Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Seriál o spotřebě: Diesel vs. LPG vs. hybrid

V dalším pokračování svého seriálu se časopis Svět motorů zaměřil na srovnání nafty, hybridu a LPG.
Zpět na článek
25. 5. 2012 00:35
25. 5. 2012 08:44
25. 5. 2012 11:56
25. 5. 2012 12:00
25. 5. 2012 13:16
25. 5. 2012 13:22
25. 5. 2012 13:36
25. 5. 2012 13:42
25. 5. 2012 14:08
26. 5. 2012 12:12
25. 5. 2012 13:42
25. 5. 2012 12:18
25. 5. 2012 12:40
25. 5. 2012 13:39
25. 5. 2012 14:40
25. 5. 2012 14:33
25. 5. 2012 16:24
25. 5. 2012 16:18
24. 5. 2012 21:01
Porovnávání neporovnatelného
Pokud jste chtěli udělat nějaké trochu objektivní srovnání, tak jste měli porovnávat auta stejné třídy a pokud možno trochu zajeté. Porovnávat nového Grand Scénice s Aurisem, který je o více než 200 kg lehčí a menší čelní plochu, přece nemůže o ničem vypovídat. Navíc každý asi ví, že spotřeba po zajetí docela výrazně klesne.
Rozbalit vlákno
34
Avatar - WinDiesel
24. 5. 2012 21:18
Re: Porovnávání neporovnatelného
Pravda pravda. Ale z testu stejně vyplynulo, že s dieselem není třeba ani příliš řešit jaké trasy se jezdí, ani zda je auro vysoké stavby nebo ne.
Prostě diesel, jakkoli nezvítězil ani v jedné disciplíně, stejně zvítězil celkově.
24. 5. 2012 21:56
Re: Porovnávání neporovnatelného
No nevim, ale zrovna trasy je u dieselu potreba resit. Pokud jezdis do 20km, a mozna i vic, diesel akorat zbytecne zatezujes to samy mesto...... Na to diesel, ani ten moderni, delany neni.
24. 5. 2012 22:13
Re: Porovnávání neporovnatelného
nesmysl...moderní diesely jsou problémové celkově souhlasím, ale říkat, že se nevyplatí s ním jezdit 20km do práce je holý nesmysl. Když beru staroudobrou VW rotačku. Když se jede krátká trasa do 5km, je rozdíl ve spotřebě proti benzínu markantí, klidně 3-4l/100km. A že se ani neohřeje ? Nic se tomu nestane, stejně se dřív rozpadne auto než by kleknul motor. Už si někdy slyšel, že by odešel diesel vlivem krátkých tras ? Jediný problém je DPF který se nedokáže vyčistit za nízké teploty, ale ten mě naštěstí netrápí.
24. 5. 2012 22:31
Re: Porovnávání neporovnatelného
No ja prave v dieselu DPF mam a uz kvuli tomu jezdim kratky trasy s benzinem. Ono nejde ani tak o spotrebu ale spis o turbo, u turbobenzinu uz je to samy, a pokud to auto nesetris (znam par takovejch lidi), a uz od baraku jedes jak bambula tak se s nim muzes rovnou rozloucit. Studeny olej nemaze....a prave hlavne turbo mazat potrebuje pri svych otackach.
24. 5. 2012 23:03
Re: Porovnávání neporovnatelného
turbu to skoro vubec nevadí, a že studenej olej nemaže je nesmysl.
Avatar - WinDiesel
25. 5. 2012 09:22
Re: Porovnávání neporovnatelného
To jsem teda ještě neslyšel - "mám diesel a kvůli DPF jezdím do města benzínem" - já tedy mám DPF a jezím do města 4x týdně a nemám žádný problém a už vůbec si kvůli tomu nemusím dokupovat nějaký benzínový vehikl.
25. 5. 2012 10:08
Re: Porovnávání neporovnatelného
Víš, kolikkrát už byla třeba na tvém DPF přerušena regenerace vlivem městského provozu? Nevíš. Tím ten filtr ale odvaříš. A jako správný uživatel dieslu to pak jistě vyřešíš způsobem typickým pro velkou množinu uživatelů této zemědělské techniky...ucpanej filtr odmontuješ a nahraješ nový software do ŘJ. Přeci nebudou naftoví spořílci platit desettisíce za nový filtr, když to jde tak bezvadně obchcat. A pak lidi zdechněte, hlavně, že JÁ jezdím levně.

