Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Šéf VW: výbava nového Golfu byla chyba

Ondřej Láník
Diskuze (32)
V rozhovoru pro německý Der Spiegel potvrdil šéf Volkswagenu, Pischetsrieder, že se chystá nový Volkswagen, větší než Passat a menší než Phaeton. Řeč se stočila i k problematickému odbytu nového Golfu.

V rozhovoru pro německý Der Spiegel potvrdil šéf Volkswagenu, Pischetsrieder, že se chystá nový Volkswagen, větší než Passat a menší než Phaeton. Řeč se stočila i k problematickému odbytu nového Golfu.

Před nedávnem proběhla tiskem zpráva, ve které vedení VW připustilo, že projekt velké limuzíny Phaeton nebylo právě to pravé, co měl Volkswagen na prahu 21. století udělat. V rozhovoru pro Der Spiegel, přesto šéf VW potvrzuje, že mezi novým Passatem (uvedení se chystá na březen příštího roku) a Phaetonem je prostor pro další model, zatím kódově označovaný C1.

Nepříznivé ekonomické výsledky celého koncernu Pischetsrieder vysvětluje velkou ztrátou na severoamerických trzích. Tu způsobuje jednak slabý dolar (většina Volkswagenů se dováží z Evropy a ceny se tak přepočítavají z Eur na americké dolary) a současný výběh dvou stěžejních modelů: Passat a Jetta (v Evropě prodávaná jako Bora). Této situaci se chtějí u VW napříště vyhnout vhodnějším načasováním modelové výměny a převedením výroby nástupce Bory do Mexika, kde se v současné době již vyrábí Volkswagen New Beetle. Mexické výrobní linky by měly produkovat 150.000 ks tříprostorové verze nového Golfu.

Prodej 300.000 kusů nového Golfu za 9 měsíců nevypadá na první pohled špatně, ale ve srovnání s první generací resp. s očekáváními, které nový "etalon" vyvolával, to zase taková sláva není. Do prodejní statistiky výrazně promlouvá jak prodej MPV Touran, který využívá mnoha dílů z Golfu, tak i odliv zákazníků k menšímu Polu, které ale v mnoha případech splní svůj účel (auto pro každý den), stejně dobře jako Golf, ale levněji. Na otázku, zda pobídka ve formě klimatizace zdarma pomohla, tak jak si ve Wolfsburgu představovali, odpověděl šéf VW vtipnou poznámkou: Kde je to léto? Měli jsme zavést místo klimatizace nezávislé topení zdarma!

Zvýhodnění Golfu v podobě klimatizace zdarma skončí v září, ale následovat budou nové pakety výbav, které by měly lépe odpovídat požadavkům zákazníků. Pischetsrieder připustil, že sériová výbava jednotlivých verzí Golfu byla volena nevhodně, což by ale mělo být brzy napraveno. Dodatečné úpravy ceníků budou teď jistě snáze realizovatelné, protože podle Golfu se prakticky tvořily ceníky několika nových modelů, které přišly v poslední době na trh, včetně hlavního konkurenta, nového Opelu Astra.

Pischetsrieder zopakoval známou pravdu o příliš drahé výrobě ve španělském závodě značky Seat v Martorellu, která byla v devadesátých letech s velkou pompou otevřena a měla být ukázkou transferu know-how z Německa do ciziny. Místo toho je z něj břemeno, které tíží rozpočet španělšké odnože VW. Škoda tak zásadní investiční problémy nemá, ale i tak Pischetsrieder poznamenal, že na zemi s tak nízkými mzdami, jako ja Česká Republika, je úroveň automatizace výroby v Mladé Boleslavi příliš velká.

Ondřej Láník
Diskuze (32)