu a prosazení podobných tendencí by pro ni mělo smrtící důsledek. Tudíž zájmy Česka a Německa jsou shodné a v rozporu s tím, co se snaží prosadit Francouzi. Evropská politika v praxi - je to skvělá příležitost, jak si s Francouzi vyřídit účty za ty nestydatosti poslední (ale nejen poslední) doby....

Možná by mohla nastat situace, kdy Francie bude vyloučena ze systému EU a mohou si pít jenom svoje vína, jíst svoje sýry a jezdit svými auty. Dlouho by sice nejezdili, protože by za chvíli neměli ani na tu ropu, ale to je trochu jiná věc. Jinak co se týká VW, je na tom skutečně podstatně lépe než francouzská a italská konkurence, i když tu globálnost bych nepřeceňoval. Krize (a daleko horší, byť o tom prvoplánové plátky nepíšou a žvanílci ve veřejprávních médiích to nepostřehli...) je jak v Rusku, tak v Číně a poklesy jsou všude. Tudíž se nelze spoléhat na přenášení důsledkůl krize na rozvíjející se trhy. Žádné takové momentálně nejsou. Ale je také pravda, že lokální výrobce PSA má rozhodně menší šance, než VW a také menší šance než třeba ten mnohými proklínaný, ale přece jen globálnější Renault.
Rozbalit vlákno
10
16. 2. 2009 17:40
Re: Úžasné
nic ve zlým Berane, ale krom populistických frází Šarkiho, dělají on a Angela stejné věci. Všichni si hrají "až" v první řadě na svém písečku... ;-)
16. 2. 2009 20:38
Re: Úžasné
v podstate má Beran pravdu. Je rozdiel, keď Nemci dajú za jasných podmienok, t.j. prvých 600.000 kupujúcich dostane 2.500 EUR, ak odovzdá 9 a viac ročné auto, ktoré mu hovorilo aspoň rok pane. A profitujú z toho aj Francúzi ( a aj ŠKODA, FIAT, HYUNDAI, KIA, NISSAN, TOYOTA .... ). Frantíci dajú úver iba svojim. A ešte nám chcú pokefovať EURo a nato sme na Slovensku od istej doby citliví :-! . A aby sa tomu PežoCitrónu neodchádzalo zo Slovenska tak "ťažko", vraj ako podporu pošleme s nimi aj Gaz de France ;-) . Ale tiež vyrábajú u nás našu úniou posvätenú bryndzu a parenicu. Tak sa bojím, že aj ten VW nakoniec pre Slovákov vyrábajú Francúzi >:D
16. 2. 2009 20:44
Re: Úžasné
akoby si nepoznal frantíkov, furt by len niečo kef***i >:-[]

ja som nemyslel celkom tú šrotovaciu prémiu, skor rozne zákony o VW apod.

Samozrejme tieto francúzske ťahy neschvalujem. Šak ich kvoli tomu budu ešte popoťahovať, aj keď asi žiadny trest 55mil krajine nedajú, že... Ale si ani nemyslím, že by sťahovali výrobu spať do FR. Keď teraz postavili parádnu fabriku, to by musel Šarki ešte niečo pridať. :-!