Jinak do města je jakékoliv auto nesmysl, většina věcí jde zařídit bez něj, suše. Chápu ale, že se lidem někdy nechce cestovat sockou, na kole nebo pěšky, ale jde to.
25. 5. 2012 10:52
Re: Porovnávání neporovnatelného
:yes:
25. 5. 2012 13:25
Re: Porovnávání neporovnatelného
no s tým cestovaním do mesta to nie je také easy aspoň u nás v Bratislave

cesta autom - 15min. cena 1 EUR
cesta MHD - 1hod cena 0.90 EUR
cesta bik - niet kade resp. risk a prípadná RIP tabuľka

inak s tým dízlom to máš pravdu :-( Ideálne keď sa pred škôlku dovalí studený diesel a vzorná mamička nechá pustený motor nech si trošku všetci nasajeme ...
25. 5. 2012 14:01
Re: Porovnávání neporovnatelného
A co jiné náklady spojené s osobním autem? Samotné pořízení, servis, výměna spotřebních dílů; provoz auta se nedá vyjádťit pouze spotřebou. Pořád to vychází na 1E za 1/4 hodiny? Jinak časová úspora je neoddiskutovatelná, pohodlí, flexibilita taky, potřeba odvézt kindoše do školky, všechno beru. Ale většina lidí beztak jenom hledá důvody, jak to nejde, protože jsou líní. I když mi se to mluví, vlakem jsem v centru města za 1/4 hoďky (na vlak samotný to mám asi 5 minut), pak další 1/4 hoďka na místo určení. Na kole to dávám v klidu do hodiny. Teď občas jedu na skútru, autem velice zřídka.
25. 5. 2012 14:25
Re: Porovnávání neporovnatelného
:yes:
Avatar - Ronault.
24. 5. 2012 23:02
Re: Porovnávání neporovnatelného
Rotačku v roce 2012 neřešíme, historická auta se řeší na jiných stránkách, třeba veteran.auto.cz
24. 5. 2012 23:08
Re: Porovnávání neporovnatelného
co naděláš...až budu mít 4x větší plat, budu si moct dovolit nový auto, ale bohužel žijeme v ČR a já nemužu vyhazovat 10ti tísíce oknem za servis těch krámů co se ted vyráběj
Avatar - Ronault.
25. 5. 2012 00:00
Re: Porovnávání neporovnatelného
Tvá osobní situace tu nikoho nezajímá, tohle je prostě o nových autech a jejich srovnání. Nevo snad chceš srovnávat rotačku z roku 98 s Aurisem Hybrid? 8-s
25. 5. 2012 13:21
Re: Porovnávání neporovnatelného
pravda to by byla ostuda,páč rotačka by vyhrála na celé čáře :-)))
25. 5. 2012 14:26
Re: Porovnávání neporovnatelného
:yes: >:-[]
25. 5. 2012 10:52
Re: Porovnávání neporovnatelného
:yes:
Avatar - WinDiesel
25. 5. 2012 09:25
Re: Porovnávání neporovnatelného
Ale nejsou - pokud se s nimi zachází slušně.
Ale to Češi nedělají protože jim nestačí samotná úspora ve spotřebě, ještě musí dávat kradenou naftu nebo všelijak pančovanou, nemění filtry paliva, snaží se na servisu ušetřit jak to jenom jde.
Potom to dopadne samozřejmě špatně a úspora je v tahu - ale můžou si za to z 95% ty součástky umístěné mezi pedály a volantem.
24. 5. 2012 22:49
Re: Porovnávání neporovnatelného
Diesel je ideální na dlouhé trasy po dálnici, kde jede dlouho stálou rychlostí s geniální spotřebou. Na krátké trasy, obzvlášť po městě, je to podle mě taky naprosto nevhodné. Jednak se to ani finančně nevyplatí a jednak to tomu motoru nedělá dobře, i když samotřejmě hned nevybouchne.
Avatar - Pepa_007
24. 5. 2012 22:04
Re: Porovnávání neporovnatelného
>:D >:D >:D
Hustý závěr. Plně odpovídá nicku WinDiesel.

