Nemít vkus, s tím se asi dá celkem v pohodě žít (ty to budeš určitě vědět), mnohem horší je, když je právě ten, kterému vkus schází, naivně přesvědčen o opaku...
Proto ti znovu říkám, nechoď si už do klubu vymývat hlavu a zachovej si naději, že "prozřeš" ... ;-)
Honda = Civic, že jo, nic jiného Honda nemá a nikdy neměla. >:D
Pro mě poslední pohledný Civic byl CTR 8g. , naopak běžné verze Civicu 8g. byly vyloženě kýčovité. Takže problém mám akorát s 8.g. u běžných verzí a s 9.g. Civicu. No a zatím! s touhle zádí u prototypu 5D hb.
U minulého článku o Civiku jsem se tě na něco zeptal a bohužel odpověď nedostal, takže znova: "existuje podle tebe v nějakém segmentu, v kterém má Honda zástupce auto, které je podle tebe lepší, než ten model od Hondy?"
No prosim, stačí jedno auto, které si myslíš, že je lepší, než Honda v daném segmentu, nebo které by si upřednostnil :-) PRosím. Místo keců radši něco napiš :-)
CR-V a Jazz jsou aktuálně nejlepší ve svých třídách, víc než Civic měl oslovil Leon. U HR-V zatím nemám možnost srovnání u benzinu, docela se mi líbila Vitara, tam by to mohlo být docla těsné, je hodně do sportovna. Stačí takhle? ;-)
Souhlas, na jednu stranu vytýkat (nic proti tomu) jistou "ošizenost" Škodovkám a přitom volit Leona mi přijde poněkud rozporuplné..., ale Seat se u nás moc neprodává, tak to možná vadí o to méně. :-)
Jenže u Seatu je mi blízké jeho sportovní ladění. Že je ošizený, je fakt, ale vynahradí to tím, jak funguje. Vitara je taky oproti Hondě ošizená, ale funguje. Mám prostě rád sportovně laděná auta. V minulé generaci byl lepší volbou Focus, to už teď bohužel neplatí.
Tak co se týká jízdy, tak Fokus funguje velmi dobře byť se nemusí všem líbit a nebo vyhovovat rozložení vnitřního prostoru, já bych s Hatchbackem neměl nejmenší problém, pokud bych hledal primárně HB. Jel si s ním?
Nudných aut je na silnicích dvanáct do tuctu. Málokdo si dovolí uvést do prodeje jakkoli výstřední auto. Že takový počin bude polarizovat názory, je docela logické. Střetává se svět lidí bez fantazie a invence, říkajících svému pohledu na svět vkus a svět moderních, progresivních lidí, nebojících se experimentovat. Je přitom jasné, že ta první skupina je výrazně početnější. :-)
"bez fantazie a invence, říkajících svému pohledu na svět vkus a svět moderních, progresivních lidí, nebojících se experimentovat." Jo... a jsi si jistý tím, že to experimentování může být také slepou uličkou žejo a né vždycky ten člověk s fantazií musí něco udělat líbivé, podívej se, čemu všemu se dnes může říkat umění.... Aneb ohraná písnička, když už to nejde racionálně obhájit, udělám z mínusu plusy, hlavně že je to Honda že? >:D
Samozřejmě, že ledacos experimentálního může být skoro až slepou uličkou. Díky bohu za taková auta, historie je jich plná a dnes se nám většina z nich líbí. Ale netvrdím, že je to případ nového Civicu. Myslím, že bude globálně velmi dobře přijat, ať si tady na foru pár mamlasů říká co chce. V Evropě ho asi tradičně přizabije cena, ale celosvětově čekám rostoucí čísla. A pár lidí by se asi mělo přesunout ke článkům s pindou nebo VW ve znaku. Aby si tady náhodou neuhnali mrtvičku ;-)
No určitě je to výrazný posun proti 9G, kterou bych já osobně teda nezkousl, ale ten zadek je na můj vkus prostě přehnaný a někteří si spíš uhání mrtvičku tím, že obhajují uplně slepě vše a totálně nekriticky :-) Sedan se mi líbí o moc více, ten je konečně "normální" a že to v Evropě zabije cena... to je další věc... Honda si trochu hraje na něco víc... cena zabila i Accorda tak, že ho v EU ani nenabízí... přitom to nebylo špatné auto.
