Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Sériový Opel Astra GTC: první fotografie a informace

Ondřej Láník
Diskuze (13)
Na příchod třídveřové Astry jsme byl připravováni již uvedením studie GTC. Sériová podoba si zachovává sportovní střih karosérie i velkou panoramatickou střechu!

Na příchod třídveřové Astry jsme byl připravováni již uvedením studie GTC. Sériová podoba si zachovává sportovní střih karosérie i velkou panoramatickou střechu!

Nová třídveřová Astra je svébytným modelem. To by mohlo znít jako účelová fráze, ale podíváme-li se zpět na to, co Opel v této kategorii nabízel v minulé generaci, je pokrok zřejmý. Už pětidveřová Astra měla vzhledem ke stylingu německých automobilek nápaditý vzhled, Astra GTC (Grand Turismo Compact) podle nás kandiduje na titul krále mezi třídveřovými hatchbacky. Srovnání s nejdůležitějším konkurentem (VW Golf) vás utvrdí v tom, že designéři netvořili pouze Astru bez druhých bočních dveří, ale automobil na hranici mezi kupé a hatchbackem. Do vínku Astry GTC se nakonec dostalo také rozměrné prodloužené čelní sklo, které sahá daleko do střechy až k úrovni B-sloupků karosérie.

Při uvedení na trh (jaro 2005) bude k dispozici pět zážehových a tři vznětové motory. Už to napovídá, že by třídveřová Astra nemusela být pouze "drahá sportovní hračka" a že by se automobil s atraktivním designem mohl chytit i na českém trhu. Benzínové motory o objemech 1,4 až 2,0 l jsou převzaty z již prodávaných pětidveřových hatchbacků, podobně jako diesely 1.7 CDTI (74 kW), 1.9 CDTI (88 kW) a 1.9 CDTi (110 kW), chybět bude jen diesel 1,7 CDTI (59 kW). Větší diesely budou dodávány také s filtrem pevných částic.

Podvozek bude možno za příplatek vylepšit aktivními tlumiči CDC v paketu IDS Plus (obsahuje také aktivní změnu charakteristiky pedálu akceleráturu a posilovače řízení). Připlatit bude třeba i v případě, že chcete aktivní do zatáčky natáčené světlomety.

Vnější rozměry vycházejí z pětidveřového modelu, ale i zde jsou změny. Délka překvapivě narostla na 4288 mm (Astra 5d 4249 mm), výška je nižší o 15 mm, šířku zatím výrobce uvádí jen včetně vnějších zrcátek 2033 mm (Astra 5D 2030 mm). Nezměněný rozvor 2,61 m slibuje dostatek prostoru v podélném směru, do výšky budou mít asi vzadu sedící cestující méně místa, kvůli sportovnějšímu bočnímu profilu karosérie. Astra GTC má stejný zavazadlový prostor jako Astra 5d (380 l) a přirozeně jej lze zvětšit sklopením zadních sedadel.

Opel předpokládá prodej 70.000 kusů Aster GTC ročně, což představuje podíl 15-20 % prodeje řady. Výroba je soustředěna do belgického závodu v Antverpách, kde vznikají také další karosářské verze Astry.

Světová výstavní premiéra je naplánována na zářiový pařížský autosalon.

Ondřej Láník
Diskuze (13)