Parenicu nemusím, ale keď sa začnú montovať do bryndze, vidím to na "do tankoch a na Paríž (samozrejme cez Budapešť)" >:D
17. 2. 2009 22:07
Re: Úžasné
tak ty si MADE IN SK >:D . V Budapešti pozdravíme Šarkiho predkov ;-)
16. 2. 2009 20:41
Re: Úžasné
Kdybys ty žvanile rovnou napsal že jseš členem fanklubu GTI a spol. tak by to bylo všem jasné a nemusels tady zas*írat diskusi takovými plky.
Avatar - Hammunasakra
16. 2. 2009 20:52
Re: Milý BeranK(u)!
To s tou "...žvatlalkou" to věru pěkné NEní, ale ve svém (tak nějak "užvatlaném") příspěvku máte VĚTŠí chybky a nepřesnosti (ale když už jste "žvatlání" zmínil, písnička Jive Talkin´ se mi kdysi docela líbila, "sršela" z ní taková pozitivní energie ..)
Trošičku vás šoknu a řeknu vám, že vedle Brumly (C5 V6) v garáži stojí i jeden výrobek vw (koncernu) ;-) - věci NEjsou až tak (jednoduché) jak se mohou zdát ... (já kritizuji v první řadě "oblbovací" techniky/taktiky vůči zákazníkům a "konstrukční šetření" koncernu - pravda některé motory a modely TAKÉ - a i když se tu počet "antikoncernistů - jak jste je nazval" zvednou o 100%, stejně koncernové vozy v česku budou "PROTI VŠEM" držet i nadále (a hravě) NADpoloviční většinu - možná navždy, na desítky let jistojistě - takže tím se "trápit" věru NEmusíte ..
A kritiku koncernu (doufám) jasně "definuji", tedy CO se mi a PROČ se mi NElíbí (NEpaušalizuji: "mám rád vw" "NEmám rád citrón" - což je ostatně docela BIG NEsmysl - i když "běžně praktikovaný"). A současné vedení vw sice NAPRAVILO mnoho chyb a důsledků až "nabubřelého" chování svých předchůdců, nicméně v kategorii "socialistické"/státně ochranářské" praktiky to zrovna vwkoncern dotáhl asi nejdále.
Pokud jste četl má "žvatlání", tak jsem tu již "kritizovala" pomoc americkým automobilkám, žádost opel - zrovna ve chvíli kdy vyhráli European Car of the Year - o státní pomoc a naopak chválila přístup českého ministra financí, který dávat NEchce (stejně tak "šupáčka" Sarkozy(ho) - i když poslední CD jeho paní NEní špatné ...
Že si stěžuje zrovna vw šéf je prostě taková "tragikomedie" (že by NEměl dostat NIKDO nic - to je můj názor, i když důsledky/následky by mohly být až "děsivé", takže ty "dávací" akce trochu i chápu)
Jinak to jsem NEvěděla, že PSA je "lokální" výrobce? Ale možná se v posledních týdnech udály nějaké SUPERzměny o kterých NEvím ... (jsou vůbec alespoň ještě 2. v Evropě?). Tedy, již jsem to zde TAKÉ zmínila, ale vzděláním a profesí jsem ekonom(ka) - to BEZ legrace/ironie (takže "uznávám", že "pěkně" se snažíte globální hospodářskou recesi "rozpitvat" - jen maličkou "chybičku" to má, takhle "jasno" v tom snad jen Václav II. pražskohradní má, většina ekonomů /v soukromí/ přizná že NEví/NEtuší - spíše jen "tipuje/odhaduje") ;-)
To co nazýváte "výlevy" je bohužel ve většině případů pravda a doporučuji NEJPRVE se seznámit se zázemím koncernu vw (pak blicí pytlík použít) a až POTÉ se vyjadřovat.
PS: Ale s francouzskou politikou a zemědělci a Sarošaškem apod. s vámi SOUHLASím, jen na rozdíl od vás tvrdím/vím, že v koncernu vw to STEJNÉ je (ne-li "horší").
PPS: Jestli jste slovo "infantilní" myslel jako že já taková "dětina" - tak mne to NEuráží, jestli nějak jinak, tak vám klidně prozradím, že "kartičku na hlavičku" už hóóódně let mám ;-)
Pěkný den :-)
16. 2. 2009 23:21
Re: Milý BeranK(u)!
:yes: :yes: :yes:
17. 2. 2009 10:01
Re: Milý BeranK(u)!
:yes: Někdo sem holt chodí bojovat dřevěným palašem za své svaté a jediné správné přesvědčení - až do zadření třísky kamkoli. A někdo se sem chodí bavit, aby si odfouknul od pracovního úmoru. Tvoje kartička ráčí být z Mensy, že? ;-) BTW se Česko možná zdráhá chovat protekcionisticky, neboť má státní kapsu jednu vysypanou a druhou prázdnou...? Ostatně, když je řeč o VW, španělská vláda už slíbila zrní Seatu, nebo se mýlím?
Avatar - Perun
17. 2. 2009 16:00
Re: Milý BeranK(u)!
Snad příště raději nastuduj něco z problematiky EU, než začneš šířit podobná "moudra".
Francouzský přístup k tzv. Společné Zemědělské Politice" je už delší dobu kritizován, stejně jako Britský rabat, nebo tichá tolerance parciální neslučitelnosti německého obchodního práva s tím evropským.
Vzhledem k procesu schvalování podobných právních předpisů v EU je taková kritika přinejmenším směřována špatným směrem, spíše ale licoměrná.
Evropská Rada se usnese konsensuálně, předá Evroské Komisi a Radě ministrů svá stanoviska a ti přes EU parlament přijmou zákony (a také společné akce a postoje, nařízení, doporučení) ...
Nesouhlas jediné z členských zemí = nepřijetí, tady se jedná o komunitární právo, které vychází z prvního pilíře a přijímá se narozdíl od jiných jednohlasně.

Jinými slovy.. kdyby Německo s SZP nesouhlasilo, nebyla by přijata a Francie by z ní nemohla profitovat (stejně jako třeba Polsko a Španělsko, nebo taky VB v chovu dobytka).
Na oplátku je Německu ponechán podstatně větší manévrovací prostor ve strojním průmyslu. Ruka ruku myje.
Jak Francie, tak Německo ale do rozpočtu EU ročně přispívají víc, než z EU dostávají - tedy i na nás, BeranKu. Ale to ti určitě nevadí, že?

P.S. PSA mimo EU vyrábí v Číně, Brazílii, Argentině atd.. Tuším, že se chystá Rusko (nevím jistě). Prodává samozřejmě v ještě větším množství států. Skutečně chceš tvrdit, že je to lokální výrobce, nebo se příště raději zamyslíš, než nás oblažíš dalšími historickými moudry o výtečných příležitostech, jak si to s Francouzi jednou pro vždy vyřídit? 8-s :no: