Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Sergio Marchionne už není šéfem Fiatu a Ferrari kvůli zdravotním problémům

Sergio Marchionne byl rychle odvolán ze všech vysokých postů v koncernu Fiat, mohou za to zdravotní problémy.
Zpět na článek
22. 7. 2018 10:40
22. 7. 2018 10:42
22. 7. 2018 13:16
23. 7. 2018 07:29
Avatar - praděda7
22. 7. 2018 10:40
Sergio
vždy "dělal ramena" a zdá se, že to ramena neunesla.... :-! Samozřejmě mu nepřeju nic zlého.... :-!
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Hammunasakra
23. 7. 2018 10:02
Re: Sergio
Už se asi stalo [odkaz] proto to odvolání :-|
22. 7. 2018 10:42
podla mna
fo fiate, lancii a alfe dobabral, co mohol, tak ho stiahli
Rozbalit vlákno
0
Avatar - white label
22. 7. 2018 10:57
Sergio Mámaléoné
"...kvůli zdravotním problémům" FIATu!
Rozbalit vlákno
5
22. 7. 2018 11:22
Re: Sergio Mámaléoné
Tak na to, koľko toho dobabral, sa tam udržal neuveriteľne dlho. Snáď ho nahradia niekým naozaj schopným.
Avatar - speedfred
22. 7. 2018 17:17
Re: Sergio Mámaléoné
ako myslíš že dobabral ? Síce niečo zarezal,niečo postavil ale hlavne FCA oddlžil. Cena to bola možno vysoká,ale až budúcnosť ukáže či to robil správne.
22. 7. 2018 20:04
Re: Sergio Mámaléoné
Práve - až budúcnosť ukáže. V Európe už Fiat veľa neznamená, ustúpil z väčšiny pozícií, kde bol úspešný. Taliani by mal zabrať, Fiat 500 a jeho deriváty nesľubujú bohvieakú perspektívu. A čo Alfa? A Lancia? O americkej strane ani nehovorím.
Avatar - Joky
22. 7. 2018 15:52
Re: Sergio Mámaléoné
pořád dopadl lépe než šéf Audi ...hehe
Avatar - Ja Prvni 123
22. 7. 2018 11:22
co je na nem kontroverzniho?
Krome toho, ze chodil vecne ve svetru... napred srovnal padajici Fiat a pak probudil klinicky mrtvy Chrysler...

Preju mu, at ted da dohromady i sebe!
Rozbalit vlákno
32
22. 7. 2018 11:51
Re: co je na nem kontroverzniho?
Chrysler je mrtvy. Fiat je mrtvy, Lancia mrtva, Alfa vyrabi jedno SUVcko. Z celeho koncernu nakonec zbudou Jeepy a RAMy. Samozrejme krome ultra luxusnich kusovek Ferrari. To jen k tomu ozivovani.
Avatar - Ja Prvni 123
22. 7. 2018 12:18
Re: co je na nem kontroverzniho?
No, podle toho, co se píše na tomhle serveru to tak možná vypadá... ale ekonomické výsledky říkají něco úplně jiného. A přitom je srovnatelné auto od Fiata levnější, než od koncernu - na ceny v USA nedohlídnu, a je mi to skoro jedno.
;-)

To je k tomu kecání tady...
22. 7. 2018 15:45
Re: co je na nem kontroverzniho?
FIAT (FCA) je na tom globálně vcelku dobře. Kolik je na tom jeho zásluhy, čert ví...
Ale když se na to podívám očima evropana, tak je samotný Fiat v *.
Nastal čas na výměnu auta a jako správný "fiaťák tělem i duší" jsem se jako první díval k Fiatu. No a po nastínění svých požadavků s přihlédnutím k co nejmenším kompromisům jsem si vybral - nic. V porovnání s konkurencí bylo vše od Fiatu "technicky podřadné". Nebo jinak řečeno, co nabízejí, je vzhledem ke konkurenci předražené.
Takže sice dál zůstávám velkým fandou Fiatu, ale od teď budu jezdit Civicem...

Podle mne tedy je FIAT, tedy samotná automobilka, mrtvá.
Avatar - Ja Prvni 123
22. 7. 2018 19:56
Re: co je na nem kontroverzniho?
Ho ho - to jsou ale silná slova!
Tak dej: jaké byly ty požadavky, co Ti Fiat nedokázal splnit?
Která technická řešení Ti přišla podřadná?
A ve finále - který typ Ti nakonec vyšel jako předražený proti jaké konkrétní konkurenci?

Nic proti Civicovi... ale když tady taky pliveš, tak si za tím stůj.
Avatar - Emel
22. 7. 2018 20:18
Re: co je na nem kontroverzniho?
A to měníš tu Lineu co máš v recenzi? Za ni by mohlo být Tipo adekvátní náhrada, ne?

Jasně, Civic je prostě o level výš, lepší podvozek, silnější motor, bohatší výbava... to nic proti.
23. 7. 2018 10:18
Re: co je na nem kontroverzniho?
Odpovím tady. Ano, měním tu Lineu z Moje auto. Moje požadavky byly: vnitřní prostor + kufr minimálně jako Linea, motor benzín s dostatečným výkonem (tedy alespoň o polovinu větším, než má Linea. A ač jsem byl donedávna odpůrcem maloobjemových turbo motorů a nedej Bože tříválců, nedalo mi toa začal jsem si o nich něco zjišťovat. Teď můžu říct, že sice nejsem jejich horlivým zastáncem, ale nevadí mi.), s určitými požadavky na výbavu (a tady už nechci dělat kompromisy, jak kvůli komfortu, tak i kvůli následnému prodeji), s kvalitní pasivní bezpečností a v neposlední řadě i s kvalitními jízdními vlastnostmi.
A nakonec také cena, kolem 500 000,-.

Manželka původně chtěla kvůli zimě 4x4. Což znamenalo malé SUV. Tam je 500X. To je technologicky výborné auto. Jenže - čtyřkolka s požadovanou výbavou je drahá a prostornost není nějak extra, Lineu nenahradí. Tam je konkurence jasná, Vitara S. 520 000,-.
Když se mi podařilo čtyřkolku vymluvit, přišla na řadu 500 L Combi. Podvozkově vychází z Linei, takže vnitřní prostornost stejná. Má dobrou pasivní bezpečnost, podvozkově odpovídá určení. Jen to trochu kazí motor (1,4 T-jet je díky konstrukci trochu nenažraný, ale jinak výkonově dobrý). Takže konfigurátor a výsledek je 578 000,-. Konkurence je např. Scenic. Intens Tce 130 + požadované věci - 554 000,-. A je kapánek prostornější a o něco lépe vybaven. Citroen C4 Picasso vychází podobně. Tyhle malé MPV jsou tedy požadovanou prostorností na úrovni Linei, tedy na minimu mých požadavků.
Pak jsem se podíval na nižší střední. Tipo sedan ne, ten je opravdu v kategorii low end, i když zase na jejím vrcholu. A vadí mi ubrání místa v kufru nesmyslným použitím obyčejných závěsů víka - proč, když Linae má pantograf?! Takže jsem uvažoval o Tipu Combi. Na výběr buď Lounge nebo S-design. Lounge je za 440 000,- a S-design za 476 400,-. Tipo prostorově na tom není špatně, v předu. Vzadu je míň místa nad hlavou (tedy jako v Linei) a když je přední sedačka dole, je problém s místem pro chodidla (vzadu). O motoru jsem už psal, podvozek je na úrovni Linei. Tedy nic moc. Sice dostatečně komfortní, ale ne moc jistý. V porovnání: C4 menší, podvozkově stejný, výbavou a cenou podobný. Megane podvozkově a prostorově stejný, lepší výbava, cena do půl mega. Toyota Corolla Executive - nebudeme si nic nalhávat, je ve všem lepší a za 479 900,-. Focus Titanium - opět technologicky výš, výbavou výš, lepší podvozek.... A za 504 700,-.
A u Tipa mám výhrady k pasivní bezpečnosti. Sice to není nic tragického, ale konkurence je na tom lépe.
No a teď vezmu Civica. Ve všem je o třídu výše. Bezpečnost, prostornost, výbava, motor, podvozek.... Stačí se podívat na stránkách Hondy na výbavu. Koupil jsem 5D s motorem 1.0 a ve výbavě Elegance. Cena: 471 000,-.
A třeba i ve spotřebě je na tom Tipo bídně. Podle spritmonitoru má průměr 8,1 l/100 km, Civic 6,8 l/100 km.

Shrnutí: 500X je výborná stylovka, ale jinak mimo. 500L Combi by stálo za úvahu, pokud by nebyla adekvátní nabídka v nižší střední třídě. Tipo, aby mělo nějakou naději, tak by muselo být alespoň o 50 000,- levnější. Jinak se vyplatí jít do Corolly, Focuse, I30 nebo Ceedu. A pokud vidím prodeje v Evropě, tak mi to potvrzuje moje tvrzení.
A prohlášení Marchionneho za poslední rok dávají tušit, že Fiat na mainstream v Evropě naprosto rezignoval. Bohužel.
Avatar - Loptos
23. 7. 2018 10:34
Re: co je na nem kontroverzniho?
Civic je vyborne auto, ale niektore drobnosti ma tak s.e.r.u. ze by som ho obcas vyhodil z okna. Motor, podvozok, priestor super. Ale do certa neviem ci tam je niekto natvrdly ale:

1. opierka na ruku z textilu ktory po 14tis km drazdi laket a vyzera ako 10rocny? Aliexpress vyriesi :-)
2. neustale bzucanie/vrzanie/pukanie niecoho v interieri. asi na 4och miestach. Toto vyriesi hlasnejsie radio, ale aj tak ma to vytaca.

Sadam do neho kazdy den rad, ale za toto by si zasluzili po prstoch

PS: Spotreby sa asi neboj. mam 1.5 a priemer mam 6.4 podla pocitania. jazdim 80% praha 20% dialnica 145tacho. Pri volnejsich trasach som bol hlboko po6 litrov.
23. 7. 2018 11:22
Re: co je na nem kontroverzniho?
S tou opěrkou uvidím. Zatím jsem zjistil to, že když si nastavím sedačku podle sebe, je lepší nechat ruce na volantu :-)
To vrzání bude asi jen "závada kusu", ne? Zkusit reklamovat...
Spotřeba do 6,5 by mi vůbec nevadila. Linea má 6,3 (třicet kilometrů okreskou přes docela prudký kopec do práce a potom zpět - Frýdlant-Liberec, plus něco po Liberci).
Avatar - Emel
23. 7. 2018 10:44
Re: co je na nem kontroverzniho?
No dobře. Pětistovku bych ti netlačil, soustřeďme se na Tipo kombi, to by byl můj tip na rodinné auto s průměrným rozpočtem. Zkusil jsem si nakonfigurovat kombík, Lounge 1.4T + Style + Business + vyhřívané sedačky, jsem mírně nad 500, po nějaké slevičce bych měl být někde kolem 460, ne? To mi přijde odpovídající a "srdcař" by to měl prostě koupit a nekoukat vpravo vlevo ;-) .

Jasně, pokud je zrovna "v akci" nějaký mainstream, jako třeba končící Focus, tak to je pro Fiat komplikace. Civic se stalo to, o čem se mluvilo už při představení (že jsou ceny vysoké)... a Honda to vzala od podlahy, akční sleva 110t na litr je docela mazec. Mně na té Elegance ruší akorát halogenová světla, ale Executive je o 100t dražší a to bych si nechal zajít chuť. Další slevu už pak asi nedostaneš, co?

PS: Že by byla Corolla ve všem lepší, to bych rozhodně neřekl. Zejména je to sedan, což je pro mě pro rodinné auto ko. 1.4T-Jet je podle mě příjemnější motor.
23. 7. 2018 10:59
Re: co je na nem kontroverzniho?
Od konce:
Toyoty máme v rodině, ale i různé testy a porovnání ukazují, že je Corolla technologicky výš než Tipo. 1,4 T-jet je super motor, ale bohužel, zaostává za dnešníma přímovstřikama. Je až moc citlivý na způsob jízdy. A sedan KO pro rodinu? Po osmi letech s Lineou si to nemyslím. A když jsem viděl, jak do Linei naložili dva dospělé, dvě děti (náctileté) a do kufru pět pneumatik a velkou cestovní tašku....

Ano, jako skalnímu fandovi by mi to Tipo stačilo. Ale jak jsem psal, nechtěl jsem kompromisy. Takže nabídka 471 000,- za Civica byla rozhodující. Jo, je tam kompromis v podobě světel. Na druhou stranu cena za opravu/výměnu hovoří ve prospěch halogenů.
Avatar - Ja Prvni 123
23. 7. 2018 21:48
Re: co je na nem kontroverzniho?
No, nevím... dostals Civica s krutou slevou - a budiž Ti přáno.
Já bych prostě tříválcový litr nedal - takže to z mého pohledu Civica prostě diskvalifikuje.. podobně jako Focus - tam to zvlášť nechápu. Ten tříválec 1,5 je prostě zločin.

Ale ta argumentace tady je - alespoň z mého pohledu - trochu mimo. Může to být subjektivní.
Ale co se nedá okecat jsou uváděné ceny - tos vzal kde?!
Třeba ta 500L, kterou jsi původně vybíral - a já to chápu, po faceliftu už nevypadá vevnitř jako 1203 a s T-jetem je to fakt příjemné auto... ale ceník má tady:
[odkaz]

Normální Lounge za 417... a ještě i s Traction+ , ale bez automatické klimy za 415...

Podobně Tipo Kombi s 1.4 T_Jetem je o hodně větší než konkurence... a dá se koupit levněji, než uvádíš.
A kromě toho - ano, T-Jet je nepřímý vstřik a to znamená o něco vyšší spotřebu, ale násobně vyšší životnost a nižší servisní náklady. Benzin je dneska nejmenší z mandatorních výdajů za auto...

Takže chtěls Civica a máš ho - a nic proti tomu. Ta silácká prohlášení ale mají sloužit spíš Tvému sebevědomí, než popisu stavu věcí.

A prozradím Ti tajemství - po Linee s 57kW by i HB Tipo s atmosferickou 1.4 - 70kW - byl krok k lepšímu.... a stál by Tě jen asi 350 tisíc. S kompletní bezpečnostní i uživatelskou výbavou. Bez serepetiček - ale se vším, co zpříjemňuje život. A představ si, že start-stop jde vypnout.. a Fiat si to pamatuje.
:-)
24. 7. 2018 07:58
Re: co je na nem kontroverzniho?
Vezmu to po odstavcích.

Na Civiv jsem slevu nedostal. Ani korunu. (Ale třeba ani u Suzuki. Prostě jednání "chceš - ber, jinak nech být"). Honda šla prostě s cenou dolů.
A motor? Ještě nedávno jsem byl zarytý odpůrce malých turbomotorů a tříválců zvlášť. Když jsem od března začal pokukovat po nových autech, tak prak5icky snad všude jen tyhle motory. Dobrá - začal jsem si o nich zjišťovat informace. Proč a jak... Potom jsem zapojil selský rozum. Jak moc jsou zatěžovány a tudíž jak dlouho vydrží oproti starým atmosférám. Dnes si výrobce nedovolí vyrobit zmetek - ve vyspělých (nebo zvrácených) zemích by ho to potom stálo majlant. Viz. VW a dieselgate. Takže se vyrobí motor sice výkoný, ale stále s dostatečnou rezervou. Technologie je dnes jinde, než před dvaceti lety....
Počítal jsem. Napadlo mne porovnat je takto: kolik kilogramů hmotnosti musí utáhnout každý kůň a NM toho kterého motoru. Pohotovostní hmotnost plus rodina (80+70+40+30+ bagáž 20 kg). A motory Š 105, moje Linea a Civic. A výsledky?
Š 105: 24,8kg/1 k a 15,1kg/1 NM.
Linea: 18,25kg/1 k a 12,2kg/1 NM
Civic: 12kg/1 k a 7,76kg/1 NM
Ano, technicky nic moc porovnání, ale laicky stačí. Dnešní motory jsou sice technologicky složitější (víc věcí se může porouchat), ale zátěž mají nižší.
Ale z toho, co jsem zjistil, mi vychází jedna myšlenka: řidiči si neuvědomují, jak s autem jezdit. Koupí si maloobjemový turbomotor (samozřejmě díky idiotům politikům) s výkonem atmo dvoulitru a myslí si, že mají sporťák. Jenže ty motory se konstruují a testují na "normální" používání... Motor v i30N zase na dlouhodobou zátěž sportovní jízdou....
A tříválec? No, sice to je ze snahy o vyšší krouťák - větší objem válce - ale podle mne to je kontroverzní. Musí se přidat vyvažovací hřídele, což je navýšení ztrát motoru, ale potom je každých 60° po pracovním zdvihu (po expanzi) do dalšího "mrtvých". Motor musí překonávat své vnitřní odpory. Bohužel, doba je taková a tohle je prostě ústupek...