Osobně v tom vidím, že:
kdo chce šetřit při jezdění pořídí si plyn (LPG, CNG).
Kdo chce jezdit vocpoda, s kouřovými efekty a tak nějak trochu či vůbec "šetřit" pořídí si naftu a
kdo chce šetřit při nákupu a málo najede pořídí si benzín.
24. 5. 2012 22:40
Re: Porovnávání neporovnatelného
Ono to málo najede je spíš že nejezdí hodně jako blázen. Finančně se diesel vyplatí možná tak taxikářům a nějakým velmi aktivním řidičům.
Zato LPG se vyplatí celkem brzy, i když záleží samozřejmě na ceně přestavby a na tom, jak moc na LPG jezdím.
Diesel je z mého pohledu atraktivní jen tou nízkou spotřebou, možná ještě širším spektrem použitelných otáček, ale vším ostatním kazí dojem. Pokud se finančně nevyplatí, což je případ většiny lidí, moc nevidím důvod, proč jej kupovat.
Avatar - Ronault.
24. 5. 2012 23:03
Re: Porovnávání neporovnatelného
Martine, co to tady píšeš za nesmysly? Diesel a širší spektrum použitelných otáček? 8-s
25. 5. 2012 08:24
Re: Porovnávání neporovnatelného
Ano, to je nesmysl, to uznávám. Benzín jede celkem všude, i když pomalu. Lepší formulace by byla výhoněji položená oblast zátahu tam, kde člověk ten motor neustále má.
Navíc tím samozřejmě nemyslím diesely v kamionech, kde to skutečně člověk musí držet v pár stovkách.
Avatar - Ronault.
25. 5. 2012 10:38
Re: Porovnávání neporovnatelného
:yes:
Avatar - WinDiesel
25. 5. 2012 09:20
Re: Porovnávání neporovnatelného
Dělal jsem si trochu srandu, ale když se podíváš na výsledky a odhlédneš od LPG, které si pořizuje stejně jen minimum lidí, zjistíš že proti hybridu máš ve městě jen o trochu vyšší spotřebu, na okreskách je to v zásadě stejné a na dálnici máš s hybridem problém. Nemohu si pomoci, s hybridem musíš zůstat ve městě, s dieselem můžeš všude a nebudeš na palivu krvácet.
Ldyž se potom člověk podívá na prodeje, tak LPG se namontuje a hybridů se prodá proti dieselům opravdu směšně málo.
25. 5. 2012 09:35
Re: Porovnávání neporovnatelného
hybrid ale neni jen vysostnou vodou pro benzin, muzes si klidne poridit hybrid dieselovi :-)

