Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Šéfům Hondy se snížil plat kvůli problémům s kvalitou

Michal Fokt
Diskuze (54)
Už pátá svolávací akce na jeden jediný model Hondy v Japonsku vyústila ve výchovný pohlavek nejvyššímu managementu automobilky.

Honda patří, co se spolehlivosti a kvality týče, mezi nejsvědomitější automobilky a zejména pak model Jazz (Fit) se pravidelně umisťuje na předních příčkách v hodnocení nových i ojetých vozů, jeho nejnovější generace, která se do Evropy dostane v polovině příštího roku, je ale nejspíš prokletá.

Model Fit (Jazz) Hybrid se v prvním roce prodeje na japonském trhu dočkal už páté svolávací akce v řadě, což je nejen neobvyklé, ale také krajně nepříjemné, protože se jedná o nejdůležitější vůz značky na domácím trhu a tak se muselo něco stát.

Bylo rozhodnuto, že v souvislosti s touto kauzou nejvyšší management dostane za tyto obtíže sice symbolickou, ale i přesto pokutu v podobě tříměsíční srážky mzdy. Prezident Hondy Takanobu Ito si vysloužil 20% snížení platu a dalších 12 vysoce postavených manažerů bude dostávat následující čtvrtrok pouze 90 % mzdy. Současně byla vytvořena nová manažerská pozice, zaměřená speciálně na kvalitu výroby automobilů Honda.

Honda Fit Hybrid se "proslavila" třemi svolávacími akcemi, týkající se nové sedmistupňové dvouspojkové převodovky a posledním případem, kdy pomyslný pohár přetekl, byly blíže nespecifikované "problémy s hlukem", které postihly i nehybridní verze Jazzu a také modely Vezel a N-WGN. Ve všech případech prý jde čistě o japonskou záležitost bez vlivu na ostatní trhy.

Michal Fokt
Diskuze (54)
29. 10. 2014 12:59
Re: Stává se...
Neřekl bych, že se tady někdo směje majitelům. Spíš fundamentálním vlajkonošům.
29. 10. 2014 12:51
Re: ZNÍ TO DOST TRAPNĚ
On problém navíc nemusí být ve výstupní kontrole kvality, ale opravdu jenom v kvalitě.
29. 10. 2014 12:46
Re: ZNÍ TO DOST TRAPNĚ
Když už, tak najmou manažera, který bude mít na starosti kvalitu a ne kontrolu kvality. Vnímáš ten rozdíl?
Avatar - white label
28. 10. 2014 15:28
Re: Stává se...
Že podvědomí funguje spolehlivě dokazuješ např, ty každou svou reakcí, aniž by sis to byl schopen uvědomit, natož přiznat.
Chápu, že viděno tvou logikou, musím být podobně zabedněný značkový příznivec, bohužel pro tebe se v tomto případě jedná především o tvé přání. Hážeš tu vlastními jasnými závěry, stavíš ovšem převážně na vlastním domýšlení věcí a na principu "podle tebe soudím tebe".
Pokud tady píšeš pravdu, umíš si velmi těžce představit ve své garáži jinou značku a budeš ji adorovat, i kdyby klesala na automobilové dno. Nový Jazz jsi viděl jen na obrázku a už si měl jasnou představu o tom, jak skvělé to bude auto, a že už čekáš na to, aby sis jej mohl koupit.
A teď tady opět boduješ především ty svým tradiční fundivadlem, 5x svolávačka na Jazz, manažerům snižují platy, ale místní Honda klub si na tom stejně nějaký důvod k oslavě najde, ono když se hodně chce, vždycky se najde nějaký způsob, jak nakonec udělat i z opakovaného problému "přednost". Všichni co to kritizují jsou vlastně úplně mimo, a ti co to omlouvají jsou naopak super objektivní vizionáři. Ovšem kdyby to byla pátá svolávačka na koncernový produkt už vidím ty podobně laděné oslavné ódy Hondaklubu na chvalně uvědomělý a zodpovědný koncern.
Chápu, že i pouhý povzdech nad realitou bereš jako "jedovatou slinu" (zase to podvědomí) a napíšeš k tomu jen to, že něco konstatuji (velmi objevné), když skutečný protiargument nemáš, Podstatné je, jestli to, co konstatuji je pravda a k tomu si stačí pročíst diskusi. Pokud v té diskusi nic použitelného nenajdeš, musíš to aspoň dlouze okecat.
V mém původním příspěvku není ani o VW ani slůvko a pokud by ho sem někdo (a rozhodně tu není sám), komu evidentně leží v žaludku, opět zbytečně netahal, nemusel se tu vůbec objevit.
Prokazatelné problémy s kvalitou jsou vždy na kritiku (padni komu padni), případný vstřícný přístup k jejich řešení může být "pouhou" polehčující okolností, nikoli důvod k "oslavě".
Avatar - TeeJay
28. 10. 2014 13:22
Re: Stává se...
"...podvědomí totiž funguje spolehlivě." - za tenhle bonmot jsi musel někdy v minulosti od někoho dostat alespoň dva palečky, že to od té doby s takovým gustem používáš, tohle už je minimálně třetí případ >:D Musím tě ovšem zklamat, s koncernem problém nemám, popsal bych to tak, že je mi povětšinou lhostejný (víc lhostejné mi je už jen PSA) a výjimkou pár aut, se kterými bych si dokázal představit jezdit. Co mi ovšem lhostejné není, jsou nevyvolané provokace jeho fandů.

To už musíš být fakt charakter - přijdeš sem, plivneš jedovatou slinu a pak konstatuješ, že TY nemáš potřebu argumentovat koncernem. Já tě asi miluju, ty kluku ušatá.

Jak už jsem párkrát poznamenal, VW je z nějakého mně nepochopitelného důvodu považován za etalon, tudíž se v diskuzích objevovat bude. V USA jsou zase auta porovnávána s Civicem a Accordem a popravdě řečeno, důvodů pro to je asi víc, v Evropě zjevně stačí být nejprodávanější.

Čím jiným, než tím, že bys měl nejdříve zamést u vlastního prahu, bys chtěl reagovat na doočíbijící provokaci? Konstatováním, že jsi trotl? To by se ti hádám také nelíbilo, přišel bys s fňukáním, že se místní honda klub uchyluje k osobnímu napadání prostě taková "místní klasika".

A to už vůbec nemluvím o tom, že ti zjevně unikla pointa toho článku. Četl jsem jeho různé verze na různých anglických auto webech a překvapivě se hovoří o nevídané sebereflexi automobilky, byť jde o prkotinu. Takový Bob Lutz blahé paměti řídil GM do horoucích pekel a na žebračku o státní peníze do Kongersu se vypravil bizjetem.

Jinými slovy nejde o recall Jazzu, ale o způsob, jak se Honda postavila k problému. Já vím, že to víš, ale tvwá duše v skrytu závidí, že takhle se v Německu problémxy neřeší a je tedy třeba zhejtovat ty, kteří do dělají lépe. Zabodovals. 8-s :yes: