Šéfdesignér o budoucnosti SEATu: nové modely budou výrazněji odlišeny

Šéfdesignér o budoucnosti SEATu: nové modely budou výrazněji odlišeny

 
 

Luc Donckerwolke, který má momentálně na starost design vozů značky SEAT, naznačil Auto Bildu, kam se hodlá stylisticky značka ubírat. Potvrzena je prý výroba SUV Tribu, nový sedan má využívat platformy nového Audi A4 s motorem uloženým vpředu podélně!

Přes Škodu a Lamborghini do SEATu
Luc Donckerwolke má za sebou bohatou designérskou kariéru pod křídly značek VW Group. Jeho minulost je spojena mj. s modely, které Škodu dostaly v devadesátých letech do lepší společnosti. Během působení Belgičana narozeného v Peru (1965) vznikla v Mladé Boleslavi Octavia (1996) a byly položeny koncepční základy stylingu Fabie (1999). V následujících letech působil Donckerwolke u Audi a po roce 1998 se jeho profesní um projevoval u Lamborghini. Jeho dětmi jsou Lamborghini Murciélago i Lamborghini Gallardo. V září 2005 se ujal role šéfdesignéra SEATu, po povýšeném Walteru de'Silvovi. Automobilka SEAT se mezitím ocitla v odbytových problémech, z nichž se pomalu dostává. Do konce roku má být dokonce v provozním zisku, ale k úplnému ozdravění a očištění jména od předchozích mnohamilionových ztrát bude třeba uvést na trh nové modely. A ty musejí být navíc úspěšnější, než ty stávající.

Ibiza rozhodne
Prvním z nich, a také tím nejdůležitějším, bude nová Ibiza. Sportovní flair značky by na jejím designu měl být vidět na první pohled, ačkoli útroby bude Ibiza sdílet s novou generací konzervativnějšího Volkswagenu Polo. Premiéru SEAT směřuje buď na autosalon do Ženevy nebo na domácí výstavu v o několik měsíců později. "V budoucnu budou mít naše modely vlastní charakter a budou mnohem více odlišeny než je tomu dnes," cituje Auto Bild Luca Donckerwolkeho. SEAT by se tak chtěl vyvarovat opakování chyby, kterou mu zazlívá i mnoho příznivců.

Velký SEAT s útrobami z Audi
V březnu 2009 se na trh dostane limuzína směřující na vrchol střední třídy, která bude využívat platformu nového Audi A4. Motor tedy nebude uložen napříč jako u Passatu, Octavie nebo nového Superbu, ale podélně, nad přední nápravou. Specifickou konstrukcí řízení byl motor posunut neobvykle daleko dozadu, takže rozložení hmoty na nápravy je u nového Audi mnohem vyrovnanější než kdykoli předtím v minulosti. Precizní konstrukci podvozku bude využívat také SEAT a bylo by logické, kdyby vrcholné modely jezdily se stejným pohonem všech kol jaký má nová generace řady A4 quattro. Na definitivní informace si musíme ještě pár měsíců počkat. Co však je podle Auto Bildu již nyní jisté je to, že nový model se nebude jmenovat Toledo, protože v aktuálním provedení nepřivedl k značce mnoho zákazníků.

Tribu potvrzen, deriváty Volkswagenu budou pokračovat
Studie SEAT Tribu - dvoudveřové svalnaté SUV na zkráceném podvozku Tiguanu - už prý dostala koncernovou zelenou k sériové výrobě.Dealeři a zákazníci by se jej měli dočkat v roce 2010. Ve stejném roce se přitom očekává také příchod Škody Yeti.

Nejmenším přírůstkem SEATu by měl být následník Arosy. Model, který v devadesátých letech hrál úlohu dvojčete Volkswagenu Lupo, bude mít pokračování v podobném duchu. Základem se stane sériová podoba Volkswagenu Up! Design se ale má více odlišovat než v minulosti. Naopak velkoprostorová Alhambra, která nezapadá dokonale do sportovní koncepce značky, dostane následníka, který bude lehce rebrandovaným pokračovatelem Volkswagenu Sharan.

Nový Leon bude odvážnější
Leon - druhý nejúspěšnější model značky a nejžádanější z tria Altea/Toledo/Leon - bude mít v budoucnu ještě dravější design. "Naši zákaznici říkají, že máme být odvážnější, než dnes," naznačuje Luc Donckerwolke. V novém designérském studiu SEATu stojí pod plachtou také prototyp kombi-kupé, ale jestli se i to dostane do výroby, není zatím ani trochu jisté.

