reklama


9.5. 2014 David Bureš Google+ profil David Bureš

Šéfdesignér VW Group: Emisní normy mohou zkazit design aut

 

Design aut bude v budoucnu komplikovaný a navíc se může velice unifikovat. Myslí si to alespoň Walter de Silva.

Stále se zpřísňující emisní normy oxidu uhličitého vedou nejen ke zmenšování objemů motorů aut a snižování jejich váhy, ale také k ovlivnění designu aut, který stále více myslí na aerodynamiku. Výsledkem mohou být až velice komplikované tvary nových vozů, myslí si šéf designu v koncernu VW Group Walter de Silva.

De Silva je zastáncem jednoduchých linií a komplikovaných tvarů se obává, protože podle něj nejsou příliš krásné. „Bojím se, že přísnější emisní limity mohou způsobit obrodu dekorací a nápadnosti, které nejsou z hlediska estetiky atraktivní,“ řekl tento italský designér v rozhovoru pro server Automotive News Europe.

Komplikované tvary navíc nejsou jedinou obavou de Silvy. Šéfdesignér největší evropské automobilky se obává také toho, že automobily si budou příliš podobné jako dnešní dopravní letadla. Jako příklad uvádí podobnost Toyoty Prius a Hondy Insight, které byly navrhovány pro co nejnižší koeficient aerodynamického odporu. „Jejich proporce a boční profily jsou takřka identické. Rozeznat je od sebe je možné jen díky detailním prvkům,“ tvrdí de Silva.

Na druhou stranu de Silva přiznává, že velký strach z novinek v designu nemá. „Regulace jsou skvělý podnět ke kreativitě,“ mírní obavy. Jako příklad uvádí superúsporný vůz Volkswagen XL1, který je podle de Silvy mnohem hezčí než jeho první prototypy.

Jasné náznaky sbližujícího se designu aut budeme podle třiašedesátiletého návrháře vídat před koncem této dekády. V té následující už má být tento trend dominantní.

Mohlo by vás zajímat: Členské země EU schválily přísnější pravidla pro emise aut

U prémiových aut a supersportů nicméně má být dle de Silvy situace trochu jiná, u těchto aut je totiž design pro jejich odlišení se důležitý – jeden dá přednost čistým liniím Porsche, jiný radši zvolí excentrické Lamborghini. Na aerodynamiku se sice u takových aut klade důraz, ale spíše kvůli jízdním dovednostem než kvůli nižší spotřebě paliva. Proto taková auta nadále zůstanou podle designéra z italského Lecca odlišná.

Jaký názor máte na danou problematiku vy? Bojíte se unifikace designu aut jako Walter de Silva, nebo si myslíte, že se vozy budou nadále velice lišit? Sdělte nám svůj názor v diskuzi.

Spolupracujeme s TipCars.com
Země těžící ropu se přibližují hranici dohodnutých omezení Země těžící ropu se přibližují hranici dohodnutých omezení

Země, které těží ropu, se přibližují hranici dohodnutých…

Dva Češi zahynuli pod lavinou v Rakousku, dva se podařilo zachránit Dva Češi zahynuli pod lavinou v Rakousku, dva se podařilo zachránit

Dva Češi dnes přišli o život pod lavinou v horském…

Kontrolní hlášení přineslo deset miliard navíc, tvrdí Babišova náměstkyně Kontrolní hlášení přineslo deset miliard navíc, tvrdí Babišova náměstkyně

Díky zavedení kontrolního hlášení se výběr daně z přidané…

Galerie: Women's March v New York City Galerie: Women's March v New York City

Více než milion lidí se sešel ve Washingtonu, Los Angeles…

 
Zdroj: Automotive News Europe
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Mazda bude mít už příští rok benzinový motor bez svíček Mazda bude mít už příští rok benzinový motor bez svíček

Japonská automobilka chce pro spalování benzinu využívat…

Prodejce Maserati si v pátek 13. natáčel svoji jízdu na mobil. Zemřel Prodejce Maserati si v pátek 13. natáčel svoji jízdu na mobil. Zemřel

Čtyřiadvacetiletý prodejce vozů Maserati ve Spojených…

 






 
Rallye Monte Carlo 2017: Vítězná premiéra Ogiera, Kopecký osmý

Rallye Monte Carlo 2017: Vítězná premiéra Ogiera, Kopecký osmý

Dnes 16:18

Obhájce titulu Francouz Sebastien Ogier vyhrál s vozem Ford Fiesta WRC ´17 Rallye Monte Carlo, úvodní podnik mistrovství světa v automobilových soutěžích 2017.




Blesk.cz

Taky jsem měl háro, ozval se ministr Chvojka. A nejsou se Škromachem jediní

Taky jsem měl háro, ozval se ministr Chvojka. A…

Politici se nerodí v kvádru s kravatou a taky si zažili svá divoká léta jako všichni ostatní. Rádi to pak dávají…

Smog a mráz. Pražané, připravte se na pochmurný týden

Smog a mráz. Pražané, připravte se na pochmurný týden

Nový pracovní týden bude ve znamení ledových dnů, inverzního počasí a smogu. „Teplotně bude období na srážky…

 

iSport.cz

Fourcade a spol. hrozili, že postojí na startu. Biatlon svolal kongres

Fourcade a spol. hrozili, že postojí na startu.…

Mezinárodní biatlonová unie (IBU) se rozhodla kvůli ruské dopingové kauze svolat ještě před mistrovstvím světa v…

Ivanschitz ještě v Plzni nikdy nebyl. Ale znám Limberského, hlásí posila

Ivanschitz ještě v Plzni nikdy nebyl. Ale znám…

Rakouský Horváth, rozený vítěz a podobně. Takových přezdívek se od fanoušků dočkala jedna z nejzajímavějších…

 

Reflex.cz

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje právní stát

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje…

Jakékoli prokázané zasahování do nezávislého rozhodování soudu by měl stát bez milosti a exemplárně postihovat.…

České zdravotnictví: S úspornými recepty nejsou žerty!

České zdravotnictví: S úspornými recepty nejsou žerty!

Bavily se dvě asi desetileté slečny v brněnské šalině (pardon, tramvaji): „Jak dnes nemáš známýho doktora, tak…

 
 
reklama