a LPG je prozatim minoritni jen diky automobilkam v EU, pokud ho zacnou davat do vicero modelu (pomalu jiz zacinaji) tak se LPG rozsiri, bohuzel s tim ty automobilky zacinaj tak nejak vlazne a casto u motorizaci mimo hlavni proud zajmu, jako treba u te Octavie, ono to ale prez prodejce casem doputuje as k tem co rozhoduji vejs primo v automobilkach, zajem lidi o LPG primo od vyrobcu by tu byl, i na mou otazku ve Skodovce pri vyberu superba "a moznost toho 6 valce s LPG v nabydce nemate?" byla "nejste prvni kdo se pta, ale bohuzel"
25. 5. 2012 10:46
Re: Porovnávání neporovnatelného
Proč bych musel s hybridem zůstávat ve městě, když v něm nezůstávají ani normální benzíňáky a problém s tím není? Ve městě má hybrid jen výhodu v tom, že hodně využívá elektrický pohon, ale mimo město jede jak normální benzín či o trochu lépe (co do spotřeby). A normální benzín má snad na dálnici problémy?
25. 5. 2012 12:46
Re: Porovnávání neporovnatelného
Pokud to porovnáš s benzínovým motorem o obdobném výkonu, tak budeš mít na dálnici spíš o něco horší spotřebu. Taháš s sebou pár metráků navíc a to se projeví. Mluvím o "malých" hybridech jako je Auris. Ale není to nic hrozného, obzvláště ve světle spotřeby na okreskách a ve městě.
Avatar - Slavek-TDM
25. 5. 2012 08:53
Re: Porovnávání neporovnatelného
Ropak dostane venec a panaka repky >:D Sice nezvitezil, zato vyhral >:D :yes:
Avatar - Ronault.
25. 5. 2012 10:38
Re: Porovnávání neporovnatelného
>:D :yes:
25. 5. 2012 00:24
Re: Porovnávání neporovnatelného
Pokud byl Renault pětimístný, tak je rozdíl pod 100 kg. Ale souhlasím, měl se zúčastnit Mégane.
25. 5. 2012 09:33
Re: Porovnávání neporovnatelného
AURIS HSD - 1380 kg
Grand Scénic 5.m - 1599 kg
Rozdíl je tedy 219 kg :-)
25. 5. 2012 10:07
Re: Porovnávání neporovnatelného
Hmostnost je jedna vec, je jasne ze ma na spotrebu velky vplyv ale Grand Scenic ma aerodynamiku ako autobus. Porovnavat to s Aurisom je scestne, Megane zerie o liter menej.
25. 5. 2012 12:24
Re: Porovnávání neporovnatelného
Tak to máme každý jiná čísla. HSD 1455 - 1495 kg dle výbavy a tohle ta základní není. Ale přiznávám, mám tam chybu, nějak jsem ráno divně zkombinoval celkovou a pohotovostní. Takže 104 - 144 kg. Tvůj údaj je bez řidiče, tedy neodpovídá patřičné evropské směrnici. V dokumentech Renaultu je uvedeno, že hmotnost 1599 kg řidiče a zavazadla obsahuje. A část toho rozdílu dělá rozdílný objem palivových nádrží.
25. 5. 2012 00:35
Cena Auris HSD
Pokud vidím dobře, tak základní Auris HSD stojí 479.900,- Kč. Příplatek oproti naftě 10 tisíc. Za 549.900,- je ve výbavě Sol a dieselový Auris ve výbavě Sol stojí 574.900,-. Výbavy to nejsou úplně ekvivalentní, ale na stránkách "české" Toyoty toho snad víc nefunguje než funguje, takže si nejsem jist rozdíly. Nicméně za dalších 10 tisíc je HSD ve verzi Lux, která má snad vše co Sol s konvenčním motorem a možná ještě něco navíc. A pořád bude levnější než diesel.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - WinDiesel
25. 5. 2012 09:17
Re: Cena Auris HSD
Tak hrrrrrrrrrrrr do toho hybridu. Neváhej, když je to tak výhodné. Ovšem pokud by se to srovnávalo s dieselem 1,6, který Toyota nemá a proto ho bude muset brát od BMW, byl by zase diesel, jakkoli dažší než benzín, levnější.
25. 5. 2012 10:17
Re: Cena Auris HSD
Nahoře jsi to napsal dobře, s hybridem jsi víceméně "odsouzen" na pohyb ve městě. Kéž by si tohle uvědomili uživatelé, kteří jezdí do města do práce několik málo kilometrů a koupí si k tomu diesel. Cenově by je provoz vyšel zřejmě levněji a ve městě by bylo dýchatelně.
25. 5. 2012 13:21
Re: Cena Auris HSD
Cece to tvrzeni neni uplne pravdivy. Hybrid se uplne v pohode da pouzivat kdekoliv. Jasne, ze mesto je optimalni destinace. Po Pze se na baterku jezdi skoro ze 2/3 casu. Nejde ani tak o spotrebu, ta je stak jako tak vyborna. Nas HSD ma dlouhodobe 4.5l (kombinace 50% mesto, 40% D1, 10% okrsky). Hlavne jde o pohodu. Je to idelani auto pro nekoho, kdo chce byt co nejmin zatezovany ovladanim auta. Jednoduse do nej sedne a jede. Zadny razeni, problematicke rozjizdeni do kopce nic. Nekoho tohle obtezuje. Divny, ale je to tak :-) Cilova skupina je jasna.
25. 5. 2012 14:12
Re: Cena Auris HSD
Jo, nejsme ve při. Kdybych musel jezdit do města pravidelně károu, určitě bych sáhnul po hybridním Aurisovi nebo Priusovi. Taky není sporu o tom, že se dají hybridy používat všude, ale v městském provozu teprve vyniknou.
25. 5. 2012 12:31
Re: Cena Auris HSD
Proč ne? Mám v plánu elektromobil a ten omezuje citelně víc. Klidně si jezdi po městě dieselem.
25. 5. 2012 08:44
garaze
koho zajimaj nejaky garaze se zakazem LPG, na tu ceduly z vysoka .... ignoruju :-)
Rozbalit vlákno
0
25. 5. 2012 09:29
LPG za 15-16 Kč
U nás v Jablůnkově je už několik let LPG za 15-16 Kč :yes:
Rozbalit vlákno
10
25. 5. 2012 09:38
Re: LPG za 15-16 Kč
taky me tech prumernych 18,30 Kč zaskocilo, takovou cenu jsem vidaval v Praze, ale mimo ni byly ceny okolo 16 kacek
25. 5. 2012 10:51
Re: LPG za 15-16 Kč
to je pravda, pod 18kč se dostaneš na 99% pump, takže realita je ještě lepší pro LPG. Ale v ČR jsou lidi zblbnutí naftou, nic lepšího přece není :-) a když už nemít LPG, tak je potřeba něco najít, hlavně zmínit to parkování v podzemce, který se týká asi 0,5% lidí v ČR.
25. 5. 2012 12:04
Re: LPG za 15-16 Kč
A navíc zákaz parkování v podzemkách většina "plynařů" pravděpodobně ignoruje :-)
25. 5. 2012 12:19
Re: LPG za 15-16 Kč
naprosto přesně...
Avatar - Ronault.
25. 5. 2012 13:25
Re: LPG za 15-16 Kč
Cože to ignoruju? :-O >:D

