9.5. 2014 David Bureš Google+ profil David Bureš

Šéfdesignér VW Group: Emisní normy mohou zkazit design aut

 

Design aut bude v budoucnu komplikovaný a navíc se může velice unifikovat. Myslí si to alespoň Walter de Silva.

Stále se zpřísňující emisní normy oxidu uhličitého vedou nejen ke zmenšování objemů motorů aut a snižování jejich váhy, ale také k ovlivnění designu aut, který stále více myslí na aerodynamiku. Výsledkem mohou být až velice komplikované tvary nových vozů, myslí si šéf designu v koncernu VW Group Walter de Silva.

De Silva je zastáncem jednoduchých linií a komplikovaných tvarů se obává, protože podle něj nejsou příliš krásné. „Bojím se, že přísnější emisní limity mohou způsobit obrodu dekorací a nápadnosti, které nejsou z hlediska estetiky atraktivní,“ řekl tento italský designér v rozhovoru pro server Automotive News Europe.

Komplikované tvary navíc nejsou jedinou obavou de Silvy. Šéfdesignér největší evropské automobilky se obává také toho, že automobily si budou příliš podobné jako dnešní dopravní letadla. Jako příklad uvádí podobnost Toyoty Prius a Hondy Insight, které byly navrhovány pro co nejnižší koeficient aerodynamického odporu. „Jejich proporce a boční profily jsou takřka identické. Rozeznat je od sebe je možné jen díky detailním prvkům,“ tvrdí de Silva.

Na druhou stranu de Silva přiznává, že velký strach z novinek v designu nemá. „Regulace jsou skvělý podnět ke kreativitě,“ mírní obavy. Jako příklad uvádí superúsporný vůz Volkswagen XL1, který je podle de Silvy mnohem hezčí než jeho první prototypy.

Jasné náznaky sbližujícího se designu aut budeme podle třiašedesátiletého návrháře vídat před koncem této dekády. V té následující už má být tento trend dominantní.

Mohlo by vás zajímat: Členské země EU schválily přísnější pravidla pro emise aut

U prémiových aut a supersportů nicméně má být dle de Silvy situace trochu jiná, u těchto aut je totiž design pro jejich odlišení se důležitý – jeden dá přednost čistým liniím Porsche, jiný radši zvolí excentrické Lamborghini. Na aerodynamiku se sice u takových aut klade důraz, ale spíše kvůli jízdním dovednostem než kvůli nižší spotřebě paliva. Proto taková auta nadále zůstanou podle designéra z italského Lecca odlišná.

Jaký názor máte na danou problematiku vy? Bojíte se unifikace designu aut jako Walter de Silva, nebo si myslíte, že se vozy budou nadále velice lišit? Sdělte nám svůj názor v diskuzi.

Spolupracujeme s TipCars.com
Putin by podle průzkumu prezidentské volby drtivě vyhrál Putin by podle průzkumu prezidentské volby drtivě vyhrál

Popularita ruského prezidenta Vladimira Putina v…

Pohledem Jakuba Bruknera: Pandora po korekci Pohledem Jakuba Bruknera: Pandora po korekci

Dánská společnost Pandora, výrobce šperků a luxusní…

Stabilizace Balkánu může být nad síly Evropské unie Stabilizace Balkánu může být nad síly Evropské unie

Evropskou unii zneklidnila série politických otřesů…

KLDR potvrdila test rakety, dohlížel prý na něj přímo Kim Čong-un KLDR potvrdila test rakety, dohlížel prý na něj přímo Kim Čong-un

Severní Korea dnes potvrdila pondělní test další…

 
Zdroj: Automotive News Europe

Štítky Volkswagen Design

 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
30 ostrých hatchbacků minulosti, po kterých se nám stýská... 30 ostrých hatchbacků minulosti, po kterých se nám stýská...

Moderní doba nahrává velkým a těžkopádným čtyřkolkám a…

6 otázek a odpovědí o pokutách v cizině. Taxy dosáhnou i 200 000 Kč 6 otázek a odpovědí o pokutách v cizině. Taxy dosáhnou i 200 000 Kč

Tuzemský automotoklub ÚAMK připravil před nadcházející…

 






 
Volkswagen Group slaví 80 let. Z výrobce lidového auta největší automobilka světa

Volkswagen Group slaví 80 let. Z výrobce lidového auta největší automobilka světa

Dnes 08:00

Původním cílem dnešního Volkswagenu bylo vyrábět lidové vozidlo pro masy. O 80 let později toho firma vlastně dosáhla, je největší automobilkou na světě.




Blesk.cz

Mléko v sobě má hormony, přiznali odborníci. Zahleňování je ale mýtus

Mléko v sobě má hormony, přiznali odborníci.…

Jedním z pilířů naší stravy by měly být i mléčné výrobky, jejichž základní surovinou je samozřejmě mléko. Podle…

Vichřice hrůzy v Moskvě: Lidi zabíjely stromy, altán i utržená zastávka

Vichřice hrůzy v Moskvě: Lidi zabíjely stromy, altán…

Nejméně jedenáct obětí na životech si dnes vyžádal silný poryv větru v Moskvě, více než 100 lidí se zranilo.…

 

iSport.cz

TOP zajímavosti z NHL: Když vyhrajeme, chci na party Federera, říká Josi

TOP zajímavosti z NHL: Když vyhrajeme, chci na party…

Góly, body, čísla. Zámořská NHL se přímo topí ve statistikách, experti tlačí informace ze všech stran a není…

Kuka je ze Slavie nadšený: Poprvé mi někdo zavolal a pozval mě na zápas

Kuka je ze Slavie nadšený: Poprvé mi někdo zavolal a…

Když bývalý výborný útočník Slavie Pavel Kuka vidí, jak se z titulu radují kouč „sešívaných“ Jaroslav Šilhavý a…

 

Reflex.cz

Delta Okavanga: Jedna z posledních velkých divočin světa láká všechny milovníky přírody

Delta Okavanga: Jedna z posledních velkých divočin…

Kdo už viděl parky v Tanzanii, tisícihlavá stáda pakoňů a zeber promísená s impalami v Ngorongoro, lvy v Etoshi,…

Zákaz kouření ano, ale povolme kuřárny!

Zákaz kouření ano, ale povolme kuřárny!

Nikoliv od prvního června, jak se mylně mnozí domnívají, ale od posledního května (tedy od středy) v celé krásné…