Tak ono pozor, třída Accord ;-);-) má problém se clem a hlavně, po roce 2009 střední třída prostě na odbyt nešla.Accord byl samozřjmě dražší, ale i ostatní rušily výrobu či čekali až bude lépe.I ten Passat měl strašně dlouho jednu verzi, samej FL jen tak aby se neřeklo.
Taky byl problém, že pokud někdo Accord chtěl, tak nebyl výběr barvy a o vybavě nemluvě.Prostě nešlo to rozumně poskládat a ty čekačky....promluvila do toho krize, taky taky ten problém v JPN alá atom,el...nebyl turbo motor.No do Evropy neinvestovali....dali si oddych.Asi jim to finančně nestálo za to....tak bych viděl.
Jasně, ale zabila to prostě a jednoduše ta vyšší cena, protože si měl levněji, nebo za stejnou cenu jiné vozy, které byly třeba o trochu větší, nebo měly ty turbomotory atd... Mne se Accord líbí, ne že ne, ale třeba když to srovnám s dobovým konkurentem, kterému jsem dal přednost (Mondeo), tak ten kufr je u Fordu jiná liga a navíc byl o sto tisíc levnější (já potřeboval velký kufr pro převoz věcí), stejně i uvnitř mi to přišlo trochu menší.... a o tom mluvím. Stejně bych to mohl srovnat s Pasátem, Superbem atd...
Pokud přemýšlím racionálně a chci za své peníze dostat co nejvíce, nemohl jsem Accord vybrat. A spolehlivost? Ano... říká se toho hodně.. já měl i spolehlivýho Francouze.... takže na tohle moc nedám a jak vidím i Honda má své problémy, viz svolávačka v USA.
Poslední Accord v Evropě nezabila jen cena, nekonfigurovatelná výbava a dlouhé dodací lhůty, ale hlavně naprosto tragická (ne)prostornost v podélném směru. Tak zoufale stísněný prostor pro nohy zadních cestujících se ve střední třídě jen tak nevidí! :'-(:'-(:'-(:yes: /řitom auto je poměrně mohutné a má přední pohon a motor napříč. Takže řeči pana designéra Hondy o tom, jak se vždy snaží minimalizovat prostor pro techniku a maximalizovat pro cestující v tomto případě rozhodně neplatila... :-!
Co chceš racionálně obhajovat na vzhledu? Buď se líbí a nebo nelíbí.Je to jak s bábama. >:-[] Někdo má vkus, že by sis o to neopřel kolo.....a co.Jeho vkus, ne tvůj.Takže vychladni. ;-)
Zchlaď si raději svého oddaného pionýra z klubu, ten je z toho unikátního designu rozpálený do běla..., už jen chybí, aby své ódy na něj zveršoval a dostal se tak konečně na pozici pomocníka nástěnkáře ... >:-[]
Tyhle kecy se učíte v klubu nazpaměť? >:D
Průmyslový design má svá specifika a snaha (za každou cenu) udělat např. výstřední maistreamový hb nižší střední třídy obvykle ("překvapivě") končí kýčem...
Že je zrovna pro tebe vše, co v této třídě naopak není prvoplánovitě výstřední/okázalé, automaticky "nudné" ("bez fantazie/invence a progresivního experimentování"), mě samozřejmě nepřekvapuje, co jiného už vám taky dnes v klubu zbývá tvrdit... ;-)
Re: ..prototyp je už velmi, velmi, velmi blízký sériovému au
Je to zajisté lež, tohle není chyba, ale vlasnost! Honda sama o sobě zapálí motor, když pozná, že je majiteli zima! Žádná svolávačka není potřeba :-! >:-[]
Zezadu je to vážně hnusný naštěstí nebude problém tu věc předjet, když v ní nebude motor a jestli je to zmenšená verze toho co používají v F1 tak to stejně uvidí jenom servisák a majitel >:D >:D
Jo, dřive pro mne taky byl Civik lepčejší.IMHO to je i kapku věkem....my stárnem a Civik stojí tak nějak stále na místě, neposouvá se s námi. ;-) Je spíše pro mladé....a nebo pro ty co se chtějí cítit mladí a nebo mají rádi Hondu za každou cenu, to má tak každá automobilka.Co si budeme namlouvat, HONDA v EU prodává draze a tak je design "nestandartní". Od "standartu" jsou tu jiní, ty Honda nemá šanci oslovit, tak jde holt touto cestou.To že tomu my staří klasici nefandíme, je věc druhá.Nakonec co si budeme povídat, více než vzhled, člověka začne zajímat i spolehlivost a tak....beru to tak, že se chtějí odlišit.Moc na výběr nemají, při jejich cenách.....jsem moooooc zvědav na nové motory.To by mohlo být hodně slušné...