500 L a cena? Tady je vidět, že nečteš pořádně. Psal jsem o 500 L Combi. Ta by dokázala prostorově nahradit Lineu.

Tipo Combi a větší než konkurence? Poměřuji ne podle centimetrů, ale podle toho, kolik mám kolem sebe místa. Právě proto jsem tehdy bral Lineu - oproti Octavii II je uvnitř prostornější. Tipo Combi na tom zas až tak dobře není. Vpředu to je dobré, ale vzadu už moc místa není, na chodidla je třeba v Linei víc místa. A kufr taky není na combi nic zázračného. Netvrdím, že by konkurence nabízela víc. Ale jsou na tom stejně jako Tipo.
1,4T-Jet: ano, nepřímovstřik netrpí tolik na zakarbonování jako přímovstřik. Ale jestli má delší životnost, to se zatím neví. Přímovstřiky nejsou v používání tak dlouho na porovnání. Uvidíme za pár let. Ale pravdou je, že T-Jet je skvělým motorem.
Spotřebou jsou na tom líp přímovstřiky a já, jako zaměstnanec, musím brát i tohle v potaz. Jen do práce najezdím měsíčně 1500 km a s ostatními jízdami jsem na 2000 za měsíc. A třeba podle spritmonitoru má 1,4 T-Jet oproti 1,0 VTEC turbo o víc jak litr vyšší průměr. To je zhruba 640Kč za měsíc, 7680Kč za rok. To je už znát...

Civic jsem koupil proto, že za stejné peníze jsem dostal prostornější, líp vybavené, bezpečnější (pasivně) auto, s daleko lepšími jízdními vlastnostmi a s motorem, který je sice kompromisem, ale tolik mi nevadí. Kdyby Tipo bylo ve výbavě, kterou chci, za 400 000,- tak se nerozmýšlím a přistoupil bych i na některé kompromisy. Bohužel, v současnosti nabízí konkurence trochu víc... A nemyslím jen Hondu.

A Lineu by mi Tipo HB nenahradil. Jak jsem psal - už jsem nechtěl za každou cenu auto s kompromisy jen proto, že to je Fiat. V určitých věcech bych ustoupil, pokud by byly podpořeny výrazně výhodnější cenou. Ale za stávající situace ne.
A mrzí mne to, protože vím, že Fiat dělal auta, která za konkurencí nezaostávala. Ale dobrovolně opustit trh v Evropě v mainsreamu, to nedokážu pochopit....
Avatar - twistedTSD
22. 7. 2018 15:52
Re: co je na nem kontroverzniho?
Faktem je, že Fiat, Alfa, Chrysler...no víceméně vše kromě Jeepu a RAMu je v hrozném stavu.
Avatar - Joky
22. 7. 2018 19:50
Re: co je na nem kontroverzniho?
aha a proto má Fiat v Evropě větší prodeje než hnoje z Boleslavi ...
Avatar - twistedTSD
22. 7. 2018 20:23
Re: co je na nem kontroverzniho?
To sice ano, ale polovinu prodejů jim dělá Pětistovka s Pandou. V nejbližších měsících vypadne Punto. Docela úspěšné Tipo nevydělává a výrobce ho neplánuje nahradit.
Avatar - Ja Prvni 123
22. 7. 2018 21:07
Re: co je na nem kontroverzniho?
:-)
Takže Fiat je mrtvej, potože nemá konkurenta Passata.. tak pak už tomu rozumím.

>:D

A že Tipo nevydělává psali na VW news?
Tipo má nejlevnější verze s extrémně nízkým rabatem, to je fakt... ale obecně vydělává. Teda mimo zdeformovanou Českou republiku.

