Servisní a garážová technika: Zastoupení firmy Hofmann

 

V loňském roce 2012 se oficiálním partnerem společnosti Hofmann koncernu Snap-On stala brněnská firma Miteral.

Společnost Miteral posílila skupinu premiových zahraničních značek, které v Česku zastupuje. Tvoří je zejména výrobci zvedáků Stertil Koni či Omer, výrobce zařízení na servis klimatizací Robinair (dnes koncern Bosch), nebo výrobce zařízení pro autokarosárny Blackhawk, rovněž součást koncernu Snap-On.

Dlouhá tradice

Firma Hofmann vstoupila na trh se stroji pro pneuservisy již před osmdesáti lety. Její zkušenosti v této oblasti tak nemají obdoby. V průběhu celé své historie vždy patřila k absolutní špičce. Nejinak tomu je i nyní, kdy je součástí globálního koncernu Snap-On.Výrobky značky Hofmann rozhodně nejsou v Česku neznámé. Pneuservisní stroje se zde objevovaly již od 80. let minulého století a zkušebny brzd Hofmann Brekon patřili počátkem devadesátých let ve stanicích technické kontroly k nejrozšířenějším. Německý výrobce je také tradičním partnerem pneuservisů sítě Best Drive.

Pro všechna vozidla

Výrobní program firmy Hofmann tvoří tradičně pneuservisní stroje. Jde o vyvažovačky a montážní i demontážní stroje pro osobní i nákladní vozidla, dále pak 3D a polokamerové geometrie pro osobní a dodávková vozidla a zkušebny brzd a testovací linky pro osobní i nákladní automobily. Spíše okrajovou záležitostí jsou pak dvousloupové elektromechanické zvedáky.

Počátky a současnost

První vyvažovačka Hofmann byla vyrobena již v roce 1934. Současnou nabídku tvoří tři řady vyvažovaček typu Geodyna pro kola osobních a dodávkových vozidel. Základní typ stroje Geodyna 960/3900 je určen pro autodílny a malé autoservisy. Oba typy vycházejí z koncepce vyvažovaček s virtuální měřící rovinou, tedy 2D načítáním rozměrů. Typ 3900 S k tomu nabízí TFT monitor a sonar pro zadávání šířky kola.

Druhou řadu zastupuje Geodyna 900/4500/4900 určená pro autoservisy a malé pneuservisy. Řady 4500/4900 jsou již vybaveny 3D zadáváním dat (zadávání všech rozměrů současně) a automatickým výběrem typu ráfku. Na přání se dodávají s elektromechanickou rychloupínací přírubou pro přesné upnutí kola. Typ 4900 osazený navíc monitorem a PC i programem přináší úsporu závaží.

Pro velké hráče

Třetí největší typ vyvažovaček je konstruovaný pro pneuservisy a velké autoservisy s vysokou obrátkovostí vozidel s nejrůznějšími typy ráfků. U této řady je již elektromechanická příruba spíše standardem. Možnosti těchto vyvažovaček jsou navíc rozšířeny o automatický výběr programu, jež umožňuje patentované 3D elektronické rameno.

K dalším zajímavostem patří i osvětlení vnitřku ráfku se zrcátkem. Automatická orientace kola na pozici 12 hod. Model 6900 je vybaven CCD kamerami na snímání tvaru kola, takže se veškeré úkony obsluhy omezují pouze na uchycení kola na hřídel, sklopení krytu a nalepení závaží. Vrcholný typ Optima II k těmto možnostem přidává kompletní diagnostiku kola, včetně doporučení kam dané kolo na vozidle umístit. To jsme již na samém vrcholu světové nabídky vyvažovacích strojů.

Pro nákladní vozy a autobusy

Samostatnou kapitolu pak tvoří vyvažovačky Geodyne 980 L a 4800 L pro nákladní auta a autobusy. Jejich konstrukce využívající virtuální měřící rovinu je však předurčuje i pro universální použití např. v autoprovozech a závodových dopravách, kde podstatný podíl tvoří i dodávkové a osobní automobily a SUV.