Co to furt všichni melete o vysokých cenách, drahých autech a podobně??? Přijde mi, že jste úplně mimo! Teď jsme kupovali Civica za 430k. 140 koní, benzín. Stejně vybavená oktávka s jednoznačně horším motorem 1,2 TSI 110 koní měla cenovku 580k!!! To je o víc jak třetinu dražší! A uklidním ty, kteří začnou mektat o rapidu, protože ten zcela určitě není konkurentem civicu a stejně i ten vyšel dráž :-D. Navíc je Honda jednoznačně věhlasnější značka, než Škoda.
Takže cenou to určitě nebude. Spíš bych to viděl na špatnej marketing ve spojení s automobilovou negramotností většiny obyvatel. (u nás to platí ještě víc...)
Jo, tím se vždy ukájí Hondaklub, že je to věhlasná značka >:D Prosimtě, co si to poptával za Oktávku za 600 tisíc s 1.2TSI? >:D Vždyť za to máš skoro RSo >:D Do půl mega koupíš 1.4TSI... a navíc, Škodovka není zrovna etalon nízké ceny, máš tu ještě kopu dalších aut.... mě to tady smrdí trochu komplexem, že "na Škodovku jsem neměl, tak jsem si koupil Civika" >:D
Škodovku bych nechtěl, ani kdyby stála stejně :-D.
Stačí dát výbavu, co má Civic a jsi tak vysoko, jak píšu (klima, el okna, el zrcátka, vyřívaný sedačky, tempomat, parkovací kameru, liťáky, handsfree, kožený volant, metalíza, prodloužená záruka, asistent rozjezdu do kopce, mlhovky...). Oktávka s tímhle motorem začíná na 390 a je to úplný holátko, takže se pře 500 dostaneš úplně lehce.
Píšu to proto, že škodovka je očividně dražší a stejně se prodává, takže v ceně problém Hondy určitě nebude. A o věhlasu mluvím proto, protože Honda má ve světě minimálně stejné jméno, jako Škoda (já tvrdím, že lepší - F1, motorky, lodní a letecké motory,...), takže vyšší cenu Škody nikdo nemůže opírat o její značku ;-).
Ty už se vážně prober z té diskotéky. Honda je největší výrobce motorů na světě a sedmá největší automobilka. Jméno, ať už kvůli tradici, kvalitě nebo sportovním úspěchům má oproti Škodce neměřitelně větší. A to s tou výbavou je taky pravda. Vážně nemel hlouposti...
Nezlob se na mne, ale někteří tu hondu rovnáte snad k prémii, modle... já nepopírám, že má sve místo v historii, ale posledních 10 let modely Hondy vypadají jak z Bčkového Scififilmu, čest výjímkám. Nejsem odborník na konfigurátory, na to jsou tu jiní, ale nevěřím, že by mezi Civikem a Oktávkou byl v této konfiguraci rozdíl 150 tisíc a to ještě s motorem 1.2 TSI, možná by to chtělo spíš poptat skladovky, než jen koukat do konfigurátoru...
Teď jsem na to koukal a vzhledem k tomu, že tehdy nebyla výbava FRESH, tak to opravdu bylo tolik. Teď jsem koukal do konfigurátoru a s touto výbavou to vyjde o cca 100k dráž - ale to se pořád bavíme o 1,2 TSI, což mi nepřijde jako adekvátní konkurent k "jednaosmičce" (alespoň co jsem vyzkoušel při předchozí verzi TSI).