A Punto už skončilo - už se nevyrábí. Koupit se dají jen skladové kousky - a to se nepočítá.
Na jaře ho nahradí Argo - jen se neví, jak se bude jmenovat. Ale to je mě skoro jedno. Ani Punto ani Argo mi nevadí.
Trochu mi vadí, že ustoupili davu a zavedli litrový tříválec... ale dokud bude existovat i čtyřválec, tak to zkousnu.
Obojí je hi-tech... nová řada benzinových motorů je inovativní na úrovni zavedení JTDpřed lety - ale přesto bych si přál, aby zachovali nabídku atmosferických čtyřválců Fire... pro auto doma k nezaplacení.
Avatar - twistedTSD
22. 7. 2018 22:42
Re: co je na nem kontroverzniho?
Argo tu mělo být dávno, když už nástupce Punta nemají. Hi-tech motory jsou zatím jen v Jeepu.
Avatar - Barrichello
25. 7. 2018 15:57
Re: co je na nem kontroverzniho?
on už i ten RAM upadá...
Avatar - Emel
22. 7. 2018 20:04
Re: co je na nem kontroverzniho?
Jaké srovnatelné auto? Fiat mainstream fakticky vyklidil. Prodejní bestsellery od VW - Polo, Golf, Passat, Tiguan - žádnou reálnou konkurenci od Fiatu nemají. Ještě tak dejme tomu Tipo proti nějakým low-Golfům, s přimhouřenýma očima.
Avatar - Hammunasakra
22. 7. 2018 20:20
Re: co je na nem kontroverzniho?
Myslíš že spíš podceňuješ Tipo nebo přeceňuješ Golf? ;-)
Avatar - Emel
22. 7. 2018 20:36
Re: co je na nem kontroverzniho?
Připouštím, že tam existuje nějaký překryv... myslím, že trošku naddržuju Tipu :-)
Avatar - Hammunasakra
23. 7. 2018 07:58
Re: co je na nem kontroverzniho?
Čekal sem = že to bude až takhle zlý

Neuvwěřitelný = kam se to až dostalo [odkaz] :-)
Avatar - Emel
23. 7. 2018 08:55
Re: co je na nem kontroverzniho?
Ach jo... šťour šťour.
Avatar - Hammunasakra
23. 7. 2018 09:08
Re: co je na nem kontroverzniho?
Ach jo = totální absolutní naprostý nepochopení

Smutný = jak sou lidi v zajetí představ = a když jim to hlava nebere = tak ti z toho vyjde šťourání? Tohle = trochu šťour šťour bylo :-)
Avatar - Ja Prvni 123
22. 7. 2018 21:14
Re: co je na nem kontroverzniho?
Sorry ta poznánka o Passatu nahoře patřila až se,
:-)

Mně řada Fiatu přijde fajn - začíná i končí niž, než u VW .. no a?

Kdo chce velký auto, u Fiata nenakoupí. To neznamená, že jsou Fiaty špatný auta.

500 je hračka, ale povedená. Řada Panda - Punto - Tipo byla úplně v pohodě. Punto teď vypadla, takže ano, po něm je díra, kterou zaplní až příští rok na jaře Argo.

Dokonce i 500L a 500X jsou dobrý auta - jen se blbě jmenujou.

Můžu to i otočit: co má VW proti 500 a Pandě?
Nic.
:-)

A silnice jsou stále plnější a benzin čím dál dražší - proč preferují velká a drahá auta, s důrazem na úplně nezodpovědná SUV?!
Všichni, co jim záleží na stavu naší planety by měli SUV bojkotovat...
Avatar - Emel
22. 7. 2018 21:38
Re: co je na nem kontroverzniho?
Píšeš nahoře, že "přitom je srovnatelné auto od Fiata levnější, než od koncernu", tak se ptám, jaká srovnatelná auta konkrétně myslíš. Pro mě je páteří VW (pokud tedy myslíš VW) Polo-Golf-Tiguan-Passat... a k tomu Fiat dneska nic nemá, dejme tomu to Tipo.

Já souhlasím, že se ty dvě řady vlastně míjí, to ty jsi psal o srovnatelných autech. K 500 a Pandě je tu dejme tomu Up!, ale taky to úplně nesedí.
Avatar - wakantanka
23. 7. 2018 07:14
Re: co je na nem kontroverzniho?
Na druhej strane naco sa pchat niekam kde je plno, ked vies vyrabat, predavat a zarabat tam kde az tak plno nie je? Skodovka robi umne trochu inak to iste v niektorych segmentoch.
Avatar - Ja Prvni 123
23. 7. 2018 21:52
Re: co je na nem kontroverzniho?
Ne, já mám teď čerstvě v hlavě srovnání Tipo HB proti Rapidovi... S-line proti Monte Carlu.

Proto píšu od "koncernu" a ne od VW.

