9.5. 2014 David Bureš Google+ profil David Bureš

Šéfdesignér VW Group: Emisní normy mohou zkazit design aut

 

Design aut bude v budoucnu komplikovaný a navíc se může velice unifikovat. Myslí si to alespoň Walter de Silva.

Stále se zpřísňující emisní normy oxidu uhličitého vedou nejen ke zmenšování objemů motorů aut a snižování jejich váhy, ale také k ovlivnění designu aut, který stále více myslí na aerodynamiku. Výsledkem mohou být až velice komplikované tvary nových vozů, myslí si šéf designu v koncernu VW Group Walter de Silva.

De Silva je zastáncem jednoduchých linií a komplikovaných tvarů se obává, protože podle něj nejsou příliš krásné. „Bojím se, že přísnější emisní limity mohou způsobit obrodu dekorací a nápadnosti, které nejsou z hlediska estetiky atraktivní,“ řekl tento italský designér v rozhovoru pro server Automotive News Europe.

Komplikované tvary navíc nejsou jedinou obavou de Silvy. Šéfdesignér největší evropské automobilky se obává také toho, že automobily si budou příliš podobné jako dnešní dopravní letadla. Jako příklad uvádí podobnost Toyoty Prius a Hondy Insight, které byly navrhovány pro co nejnižší koeficient aerodynamického odporu. „Jejich proporce a boční profily jsou takřka identické. Rozeznat je od sebe je možné jen díky detailním prvkům,“ tvrdí de Silva.

Na druhou stranu de Silva přiznává, že velký strach z novinek v designu nemá. „Regulace jsou skvělý podnět ke kreativitě,“ mírní obavy. Jako příklad uvádí superúsporný vůz Volkswagen XL1, který je podle de Silvy mnohem hezčí než jeho první prototypy.

Jasné náznaky sbližujícího se designu aut budeme podle třiašedesátiletého návrháře vídat před koncem této dekády. V té následující už má být tento trend dominantní.

Mohlo by vás zajímat: Členské země EU schválily přísnější pravidla pro emise aut

U prémiových aut a supersportů nicméně má být dle de Silvy situace trochu jiná, u těchto aut je totiž design pro jejich odlišení se důležitý – jeden dá přednost čistým liniím Porsche, jiný radši zvolí excentrické Lamborghini. Na aerodynamiku se sice u takových aut klade důraz, ale spíše kvůli jízdním dovednostem než kvůli nižší spotřebě paliva. Proto taková auta nadále zůstanou podle designéra z italského Lecca odlišná.

Jaký názor máte na danou problematiku vy? Bojíte se unifikace designu aut jako Walter de Silva, nebo si myslíte, že se vozy budou nadále velice lišit? Sdělte nám svůj názor v diskuzi.

Spolupracujeme s TipCars.com
Akcie, měny & názory: Vodík není žádné terno Akcie, měny & názory: Vodík není žádné terno

Akcie společnosti Plug Power vyrábějící vodíkové palivové…

Čína má rýže pořád málo. Komoditu proto koupí v USA Čína má rýže pořád málo. Komoditu proto koupí v USA

Přestože je největším producentem rýže na světě, nestačí…

Růst mandatorních výdajů je neudržitelný, notoval si Pilný se Zemanem Růst mandatorních výdajů je neudržitelný, notoval si Pilný se Zemanem

Ministr financí Ivan Pilný (ANO) mluvil v Lánech s…

 
Zdroj: Automotive News Europe

Štítky Volkswagen Design

 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Honda Civic se vrátila k poctivé technice. Řidičům se musí líbit Honda Civic se vrátila k poctivé technice. Řidičům se musí líbit

Desátá generace Hondy Civic je pořádný kus auta.…

Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů

Móda SUV se začíná podepisovat i na šíři nabídky v Česku…

 





 
Poznáte, z čeho vznikl nejošklivější roadster na světě? Sedan z NDR byste netipovali!

Poznáte, z čeho vznikl nejošklivější roadster na světě? Sedan z NDR byste netipovali!

Včera

Podivný stroj s retro vzhledem vznikl v Maďarsku. Jeho základ je východoněmecký, pod kapotou ale pracuje motor původem od Renaultu.




Blesk.cz

Dvě známé Češky se vydaly na svatojakubskou pouť: Daly jsme našemu životu sbohem!

Dvě známé Češky se vydaly na svatojakubskou pouť:…

Opustily děti i partnery, práci, domov, koníčky i povinnosti, aby se vydaly na cestu, která jim změní život. Dvě…

Jurečka chce dát ČT 4,5 milionu na dokument s Vágnerem. Probere to vláda

Jurečka chce dát ČT 4,5 milionu na dokument s…

Ministerstvo zemědělství chce zaplatit 4,5 milionu korun České televizi, aby natočila a odvysílala tři díly…

 

iSport.cz

Šťastný Froome po čtvrté výhře: Tahle Tour pro mě byla nejtěžší

Šťastný Froome po čtvrté výhře: Tahle Tour pro mě…

Dokázal to. Britský cyklista Chris Froome potvrdil roli favorita a v letošním ročníku Tour de France udržel…

Generace, která měla na víc. Kde jsou hvězdy stříbrné dvacítky 10 let poté

Generace, která měla na víc. Kde jsou hvězdy…

Fenin, Suchý, Kalouda, Petr, Šimůnek... Do Kanady vyráželi jako parta neznámých zelenáčů, za měsíc se domů…

 

Reflex.cz

Objevte krásy starobylého Íránu. Země s velkým kulturním bohatstvím se otevírá turistům

Objevte krásy starobylého Íránu. Země s velkým…

Kdysi nepřístupný Írán se po normalizaci vztahů se západními zeměmi postupně vrací na turistickou mapu světa.…

Jsem prase, ale většina Čechů taky!

Jsem prase, ale většina Čechů taky!

Uspořádal jsem ve své sociální bublině na Facebooku malý průzkum dodržování elementární hygieny mezi pražskými…