Nikdo o prémii nemluví jestli sis nevšiml. A ten neměřitelný design....Škodovky jsou za posledních 10 let na tom lépe? Opravdu jsou to nádherná auta? >:D
Promiň, ale Škoda by MĚLA stát méně než Honda. To že tomu tak dokonce u vybavených vozů není viz JuckiCZ je více než zarážející.
Neobhajuji tu cenotvorbu Škodovky a vím, že na našem trhu je předražená... i přesto se kupuje a ať se ti to líbí, nebo ne, tak nové Škodovky vypadají dobře a to také prodává, navíc je tam pocit o kus většího vozu v případě Oktávie. Neříkám, že se vždy kupec rozhoduje racionálně, ale to ani v případě Hondy. Nechci tu porovnávat jen dva vozy, ale v kontextu trhu a všech okolností je Honda stejně dobrá/špatná, jako VW/Ford/Opel/Francouzi atd.... je to jen otázkou priorit. A když na to koukám takto, tak mne osobně třeba konkrétně u Civiku dost odrazoval vzhled a proto bych si takové auto nekoupil, byť je sebelepší, ale to také není pravda že? Najdou se minimálně stejně dobré vozy.
S tím naprosto souhlasím!
Jen jsem se ohrazoval proti tomu, že je Honda předražená. To určitě není, je jen lépe vybavená, než evropská konkurence a základní cenovku má tudíž mnohdy vyšší. Podle mě je taky srovnatelná s konkurencí, jen má špatnou reklamu a možná nešťastný design, ale to nemůžu posoudit, protože mě se Civic moc líbí. Ještě mu u mě hodně konkuroval Auris, ale to byl sougoj srdce vs. rozum a srdce nakonec zvítězilo ;-).
No já v této cenové a kategorii bych šel v případě Hatchbacku projet novou Astru, ale jsem si jistý, že bych skončil u Fokusu s EB. Pokud kombik, tak opět buď Fokus, nebo Leon ST.
Kupoval jsem to na konci léta loňského roku, takže Astra ještě nebyla na trhu. Velkou roli hrála vize spolehlivosti a bezproblémového provozu, takže turbo byla spíš nevýhoda a šel jsem radši po atmosféře a normálním objemu (nevýhoda u Toyoty a výhoda u Mazdy - ta to ale zabila cenou dvoulitru a hlavně servisu). Méně výkonné turbo s normálním objemem (na dané auto min. 1,4l) by mi tak nevadilo, ale tam jsme u Fordu už o 30k dražší a praktičností hoooodně ztrácí, takže Auris/Civic fakt v dané cenovce vedli...
Jo, má menší kufr :-) Já třeba nekoukám tolik na výbavu, takže za mne 1.5EB vede :-) 1.4TSI v Golfu/Leonu bývá dražší... ale taky záleží na konkrétní nabídce :-)
Já si taky rozhodně nemyslím, že hlavní problém Hondy auto jsou (v Evropě!) ceny.
Třeba ten "nešťastný" (docela výstižné) design Civicu vidím jako větší problém.
To už zní rozumněji. Ještě doplním,že v dlouhodobých žebříčcích spolehlivosti je Honda před zmíněnou konkurencí a často je tomu tak i co se týče jízdních vlastností (rozuměj řízení atd.) Svého času to byl i výkon na jednotku objemu (v mainstreamu) a další takové období tu už zase možná klepe na dveře :-)
Nějaká souvislost s tím, o čem se rozepsal Ozzman by nebyla? ;-)
P.S. Jako výrobce automobilů nemá Honda nijak dlouhou tradici, první auto šlo prodeje až v r. 1963. A Honda jako značka vznikla tři roky po II. sv. válce, tedy na poměry Evropy/Ameriky relativně "mladá" automobilka.
Taky tady (v tomto ohledu) 40 let "nerostla tráva", takže srovnávat to asi ani nemá příliš smysl. Kde byla taková Tatra, nebo Jawa v době, kdy Honda ještě ani neexistovala ví snad taky kdekdo gramotný. ;-)
Čímž samozřejmě legitimní úspěchy Hondy nijak nezpochybňuji/nezlehčuji.
Např. ve výrobě motocyklů je Honda dlouhodoběji mainstreamovým králem zaslouženě.
Jistě že nerostla a taky mě to neuvěřitelně štve, ale musíme se s tím smířit a vycházet z reality.