:-)
Avatar - Emel
24. 7. 2018 08:04
Re: co je na nem kontroverzniho?
Dobře dobře, proto jsem se ptal... v tom duelu bych viděl taky jako favorita Tipo.
Avatar - Hammunasakra
22. 7. 2018 12:23
Re: co je na nem kontroverzniho?
Fiat mrtvola neni [odkaz]
Avatar - Ja Prvni 123
22. 7. 2018 12:59
Re: co je na nem kontroverzniho?
A nejlépe se to pozná na finančních výsledcích...

[odkaz]

Je to strana 233, ať to nemusíte hledat.
:-)
Avatar - Hammunasakra
22. 7. 2018 13:14
Re: co je na nem kontroverzniho?
Nápověda bodla = dík :-)
Avatar - Ja Prvni 123
22. 7. 2018 11:24
A ty poznamky tady... to je teda sila
Ctete i neco jineho, nez tenhle bulvar, navic servilne preferujici vw...
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Hammunasakra
22. 7. 2018 12:17
Re: A ty poznamky tady... to je teda sila
:yes: :-!
22. 7. 2018 11:44
Malér pana účetního
Je pravda, že s řadou jeho rozhodnutí jsme nemuseli souhlasit, ale na druhou stranu je fakt, že Fiat přebíral ve stádiu klinické smrti - nebýt jeho, tak už asi neexistuje a nebo by ho měli Číňané... Tak snad je ještě nějaká naděje, že "pan Účetní" se z toho dostane, lékařská věda dnes dokáže mnohé... :-O :yes: :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
0
22. 7. 2018 11:51
Divná podniková kultura,
proč musí někoho takto rychle odvolat ze všech funkcí během víkendu. I kdyby ležel na jednotce intenzivní péče a byl v přímém ohrožení života, tak není důvod někoho takto bleskem odstřelit a co víc, dokonce okamžitě ustavit do funkcí náhrady.
Rozbalit vlákno
11
Avatar - Ja Prvni 123
22. 7. 2018 12:22
Re: Divná podniková kultura,
Že by proto, že je velmi "nezdravé" pro koncerny zůstat bez vedení?

A víš o tom, že o nástupcích už je rozhodnuto měsíce... jen měli být jmenování až na jaře 2019? Ale oni už to věděli a měli rok na to se na převzetí připravit...

Jasně, tady to nepsali... tady se píšou články jen o tom, které sliby Fiat nesplnil - a na druhou stranu jen báječné výsledky radostného budování úžasných produktů od vw... a sami pseudonovináři už jsou tak zblblí, že napíšou, že mezi prvníma předepsanýma kontrolama dolívali dva litry oleje, ale pak už jen jeden - takže v pohodě...
:-)
22. 7. 2018 12:38
Re: Divná podniková kultura,
Že je o nástupcích rozhodnuto dávno dopředu je zcela normální ve všech koncernech. Že se kvůli nemoci byť neočekávané musí sejít správní či dozorčí rada o víkendu je zcela netypické, takový koncern bez nejvyššího šéfa pár dní samozřejmě funguje zcela bez problémů, šéf má své zástupce, kteří řídí operativu. A i když třeba nejvyšší šéf zemře neočekávaně ze dne na den, tak jmenování nového vedení se nekoná v den jeho skonu, to se maximálně projeví účast rodinně a personální změny (byť připravené a na známé nástupce) se udělají prostě v běžném programu plánovaných schůzí správní nebo dozorčí rady. Tento spěch je hodně podivný a zavání kulturou palácových převratů.
Máš nějaký mindrák z VW že jej taháš pod článek o Marchionnem?
Avatar - Ja Prvni 123
22. 7. 2018 12:52
Re: Divná podniková kultura,
Víš co?

Vlez mi na záda...

;-)
23. 7. 2018 07:59
Re: Divná podniková kultura,
Intelektuálne hodnotná odpoveď
Avatar - Hammunasakra
23. 7. 2018 08:04
Re: Divná podniková kultura,
Viz argejev dnes 7:29 = tady sme všichni intelektuálové ;-)
Avatar - Ja Prvni 123
22. 7. 2018 13:07
Re: Divná podniková kultura,
Ale tak možná.. kousku osvěty se přece jenom dopustím: nejedná se o operativu.

Jde o cenu akcií na trhu... samotná zpráva o zdravotních komplikacích způsobila v pátek pokles hodnoty akcie FCA o více než 2%... dohromady je to hodně peněz.