Pravda je taková, že jsem v podzemní garáži parkoval jen 2x. Jedno v Brně, což jsem si uvědomil až jsem vyjížděl a jednou ve Florencii, ale tam prostě nebyla jiná volba. Ale jak sjem koukal na okolní Italy, tak jsem tam zdaleka nebyl sám >:-[] >:D
Avatar - Ronault.
25. 5. 2012 10:42
Re: LPG za 15-16 Kč
Tak to se u plničky spolu o weekendu setkáme ;-)

Ještě před měsícem tam byl za 13,90 Kč :-)

Každopádně 18,30 se skoro nevidí. V Brně jsem sice teď nabíral za 18,90 Kč, ale to je Flaga v centru, dá se nabrat kolem 17,50 Kč, na dálnici u Lukoilu mají tuším 17,70 Kč.

PS: Jo a není to žádný JablŮnkov, ale s krákým JablUnkov. 8-s
25. 5. 2012 10:45
Re: LPG za 15-16 Kč
Jo, v Jablunkově je inzerována vždy o hodně nižší cena. Ale jak je to možné ? Není v tom nějaý "podvod", například větší podíl propanu, který má nižší hustotu ?
Avatar - Ronault.
25. 5. 2012 11:29
Re: LPG za 15-16 Kč
V Jablunkově jsou 2 pumpy. Jedna je zdrojem té levné ceny. Tuším předloni na podzim jsem tam se slevovou kartou bral litr za 8,90 Kč a ta cena kolem 10-11 Kč vydržela až nějak do loňského léta. Teď je tam 15,40 Kč.

Sleduju to už delší dobu. Plyn tam přímo stáčí z cisteren z vlaku a je to jakýsi velkosklad, pravděpodobně z Polska. To by ničemu nevadilo, v Polsku mají často lepší palivo než u nás. Když jsem jezdil s Favoritem, tam mi to přišlo OK, když jsem pak začal s Lagunou, tak se mi z prvu zdálo, že auto trochu na ten LPG kucká, ale teď už zase rok beru právě tam a OK, možná to spíše bylo špatně seřízené jen. Prvně jsem si taky myslel, že tam nějak šulí měřák, protože jsem u nich vždy po nabrání měl vyšší spotřebu, realita je ale taková, že mají nastavený hodně velký plnící tlak. Teď se mi stalo, že jsem nabral plnou v Jablunkově a pak jsem ujel 150 km (což je tak 12-13l) a chtěl jsem dobrat do plna v Přerově u LukOilu a nenarvali tam ani deci, nádrž byla plná. Teď jsem zkoušel brát po sobě vždy v Jablunkově a spotřeba vyšla naprosto shodná s dlouhodobým průměrem.

Jinak auto jezdí dobře.