A ano, v motorkách NO.1. Jinak od sekaček , přes lodě až po letadla. V automobilech může opět být v TOP5, nemá k tomu daleko :-)
:yes: Pod tohle se podepíšu a to si myslím, že ještě nejsem tak starý, aby mne neoslovovala auta pro mladé.... a stále vidím jako nejlepší Civic ten z konce 90. let :-)
Ale proč se pak ta zadní partie nelíbí třeba nejen mému 18-ti letému synovi, ale ani většině jeho vrstevníků?
Proč nemohl Civic dál vypadat jako Civic (6, 7. g. to šlo celkem bez problémů), podobně jako Golf dál vypadá, jako Golf a kupují ho prakticky všechny generace, včetně mladých.
P.S. Co se globálu týče, tak třeba amíci design aut této velikosti/ceny řeší podobně, jako my design ledničky, tam rozhoduje hlavně cena (včetně servisu) a relativní spolehlivost.
Pro ně je auto téhle třídy absolutní spotřebák...
Co bys chtěl slyšet? Že mám vliv na syna, on pro změnu na své vrstevníky a jeho vrstevníci na ostatní nepřátele "vytříbeného" vkusu tvého formátu...? :*) >:D
P.S. Lepší můj oslí můstek, než tvá oslí manipulace (viz 20:32)
Pokud nemáš vliv na syna, jsi velmi špatný otec. ;-) Že vrstevníci tvého syna svorně jako jeden whitelabel trpí kinetózou při pohledu na Civic 10G, tomu určitě nevěříš ani sám. >:D
Rozhodně nemám rozhodující vliv na jeho vkus na auta a přesto si jako špatný otec nepřipadám. A o případné "svornosti" jeho vrstevníků jsem nenapsal ani čárku, takže opět jen tvá další manipulace.
Jistěže máš, byť třeba nepřímo. To, s čím přichází do styku, dítě ovlivňuje a záleží především na vztazích v rodině, jestli se vydá stejnou cestou nebo se proti tomu všemu postaví a vydá se jinou cestou. Kdyby tě to blíže zajímalo, žena je psycholog. ;-)
Poukazuju na to, že ta tvá "většina" může být dost relativní. ;-) Ale jestli se chceš bavit exaktně, nemám s tím problém, trošku o tom ale kvůli tvé vyhlášené povrchnosti pochybuji. ;-)
To jsou mi "novinky", to jsem fakt nevěděl... >:D
Tvoje žena je psycholožka, takže u tebe zase narážíme na pověstnou kovářovu bosou kobylu...? >:-[];-)
Je dost aut na kterých se designově shodneme, stejně jako je dost aut na kterých se neshodneme..., žádnou další vědu v tom (za každou cenu) hledat nemusíš.
Co bys chtěl slyšet? Že mám vliv na syna, on pro změnu na své vrstevníky a jeho vrstevníci na ostatní nepřátele "vytříbeného" vkusu tvého formátu...? >:D >:-[]
Neboj, to je úplně jiný klub ("Honda ultrafuns"), to se tebe (nebo třeba mina apod.) vůbec netýká..., tam byste nezapadli, na to jste příliš normální. >:-[];-)
Vzdycky vsude najdes par zaujatych exotu, kvuli tomu bych ale tak negeneralizoval. Je pravda, ze Honda ma snad nejloajalnejsi zakazniky vubec, ale v drtive vetsine majitele a priznivce znacky soucasny vyvoj (aspon pro Evropu) spis mrzi, rozhodne nejde o nejake nekriticke fanatiky.
Určitě i Honda má kritické příznivce (a já se mezi ně, s dovolením, počítám taky) a nejen nekritické fanatiky, stačí si projít třeba tuhle diskusi. ;-)
Kazdy tu zvani jak je ten zadek hrozny, ale nerekne co presne mu vadi. Zadni svetla jsou OK, jsou moderni, zadne extra vystrelky, zadna tuctova ohrana hranata hruza stejna na trech modelovych radach. Takze svetla OK. To ze prechazi v kridlo je velmi povedeny designersky prvek. Kdo neco takoveho originalniho a dobre provedeneho dnes nabizi? Ze by Kaban se svymi preplacanymi trojuhelniky na VisionS. Jestli se nekomu libi naplacane trojuhelnikova svetla na tuctovy hranaty zadek, prosim, ale bavit se tu o necem zajimavem opravdu moc nejde, kor kdyz to pak jeste v serii bude tuctovka, jak 10 let stare auto.
