reklama


23.9. 2013 Michal Fokt

Šéfinženýr JLR: Jaguar mi připomíná BMW 80. let

Šéfinženýr JLR: Jaguar mi připomíná BMW 80. let

Do Jaguaru zamířil bývalý šéfinženýr BMW, podle kterého má skupina Jaguar Land Rover potenciál smáznout veškerou konkurenci, tak jako mnichovská automobilka v 80. letech.

Automobilový svět je malý a tak když se nedávno stal výkonným šéfem skupiny Jaguar Land-Rover Ralf Speth, angažoval svého bývalého šéfa z BMW Wolfganga Ziebarta, jehož specializací byly doposud elektronické systémy, do funkce "Engineering Director". Obnovuje se tak partnerství, které začalo v Mnichově před více než dvaceti lety.

Ziebart a Speth sice působili u BMW, mají ale i zkušenosti z Británie, oba byli součástí "Rover Turnaround Team", tedy expertů, kteří měli před lety, kdy BMW koupilo značku Rover, na starosti (připomeňme, že neúspěšnou) transformaci britské automobilky v nedílnou a ziskovou část uskupení BMW Group.

V tomto případě to ale Ziebart vidí, soudě alespoň podle nejnovějšího rozhovoru pro časopis Autocar, v zářivých barvách. Podle něj je dnešní Jaguar Land-Rover "engineering-driven" společnost, která mu připomíná BMW v 80. letech. Pozná se to mimo jiného i podle toho, že prý není nutné čekat na měsíční schůzky, ale jednotlivé potřebné lidi lze snadno zastihnout i mimo oficiální mítinky, lze s nimi bez problémů hovořit a dělat rychlá rozhodnutí.

Před Ziebartem nyní stojí nelehký úkol nenavázat na X-Type a postavit opravdu dobrého konkurenta BMW řady 3. Na vývoji těchto modelů se sám podílel a věří, že Jaguar dokáže udělat stejně dobrý vůz. Nový X-Type by podle něj měl smáznout veškerou konkurenci a pomoci mu v tom má třeba i v této kategorii unikátní celohliníková konstrukce. Hodně si Wolfgang slibuje také od vyspělé elektroniky a inovativních motorů z vlastního vývoje. Jako důležitou také vidí unifikací dílů i jejich větších celků s vozy z ostatních modelových řad.

Na základě svých dosavadních zkušeností bude Ziebart tlačit automobilku do ještě intenzivnějšího vývoje infotainmentových systémů, přestože už dnes jsou u JLR na vysoké úrovni, přičemž cílem je přechod na "cloud" systémy se vzdáleným přístupem. Elektronika stále nabývá na důležitosti, podle Ziebarta takový motor potřebuje ke své správné činnosti pouze 2 MB dat, zatímco běžný mobilní telefon 100 MB.

Na přetřes přišla ale i spolehlivost a kvalita Jaguarů. Podle Ziebarta už jsou doby, kdy pořízení vozu této značky představovalo značné riziko budoucích potíží, dávno pryč a dnes je na úrovni německé konkurence. Cílem automobilky ale je být i v tomto ohledu lepší, než rivalové. Změnilo se prý i vnímání Jaguaru v Německu, u BMW bylo kdysi považován za nepodstatného výrobce, nyní ho už ale berou vážně a jeho kroky velmi pozorně sledují.

Německý inženýr také složil poklonu designérskému oddělení, vedeného Ianem Callumem. Říká, že pamatuje u "jiné společnosti" 50 různých konceptů, týkajících se jediného projektu, zatímco u Jaguaru v případě nejnovějšího konceptu luxusního SUV C-X17 designérské oddělení vědělo velmi dobře, co dělá a nechalo vybírat z pouhých dvou verzí.

Spolupracujeme s TipCars.com
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Vzpomínka na dětství. V zámku Příseka je 10 tisíc autíček Vzpomínka na dětství. V zámku Příseka je 10 tisíc autíček

Muzeum autíček, které se nachází téměř ve všech…

První generace Volva XC60 se loučí. Teď je k mání levněji První generace Volva XC60 se loučí. Teď je k mání levněji

Volvo XC60 je vůbec nejprodávanějším modelem…

 






 
Kia Stinger poprvé naživo. Jaká je korejská prémiová zadokolka? A kdy bude v prodeji?

Kia Stinger poprvé naživo. Jaká je korejská prémiová zadokolka? A kdy bude v prodeji?

Včera

Při evropské premiéře Stingeru jsme nezkoumali jen jeho krásný design, ale také se ptali, co Evropanům nabídne z hlediska techniky. Nebojte, šestiválec bude!




Blesk.cz

Na platbu kartou v menších e-shopech zapomeňte. Prý za to může Babišova EET

Na platbu kartou v menších e-shopech zapomeňte. Prý…

Řada menších tuzemských e-shopů od března, kdy pro ně začne platit elektronická evidence tržeb (EET), zruší…

Listopadovému žebříčku nejvýkonnějších strojů v Antutu dominují iPhony a Čína

Listopadovému žebříčku nejvýkonnějších strojů v…

Podzimní premiéry máme za sebou, nová generace špičkových smartphonů se dostala na trh a Antutu má dostatek dat,…

 

iSport.cz

Olympijské šampionce to v USA jezdí! Samková vyhrála kvalifikaci

Olympijské šampionce to v USA jezdí! Samková vyhrála…

Eva Samková vyhrála v americkém Solitude kvalifikaci na sobotní závod Světového poháru ve snowboardcrossu.…

Puskarčíková jako kulomet! Palba za 19 sekund, pak zkáza na sedmé hodině

Puskarčíková jako kulomet! Palba za 19 sekund, pak…

Vybílit pět černých placek a mohla si utíkat za vítězstvím. Biatlonistka Eva Puskarčíková ovšem po třech…

 

Reflex.cz

Muslimský kmen, kde o sexu rozhodují ženy. Saharští Tuaregové se vymykají pravidlům

Muslimský kmen, kde o sexu rozhodují ženy. Saharští…

Už dlouhá staletí křižují Saharu a směr cesty často nechávají na nevidomých. Spoléhají na jejich zvýšenou…

Sto dvacet let stará škola v Marijsku: krutá realita současného Ruska na poetických fotografiích

Sto dvacet let stará škola v Marijsku: krutá realita…

Marijsko (republika Marij El) leží v evropské části Ruska, přesto se zdá, že se zde čas zastavil. Do Moskvy to…

 
 
reklama