Zouvačky Monty

Montážní a demontážní stroje řady Monty nabízejí širokou škálu řešení od nejmenších autodílen po specializované pneuservisy s velkým podílem kol s UHP a RF pneumatikami. Základ nabídky proto tvoří řada 3300 pro kola o průměru 20-24“. Zájemce může volit jedno- či dvourychlostní, s pomocným montážním ramenem či bez něho a v provedení Plus i s certifikátem wdk pro UHP a RF pneu. Novinku mezi klasickými stroji tvoří typ 3550 Speed Pro GP Plus s invertorovou technologií.

Vrchol nabídky tvoří stroje kategorie No Lever, určené pro servisy s velkou obrátkovostí UHP a RF kol. Typ Monty 3300 AT Racing Plus GP vychází z nejprodávanějšího typu 3300 Racing Plus a je však opatřen nastavitelnou montážní hlavou pro snadnou a bezpečnou práci s UHP a RF pneu.

Automatické stroje Monty 8600 a zvláště pak Quadriga jsou již zcela speciální konstrukce pro ovládaní pouze joystiky, u typu Quadriga s vysokým podílem elektroniky a možností přednastavení montážního programu. Montážní a demontážní stroje pro užitková vozidla vycházejí z klasické koncepce Monty. Typy 3650 a 3850 jsou určené pro nákladní auta a autobusy.

Modely 4250 a 4400 zvládají kola traktorů a další zemědělské a stavební techniky s ráfky do 56“. Z klasické řady poněkud vybočuje extrémně adaptivní typ Monty 5800 s rozsahem upnutí 4“ až 58“ bez použití adapterů a širokou škálou možností nastavení výšky zdvihu, úhlů naklopení montážního ramene apod.

Měření geometrie náprav

Koncern Snap-On, do kterého patří firma Hofmann, opustil trh s klasickými 6-8 senzorovými přístroji na měření geometrie a nahradil je moderním systémem Prism, spojujícím výhody 3D a klasických technologií. Patentované PODy s CCD kamerami se nacházejí pouze na zadních kolech, přední jsou pak opatřeny odrazovými teči, známými z 3D měření. Výhodou je nejen bezpečnější provoz ale i rozšíření možností např. o asistenční program pro správné najetí na zvedák u typu 580 Elite, kde jsou CCD kamery využity i pro snímání polohy vozidla na zvedáku.

Hlavní slovo mezi přístroji na měření geometrie mají však u firmy Hofmann 3D systémy, s nimiž přišel koncern Snap-On jako první na světě. Aktuální nabídka je skutečně široká a obsahuje jak ekonomické modely pro menší dílny Geoliner 610, který lze pořídit téměř za cenu asijských plagiátů, tak i stroje pro pneuservisy a rychloservisy Geoliner 650 a 670 Gen 4 s novými ultralehkými dvojitými odrazovými terči a kamerami s vysokým rozlišením a programem na Win 7, umožňující reset SAS senzorů či asistenci při nájezdu na zvedák. Nejnovější produkt tvoří tříkamerový Geoliner 780 Gen 4 se dvěma sloupy, vhodnými pro průjezdné pracoviště s rychloupínacími držáky terčů.

Pro podvozky

Nabídka zařízení Hofmann pro servis podvozkových skupin směřuje k automobilům všech velikostí. Pro nákladní automobily a autobusy jsou v nabídce válcové zkušebny brzd Brekon s testovací osovou hmotností šest tun a Safelane s testovací osovou hmotností 13 až 20 tun. Široká škála příslušenství umožňuje připravit pro zákazníka zkušebnu na přání (např. pro testování tachografů, slaďování vozidlových souprav apod.). Nabídku pro nákladní auta doplňuje hydraulická zkušebna vůlí řízení s testovací hmotností 20 t WE 4500 FA, resp. tester sbíhavosti Tractest 4000.Pro dodávkové a osobní automobily jsou určeny válcové zkušebny brzd Brekon 141 s osovou testovací hmotností tří či čtyř tun.