Takze posledni co muze pro nekoho byt problem jsou asi ty velky cerny kapsy pod svetly a barevne provedeni zlutych serepeticek. Ted se podivejme na seriovku 4D a co vidime? Vidime zadek, ktery bude cca na 5D. Kde jsou ty velky cerny kapsy pod svetly, kde ty zlute prouzky, denni sviceni? Kazdy inteligentni jedinec pochopi, jak asi bude vypadat seriovka a ze je vlastne stejna jako prototyp >:D
[odkaz]
Za me opravdu povedene auto, ktere muze navazat na uspech UFO designu 8G a i povedeny design starych Hond.
Zásadní problém je, že to nevypadá jako Golf. jestli si vzpomínáš, hnusný byl i Focus, protože nevypadal jako Golf. teda upřímně - ten opravdu hnusný je, s těmi samoúčelnými, na nic nenavazujícími zadními lampami a monospace profilem. Ale nakonec "se to dalo", přece jen Ford, chápeš. Ale Honda? Ta je pochopitelně odporná.
Je fakt, že ty díry v zadním nárazníku jsou dost velké a mám pocit, že se moc nezmenší, ale má to být sportovně laděný hatch, tak proč ne? Není to mainstreamový Golf ani Focus, je to Honda. Někde jsem četl názor, že tam je inspirace NSX [odkaz] - nakonec - proč ne? :-)
Podle mě byl jedničkový Focus byl úplně jiný, než Golf, a přesto byl pěkný (zvlášť 3D).
Trojkový Focus byl škaredý od začátku a zadní partii má ošklivou i po faceliftu.
Nevím, proč bych měl v tomto ohledu dělat rozdíl mezi Fordem a Hondou apod.
Mě se zadek nelíbí, ale chce to vidět naživo. Na fotkách pro mě vypadal Type-R taky opuchle, divně, nic moc. Ale dneska jsem ho viděl, sednul si do něj a mám názor úplně jiný. Je to dělo, který nemá konkurenci. ;-)
Ne jen u Hondy. Většina aut je v reálu hezčí. Kritizovat všichni umíme dobře, ale design auta nedělal nikdo ;-)
Já jsem hlavně u Type-R hlavně zvědavej na svezení...v pondělí bude techničák ;-)
Já myslel, že už si s tím jel, když píšeš, že je to dělo!
Já s tím jel a říkal jsem si, že na předokolku jezdí tak dobře, že je vlastně škoda, že vypadá tak, jak vypadá... ;-)
V jaké barvě jsi ho naživo viděl?
Jako dělo vypadá ;-) doufám, že i tak bude jezdit ;-) brácha objednal bílou( i když to není bílá, spíš slonovinová racing) s červenými třmeny a zrcátky...V pondělí se snad už svezu. Potěšující, že když jsem tam byl, tak pán co stál opodál měl objednaný červený kousek ;-)
Každý inteligentní jedinec vidí, že zadní partie ze 4D, je prostě "přeroubovaná" na kratší 5D HB, no a ve finále to dopadlo podstatně hůř, než u "dárce".
Jinak další, kdo se tu neobejde bez srovnání designu Hondy s designem Škodovky, něco na tom "Škodakomplexu" snad nakonec i bude. Není to tak dávno, co tu sami fanoušci Hondy přirovnávali její design k úplně jiným značkám, než je Škodovka. Pročpak asi?
Tohle taky nechápu, když se kopne do nějaké jiné automobilky, především Japonské, tak hned do protiútoku vytahují Škodovky..Proč?. Mě to prostě s prominutím zavání komplexem ze Škodovek :-) Jen je smutné, že třeba já osobně Škodovku nijak nepreferuji, ani bych si ji asi nekoupil (ano, šlužebák si nevyberu :D), ale jako soukromé auto bych ji rozhodně nepreferoval. Po dnešních diskuzních hrátkách mi přijde, že mimo Hondy a Škodovky jiný výrobce neexistuje >:D A když se mi nelíbí Honda, musim nutně milovat Oktávku!
