Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

SEMA 2006: 3 nové koncepty Suzuki

Ladislav Čermák
Diskuze (4)
Lasvegaská SEMA přinesla premiéry tří konceptů upravených SUV se špičatým S

Suzuki, která zažívá na americkém trhu velký boom díky široké nabídce stylových SUV, nemohla chybět na mezinárodní výstavě automobilového příslušenství SEMA, která se právě nyní koná v Las Vegas. Žádnou novou typovou řadu sice nepřivezla, ale uskutečnila premiéru hned tří konceptů, založených na současných výrobních řadách a realizovaných ve spolupráci s externími ladiči. Dva z nich následují řadu konceptů pro milovníky života a jeho užívání, zahájenou minulý rok, v jejímž rámci jsme už mohli obdivovat koncepty Sea, Dune, Wave a Blizzard.

SX7 BaseCamp

je studie od kalifornské firmy Carlab of Orange pro přežívání a práci v odlehlých končinách, postavená na základě nedávno představeného středního SUV SX7. Beztak efektní exteriér ještě získal aplikací vnějších barev v kombinaci rtuť/titan, uvnitř se zase pracovalo s kombinací slída/titan. Snadný přístup zprostředkují jednak boční křídlově vyklápěcí dveře, jednak výklopný schůdek na zádi, jehož prostřednictvím se lze snadno dostat ke kombinovanému přepravnímu boxu na střeše. Ten umí odvézt dvě horská kola (dvě značky Santa Cruz jsou součástí konceptu), uvnitř k tomu spoustu dalších drobností a jeho součástí je osm výkonných LED-světlometů a kamera. Večer jej lze snadno přeměnit na pohodlný improvizovaný stan s pomocí konopné tkaniny, vyztužené karbonovou konstrukcí. Poznatky z expedic lze zaznamenávat a odesílat s pomocí integrované multimediální výbavy, v níž nechybí Wi-Fi a Bluetooth připojení, iPod a mp3. Cestování usnaňuje zabudovaná GPS navigace s dynamickým modulem a CD/DVD přehrávač.

Zuk

je studie ostré sportovní verze malého crossoveru SX-4, vhodné pro okruhy i lehký terén, vyrobená úpravcem Road Race Motorsports of Santa Fe Springs z Kalifornie. Odložila všechny zbytečné komfortní a izolační prvky, pohodlné čalounění nahradila minimalistickými skořepinovými sedadly, spartánskou přístrojovkou, ochranným rámem a kovovými podlážkami pro řidiče a spolujezdce. O pohon se stará zážehový dvoulitr na ethanol, rozjařovaný velkým turbodmychadlem, jehož 221 kW pohání přes pětistupňovou manuální převodovku všechna 19" kola a uděluje malé, lehké a pekelně silné čtyřkolce špičkové dynamické i manévrovací schopnosti. Design v kombinaci modré metalízy a karbonu v maximální míře odkazuje na špičkové silniční motocykly GSX-R a Hayabusa. Takhle nějak by mohl vypadat třetí do party japonských třísetkoňových přeplňovaných lehkých čtyřkolek, co říkáte?

Thunderhill SX4 GodZUKI

zní celý název speciálu pro nejdelší vytrvalostní závod světa, 25hodinovku Thunderhill, konanou 1. prosince. Kompletaci azurově modrého prototypu má na svědomí Marshall Pruett Motorsports Engineering (MPME) z kalifornského San Jose, ovšem na projektu se podílela celá řada renomovaných subdodavatelů. Karoserii ze skleněných vláken a karbonu vyrobila APR Performance z kalifornského Walnutu, vyladění motoru a jeho přeplňování má na svědomí COBB Tuning ze Salt Lake City, který se postaral i o chiptuning s pomocí svého systému AccessPort ECU tuning technology. Brzdy obstarala Performance Friction Corporation, která také ve spolupráci s Impact Engineering vyrobila většinu částí podvozku a brzd. Sedačky dodalo Recaro, tlumiče Ground Control, závodní kola ROTA Wheels a pneumatiky Yokohama. V souladu s pravidly United States Touring Car Championship (USTCC) se pohybuje výkon kolem hodnoty 147 kW a hmotnost činí cca 1089 kg.

Ladislav Čermák
Diskuze (4)
Avatar - King
1. 11. 2006 18:32
Los Vegas :-)
Chápu, že Los a Las se píše skoro stejně. ;-) Ale Angeles a Vegas už moc ne. A SEMA se koná už pár let v Las Vegas. Nebo že by v Los Vegas? >:D