A ta druhá plnička aby nekrachla, tak musí s cenou dolů taky, teď je tam tuším 16,40 nebo 16,90, nevím, podívám se o weekendu. Je tam tuším Hungas.
25. 5. 2012 11:58
Re: LPG za 15-16 Kč
Jo, teď tam zdražili na 15,40 a když se dívám na historii cen, tak jsou tam vždy velké skoky (buď o padesátník nebo korunu), to by odpovídalo těm velkoobchodním cenám. Škoda, že to není blíž, pak bych o přestavbě neuvažoval ani minutu (dal jsem si na uvažování víkend) a hned bych ji šel objednat - objednací lhůty na přestavbu jsou více než měsíc :-)
Avatar - Ronault.
25. 5. 2012 13:24
Re: LPG za 15-16 Kč
Já tam beru každou druhou nádrž, když se zadaří, tak vezmu v Brně jen 10l a vystačím si. Teď se mi ale změní profil jízd a budu tam už jezdit méně, škoda.

Nejpříjemnější to bylo za těch 8,90 kč :-!
25. 5. 2012 11:56
1.6dCI
Pro mě osobně je z tohoto "testu" nejpříjemnějším překvapením výsledek u Rencka - myslel jsem, že normované spotřeby malují hodně na růžovo, ale tyto čísla jsou podle mě supr. Druhá věc je, že si ten motor nechají slušně zaplatit.

soukromě nenajedu tak moc, aby se mi vyplatilo uvažovat o čemkoliv jiném než benzinu. Kdyby se mi ale nájezd rapidně zvednul, stejně bych, přes některé výhodu nafťáků nejspíš zvolil LPG. Prostě mi vadí ten zvuk, vibrace apod. - mluvím o běžné produkci, samozřejmě A6 3.0TDI bych překousl >:-[]
Rozbalit vlákno
8
25. 5. 2012 12:00
Re: 1.6dCI
Pokud ti vadí hluk a vibrace, tak zkus tu 1.6 dCi. Budeš hodně překvapen, stejně jako ochotou se nechat vytáčet do vyšších otáček.
Avatar - Slavek-TDM
25. 5. 2012 13:16
Re: 1.6dCI
Ja jsem mel o vikendu moznost svezt se v uplne novem Megane 1.5dci. Vevnitr je motor dobre odhlucnen, z venku uz to teda takova hitparada neni. Tah pocitove slusnej, realne spis prumer i pri vytaceni. Spotreba samozrejme perfektni. U novyho auta, proc ne naftak, kdyz bude za rozumnou cenu. U starsiho? No radeji uz hodne starej kus nebo naopak uplne zanovni.
Avatar - Ronault.
25. 5. 2012 13:22
Re: 1.6dCI
Tak to jsi ale nezkusil tu 1,6 dCi! Je to podstatný krok dál, ten motor je o hodně kultivovanější než 1,5 dCi. 1,5 dCi jsem jel ve Fluenci a 1,6 dCi v novém faceliftovaném Meganu s paketem GT a je to o poznání lepší diesel než 1,5 dCi. Je pravda, že by mohl mít krapet menší turbodíru, ale jinak jede výborně.
25. 5. 2012 13:36
Re: 1.6dCI
já teď docela hodně jedzím Lagunu GT s 2.0dCI 130kW a tam mě teda po městě vysloveně vadí ten hluk, vibrace (rozsah otáček je OK). Možná je to tím, že je to "ostřejší" verze motoru, příšte zkusím vzít 2.0dCI klasickou 110kW. Na dálnici je to už Ok, tam nic neslyším a síla motoru je naopak vynikající.
Tento týden jsem jel i 2.0dCI/AT v Latitude, a ten mi přišel teda líp odhlučněný než ta Laguna, ale zase byl cítit úbytek živosti díky automatu.

Možná bude ta 1.6dCI skutečně nová liga. Uvidíme
Avatar - Ronault.
25. 5. 2012 13:42
Re: 1.6dCI
1,6 dCi má novou podčtvercovou stavbu, je to hodně odlišné oproti 2,0 dCi. Já 2,0 dCi jezdil v Laguně hlavně mimo město a zkoušel jak jede podvozek, takže netuším, co v městě.