No jasně, že jo, dyť to má doslova neprůstřelnou logiku. Když prostě nevíš, kdo si sakra ty otřesné Škodovky pořád kupuje, tak prostě ukážeš na každého "ignoranta", který si (z nevysvětlitelných důvodů) pro Boha nekupuje ty skvělé Hondy. >:D;-)
Jestli to nebude tím, že Škodovky jsou v tomto regionu brány jako etalon krásy i techniky (svět motorů, autoforum a koneckonců i zdejší redakce) a auta se slepicí ve znaku vyhrávají Auta roku i soutěže v designu. Jen hádám, Škoda jde naprosto mimo mě, i když kdyby bylo nejhůř, Suberb a Yeti bych asi zvládnul, i když jsou taky v kontextu konkurence dost ošizené.
Myslím, že nemáš pravdu. Pokud se podíváš na všechny tři zadky [odkaz] , [odkaz] , [odkaz] , tak je jasná společná ideová myšlenka u 5D a Coupe - okno protažené až pod křídlo, provázání linií ze střechy do víka. Naopak nejvíce naroubovaně to působí u sedanu, kde je i dost velká, opticky neodlehčená masa plechu. Všechny návrhy vznikaly současně, jak se píše v článku a dle mého názoru se nejvíce povedlo kupé a sedan je se značným odstupem poslední. Co se profilu týká, tam je pro mě HB dokonce proporčně a tvarově nejvyváženější.
Takhle (přesně/čistě zezadu) to auto uvidíš maximálně spoza volantu při jízdě za ním a tady ty rozdíly logicky nejsou tak markantní, jako při pohledu ze "zadoboku".
Nejde o to, jak dlouho se odkud na auto díváš, jde o designérské řešení. Zadobok potvrzuje, co píšu [odkaz] - [odkaz] - [odkaz] . Sedan a HB se dost výrazně liší, žádné roubování, opět je to blíže kupé. Naroubovaně naopak působí zadek sedanu, protože nemá to "panameří" nahrbení siluety.
Jak se tu na auto.cz rika, Skoda je domaci znacka s nejvetsimi prodeji na trhu, takze srovnani s ni je to spravne. Redaktori tak nejak podobne omlouvaji vetsinu clanku zde o Skode.
Jinak 5D je koncept a obrazek 4D je seriovka, takze kazdy inteligentni dokaze pochopit ze zatim neni co srovnavat. To ze se jedna o nejake roubovani je nesmysl. 5D ma svetla prechazejici do kridla. Osobne verim, ze serie bude u 5D lepsi nez 4D.
pripustas aspon teoreticku moznost, ze sa to auto niekomu nepaci a nie je to kvoli znacke??
ja sa stotoznujem s kolegami hore - 20 rokov dozadu, Civic, Accord, Prelude, Integra - krasne auta, super technika, tocive atmosfery; potom prisiel Civic MPV, za nim UFO, kde najodporucanejsi motor na sviznejsiu jazdu bol 2.2 diesel 8-s; este ten Accord sa drzal celkom dlho, ale aj s nim je uz koniec. este je tu City, Jazz a nejake cross/suv (co ide mimo mna).
Proste Honda toho niekedy ponukala pre europskeho zakaznika ovela viac (hlavne po dizajnovej stranke), a neviem preco vy, Hondafans sa stale snazite ostatnych presvedcit, ze vsetko je po starom a to len ti zli koncernisti Honde krivdia.
Tak vela zdaru Honde, ale toto nie je cesta do europy.
Je pravda, že přední partie nového Civicu mají mnohem snesitelnější proporce,než stávající dláto. Design to byl tak otřesný, že prodeje v Evropě byly opravdu slabé (vč. kombíku). Člověk by čekal, že se tedy Honda konečně pokusí přijít s opravdu pěkným líbivým Civicem. Bohužel opět nic - tím zadkem tomu opět dali korunu. Rána je to tak velká, že spolehlivě odradí tak minimálně 8 z 10 potenciálních evropských zákazníků. Evropská konkurence může desiginérům od Hondy líbat nohy vděčností! >:-[] >:-[] >:-[]