Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Šéfdesignér VW Group: Emisní normy mohou zkazit design aut

David Bureš
Diskuze (9)
Design aut bude v budoucnu komplikovaný a navíc se může velice unifikovat. Myslí si to alespoň Walter de Silva.

Stále se zpřísňující emisní normy oxidu uhličitého vedou nejen ke zmenšování objemů motorů aut a snižování jejich váhy, ale také k ovlivnění designu aut, který stále více myslí na aerodynamiku. Výsledkem mohou být až velice komplikované tvary nových vozů, myslí si šéf designu v koncernu VW Group Walter de Silva.

De Silva je zastáncem jednoduchých linií a komplikovaných tvarů se obává, protože podle něj nejsou příliš krásné. „Bojím se, že přísnější emisní limity mohou způsobit obrodu dekorací a nápadnosti, které nejsou z hlediska estetiky atraktivní,“ řekl tento italský designér v rozhovoru pro server Automotive News Europe.

Komplikované tvary navíc nejsou jedinou obavou de Silvy. Šéfdesignér největší evropské automobilky se obává také toho, že automobily si budou příliš podobné jako dnešní dopravní letadla. Jako příklad uvádí podobnost Toyoty Prius a Hondy Insight, které byly navrhovány pro co nejnižší koeficient aerodynamického odporu. „Jejich proporce a boční profily jsou takřka identické. Rozeznat je od sebe je možné jen díky detailním prvkům,“ tvrdí de Silva.

Na druhou stranu de Silva přiznává, že velký strach z novinek v designu nemá. „Regulace jsou skvělý podnět ke kreativitě,“ mírní obavy. Jako příklad uvádí superúsporný vůz Volkswagen XL1, který je podle de Silvy mnohem hezčí než jeho první prototypy.

Jasné náznaky sbližujícího se designu aut budeme podle třiašedesátiletého návrháře vídat před koncem této dekády. V té následující už má být tento trend dominantní.

U prémiových aut a supersportů nicméně má být dle de Silvy situace trochu jiná, u těchto aut je totiž design pro jejich odlišení se důležitý – jeden dá přednost čistým liniím Porsche, jiný radši zvolí excentrické Lamborghini. Na aerodynamiku se sice u takových aut klade důraz, ale spíše kvůli jízdním dovednostem než kvůli nižší spotřebě paliva. Proto taková auta nadále zůstanou podle designéra z italského Lecca odlišná.

Jaký názor máte na danou problematiku vy? Bojíte se unifikace designu aut jako Walter de Silva, nebo si myslíte, že se vozy budou nadále velice lišit? Sdělte nám svůj názor v diskuzi.

David Bureš
Diskuze (9)
9. 5. 2014 23:48
Re: identicky design
to je asi jako by c klasse mela stejne proporce jako a4

[odkaz]
9. 5. 2014 23:48
Emisní normy mohou zkazit design aut?
Jak tohle může trvdit člověk, který produkuje to, co produkuje?????
9. 5. 2014 23:46
Re: identicky design
skoda a vw jsou jedna automobilka, podoba skodovky na vw je umyslna aby ji lide na zapade vic kupovali.
toyota a honda jsou dve rozdilne automobilky, jako designer si vsima jinych veci ktere ty jako laik vubec nevidis
9. 5. 2014 21:33
Re: Proti sobě půjde
Plus ešte stále silnejší hlas úspor vo výrobe aj konštrukcii. Také stĺpiky idú spraviť aj tenké aj pevné, ale to by nesmeli byť zvarené iba z plechových výliskov.
9. 5. 2014 21:13
Re: Silva
Chcelo by to nemeniť si pojmy a dojmy. Silva je podpísaný pod dizajnom, nie pod tým, že sa aplikoval na všetky modely a už vôbec nie pod tým, že celé portfólio "športového" Seatu prerobili na tlsté MPV... A to v tej dobe mohlo za stagnáciu Seatu, nie dizajnový jazyk da Silvu.
Mimochodom, je niečo, za čo si ľudia môžu vážiť teba?