Mimochodem i to vypovídá o tom, kolik toho "zbabral", když zpráva o jeho zdravotních potížích shodí cenu akcie.
Asi akcionáři nečtou autocz!
Jinak by to věděli... že se teď naopak FCA bude dařit lépe...
Avatar - white label
22. 7. 2018 14:51
Re: Divná podniková kultura,
Pokles o 2% odpovídá podobné zprávě. Nástupce může být lepší, nebo naopak horší, proto není automaticky důvod k předčasnému optimismu.
Avatar - Emel
22. 7. 2018 20:14
Re: Divná podniková kultura,
Když se Musk pohádal s jeskyňářem o nasazení ponorky, ztratila Tesla 3,5% :-)
[odkaz]
Avatar - Hammunasakra
22. 7. 2018 20:19
Re: Divná podniková kultura,
:yes: >:-[]
Avatar - Hammunasakra
23. 7. 2018 08:46
Re: Divná podniková kultura,
Sem stejně jako ty člen mnoha správních a dozorčích rad = takže oba víme a máme přehled co je a neni v typický :-)

Jinak tady se dobře kecá = ale číst radši jinde [odkaz]
Avatar - Hammunasakra
23. 7. 2018 09:15
Re: Divná podniková kultura,
Nečti furt jen to ACZ [odkaz] nebudeš pak psát blbosti :-)
Avatar - euro89
22. 7. 2018 13:16
Karma
Ze by karma? >:-[] Clovek by nemel ostatnim prat nic zleho, ale jako pravoverny lancista, pro ktereho je ta znacka mnohem vice, nez jen obycejnym hobby, bych rozhodne neronil slzy, pokud by se tento hrobar italskeho automobiloveho prumyslu nedozil duchodu. :-!
Rozbalit vlákno
1
23. 7. 2018 07:29
Re: Karma
Ty si riadny intelektuál...
22. 7. 2018 14:46
Vždy jsem říkal...
...že to seržo nemá v hlavě v pořádku, jsem rád, že z toho konečně vyvodili důsledky.
Ne, opravdu nepřeju ani tomuhle likvidátorovi legendárních italských značek nic zlého, ale jsem rád, že jde od válu.
Je dobrá doba, auta se prodávají hodně dobře a tak je aspoň nějaká naděje, že se Alfa, Fiat i Lancia ještě postaví na nohy :yes:
Rozbalit vlákno
2
Avatar - pradeda777
22. 7. 2018 19:12
Re: Vždy jsem říkal...
Fiat a Alfa snad, ale Lancia je jiz klinicky mrtva. Myslim, ze se Fiat nedokazal poprat s korejskou konkurenci.
Avatar - Ja Prvni 123
22. 7. 2018 21:16
Re: Vždy jsem říkal...
Lancia byla jedna krevní skupina s Roverem... nebo Saabem... skoro to navádí na společnou kořenovou příčinu, že jo?

;-)
22. 7. 2018 21:19
Moje mile deti....
... mate stesti ze jsem na dovolene na mobilu, budu tudiz strucny... (Tedy vlastne nebudu) Najdete si na wikipedii co je to vysledovka a jak ji rozumet. Pak si najdete vysledovku FCA z posledni doby a z doby kdy nastoupil k Fiatu...

Ti chytrejsi z vas tam najdou ze z miliardovych ztrat v EUR (miliarda je 1000 milionu, abyste to chapali) Marchione udelal miliardove zisky a z astronomickeho dluhu udelal temer nulu....

Ze u toho chcipla Lancia je asi jako kdyz vam pri uspesne lecbe rakoviny uriznou prst....

Marchione je borec, showman a ma koule... Jasne ze se obcas pletl, to ale kazdy....

Ja mu preju zdravi a pekny duchod, zaslouzi si to.

PS: bastrdem dne je Euro89, prat nekomu smrt protoze nesouhlasim s jeho manazerskym rozhodnut, to je fakt dno... Povazoval jsem te celou dobu za pyje, ted uz vim ze opravnene....

Je videt co je tady na diskusi za ubozaky - noveho itala jste nikdy nekoupili, umite jen plivat... Pak se zda jasne ze nasemu narodu vladne Zeman a spol.... Zdravim z dovolene v Italii a polibte si!
Rozbalit vlákno
3
22. 7. 2018 23:18
Re: Moje mile deti....
:yes: :yes: :yes:

A uži si dovolenou!
Avatar - Righ
24. 7. 2018 00:24
Re: Moje mile deti....
:yes: x100