Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Sergio Marchionne zvažuje F1 tým značky Alfa Romeo

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (48)
Šéf koncernu FCA chce slavnou italskou značku vrátit na závodní tratě a zvažuje její nasazení do nejvyšších pater motoristického sportu.

Alfa Romeo byla spojena se závoděním prakticky od svého založení v roce 1910, vždyť již v následujícím roce se dva její vozy účastnily Targa Florio. Bohužel poslední výraznější stopu ve světě motorsportu zanechala tato značka, když v roce 2003 vyhrála s modelem 156 evropský šampionát cestovních vozů.

Návrat značky Alfa Romeo na závodní tratě ve světovém stylu zvažuje Sergio Marchionne, již nějakou dobu a v rozhovoru pro italský deník Repubblica nyní uvedl, že chce, aby vstoupila do šampionátu F1 jako tým, který má vychovávat jezdce pro tým značky Ferrari.

V takovém případě má být technika monopostů značky Alfa Romeo silně spřízněna s vozy týmu Ferrari, což může přispět k výraznému snížení nákladů na založení, sestavení a vybavení zcela nového týmu. Ten se pak může poměrně rychle stát atraktivním rozšířením současného startovního pole F1.

Sergio Marchionne i přesto nezapomněl své úvahy o nové sportovní kariéře značky Alfa Romeo doplnit o zmínku o financích. Podle jeho slov musí nejprve vydělat na svých nových typech Giulia a Stelvio, aby se mohlo skutečně vážně uvažovat o vzniku továrního týmu právě například pro F1.

Vozy značky Alfa Romeo se účastnily nejvyšších soutěží ve dvacátých, třicátých i čtyřicátých letech dvacátého století. V letech 1950 a 1951 její monoposty získaly mistrovské tituly ve formuli 1, ale v roce 1952 mistrovství světa již tovární tým nenastoupil.

V šedesátých až osmdesátých letech pak Alfa Romeo působila ve světě formule 1 jako dodavatel motorů. V roce 1979 se do F1 vrátila se svými vlastními vozy a továrním týmem, ale po začlenění do tehdejšího koncernu Fiat se s koncem sezóny 1985 s královnou motoristického sportu rozloučila a ve druhé polovině osmdesátých let působila opět jen jako dodavatel motorů.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (48)
23. 12. 2016 18:26
Re: Aby ale, ten Fiat dojel do cíle
Jediný model Lancie je však auto pre baby.
Podľa tvojho odporu k "one-size-fits-all" predpokladám, že keď niekam prídeš, tak pútaš pozornosť, ako cirkusant s manželkou od tigrov s bičom v ruke.
P.S. Tak mi napíš, aký máš nekonfekčný televízor, chladničku, vysávač, mobil, rifle, krb, okná, ... mám pokračovať?
Avatar - Jaros71
22. 12. 2016 20:20
F1
Alfa Romeo zpět v F1...POKUD KONCERN FIATu vyhodnotí , že to bude ok , proč ne?
Takoví jako Spyker , Marussia atd. do F1 nepatří.... Alfa Romeo nebo Maserati ... ANO !
Myšlenka krásná!
Fandím jim.... ale uvidíme zda to není jen sen jednoho muže a řady fandů.
Avatar - Joky
22. 12. 2016 16:24
Re: Aby ale, ten Fiat dojel do cíle
když tebe baví jezdit s autem , které má kdejaký jezedák tak já ti to neberu . Mne by to fakt nebavilo ....Pro mne tedy objemy výroby fakt nejsou argument pro koupi toho či onoho .
Spíše naopak ... Tuctové auto , Tuctové oblečení. Tuctová manželka, mám pokračovat?..
Každý se fakt takhle zaškatulkovat nechce....
22. 12. 2016 14:42
Re: Aby ale, ten Fiat dojel do cíle
Joky, keď kvalita, tak by si si mal konečne vymeniť tú šiltovku.
Nosiť šiltovku pozošívanú zo starých riflí starou mamou sa už naozaj nenosí! ;-)
22. 12. 2016 14:36
Re: Aby ale, ten Fiat dojel do cíle
ladsla, klasik by Jokymu odpovedal: "Je zbytočné argumentovať a prieť sa so sedliackym rozumom."