Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Sériový Nissan Juke Nismo představen v Le Mans

David Bureš
Diskuze (1)
Do výroby míří dostupnější bratr Nissanu Juke-R, který upravila divize Nismo.

Nissan oficiálně představil sériovou podobu modelu Juke v úpravě od divize Nismo. Netradičně tvarovaný crossover se sportovním nádechem se na evropských trzích začne prodávat v lednu 2013.

Podobu automobilu naznačil už stejnojmenný koncept, který byl světu poprvé odhalen na loňském tokijském autosalonu. Oproti studii se sériový Juke Nismo prakticky nezměnil.

Oproti běžnému provedení se Juke z dílny divize Nismo liší sportovně tvarovaným bodykitem, který zahrnuje agresivnější nárazníky a širší boční prahy. Přepracována byla rovněž maska chladiče, linii střechy zakončuje výrazný spoiler na zádi. Kola z lehkých slitin jsou 18palcová.

Oproti konceptu je výraznější změnou jedna, avšak mohutnější, koncovka nárazníku, která nahradila tu dvojitou z konceptu.

Aerodynamické prvky zvyšují přítlak automobilu, díky širším pneumatikám má vůz mít větší přilnavost.

Také vnitřek byl přepracován a je celkově laděn sportovněji než kabina běžného Juku. Upraven byl volant, pedály, řadicí páka i budíky. Sportovní sedačky s červeným prošíváním posádku v zatáčkách lépe udrží na svém místě.

Pod kapotou pracuje přepracovaný zážehový motor o objemu 1,6 litru, který je přeplňován turbodmychadlem a který disponuje přímým vstřikováním. Jeho výkon automobilka nezveřejnila, podle jejího vyjádření se však tento čtyřválec inspiroval motorem ze závodního speciálu DeltaWing, který dává 224 kW. Jednotka 1,6 l DIG-T v sériovém Juku dává nejvyšší výkon 140 kW.

Vedle vzhledu byl přepracován také podvozek auta. Juke Nismo má tužší zavěšení a nové nastavení řízení.

Nissan Juke Nismo se bude vyrábět po boku standardních verzí tohoto crossoveru v britském Sunderlandu. Prodej vozu v Evropě bude zahájen na začátku ledna roku 2013, později bude dostupný také v Japonsku a USA. Krátce předtím budou zveřejněny podrobnější údaje o tomto autě.

Juke bude prvním modelem, který nabídne „nové“ Nismo. Japonská automobilka má s touto divizí velké plány. Stane se totiž sportovním přívlastkem celé řady továrně upravených sériových modelů, které budou dostupné běžným zákazníkům. Nismo nebude stavět jen hotové upravené Nissany, nabídne i jednotlivé díly a doplňky.

David Bureš
Diskuze (1)
15. 6. 2012 20:03
Co je to koncovka nárazníku?
Opravte si to.
Tohle je hodně výjimečný případ, kdy sportovně laděná verze je hnusnější než sériová. Ty nové spoilery působí rušivě a vůbec se k autu nehodí.
Kdy už výrobci pochopí, že auto se vzhledem cihly postavené na výšku nebude sporťák ani kdyby tam dali motor z F1. Fyzikální zákony zatím platí. Skutečně mi dnes chybí auta typu CRX, starý placatý Civic, stará MR2, Celica, Probe, Calibra. To všechno byly lidové placaté sporťáky s klínovitým profilem karoserie a kopcem zábavy. Ty dnešní auta s tupými vysokými předky tvářící se jako sporťáky už mě nějak neberou...