No a jak jsi spokojený s 4C?
25. 5. 2012 14:08
Re: 1.6dCI
tak já zas 90% času strávil na dálnici, ale když se tak pletu po Praze, tak je minimálně cítit mrštnost - prostě stačí malinko zatočit volantem a točíš zatáčku v pravém úhlu. Taky náklony jsou minimální.

překvapil mě i komfort - jsou tam R18 224/45 a tlumí to nerovnosti velice účinně. Když jsem s tím jel poprvé, tak jsem se pak schválně díval na pneu, ani se mi tomu nechtělo uvěřit. Třeba i na D1 spíš tak "sportovně" poskakuje po plátech, na rozdíl od Volva, které s tím má o moc víc práce a ve výsledku je u něj hluk a vibrace výrazně vyšší.

trochu bojuji se signalizací řazení - snaží se to držet otáčky mezi 1500/1800 a někdy mi to prostě přijde málo, turbo naplno zabere tak kolem 2000 a to je slušný kopanec.

a naposled jsem si sednul i dozadu, aby jsem si znova potvrdil, že takhle velká Laguna je plně dostačující. Se svými 181cm jsem měl za sebou na nohy místa požehnaně, nad hlavou minimálně 10cm (liftback).
Avatar - Ronault.
26. 5. 2012 12:12
Re: 1.6dCI
To máš lae kombi? Mě to vzadu v liftbacku přišlo tak sotva akorát, ale v kombíku je místa dostatečně.

Jinak ano, máš pravdu, na tak velká kola docela pohodlné nastavení. Podle mě je to dáno 4C, kdy Renault nemusel tolik přitvrdit aby měl ovladatelnější podvozek, proto je to tak použitelné. Ten motor je takový, chce otáčky, což je na diesel ne moc časté, ale pak si řekne o víc.

Jako celek je to ale dobře vyvážené auto. :yes:
25. 5. 2012 13:42
Re: 1.6dCI
Ta turbodíra je možná zvetšena i tím, že ten motor jede. Pokud by se po zašlápnutí plynu do podlahy nic moc extra nedělo, tak by ten pocit možná nebyl tak výrazný.
25. 5. 2012 12:18
Motory na LPG
Hlavní problém LPG je v tom, že se to dá za slušný peníz namontovat jenom na konstrukčně starou plečku, jako třeba to 1,6 MPI. Pokud by jste to chtěli u koncernu na nějaký TSI, tak se cena blíží 60 tisicům za montáž, přičemž je to úplně nová konstrukce a kdo ví, jak to bude s dlouhodobou spolehlivostí.
Rozbalit vlákno
8
25. 5. 2012 12:21
Re: Motory na LPG
Na tsi uděláš přestavbu i za 30tis a cena jde pořád dolů, asi jako se vším co je nové a na začátku drahé, tak časem se to uklidní.
25. 5. 2012 12:40
Re: Motory na LPG
Jediný problém je, že standardní TSI na to nejsou konstruována. Koncern by měl 1,6 zahodit. LPG a CNG verze budou jezdit s 1,4 TSI s konstrukcí uzpůsobenou na provoz na plyn.
25. 5. 2012 13:31
Re: Motory na LPG
No ale pak jsou tu ještě stacionární motory pro průmyslové využití, která VW také vyrábí. A tam, pro někoho možná překvapivě, je stále upřednostňován ještě starší osmiventilový motor 2.0 ve verzi na zemní plyn. Kdo ví, třeba nám ho koncern ve verzi LPG/CNG zase vrátí do nabídky :-)
25. 5. 2012 13:39
Re: Motory na LPG
Mluvil jsem samozřejmě o autech. Ani o průmyslových motorech, ani o lodních (ano, i ty VW vyrábí). ;-)