Ibiza táhne odbyt, o Toledo není zájem
I když Ibiza je v současné době druhým nejstarším modelem (po Alhambře), představuje pro SEAT klíčovou modelovou řadu. Rok před koncem modelového cyklu se prodává stále dobře, když se za prvních 8 měsíců letošního roku pro nejmenší model španělské značky rozhodlo 105 tisíc zákazníků. Nadějně vypadá odbyt Leonu, který je druhým nejžádanějším SEATem dneška. Altea dostala výrazný prodejní impuls rozšířením nabídky o velké kombi Altea XL. Naopak Toledo je zralé na odpis. Do srpna si jej letos koupilo jen 4613 zákazníků, což je polovina loňského odbytu. Pro letitou Alhambru se rozhodlo dvakrát tolik zákazníků.

SEAT - odbyt v Evropě (leden - srpen 2007)
modelsrpen 2007srpen 2006leden-srpen 2007leden-srpen 2006
Ibiza976610363105700113018
Leon694266047928686230
Altea+Altea XL435927205259135283
Cordoba157716741622116827
Alhambra9489181022111234
Toledo35560446139267
Ostatní42861188
Celkem2395122911268693272047
Spolupracujeme s TipCars.com
Poláci vyzývají Putina, aby převzal odpovědnost za tragédii u Smolenska Poláci vyzývají Putina, aby převzal odpovědnost za tragédii u Smolenska

Polský ministr obrany Antoni Macierewicz řekl, že havárii…

Americké úřady ruší síťovou neutralitu Americké úřady ruší síťovou neutralitu

Americká Federální komise pro spoje (FCC) dnes navzdory…

Státy unie se shodly na prodloužení sankcí vůči Rusku, řekl Tusk Státy unie se shodly na prodloužení sankcí vůči Rusku, řekl Tusk

Evropská unie je jednotná v otázce prodloužení…

Spojené státy evropské? Schulz připomíná Hitlera, říkají maďarští politici Spojené státy evropské? Schulz připomíná Hitlera, říkají maďarští politici

Vysoký maďarský vládní činitel nešetrně přirovnal šéfa…

 
Zdroj: Auto Bild

Štítky Seat Design

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Scénáristé The Grand Tour jsou geniální. Takto využili Hammondovy těžké nehody Scénáristé The Grand Tour jsou geniální. Takto využili Hammondovy těžké nehody

První díl nové série The Grand Tour nasadil laťku vysoko.…

Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze

Třetí generace "placatého" Mercedesu dorazila na český…

 





 
Exkluzivní svezení s Alpine A110. Tenhle sporťák se povedl! Má vůbec nějakou chybu?

Exkluzivní svezení s Alpine A110. Tenhle sporťák se povedl! Má vůbec nějakou chybu?

Dnes 18:55

Renault oživuje značku Alpine sporťákem pojmenovaným po jejím neznámějším modelu. Za tuhle reinkarnaci se však původní A110 stydět nemusí!




Blesk.cz

30 tipů na víkend: Živé betlémy, pochůzka lucek i přestřelka v kovbojském saloonu

30 tipů na víkend: Živé betlémy, pochůzka lucek i…

Neseďte doma a nekoukejte se jen z okna! Vyrazte ven, do přírody, za poznáním! Pokud nevíte kam vyrazit, nechte…

Star Wars Battlefront II recenze: Nechť vás provází síla na online bojištích

Star Wars Battlefront II recenze: Nechť vás provází…

Se snímkem Star Wars: Poslední z Jediů v kinech celý svět opět pohltila horečka zvaná Hvězdné války. Na ní se…

 

iSport.cz

Génius, nebo srab? Americký gólman změnil pravidla v německé lize

Génius, nebo srab? Americký gólman změnil pravidla v…

Brankář David Leggio vzbudil před několika dny pozdvižení, když v německé lize v dresu Mnichova vyřešil soupeřův…

Strůjce plzeňského úspěchu Straka: Nejtěžší bylo vyhodit bráchu

Strůjce plzeňského úspěchu Straka: Nejtěžší bylo…

Jako hráč vyhrál Nagano, mistrovství světa i extraligový titul. Dovede řídit klub z pozice majitele a…

 

Reflex.cz

Tipy na víkend: Adventní koncert na Stezce korunami stromů a indiáni na válečné stezce

Tipy na víkend: Adventní koncert na Stezce korunami…

Vánoční i nevánoční akce vás čekají tento víkend. Předvánoční stres z vás spadne natotata!

JXD burcuje a apeluje na OSN: Zdaňte maso a hlavně vzduch!

JXD burcuje a apeluje na OSN: Zdaňte maso a hlavně vzduch!

Další neomarxistická krávovina se objevila na obzoru amerických ekonomických institucí. Ty začaly zcela vážně…