9.5. 2014 David Bureš Google+ profil David Bureš

Šéfdesignér VW Group: Emisní normy mohou zkazit design aut

 

Design aut bude v budoucnu komplikovaný a navíc se může velice unifikovat. Myslí si to alespoň Walter de Silva.

Stále se zpřísňující emisní normy oxidu uhličitého vedou nejen ke zmenšování objemů motorů aut a snižování jejich váhy, ale také k ovlivnění designu aut, který stále více myslí na aerodynamiku. Výsledkem mohou být až velice komplikované tvary nových vozů, myslí si šéf designu v koncernu VW Group Walter de Silva.

De Silva je zastáncem jednoduchých linií a komplikovaných tvarů se obává, protože podle něj nejsou příliš krásné. „Bojím se, že přísnější emisní limity mohou způsobit obrodu dekorací a nápadnosti, které nejsou z hlediska estetiky atraktivní,“ řekl tento italský designér v rozhovoru pro server Automotive News Europe.

Komplikované tvary navíc nejsou jedinou obavou de Silvy. Šéfdesignér největší evropské automobilky se obává také toho, že automobily si budou příliš podobné jako dnešní dopravní letadla. Jako příklad uvádí podobnost Toyoty Prius a Hondy Insight, které byly navrhovány pro co nejnižší koeficient aerodynamického odporu. „Jejich proporce a boční profily jsou takřka identické. Rozeznat je od sebe je možné jen díky detailním prvkům,“ tvrdí de Silva.

Na druhou stranu de Silva přiznává, že velký strach z novinek v designu nemá. „Regulace jsou skvělý podnět ke kreativitě,“ mírní obavy. Jako příklad uvádí superúsporný vůz Volkswagen XL1, který je podle de Silvy mnohem hezčí než jeho první prototypy.

Jasné náznaky sbližujícího se designu aut budeme podle třiašedesátiletého návrháře vídat před koncem této dekády. V té následující už má být tento trend dominantní.

Mohlo by vás zajímat: Členské země EU schválily přísnější pravidla pro emise aut

U prémiových aut a supersportů nicméně má být dle de Silvy situace trochu jiná, u těchto aut je totiž design pro jejich odlišení se důležitý – jeden dá přednost čistým liniím Porsche, jiný radši zvolí excentrické Lamborghini. Na aerodynamiku se sice u takových aut klade důraz, ale spíše kvůli jízdním dovednostem než kvůli nižší spotřebě paliva. Proto taková auta nadále zůstanou podle designéra z italského Lecca odlišná.

Jaký názor máte na danou problematiku vy? Bojíte se unifikace designu aut jako Walter de Silva, nebo si myslíte, že se vozy budou nadále velice lišit? Sdělte nám svůj názor v diskuzi.

Spolupracujeme s TipCars.com
Zápisník Marka Schwarzmanna: S nadhledem Zápisník Marka Schwarzmanna: S nadhledem

Dnes a zítra jdeme volit. Určíme kurz, kterým se bude…

Akcie Unipetrolu zdražily o devadesát procent, přispěl k tomu i hurikán Harvey Akcie Unipetrolu zdražily o devadesát procent, přispěl k tomu i hurikán Harvey

Za prvních devět měsíců se čistý zisk Unipetrolu dostal…

Tusk: EU má reálnou šanci uzavřít migrační trasu z Libye Tusk: EU má reálnou šanci uzavřít migrační trasu z Libye

Státy Evropské unie zajistí, že severoafrická část…

 
Zdroj: Automotive News Europe

Štítky Volkswagen Design

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte... Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte...

Motor s rotačním pístem bude nyní plnit jinou roli.

Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné

Vůz s designově velmi komplikovanou přídí se stává…

 





 
Nové Audi A7 Sportback odhaleno. Evoluce tvarů, revoluce techniky

Nové Audi A7 Sportback odhaleno. Evoluce tvarů, revoluce techniky

Včera

Podle očekávání prošel design druhé generace Audi A7 jen evoluční proměnou. Za to v útrobách se událo dost, všechny verze budou hybridní!




Blesk.cz

Pražský rejdič a český červený králík: Výstava v Modřanech představí domovská zvířata

Pražský rejdič a český červený králík: Výstava v…

Třídenní výstava králíků, holubů a drůbeže s názvem Modřany 2017 je za rohem. Na události se návštěvníkům…

Tajný byt Hany Gregorové: Šokující zjištění, komu doopravdy patří!

Tajný byt Hany Gregorové: Šokující zjištění, komu…

Jako by nestačily skandály, které na Hanu Gregorovou (65) v jednom kuse vytahuje její bývalý milenec Ondřej…

 

iSport.cz

Sport Magazín: Jednoduchý je chytrý, slyšel Rutta od Keitha

Sport Magazín: Jednoduchý je chytrý, slyšel Rutta od Keitha

Nikdy nepůsobil v cizině. Nebyl draftovaný. Před třemi lety hrál v první lize proti Šumperku nebo Benátkám. A…

Naštvaný Vrba: Byli jsme pomalí, od některých hráčů jsem očekával víc

Naštvaný Vrba: Byli jsme pomalí, od některých hráčů…

PŘÍMO Z LUCERNU | Selhání. Jinak se výkon Plzně proti Luganu označit nedá. Viktoria lehla pod nohy velmi…

 

Reflex.cz

Ekonom Vladimír Pikora: Po volbách přijde naštvanost nejvyššího stupně

Ekonom Vladimír Pikora: Po volbách přijde naštvanost…

Něco vám řeknu – nikdy slepě nespoléhejte na čísla! Já jsem to udělal jednou a ovlivnilo to zbytek mého života.

Zítra k volbám, nenechme za sebe rozhodovat jiné! Vrátí se politická politika?

Zítra k volbám, nenechme za sebe rozhodovat jiné!…

Kdysi i v Česku populární slovenský satirik Milan Markovič by dnes patrně řekl „Zvolebnívá sa“, a to na plné…