Všechno je možné, ale nespoléhal bych na to. Když už, tak bych očekával, že "oplynují" 1,8 nebo 2,0 TFSI. Audi vyrábí E85 verzi 2,0 TFSI, takže je to logický základ. VW také připravil pro E85, E100, LPG i CNG jednu platformu - 1,4 TSI 90 kW, která je upravená pro potřeby jednotlivých paliv.
25. 5. 2012 14:11
Re: Motory na LPG
Hledat logický základ u koncernové politiky vývoje a nabídky motorů ? To je hodně těžká práce ;-)
1.4 TSI se už nějaký ten pátek nabízí ve verzi "Ecofuel" na zemní plyn. Ale pochybuju, že bude jen jediná "platforma" opírající se o 1.4 TSI, protože ten motor nedokáže pokrýt spektrum nabídky od malých aut typu Polo až po velký Touareg.
25. 5. 2012 14:40
Re: Motory na LPG
Jenže to je twincharger EA111, má snad 110 kW a je třeba v Passatu. Nová bude mít jen turbo a 81 kW, pokud si dobře pamatuji. VW přechází na EA211 a své EcoFuel (CNG), BiFuel (LPG) i FlexFuel (líh) chtějí postavit na jednom základu - 1,4 TSI 90 kW. "Velké" motory dělá Audi (asi jedinou výjimkou je dnes VR6). Tady se bavíme o klasické nabídce VW, tedy od Up! po Passat. Jak říkám, pokud budou chtít rozšiřovat, tak bych očekával, že by třeba Passat mohl dostat 2,0 TFSI s alternativním pohonem. Verze na ethanol má 132 kW. Ale plánovačům VW člověk do hlavy nevidí. U velkých VW by nejspíš muselo jít o šestiválec. Nicméně jsem mluvil o nahrazení 1,6, takže jsem necítil potřebu spekulovat nad silnějšími motorizacemi. ;-)
25. 5. 2012 14:35
Re: Motory na LPG
Jeden priklad:
[odkaz]
25. 5. 2012 13:00
Re: Motory na LPG
tak prvne prestavba na TSi TFSi se pohybuji od 30 (4valce) do cca 55 tisic (6valce), tedy nic strasneho k cene samotnych aut s tema motorama

a neboj i VW jednou pochopi ze LPG jim muze delat slusne prodeje, prozatim se sice snazi zakazniky oblbnout vecma jako maloobjemove diesely a zelene edice beznych aut za ktere si nechavaj nalezite zaplatit, ale s rostouci nabidkou LPG od ostatnich znacek se budou muset taky prizpusobyt, a pochopej to zrejme v dobe kdy jim zacnou klesat flotilove prodeje, nektere firmy jiz prichazej na to, ze LPG muze jejich naklady snizit mnohem vic nez diesely
25. 5. 2012 14:33
...
Zajímavej článek...jezdím z turbodiesel z přelomu tisíciletí...Momentálně na sem sním najel 50 tissíc za rok...spotřeba při dlouhých dalničních trasách po celé evropě při zachování dalničního limitu nebo lehce přez se v průměru nezvedla více jak na 5.2 litru, okresní cesty, cesty prvních tříd (do 30 km) práce , nákupy a obdobně se spotřebou nejde nad 6.5 litru....a v maximálním zatížení , nešetření motoru v žadném případě se mi ještě za padesát tisíc km nepodařilo dostat nad 7.2 litru...hybrid vůbec nechci a LPG by mě lákalo do velkýho objemu..například 3.0 V6 ? Bojím se ale toho , že nebude trvat dlouho a spotřební daň dopadne i na krk LPG :no: :no:
Rozbalit vlákno
1
25. 5. 2012 16:24
Re: ...
A proc sem teda pises? jestli najedes 50k za rok tak co cekas ze ti nekdo poradi? Predelat motor na parni stroj a topit pod kotlem? jisteze pro tebe hybrid nebo benzin nemaji cenu.
25. 5. 2012 16:18
a co E85...
Ještě mi tam chybí srovnání s autem na E85 včetně porovnání ceny za předělání a návratnosti vůči plynu, benzínu a atd...

Hlavně z mého pohledu je E85 lepší pro lidi, kteří nemají nájezdy přes 15-20 tis. kde se již plyn vyplatí a hlavně nemá omezení v podzemních parkovištích. Navíc motor má o něco lepší výkon (109 oktanů je znát) a přestavba není tak drastická - není potřeba přidávat "vstřiky" do sacího potrubí, jako u plynu + není potřeba další nádrž :-)
Rozbalit vlákno
1
25. 5. 2012 16:39
Re: a co E85...
E85 je opomíjen...kdo ví,proč tomu tak je,zdali je to záměr,či je duvod někde jinde.....snad se se situace v dohledné době zlepší,osobně v to doufám.