Sergio Marchionne zvažuje F1 tým značky Alfa Romeo
Alfa Romeo byla spojena se závoděním prakticky od svého založení v roce 1910, vždyť již v následujícím roce se dva její vozy účastnily Targa Florio. Bohužel poslední výraznější stopu ve světě motorsportu zanechala tato značka, když v roce 2003 vyhrála s modelem 156 evropský šampionát cestovních vozů.
Návrat značky Alfa Romeo na závodní tratě ve světovém stylu zvažuje Sergio Marchionne, již nějakou dobu a v rozhovoru pro italský deník Repubblica nyní uvedl, že chce, aby vstoupila do šampionátu F1 jako tým, který má vychovávat jezdce pro tým značky Ferrari.
V takovém případě má být technika monopostů značky Alfa Romeo silně spřízněna s vozy týmu Ferrari, což může přispět k výraznému snížení nákladů na založení, sestavení a vybavení zcela nového týmu. Ten se pak může poměrně rychle stát atraktivním rozšířením současného startovního pole F1.
Sergio Marchionne i přesto nezapomněl své úvahy o nové sportovní kariéře značky Alfa Romeo doplnit o zmínku o financích. Podle jeho slov musí nejprve vydělat na svých nových typech Giulia a Stelvio, aby se mohlo skutečně vážně uvažovat o vzniku továrního týmu právě například pro F1.
Vozy značky Alfa Romeo se účastnily nejvyšších soutěží ve dvacátých, třicátých i čtyřicátých letech dvacátého století. V letech 1950 a 1951 její monoposty získaly mistrovské tituly ve formuli 1, ale v roce 1952 mistrovství světa již tovární tým nenastoupil.
V šedesátých až osmdesátých letech pak Alfa Romeo působila ve světě formule 1 jako dodavatel motorů. V roce 1979 se do F1 vrátila se svými vlastními vozy a továrním týmem, ale po začlenění do tehdejšího koncernu Fiat se s koncem sezóny 1985 s královnou motoristického sportu rozloučila a ve druhé polovině osmdesátých let působila opět jen jako dodavatel motorů.