Největší zájem je však o testovací linky podvozků Safelane v nichž válcové zkušebny Brekon doplňují testery tlumení systému Eusama, nebo Theta pro značkové servisy, eventuálně testery sbíhavosti.

Spolupracujeme s TipCars.com
Peru zlegalizovalo marihuanu pro lékařské účely Peru zlegalizovalo marihuanu pro lékařské účely

Peruánský parlament ve čtvrtek schválil zákon, který…

KLDR je blízko zdokonalení jaderného arzenálu. Už brzy může zasáhnout KLDR je blízko zdokonalení jaderného arzenálu. Už brzy může zasáhnout

Severní Koreu dělí jen měsíce o dalšího zdokonalení…

Trumpův tým zahájil přípravu k příštím prezidentským volbám Trumpův tým zahájil přípravu k příštím prezidentským volbám

Do volebního zápasu o druhý prezidentský mandát Donalda…

Povede Sebastian Kurz Rakousko? Mladíka dnes pověří sestavením vlády Povede Sebastian Kurz Rakousko? Mladíka dnes pověří sestavením vlády

Rakouský prezident dnes pověří šéfa vítězných lidovců…

 

Štítky Profi

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte... Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte...

Motor s rotačním pístem bude nyní plnit jinou roli.

Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné

Vůz s designově velmi komplikovanou přídí se stává…

 





 
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost vs. Škoda Fabia 1.0 TSI – Malí, drazí, automatoví…

Ford Fiesta 1.0 EcoBoost vs. Škoda Fabia 1.0 TSI – Malí, drazí, automatoví…

Dnes 08:00

Ford Fiesta a Škoda Fabia, to je takový docela tradiční malý souboj. Tentokrát se nám však sešly trochu zvláštní specifikace.




Blesk.cz

Ženy a děti v Africe chodí pro vodu i pět kilometrů. Výstava upozorňuje na její nedostatek

Ženy a děti v Africe chodí pro vodu i pět kilometrů.…

Jsme zvyklí otočit kohoutkem a napustit si pitnou vodu. Jsme zvyklí se umýt, jíst z čistého nádobí. Neumíme si…

Tajný byt Hany Gregorové: Šokující zjištění, komu doopravdy patří!

Tajný byt Hany Gregorové: Šokující zjištění, komu…

Jako by nestačily skandály, které na Hanu Gregorovou (65) v jednom kuse vytahuje její bývalý milenec Ondřej…

 

iSport.cz

Sport Magazín: Jednoduchý je chytrý, slyšel Rutta od Keitha

Sport Magazín: Jednoduchý je chytrý, slyšel Rutta od Keitha

Nikdy nepůsobil v cizině. Nebyl draftovaný. Před třemi lety hrál v první lize proti Šumperku nebo Benátkám. A…

Naštvaný Vrba: Byli jsme pomalí, od některých hráčů jsem očekával víc

Naštvaný Vrba: Byli jsme pomalí, od některých hráčů…

PŘÍMO Z LUCERNU | Selhání. Jinak se výkon Plzně proti Luganu označit nedá. Viktoria lehla pod nohy velmi…

 

Reflex.cz

Na treku Vancouverem: Za krásami největšího ostrova západního pobřeží Severní Ameriky

Na treku Vancouverem: Za krásami největšího ostrova…

Ostrov Vancouver byl naším domovem více než půlrok. Stihli jsme tu nejen pracovat a poznat místní způsob života,…

Ekonom Vladimír Pikora: Po volbách přijde naštvanost nejvyššího stupně

Ekonom Vladimír Pikora: Po volbách přijde naštvanost…

Něco vám řeknu – nikdy slepě nespoléhejte na čísla! Já jsem to udělal jednou a ovlivnilo to zbytek mého života.